راهنمای کامل در مورد نحوه خرید گوشی با حکمت کارت در سال ۱۴۰۱

راهنمای کامل در مورد نحوه خرید گوشی با حکمت کارت در سال ۱۴۰۱
تاریخ انتشار: - مطالعه: 11 دقیقه
فهرست محتوا

برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها برای رفاه بیشتر کارکنان خود خدمات متنوعی را ارائه می‌کنند. یکی از این خدمات ارائه تسهیلات برای خرید کالاست. کارکنان نیرو‌های مسلح با استفاده از حکمت کارت می‌توانند از فروشگاه‌های مشخصی به صورت اقساطی خرید کنند. در ادامه به توضیحات بیشتر درباره این طرح اشاره می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که خرید گوشی با حکمت کارت در سال ۱۴۰۱ چگونه خواهد بود.

شرایط خرید اقساطی گوشی با حکمت کارت

استفاده از کارت حکمت برای خرید گوشی، برای کارکنان نیرو‌های مسلح، بازنشستگان ارگان‌های نظامی و ایثارگران امکان پذیر است. اصلی‌ترین فروشگاهی که برای کارکنان نیروهای مسلح وجود دارد، فروشگاه اتکاست که این فروشگاه چندین شعبه در شهرهای مختلف دارد.

فروشگاه اتکا انواع کالا از جمله لوازم خانگی، کالاهای سوپر مارکتی و … را عرضه می‌کند و گوشی همراه هم در برخی از شعبه‌های آن عرضه می‌شود که باید موجودی کافی کارت حکمت داشته باشید.

البته لازم به ذکر است که برخی از فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری دیگری هم وجود دارد که به فروش گوشی موبایل و کالاهای دیجیتال می‌پردازند و در ازای آن از شما حکمت کارت و سایر مدارک مربوط به نیروهای مسلح مثل: فیش حقوقی، چک نیروهای مسلح و… دریافت می‌کنند.

فروشگاه‌هایی مثل کالاقسطی، کالافی و… به فروش کالا با دریافت حکمت کارت می‌پردازند که ما شرایط مورد نیاز برای خرید از آن‌ها را برای شما توضیح داده‌ایم.

  • در وهله اول شما وارد سایت و سامانه مورد نظر می‌شوید؛
  • در این مرحله به جست‌وجوی کالای مورد نظر خود می‌پردازید و آن را انتخاب می‌کنید؛
  • حالا که این کالا به سبد خرید شما اضافه شده است، با انتخاب مراحل خرید، درنهایت درگاه پرداختی حکمت‌کارت را انتخاب می‌کنید؛
  • در این مرحله نحوه و تعداد بازپرداخت خود را انتخاب خواهید کرد؛
  • در این مرحله ثبت نهایی را انجام می‌دهید و سایر اطلاعات مورد نیاز خود را وارد خواهید کرد؛
  • سپس سفارش شما نهایی می‌شود و از طرف سامانه مربوطه با شما تماس گرفته خواهد شد تا مدارک لازم را جهت نهایی‌سازی سفارش خرید اقساطی حکمت کارت از شما دریافت کنند؛
  • درنهایت و در آخرین مرحله هم از طریق پیامک، شماره مرسوله و سایر موارد مورد نیاز به شما اطلاع رسانی خواهد شد؛

لازم به ذکر است که مراکز فروش حضوری مورد استفاده از حکمت کارت، تمام فروشگاه‌های اتکا سراسر کشور و تمام مراکز طرف قرارداد با سازمان اتکاست که از طریق سایت اتکا می‌توان نسبت به شناسایی این مراکز خرید اقدام کرد.

حتما بخوانید:  نحوه خرید اقساطی کالا از فروشگاه اتکا

سقف خرید گوشی با حکمت کارت

سقف خرید اقساطی با حکمت کارت چقدر است؟

طرح‌هایی که مانند خرید گوشی با حکمت کارت ارائه می‌شوند همیشه با محدودیت‌هایی همراه هستند. یکی از این محدودیت‌ها سقف خرید است. حکمت کارت یک کارت اعتباری است و یک موجودی دارد.

این موجودی نشان می‌دهد که شما تا چه میزان می‌توانید به صورت نقدی و اقساط خرید کنید. برای آگاهی از موجودی کارت خود باید شماره کارتتان را به سامانه پیامکی مربوطه ارسال کنید.

در جواب، پیامکی حاوی موجودی کارت شما ارسال می‌شود. این موجودی بر اساس میزان حقوق دریافتی فرد شارژ می‌شود. برای خرید‌های اقساطی هم افراد معمولا تا حدود ۳۰ میلیون تومان می‌توانند از فروشگاه‌هایی مانند اتکا خرید کنند.

البته این میزان اخیراً از ۱۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که شما می‌توانید به راحتی یک گوشی موبایل با کیفیت نسبتاً خوب با این میزان شارژ خریداری کنید.

