خرید دوربین عکاسی قسطی بهتر است یا نقدی؟ معرفی بهترین روش خرید اقساطی

خرید دوربین عکاسی قسطی بهتر است یا نقدی؟ معرفی بهترین روش خرید اقساطی
تاریخ انتشار: - مطالعه: 13 دقیقه
فهرست محتوا

آیا به خرید یک دوربین عکاسی فکر کرده‌اید؟ شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که به عکاسی علاقه زیادی دارید و دوست دارید خلاقیت خود را در ثبت تصاویر نشان دهید. عکاسی یکی از هنر‌های پر کاربرد در دنیای امروز است؛ یعنی حتی اگر به عنوان یک حرفه به آن نگاه نکنید، باز هم تفریح بسیار خوبی برای سفر و آخر هفته‌ها است. اگر می‌خواهید با انواع دوربین عکاسی و بهترین روش خرید دوربین عکاسی قسطی آشنا شوید با ما همراه باشید.

معرفی انواع دوربین‌ عکاسی

دوربین‌های عکاسی توسط برند‌های مختلفی در دنیا تولید می‌شوند. البته برند‌های ژاپنی مانند نیکون، کنون و سونی نسبت به دیگر رقبا محبوبیت بیشتری دارند. اگر شما قصد خرید دوربین عکاسی قسطی یا نقدی را داشته باشید، ابتدا باید بدانید که چه دوربینی نیاز دارید. برای اینکه بتوانید دوربین مناسب خود را راحت‌تر انتخاب کنید، در ادامه دسته بندی‌های مختلف دوربین را معرفی کردیم.

دوربین‌های DSLR

دوربین‌های DSLR دوربین‌هایی هستند که با نام حرفه‌ای هم شناخته می‌شوند و می‌توانند تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی ثبت کنند. معمولاً عکاسان تجاری و حرفه‌ای طرفدار این نوع از دوربین‌های عکاسی هستند. تصاویری که در مجله‌ها و بیلبورد‌ها می‌بینید، اغلب با یک دوربین DSLR گرفته شده است. امکاناتی نظیر تنظیمات دستی پیشرفته، لنز‌های متعدد قابل تعویض، سنسور‌های پیشرفته و رزولوشن بالا دلایل انتخاب این دوربین‌ها برای انجام کارهای حرفه‌ای است. درضمن برای فیلم‌برداری با کیفیت بالا هم می‌توان از این سری دوربین‌ها استفاده کرد. البته هدف اصلی از تولید آن‌ها استفاده به عنوان عکس‌برداری است، اما مدل‌های جدید معمولاً امکانات بسیار خوبی برای فیلم‌برداری دارند که کار با آن‌ها می‌تواند جذاب باشد.

دوربین‌های DSLR طرفداران زیادی دارند و البته مبلغی که باید برای خرید آن پرداخت کنید هم کمی زیاد است. اما اگر بخواهید یک دوربین حرفه‌ای داشته باشید می‌توانید به خرید دوربین عکاسی قسطی هم فکر کنید. اگر برای خرید این نوع دوربین‌ها بودجه محدودی دارید، می‌توانید به‌عنوان کمک‌هزینه روی وام خرید کالا لندو حساب کنید. با ثبت‌نام وام لندو و دریافت کد تخفیف صدردرصدی به ارزش مبلغ وام درخواستی می‌توانید وارد سایت فروشگاه‌های طرف قرارداد با لندو شوید و دوربین مورد نظرتان را به صورت آنلاین سفارش دهید. این نوع دوربین‌ها نرخ متنوعی دارد و تقریباً از 10 میلیون تومان شروع می‌شود.

خرید دوربین عکاسی قسطی

حتما بخوانید:  شرایط خرید قسطی کنسول بازی چگونه است؟

دوربین‌های بدون آینه

در دوربین‌های DSLR برای ثبت تصاویر از یک آینه استفاده می‌شود. پیشرفت صنعت ساخت دوربین برای ارتقای برخی محدویت‌ها باعث شد تا تولیدکنندگان به سراغ حذف این آینه از داخل دوربین بروند. دوربین‌های بدون آینه از نظر بدنه و ظاهر ابعاد کوچک‌تری دارند. وزن آن‌ها هم کمتر است، به همین دلیل دست را کم‌تر خسته می‌کنند. دوربین بدون آینه برای عکاسی سریع بسیار مناسب است. این دوربین‌ها برای فیلم‌برداری هم مناسب هستند و کیفیت‌های بسیار بالای 4K را به راحتی پشتیبانی می‌کنند. شاید در دوربین‌های DSLR این ویژگی‌ را تنها در مدل‌های خیلی گران قیمت بتوان در اختیار داشت.

