خرید ماشین لباسشویی اقساط بهتر است یا نقدی؟

خرید ماشین لباسشویی اقساط بهتر است یا نقدی؟
تاریخ انتشار: - مطالعه: 15 دقیقه
فهرست محتوا

لباسشویی یکی از لوازم خانگی است که وجود آن به یک ضرورت تبدیل شده است و برند‌های مختلفی این محصول را تولید می‌کنند. هر سال با استفاده از فناوری روز دنیا و خلاقیت مهندسان شرکت‌های لوازم خانگی، مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود و برندهای معتبر داخلی و خارجی مثل سامسونگ، ال جی،‌ اسنوا و ایکس ویژن ماشین لباسشویی تولید می‌کنند. شاید کمتر کسی باشد که بخواهد هر سال لباسشویی خود را به‌روز کند اما زمانی که این وسیله خراب شود یا از کیفیت آن راضی نباشید، حتما به سراغ خرید یک لباسشویی جدید می‌روید. در ادامه اطلاعات مورد نیاز درباره انواع لباسشویی و روش‌های خرید ماشین لباسشویی اقساط را بررسی می‌کنیم.

بهترین ماشین لباسشویی را چطور انتخاب کنیم؟

برای خرید یک کالا که تنوع زیادی دارد نمی‌توان به راحتی گفت که بهترین کدام است. البته که هرچه محصولات جدید‌تر می‌شوند، کارایی و امکانات بیشتری خواهند داشت. اما شما با توجه به نیازتان باید خرید کنید؛ چون هر لباسشویی ویژگی‌هایی دارد که باید با نوع مصرف شما تناسب داشته باشد. در ادامه مطلب هرکدام از این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم تا برای خرید ماشین لباسشویی اقساط یا نقد، انتخاب مطلوبی داشته باشید.

1ـ نوع کارکرد

از نظر کارکرد لباسشویی‌ها به دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می‌شوند. در نوع نیمه اتوماتیک که به لباسشویی‌های درب از بالا هم معروف هستند، شما باید انتقال حالت کارکرد از شستشو به خشک‌کن را دستی انجام دهید. البته با این نوع لباسشویی به‌راحتی می‌توانید پتو، زیر انداز و هر چیزی که وزن و ابعاد زیادتری نسبت به لباس دارد را بشویید.

نوع دوم و متداول‌تر، لباسشویی تمام اتوماتیک است. در این حالت شما لباس‌ها و مواد شوینده را وارد ماشین می‌کنید و پس از روشن کردن آن، تمام کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. با اینکه بعضی‌ها معتقدند لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک به شکل بهتری لباس‌ها را تمیز می‌کنند، ولی به دلیل راحتی کار با مدل‌های اتوماتیک، این نوع از ماشین لباسشویی طرفداران بیشتری دارد.

خرید ماشین لباسشویی اقساط

حتما بخوانید:  خرید دوربین عکاسی قسطی بهتر است یا نقدی؟ معرفی بهترین روش خرید اقساطی

2ـ ظرفیت لباسشویی

منظور از ظرفیت لباسشویی، حداکثر وزن لباسی است که با لباسشویی می‌توان شست. البته وزنی که از طرف تولیدکننده اعلام می‌شود به معنی وزن لباس به علاوه آبی است که درون دیگ شست‌وشو قرار می‌گیرد. به همین دلیل معمولاً باید به میزان یک کیلو کمتر از این ظرفیت لباس درون دستگاه ریخت. ماشین لباسشویی‌های موجود در بازار در اندازه‌های ۶، ۸، ۹ و ۱۲ کیلو تولید شده‌اند. بنابراین باتوجه به میزان لباس‌ها در هربار شست‌وشو و تعداد دفعات استفاده می‌توانید بهترین وزن را در بین این تنوع مطلوب انتخاب کنید. بنابراین اگر شما نسبت به جمعیت خانواده خود، شست‌شوی زیادی در طول هفته انجام نمی‌دهید، خرید ماشین لباسشویی قسطی یا نقدی با گنجایش 12 یا 9 کیلو انتخاب خوبی نخواهد بود. در چنین حالتی خرید یک ماشین با ظرفیت ۶ یا حداکثر 8 کیلو می‌تواند برایتان مناسب باشد. در مقابل اگر می‌خواهید با لباسشویی خود پتو، پرده و… را بشویید، بهتر است ظرفیت ۹ یا ۱۲ کیلو را انتخاب کنید.