سود خرید اقساطی گوشی با حکمت کارت چقدر است؟

سود اقساط خرید گوشی با حکمت کارت در سال ۱۴۰۱ در حدود ۲۵ درصد است. این سود به صورت سالیانه محاسبه می‌شود. اگر شما مبلغ ۲۰ میلیون تومان خرید اقساطی داشته باشید. مبلغی که در نهایت باید بازپرداخت کنید برای اقساط ۱۲ ماهه در حدود ۲۳ میلیون تومان خواهد بود.

در صورتی که فروش اقساطی موبایل با حکمت کارت در یک فروشگاه انجام شود، با در نظر گرفتن این میزان از سود گزینه جذابی برای خرید خواهد بود. البته خرید به این روش نیاز به اعتبارسنجی هم دارد که پس از مراجعه به فروشگاه‌های مربوطه شما را راهنمایی خواهند کرد.

مدارک لازم و نحوه ثبت‌نام خرید گوشی با حکمت کارت

بسته به فروشگاهی که برای خرید انتخاب می‌کنید، مدارک لازم می‌تواند متفاوت باشد. برخی از فروشگاه‌ها مدارک کمتری برای اعتبارسنجی نیاز دارند. این مدارک می‌تواند از بین لیست زیر باشد:

  • کارت حکمت؛
  • مدارک هویتی مثل شناسنامه و کارت ملی؛
  • چک صیاد؛
  • فیش حقوقی؛
  • حکم کارگزینی؛
  • فیش برق یا تلفن برای تشخیص آدرس؛

اگر چک صیاد ندارید می‌توانید در اسرع وقت برای دریافت آن اقدام کنید، کافیست درباره نحوه دریافت این چک مطالعه کنید و سطح آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

حتما بخوانید:  چک صیادی چیست؟ مراحل ثبت چک صیادی + مدارک و شرایط

آیا خرید گوشی با حکمت کارت به صرفه است؟

خرید اقساطی گوشی با حکمت کارت را اگر تنها از نظر سود اقساط بررسی کنیم، باید بگوییم بله خرید به صرفه‌ای است. اما موانع زیادی هم در مسیر این خرید وجود دارد.

یکی از این موانع تنوع کم فروشگاه‌ها‌ست. چون قدرت انتخاب زیادی برای مشتری وجود ندارد. در هنگام خرید اگر بتوانید قیمت‌ها و شرایط فروشگاه‌های مختلف را مقایسه کنید، حتما خرید مطمئن‌تری خواهید داشت.

همچنین استفاده از حکمت کارت فقط برای اعضای نیروهای مسلح یا خانواده‌های آنها امکان‌پذیر است و بقیه افراد نمی‌توانند از آن برای خرید قسطی گوشی استفاده کنند.

به همین دلیل بهتر است از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری دیگری برای تهیه گوشی موبایل استفاده کنید. یکی از این فروشگاه‌ها، لندو است که یک پلتفرم برای فروش اقساطی کالا و خدمات است.

شما می‌توانید همه‌چیز، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را از لندو به صورت اقساطی خریداری کنید و با راحت‌ترین شرایط، کمبود نقدینگی خود را جبران کنید. از فروشگاه‌های فروش موبایل گرفته تا خدمات درمان، سفر، گردشگری، بیمه تکمیلی و انواع بیمه‌های دیگر و…

حتما بخوانید:  بیمه بدنه خودرو چیست؟ (از کجا بیمه بدنه بخریم؟)

انواع روش‌های خرید اقساطی گوشی

لندو، یک روش مناسب برای خرید اقساطی گوشی

ممکن است شما قصد خرید قسطی گوشی را داشته باشید ولی عضو نیروهای مسلح نباشید و یا به دلایل دیگر، امکان استفاده از حکمت کارت را نداشته باشید. در چنین حالتی به جای خرید گوشی با حکمت کارت، می‌توانید از سایر روش‌‌‌های خرید اقساطی استفاده کنید.

یکی از روش‌هایی که همه افراد هم می‌توانند از آن استفاده کنند خرید اقساطی گوشی به صورت آنلاین است. لندو سامانه‌ای است که وام خرید اقساطی ارائه می‌کند. با استفاده از خدمات لندو می‌توانید از هزاران فروشگاه معتبر به صورت آنلاین خرید قسطی انجام دهید.

لندو به شما تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام خرید اقساطی ارائه می‌دهد. برای دریافت این وام باید در سایت لندو ثبت نام کنید و مدارک شناسایی خود را بارگذاری کنید.

ما در بخش بعدی فرآیند دریافت وام و خرید از این سامانه را مفصل توضیح داده‌ایم.

چطور از لندو وام خرید گوشی بگیریم؟

برای مشاهده جزئیات دریافت این وام بدون ضامن میتوانید وارد سامانه شوید و از چم و خم آن، سر دربیاورید. البته یک نکته قابل تامل درباره لندو وجود آن دارد، آن هم امکان خرید اقساطی گوشی دست دوم است.