تنوع قیمت این دوربین‌های حرفه‌ای و خوش‌دست در ایران تقریباً بین بازه 15 میلیون تا 130 میلیون تومان تعریف شده است. اگر قصد دارید به سراغ خرید دوربین عکاسی قسطی بروید، می‌توانید برای وام فوری و بدون ضامن لندو درخواست دهید. البته پیش از ثبت‌نام حتماً وارد فهرست فروشگاه‌های محصول دیجیتال طرف قرارداد شوید تا مدل‌های مختلف دوربین را بررسی و مناسب‌ترین نوع آن را باتوجه به میزان بودجه و مقدار کمک‌هزینه لندو انتخاب کنید.

خرید دوربین عکاسی قسطی

دوربین‌های کامپکت

یکی از ساده‌ترین مدل‌های دوربین عکاسی دوربین‌های کامپکت هستند. این دوربین‌ها برای استفاده عموم ساخته شده‌اند. محیط کاربری بسیار ساده‌ای دارند و تنظیمات آن‌ها بیشتر به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. در برخی از دوربین‌های کامپکت‌ امکان تعویض لنز وجود دارد، اما اکثر آن‌ها یک لنز ثابت دارند. ابعاد این دوربین‌ها کوچک است و برای حمل و نقل بهترین گزینه محسوب می‌شوند. در واقع دوربین کامپکت را می‌توانید داخل جیب خود قرار دهید تا بتوانید هر سوژه‌ای که نظرتان جلب کرد را به سرعت ثبت کنید.

دوربین کامپکت قیمت چندان بالایی ندارد؛ معمولاً از 8 میلیون تومان شروع می‌شود و گران‌ترین آن‌ها تقریباً برابر با 35 میلیون تومان است. در بین فروشندگان همکار با لندو که کالاهای دیجیتال در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، می‌توانید این مدل از دوربین‌های کوچک و خوش‌دست را به‌راحتی پیدا کنید تا کل یا بخشی از هزینه آن را با کمک کد خرید اقساطی خود بپردازید. بنابراین اگر قصد دارید به سراغ خرید دوربین عکاسی قسطی بروید و کد تخفیف صدردرصدی به ارزش مبلغ وام دریافت کنید، وارد سایت لندو شوید.

خرید دوربین عکاسی قسطی

حتما بخوانید:  چطور پلی استیشن ۴ رو قسطی بخرم؟

دوربین‌های اکشن

دوربین‌هایی را که برای استفاده‌های ورزشی و ثبت تصاویر ماجراجویانه استفاده می‌شوند، دوربین‌های اکشن یا ورزشی می‌نامند. این دوربین‌ها ابعاد بسیار کوچکی دارند و در هر کجا که بخواهید قابل نصب هستند. می‌توانید دوربین را بر روی کاپوت ماشین، کلاه، جلوی موتور سیکلت، دوچرخه و به هرچیزی که دوست دارید متصل کنید. این قابلیت به ثبت تصاویر از زاویه‌های جدید و متفاوت کمک‌کننده خواهد بود. معمولاً کسانی که می‌خواهند از لحظه‌های منحصربه طبیعت‌گردی یا انجام حرکات ورزشی خود تصاویر جذاب ثبت کنند، به سراغ این دوربین می‌روند. البته ناگفته نماند که دوربین‌های اکشن بیشتر برای فیلم‌برداری کاربرد دارند تا عکاسی؛ اما عکس‌های ثبت‌شده با آن هم کیفیت خوبی دارد.

بنابراین اگر اهل طبیعت‌گردی و ماجراجویی در دل کوهستان، جنگل و کویر هستید یا دوست دارید که لحظه‌‌های پرهیجان ورزشی خودتان را ثبت کنید، این دوربین مختص شماست. به‌منظور خرید دوربین عکاسی قسطی می‌توانید وارد صفحه وام خرید اقساطی لندو شوید و درخواست‌تان را ثبت کنید. دوربین‌‌های ورزشی تنوع مطلوبی دارند. قیمت آن‌ها بسته به مزیتشان تغییر می‌کند. مثلاً در فهرست قیمت این دوربین‌ها مدل 4 میلیون تومانی هم وجود دارد و در عین حال مدل‌های پیشرفته‌تر این دسته به 20 میلیون تومان هم می‌رسد.