3ـ میزان مصرف انرژی

برچسب‌های انرژی که روی وسایل برقی زده می‌شوند، نشان‌دهنده میزان مصرف انرژی دستگاه در زمان استفاده از آن است. پس برای اینکه در مصرف برق و هزینه‌های مربوط به آن صرفه‌جویی کنید، در زمان خرید ماشین لباسشویی اقساط یا نقد باید به دنبال نوع کم‌مصرف این دستگاه باشید. مثلاً در میان مدل‌های موجود در بازار، برندهای سامسونگ، ال جی و اسنوا مصرف انرژی A+ و حتی کمتر دارند. بنابراین این برندها برای کسانی که به مصرف انرژی اهمیت می‌دهند، انتخاب بهتری خواهند بود.

4ـ بودجه خرید

در نهایت باید به میزان بودجه خریدتان توجه کنید و سراغ برند و مدلی بروید که با بودجه خریدتان تناسب داشته باشد. البته برای افزایش بودجه خرید راه‌هایی هم وجود دارد. در واقع باتوجه به قیمت دستگاه و میزان بودجه خودتان باید به سراغ یکی از روش‌های خرید ماشین لباسشویی قسطی یا نقدی بروید. در صورت انتخاب روش اقساطی شما می‌توانید از وام خرید کالا به‌عنوان کمک‌هزینه برای خرید استفاده کنید و درنهایت به سراغ برند و مدلی متناسب با بودجه و میزان مصرفتان بروید.

خرید ماشین لباسشویی اقساط

حتما بخوانید:  مزیت‌های خرید اقساطی از طریق وام خرید کالا

ماشین لباسشویی ایرانی بخریم یا خارجی؟

بسیاری از کشور‌های دنیا تکنولوژی لازم برای ساخت ماشین لباسشویی را دارند. کشور ایران هم از چند سال گذشته لباسشویی‌های باکیفیتی را روانه بازار کرده است. برند‌های پاکشوما، اسنوا، ایکس ویژن و آبسال از تولیدکنندگان معروف لباسشویی در ایران هستند. با اینکه امروز لوازم خانگی ایرانی نسبت به گذشته پیشرفته‌تر شده‌اند، اما باید گفت که تولیدات کشور‌های خارجی از نظر فناوری در سطح بالاتری هستند.

برای تصمیم‌گیری بهتر در مورد خرید کالای ایرانی یا خارجی بهتر است به مشخصات آن‌ها توجه کنید. برند‌های ایرانی که ذکر شد، ماشین لباسشویی‌های بسیار خوبی را با ظرفیت‌ها و قیمت‌های متنوع تولید کرده‌اند. در بین برندهای ایرانی تولید کننده لباسشویی، برند اسنوا و ایکس ویژن از نظر فروش، محبوبیت و کیفیت کالا در سطح بالاتری قرار دارند. برند‌های خارجی مانند بوش، سامسونگ، ال جی و دوو از معروف‌ترین‌ تولید کنندگان لباسشویی در دنیا هستند. این برند‌ها در ایران هم طرفداران بسیاری دارند. البته تفاوت قیمتی آن‌ها با محصولات ایرانی چشمگیر است و می‌تواند روی انتخاب شما تأثیر زیادی داشته باشد.

مزیت خرید از برند داخلی نسبت به خارجی:
یکی از مزایای خرید ماشین لباسشویی ایرانی، دسترسی بهتر به خدمات پس از فروش است؛ چون بسیاری از برندهای خارجی در حال حاضر در ایران نمایندگی ندارند! بنابراین در صورتی که لباسشویی شما به تعمیر یا تعویض قطعات نیاز داشته باشد، ممکن است برایتان مشکل‌ساز شود. یکی دیگر از مزایای لباسشویی ایرانی این است که معمولاً روش‌های متنوع‌تری برای خرید آن وجود دارد. در واقع اگر افراد به سراغ برندهای داخلی بروند، علاوه بر روش نقدی، امکان خرید ماشین لباسشویی اقساط نسبت به مدل‌های خارجی بیشتر خواهد بود.