امکان خرید گوشی دست دوم از سامانه لندو:
برای خرید گوشی دست دوم می‌توانید به سامانه لندو مراجعه کنید و با مشاهده فروشگاه‌هایی که گوشی استوک عرضه می‌کنند و همچنین دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی از لندو، خرید خود را انجام دهید.
کافیست وارد سامانه خرید اقساطی لندو شوید و در لیست فروشگاه‌ها، فروشگاه‌هایی که به فروش کالای دست دوم می‌پردازند پیدا کنید. 
برگردیم سر موضوع اصلی خودمان؛ فرآیند دریافت وام از لندو چیست؟
  • در وهله اول لازم است شما وارد سامانه لندو شوید؛
  • سپس در سایت لندو ثبت‌نام کنید؛
  • بعد از آن باید فروشگاهی را انتخاب کنید که می‌خواهید از آن خرید اقساطی انجام دهید؛
  • حالا نوبت به مشخص کردن مبلغ وام شما می‌رسد که از ۴ تا ۲۰ میلیون تومان می‌توانید درخواست وام دهید؛
  • همچنین می‌توانید انتخاب کنید که اقساط خود را طی چند ماه پرداخت خواهید کرد؛ چرا که شما می‌توانید اقساط وام ۲۰ میلیونی خود را ۶ ماهه، ۹ ماهه و ۱۲ ماهه پرداخت کنید؛
  • حالا تمام مدارک خود را در سایت آپلود می‌کنید تا اولین نوبت اعتبارسنجی مدارک و حساب شما انجام شود؛
  • سپس در بانک آینده افتتاح حساب کنید که حتی این مرحله هم از منزل به صورت کاملا الکترونیکی از طریق اپلیکیشن کیلید، انجام می‌شود و هیچ نیازی به حضور فیزیکی شما نیست؛
  • این مرحله که یکی از مهمترین مراحل ثبت‌نام وام و خرید اقساطی اینترنتی از سامانه لندو است، خرید سفته و امضای آن‌هاست که به صورت الکترونیکی انجام می‌شود؛ می‌پرسید چگونه؟ برای این کار کافیست از طریق سامانه سفته الکترونیکی بانک آینده، سفته‌ها را بخرید و بعد از آن نرم‌افزار آینده‌ساین را دانلود و نصب کنید و از این طریق امضای الکترونیکی خود را ثبت کنید؛
  • سپس قرارداد اعطای وام برای خرید اقساطی اینترنتی را از طریق امضای الکترونیکی، امضا کنید؛
  • بعد از واریز پیش‌پرداخت، وام لندو در اختیار شما قرار می‌گیرد؛
  • در آخرین مرحله هم وام شما به شکل یک کد تخفیف صد درصدی به ارزش وام درخواستی، در اختیارتان قرار می‌گیرد؛

بعد از طی کردن مراحل می‌توانید گوشی مورد نظرتان را خریداری کنید و از گوشی نو نهایت لذت را ببرید. همچنین خالی از لطف نیست که بدانید وام لندو با کمترین میزان سود عرضه می‌شود و شما به راحتی بین ۵ تا ۱۴ روز می‌توانید این وام را دریافت کنید و بی‌معطلی صاحب گوشی جدید شوید.

سوالات متداول درباره خرید گوشی با حکمت کارت

نحوه دریافت موجودی و شارژ حکمت کارت چیست؟

شما می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه‌های اتکا در سراسر کشور مراجعه کنید و یا شماره حکمت کارت خود را به سرشماره ۱۰۰۰۶۱۹۱۵ پیامک کنید و از موجودی خود مطلع شوید.

معمولا مرحله اعتبارسنجی فروشگاه‌ها برای ارائه خدمات با حکمت کارت، چه مدت زمان می‌برد؟

معمولا این مرحله در فروشگاه‌های مختلف بین ۱ تا ۷ روز متغیر است.

ارگان‌های طرف قرارداد حکمت‌ کارت، کدامند؟

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، کانون بازنشستگان ناجا، کانون بازنشستگان آجا و کانون بازنشستگان سپاه پاسداران جزو ارگان‌‌های طرف قرارداد حکمت کارت هستند.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0
سامی ۱۴۰۰/۱۱/۲۶

برای شاغلین سپاه باحکمت مارت فروش اقساطی گوشی دارین؟

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۰/۱۲/۰۱

    سلام، وقت بخیر
    ما فروش اقساطی با سفته داریم که شما میتونید وامتون رو دریافت کنید و با خرید از یکی از فروشگاه‌های طرف قرارداد لندو گوشی مورد نظر رو خریداری کنید، احتیاجی به حکمت کارت نیست.

مرتضی ۱۴۰۱/۰۲/۲۰

با حکمت کارت گوشی آیفون ۱۳ هم میشه خرید کرد؟

انیر شهاب ۱۴۰۱/۰۵/۲۹

با سلام ، الان ما تهران نیستیم و می‌خوایم شرایطی آیفون بگیریم ، میشه راهنمایی بفرمایید ، البته کارت حکمت دارم