خرید دوربین عکاسی قسطی

دوربین‌های چاپ فوری

در گذشته دوربین‌های پولاروید وجود داشتند که عکاس‌ها می‌توانستند پس از عکس‌برداری به‌سرعت عکس را چاپ کنند. امروزه با الهام از همان دوربین‌های قدیمی، دوربین‌های چاپ فوری پیشرفته‌تر با ظاهری جذاب‌تر تولید شده است. این دوربین‌ها تصاویر را ثبت و در همان لحظه با کیفیت خوبی آن‌ را چاپ می‌کنند. نتیجه عکاسی با این نوع دوربین‌ها در عین حال که حس نوستالژیکی دارد، کابردی‌تر از نوع قدیمی آن محسوب می‌شود. با این دوربین زیبا می‌توانید از اعضای خانواده خود عکس بگیرید و همان لحظه عکس گرفته شده را به آن‌ها هدیه بدهید.

مدل‌های بسیار متنوعی از این دوربین‌ها تولید شده است. حتی رنگ‌های مختلفی را می‌توانید انتخاب کنید. این دوربین نسبت به دیگر انواع دوربین‌ها قیمت پایینی دارد و گران‌ترین آن تقریباً هفت میلیون تومان است. حتی با دو میلیون تومان هم می‌توانید یک دوربین چاپ سریع تهیه کنید. بنابرین می‌توانید با مراجعه به صفحه وام لندو با درخواست مبلغ کمی این دوربین را تهیه کنید.

خرید دوربین عکاسی قسطی

حتما بخوانید:  شرایط خرید قسطی لپ تاپ دست دوم و نو + معرفی یک روش به‌صرفه

کدام دوربین عکاسی را انتخاب کنم؟

از آن‌جایی که تنوع بالایی در دوربین‌های عکاسی وجود دارد و این دوربین‌ها تفاوت قیمت بسیار زیادی هم با هم دارند، به همین دلیل بهتر است با دقت و تحقیق بیشتری یک دوربین عکاسی را برای خرید انتخاب کنید. اگر واقعا به عکاسی علاقه‌مندید و زمان و حوصله کافی برای گذراندن دوره‌های آموزشی و تمرین دارید، انتخاب یک دوربین حرفه‌ای می‌تواند برای شما انتخابی درست باشد. ولی اگر فقط به دنبال ثبت خاطره در موقعیت‌های خاص مثل مهمانی‌ها یا سفرها هستید، طبیعی است که دوربین‌های کامپکت، چاپ فوری و یا حتی دوربین برخی از گوشی‌های موبایل برایتان کافی خواهد بود.

خرید دوربین عکاسی قسطی بهتر است یا نقدی؟
جواب این سوال به میزان بودجه شما در زمان تهیه این کالا بستگی دارد. اگر به دوربین عکاسی نیاز دارید و در عین حال مشکل کسری بودجه ندارید، بدون شک خرید نقدی بهترین پیشنهاد است. اما اگر امروز که قصد خرید این کالا را دارید، با کسری بودجه مواجه هستید، یادتان باشد که هرگز به امید پس‌انداز کردن و جمع شدن پولتان، خرید این کالای دیجیتال را به تعویق نیندازید. چون باوجود تورم موجود در بازار خرید و فروش کالا هرچه زمان بگذرد، قیمت خرید بیشتر می‌شود. پس اگر امروز به سراغ خرید دوربین عکاسی قسطی بروید بهتر از آن است که فردا با قیمتی بالاتر آن را به صورت نقد تهیه کنید.
چقدر سود در خرید قسطی اعمال می‌شود؟
همان‌طور که گفتیم، لندو یکی از سامانه‌های معتبر مالی است که می‌توانید برای خرید اقساطی کالا از آن وام بگیرید. این وام با همکاری بانک آینده داده می‌شود، به همین دلیل فقط سود 18 درصد مصوب بانکی در اقساط ماهیانه آن اعمال می‌شود. به همین دلیل کارمزد لندو فقط در مبلغ پیش‌پرداخت محاسبه خواهد شد. در واقع متقاضی در اقساط ماهیانه سودی به لندو پرداخت نخواهد کرد.