خرید ماشین لباسشویی اقساط یا نقد باتوجه به قیمت

در بازار لوازم خانگی، لباسشویی را با قیمت‌های مختلفی می‌توان خرید. همچنین باتوجه به تورم، قیمت انواع لوازم خانگی با نوسان زیادی همراه است و شاید نرخ حال حاضر، یعنی آبان سال 1401، با چند ماه دیگر متفاوت باشد. بنابراین در لحظه خرید باید از قیمت نهایی فروش اقساطی لباسشویی و همچنین نقدی آن مطمئن شوید. با نگاهی به فروشگاه‌های آنلاین معتبر داخلی به‌راحتی می‌توانید به قیمت روز بازار دسترسی داشته باشید. باتوجه به لیست قیمت فروشگاه‌های آنلاین معتبر، در حال حاضر حداقل قیمت لباسشویی‌ تمام اتوماتیک موجود در بازار برابر با 6 میلیون تومان است و گران‌ترین آن تقریباً با نرخ 50 میلیون تومان فروخته می‌شود.

برای خرید یک لباسشویی مناسب می‌توانید به سراغ محصولاتی با بازه قیمتی متناسب با بودجه خودتان بروید و ویژگی‌ هرکدام را بررسی و با دیگری مقایسه کنید. اگر بودجه پایینی برای خرید نقد دارید، بهتر است به سراغ برندهای داخلی بروید. در واقع برند‌هایی مانند ال جی و سامسونگ به دلیل نوسانات نرخ ارز و کم شدن موجودی محصولاتشان در بازار ایران، قیمت بیشتری دارند و قیمت آنها در بازه 18 تا 50 میلیون تومان قرار می‌گیرد. درحالی که برند‌های تولید داخل مثل اسنوا و ایکس ویژن قیمتی کمتر از ۲۰ میلیون تومان هستند. البته اگر بخواهید به‌جای روش نقدی به سراغ خرید ماشین لباسشویی قسطی بروید، حق انتخاب بیشتری دارید و می‌توانید باوجود بودجه کم، برندهای خارجی را هم بررسی کنید. در واقع ممکن است شما از نظر کیفیت و مشخصات، یک مدل ماشین لباسشویی را انتخاب کرده باشید ولی قیمت آن از بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید بیشتر باشد. در چنین حالتی می‌توانید به جای روش نقدی، از وام خرید کالا لندو استفاده کنید و وجه دستگاه مورد نظرتان را به صورت اقساط ماهانه بپردازید.

خرید ماشین لباسشویی اقساط

خرید ماشین لباسشویی اقساطی بهتر است یا نقدی؟
باتوجه به آن‌چه گفته شد، جواب این سوال را میزان بودجه و در عین حال، انتظارتان از کیفیت و کارایی ماشین لباسشویی تعیین می‌کند. اگر به‌دنبال دستگاه نیمه‌اتوماتیک باشید، هزینه بسیاری کمی باید بپردازید و به راحتی می‌توانید خرید نقدی انجام دهید. اما مدل‌های تمام اتوماتیک قیمت بیشتری دارند و اگر در بین آن‌ها به سراغ مدل خارجی بروید، اهمیت خرید قسطی بیشتر خودش را نشان می‌دهد. در این مواقع می‌توانید از وام خرید کالا استفاده کنید و کل یا بخشی از هزینه را به صورت اقساط بپردازید. در چنین حالتی هم مدل و برند دلخواهتان را خریده‌اید و هم مشکل کمبود بودجه را مدیریت کرده‌اید.
حتما بخوانید:  محاسبه سود خرید اقساطی، سود وام دریافتی از لندو چقدر خواهد بود؟

