مزیت‌های خرید اقساطی از طریق وام خرید کالا

مزیت‌های خرید اقساطی از طریق وام خرید کالا
تاریخ انتشار: - مطالعه: 13 دقیقه
فهرست محتوا

خرید اقساطی یا خرید نقدی، واقعا کدام روش بهتر است و به نفع ماست؟! افرادی هستند که خرید نقدی را به خرید اقساطی ترجیح می‌دهند، اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا واقعا خرید نقدی روش بهتری است؟ ما می‌خواهیم در این مطلب مزیت‌های خرید اقساطی یا دریافت وام خرید کالا را بررسی کنیم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتر و بر اساس نیازها و شرایط خود یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

1ـ وام خرید کالا راهی برای مقابله با تورم

در کشور‌هایی مثل ایران که تورم وجود دارد، برنامه‌ریزی اقتصادی و مدیریت هزینه‌ها در زندگی کاری سخت و دشوار خواهد بود. و از آنجایی که چشم‌انداز دقیقی از آینده در ذهن‌مان نداریم، نمی‌توانیم با قاطعیت برای آینده تصمیم بگیریم. حتی برای چند ماه بعد هم ممکن است اطلاعات کافی نداشته باشیم و متاسفانه تنها چیزی که می‌دانیم این است که احتمال گران شدن هر کالایی وجود دارد.

در خرید اقساطی شما می‌توانید کالای موردنیاز خودتان را تهیه کنید، ولی هزینه آن را در مدت طولاتی‌تری بپردازید. البته افرادی که با این روش مخالف هستند، به سود وام خرید کالا اشاره می‌کنند که هزینه نهایی را در خرید اقساطی بیش‌تر می‌کند. اما با یک حساب و کتاب ساده می‌توان نتیجه گرفت که این پرداخت سود به نسبت گران شدن کالا در آینده ارزش دارد. در واقع میزان سود از میزان تورم همیشه پایین‌تر خواهد بود. به همین منظور برای ثبت نام وام کالا و خرید اقساطی کالا می‌توانید به وب‌سایت لندو مراجعه کنید و مبلغ مورد نظر خود را درخواست دهید.

مقایسه خرید اقساطی و نقدی با یک مثال ساده:
فرض کنید می‌خواهید یک گوشی سامسونگ را خریداری کنید. این کالا در تاریخی که شما به آن نیاز دارید ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد، اما بودجه شما برای خرید آن کافی نیست. پس شما نیاز دارید تا هزینه‌های خود را کنترل کنید یا درآمدتان را افزایش دهید (البته اگر امکان‌پذیر باشد) و سپس آن را بخرید. طبیعی است که این جمع شدن پول زمان می‌برد. از طرف دیگر هم به دلیل وجود تورم هم‌زمان با افزایش بودجه شما، قیمت این کالا هم بیشتر می‌شود. درحالی‌که اگر به سراغ دریافت وام بروید، می‌توانید در زمان مورد نظرتان این گوشی را بخرید تا دیگر به خرید آن در زمان دیرتر با قیمت بالاتر مجبور نشوید.

وام خرید کالا

مقایسه سود خرید اقساطی و تورم با شرح یک مثال ساده:
این مثال را با تورم حدود ۴۰ درصدی که در کشورمان وجود دارد بررسی می‌کنیم. قیمت گوشی سامسونگ در مدت ۱۲ ماه از ۲۰ میلیون تومان به ۲۸ میلیون تومان می‌رسد. و مشخص است که این قیمت جدید، با بودجه‌ای که برای خرید این گوشی پس‌انداز کرده‌اید همخوانی نخواهد داشت.
حالا فرض می‌کنیم برای خرید این گوشی از سامانه لندو وام خرید کالا دریافت کرده باشید. مبلغ نهایی باز‌پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی در لندو ۲۳ میلیون و ۹۸۸ هزار تومان خواهد بود. تفاوت عدد ۲۸ میلیون تومان و مبلغ بازپرداخت وام خرید کالا لندو به صرفه بودن خرید اقساطی را بیان می‌کند. مزیت دیگر این روش هم به دست آوردن گوشی در همان زمانی است که به آن نیاز دارید.