مراحل دریافت وام لندو برای خرید دوربین عکاسی قسطی

لندو سامانه ارائه دهنده اعتبار خرید اقساطی است. به این صورت که می‌توانید از لندو وام خرید اقساطی بگیرید و با آن به صورت آنلاین از فروشگاه‌های همکار لندو خرید کنید. بسیاری از فروشگاه‌های معتبر عرضه کننده محصولات دیجیتال و دوربین عکاسی هم در بین فروشگاه‌های لندو دیده می‌شود. شما می‌توانید تا سقف ۲۰ میلیون تومان بدون نیاز به ضامن و چک، از لندو به صورت کاملاً آنلاین وام بگیرید و دوربین مورد علاقه خود را بخرید. در صورتی که قیمت دوربین عکاسی مورد نظر شما بیشتر از کد خرید اقساطی باشد، می‌توانید ماباقی مبلغ را به صورت نقدی و از طریق درگاه آنلاین پرداخت کنید. برای خرید قسطی دوربین باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • کالای مورد نظرتان را از میان فروشگاه‌های طرف قرارداد با لندو انتخاب کنید و سپس در صفحه ثبت درخواست وام میزان مبلغ وام درخواستی و همچنین بازه زمانی لازم برای بازپرداخت را مشخص کنید و دکمه درخواست وام را بزنید.
  • در مرحله بعد باید کد ملی، شماره همراه و همچنین فایل مدارکتان را ضمیمه کنید تا فرآیند اعتبارسنجی شما آغاز شود.
  • داشتن حساب در بانک آینده برای دریافت وام به‌منظور خرید دوربین عکاسی قسطی یا دیگر کالاها ضروری است. اگر قبلاً در این بانک حساب بازنکرده‌اید، به‌جای مراجعه حضوری می‌توانید با کمک اپلیکیشن کیلید به صورت آنلاین فرآیند افتتاح حساب را انجام دهید.
  • فرآیند دریافت وام از لندو کاملاً آنلاین است، بنابراین حتی برای امضای قرارداد هم به مراجعه حضوری نیازی نیست. با ثبت امضای الکترونیکی از طریق اپلیکیشن آینده‌ساین می‌توانید این مرحله را به صورت آنلاین انجام دهید.
  • وام لندو بدون چک و ضامن و تنها با یک فقره سفته داده می‌شود. برای خرید امن سفته به صورت آنلاین باید وارد سامانه سفته و برات الکترونیکی بانک آینده شوید.

پس از آن‌که متقاضی مرحله اعتبارسنجی را پشت سر گذاشت و پیش‌پرداخت خود را واریز کرد، یک کد تخفیف صدردصدی به مبلغ وام درخواستی از طرف لندو برای او صادر خواهد شد. مشتری خرید دوربین عکاسی قسطی با کمک این کد می‌تواند کل یا بخشی از هزینه دوربین را بپردازد. برای آگاهی بیشتر در مورد روش خرید قسطی کالا می‌توانید وارد سایت لندو شوید و سپس درخواست‌تان را ثبت کنید.

بعد از تأیید ثبت‌نام و واریز پیش‌پرداخت، کد تخفیف صدردرصدی به ارزش مبلغ وام درخواستی به‌منظور خرید اقساطی از فروشگاه منتخب در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته اگر تیمچه فروشگاه مورد نظرتان باشد، به جای دریافت کد خرید اقساطی، کیف پول الکترونیکی شما در حساب تیمچه به اندازه مبلغ وام شارژ خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدام برای دریافت کد تخفیف صدردرصدی می‌توانید وارد صفحه ثبت‌نام وام خرید اقساطی در لندو شوید.

سوالات متداول

1ـ چگونه می‌توان دوربین را به صورت قسطی خرید؟

با دریافت وام خرید کالا از بانک یا سامانه‌های مالی معتبر می‌توانید کل یا بحشی از بودجه دوربین مورد نظرتان را فراهم کنید. لندو یکی از همین سامانه‌هاست که به متقاضیان واجدشرایط کد تخفیف صدردرصدی به ارزش مبلغ وام درخواستی ارائه می‌دهد.

2ـ مزیت وام خرید کالا لندو چیست؟

وام لندو با سفته و بدون چک و ضامن ارائه می‌شود. درضمن مراحل دریافت این وام از زمان درخواست تا دریافت کاملاً به صورت آنلاین است. بنابراین حتی برای خرید سفته یا امضای قرارداد هم به مراجعه حضوری نیازی نخواهد بود.

3ـ بازپرداخت وام  لندو به‌منظور خرید دوربین عکاسی قسطی چه مدت طول خواهد کشید؟

برای تسویه اقساط وام لندو می‌توانید باتوجه به بودجه ماهانه خود یکی از سه بازه 6 ماهه، 9 یا 12 ماهه را انتخاب کنید.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0