خرید ماشین لباسشویی قسطی با وام بدون چک و ضامن لندو

خرید ماشین‌ لباسشویی اقساط می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که می‌خواهند هزینه‌های خرید خود را کنترل کنند. درواقع اگر بودجه کافی برای خرید ندارید، می‌توانید امروز کالای مورد نظرتان را بخرید، اما هزینه آن را به صورت اقساط طی ماه‌های آینده بپردازید. همچنین ممکن است، باوجود بودجه کافی، تمایلی نداشته باشید که تمام پول خود را به خرید یک کالا اختصاص دهید. در چنین حالتی می‌توانید به سراغ خرید ماشین لباسشویی اقساط  بروید و باقی بودجه خود را برای خرید کالاهای دیگر صرف کنید. اگر شما هم روش خرید ماشین لباسشویی قسطی را به نقد ترجیح می‌دهید، می‌توانید وارد سامانه لندو شوید و برای ثبت‌نام وام خرید کالا و خرید اقساطی ماشین لباسشویی اقدام کنید. در ادامه به مراحل ثبت‌نام در این سامانه اشاره خواهیم کرد.

  • بررسی انواع دستگاه باتوجه به قیمت و امکانات، اولین مرحله خرید ماشین لباسشویی قسطی است. بنابرین در فهرست فروشندگان طرف قرارداد با لندو، به سراغ بخش لوازم خانگی بروید تا بتوانید مقایسه‌ای بین برندها و مدل‌های مورد نظرتان انجام دهید.
  • بعد از انتخاب مدل و برند دستگاه، فروشگاه مورد نظرتان را در بین فروشندگان همکار با لندو انتخاب کنید و سپس وارد صفحه ثبت درخواست وام شوید. در این صفحه باید مبلغ مورد نیاز و مدت زمان تسویه به‌منظور خرید ماشین لباسشویی اقساط را مشخص کنید.
  • بعد از ساخت حساب کاربری باید مدارکتان را آپلود کنید. در این مرحله باتوجه به کد ملی و شماره همراه و همچنین فایل مدارک، درخواست شما وارد فرآیند اعتبارسنجی خواهد شد.
  • وام لندو با همکاری بانک آینده داده می‌شود. بنابراین در مرحله بعد باید به سراغ افتتاح حساب در این بانک بروید. اگر مشتری بانک آینده نیستید و در آن حساب ندارید، نیازی به مراجعه حضوری نیست؛ با دانلود و نصب اپلیکیشن کیلید می‌توانید به صورت آنلاین در این بانک حساب باز کنید.
  • مراحل دریافت وام لندو از درخواست تا دریافت به صورت کاملاً آنلاین انجام می‌شود. بنابراین برای امضای قرارداد هم باید اپلیکیشن آینده‌ساین را دانلود و نصب کنید تا بتوانید امضای الکترونیکی خود را در پلتفرم امن بانکی ثبت کنید.
  • ناگفته نماند که وام لندو بدون چک و ضامن داده می‌شود و تنها ضمانت لازم برای آن، خرید یک فقره سفته الکترونیکی است. برای تهیه این سفته باید وارد سامانه سفته و برات الکترونیکی بانک آینده شوید.
  • مرحله بعد نوبت واریز پیش‌پرداخت است. در واقع بعد از تأیید اعتبارسنجی، مشتری باید مبلغ پیش‌پرداخت خود را بپردازد تا برای او یک کد تخفیف صدردرصدی به ارزش مبلغ وام درخواستی صادر شود.
  • متقاضی وام لندو بعد از دریافت کد تخفیف، به‌منظور خرید ماشین لباسشویی قسطی باید وارد سایت فروشگاه منتخب شود. کالا را انتخاب کند و سپس با وارد کردن کد خرید اقساطی، کل یا بخشی از هزینه سبد نهایی خود را با کمک وام لندو بپردازد.
اگر فروشگاه شما تیمچه باشد:
برای مشتریان فروشگاه تیمچه کد خرید اقساطی صادر نمی‌شود. بلکه کیف پول اعتباری آن‌ها در این فروشگاه به ارزش مبلغ وام درخواستی شارژ خواهد شد. بنابراین کاربر در زمان پرداخت هزینه خرید ماشین لباسشویی اقساط باید به‌جای وارد کردن کد تخفیف، روش پرداخت از کیف پول را انتخاب کند.

مزایای وام لندو چیست؟

سامانه لندو به‌منظور افزایش قدرت خرید، به متقاضیان واجدشرایط وام خرید کالا و خدمات ارائه می‌دهد. خرید اقساطی با کمک این وام مزیت‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  •  این وام به صورت کاملاً آنلاین داده می‌شود و از لحظه ثبت درخواست تا دریافت کد خرید اقساطی، به هیچ‌گونه مراجعه حضوری، کاغذبازی و رانندگی در خیابان‌های شلوغ و پر از دود شهر نیازی نیست.
  • باتوجه به آنلاین بودن تمام مراحل ثبت‌نام، همه افراد در هرنقطه از ایران در صورت دسترسی به اینترنت می‌توانند خرید قسطی را باکمک لندو تجربه کنند.
  • وام لندو بدون چک و ضامن و تنها با دریافت سفته داده می‌شود. خرید سفته هم مثل دیگر مراحل ثبت‌نام از طریق پلتفرم امن بانکی به صورت آنلاین انجام می‌شود.
  • علاوه بر خرید سفته الکترونیکی، امضای قراداد را هم باید به صورت آنلاین انجام دهید. در واقع با ثبت امضای دیجیتال در اپلیکیشن آینده‌ساین، از فرآیند زمان‌بر و خسته‌کننده  امضای دستی کاغذهای متعدد دیگر خبری نخواهد بود.
  • به دلیل همکاری لندو و بانک آینده، سود اقساط ماهیانه با همان نرخ مصوب 18 درصد بانکی محاسبه می‌شود. در واقع لندو فقط در زمان پیش‌پرداخت سود دریافت خواهد کرد. بنابراین در محاسبه اقساط، سودی مختص به لندو اعمال نمی‌شود.
  • مدت زمان بازپرداخت لندو متنوع است و می‌توانید بسته به بودجه ماهانه خودتان یکی از بازه‌های 6 ماه، 9 یا 12 ماه را انتخاب کنید  و سپس ثبت‌نام وام ۲۰ میلیونی برای خرید قسطی ماشین لباسشویی را انجام دهید.
  • شخص وام‌گیرنده تا 5 روز بعد از موعد سررسید قسط ماهانه خود برای پرداخت وجه فرصت دارد. در صورت عدم واریز، بعد از گذشت این 5 روز مشمول جریمه خواهد شد. البته اگر نمره اعتبار متقاضی بالای 300 باشد، برای او مبلغ جریمه در قسط جاری لحاظ نخواهد شد.
حتما بخوانید:  نحوه محاسبه جریمه دیرکرد پرداخت اقساط در لندو

همین حالا ثبت‌نام کنید

باتوجه به مراحل و مزایای وام لندو، در صورتی که قصد دارید به سراغ خرید ماشین لباسشویی اقساط یا دیگر کالاهای مورد نیازتان بروید، می‌توانید وارد سایت لندو شوید و درخواست‌تان را ثبت کنید. لندو بدون چک و ضامن و تنها با دریافت سفته، برای خرید انواع کالا و خدمات، یک کد تخفیف صدردرصدی به ارزش مبلغ وام در اختیارتان قرار می‌دهد.

سوالات متداول

1ـ آیا برای خرید ماشین لباسشویی اقساط می‌توان از لندو وام گرفت؟

بله، وام لندو مخصوص خرید انواع کالا، از جمله لوازم خانگی است. با دریافت کد خرید اقساطی از لندو می‌توانید از سایت‌ فروشگاه‌های لوازم خانگی طرف قرارداد با لندو، لباسشویی مدنظرتان را سفارش دهید.

2ـ سود وام لندو چقدر است و بازپرداخت آن چقدر طول می‌کشد؟

باتوجه به این‌که وام لندو با همکاری بانک آینده داده می‌شود، میزان سود اعمال‌شده در اقساط ماهیانه بازپرداخت همان نرخ مصوب بانکی 18 درصد خواهد بود. سود ساده لندو 5 درصد است که در همان مرحله پیش‌پرداخت باید تسویه شود. درضمن برای بازپرداخت وام لندو می‌توانید یکی از بازه‎‌های 6 ماه، 9 یا 12 ماه را انتخاب کنید.

3ـ ضمانت دریافت وام لندو چیست؟

وام لندو بدون چک و ضامن ارائه می‌شود. برای دریافت این وام و فراهم شدن شرایط خرید ماشین لباسشویی قسطی فقط به یک فقره سفته به‌عنوان ضمانت نیاز دارید.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0