2ـ اگر به یک کالای ضروری نیاز دارید

ممکن است که ما در یک زمان خاص به برخی از کالاها نیاز فوری داسته باشیم؛ مثل دانشجویانی که نیاز دارند تا برای انجام کارهای درسی خود یک لپ‌تاپ مناسب داشته باشند یا زمانی که یکی از لوازم خانگی مهم مثل ماشین لباس‌شویی خراب شده باشد و بخواهید یک جایگزین برای آن تهیه کنید. اما مشکل اصلی وقتی به وجود می‌آید که بودجه کافی برای تهیه این کالاهای ضروری را نداشته باشید. دریافت وام کالا راه حل این شرایط است. چون دیگر لازم نیست کل قیمت آن کالا را یک‌جا داشته باشید؛ بلکه تنها کافی است که بتوانید اقساط آن را پرداخت کنید. به این شکل خیلی آسان‌تر و سریع‌تر به نیاز خود رسیدگی کرده‌اید.

حتما بخوانید:  افزایش نمره اعتبار لندو و دریافت هدیه نقدی

3ـ پس‌انداز با دریافت وام خرید کالا

متاسفانه افرادی که درآمدشان کم است، گزینه‌های مطمئنی برای افزایش سرمایه و پس‌انداز کردن ندارند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا هیچ راهی وجود ندارد که این افراد بتوانند پس‌انداز بیشتری داشته باشند و به نوعی سرمایه‌ مالی خود را افزایش دهند؟

یکی از راه‌هایی که مشاوران اقتصادی توصیه می‌کنند خرید کالاست. شاید تعجب کنید و با خودتان بگویید که خرید کردن نرخ هزینه‌ها را بیشتر و اندوخته‌مان را هم کمتر می‌کند. اما باید توجه داشته باشید که منظور این مشاوران از خرید، تهیه روزمره‌ کالاهای مصرفی نیست، بلکه خریدهایی است که به آینده‌نگری و افزایش توان مالی منجر می‌شود. در واقع اگر کالایی را بخرید که با گذشت زمان ارزش آن بیشتر شود و بتوانید با قیمت بالاتری آن را بفروشید، در کنار صرف هزینه، پولتان را پس‌انداز کرده‌اید. طلا یکی از متداول‌ترین کالاها برای خرید به‌منظور افزایش اندوخته است. در بین خانواده‌های ایرانی، رسم خرید طلا به جهت ذخیره سرمایه بسیار متداول است و طلا را تنها کالایی برای زینت و زیبایی نمی‌دانند.

طلا در کشورهایی مثل ایران که اقتصاد تورمی دارند، مدام با افزایش قیمت روبه‌رو است. به همین دلیل این افزایش قیمت باعث شده تا در حال حاضر نتوان به سادگی به خرید یک تکه طلا فکر کرد و برای افزایش اندوخته قدمی برداشت. اما برای رفع این مشکل می‌توانید به سراغ وام خرید کالا بروید. سامانه مالی لندو یکی از گزینه‌های معتبری است که برای خرید اقساطی طلا  به متقاضیان وام می‌دهد.

4ـ کنترل مناسب هزینه‌ها به کمک وام خرید کالا

برای اینکه بتوانیم هزینه‌های خودمان را کنترل کنیم، نیاز داریم تا به یک‌باره تمام بودجه و درآمد خود را خرج نکنیم. چون در کنار خرید یک کالای خاص، هزینه‌های مهم دیگری هم در زندگی ما وجود دارد. به همین دلیل خرید اقساطی می‌تواند به کنترل مخارج کمک کند. یکی از مزیت‌های خرید اقساطی کالا این است که شما در هر ماه تنها مبلغ مشخصی را برای قسط می‌پردازید و باقی درآمدتان را پس‌انداز یا صرف کارهای دیگر می‌کنید. این ترفند‌ به رفع بسیاری از نیاز‌های ما و هدفمندتر شدن مخارج زندگی کمک خواهد کرد.

وام خرید کالا

حتما بخوانید:  صفر تا صد دریافت وام از لندو آنلاین شد! خرید و امضای سفته در پلتفرم بانک آینده

بهترین روش دریافت وام خرید کالا

روش های مختلفی برای دریافت وام خرید کالا وجود دارد. استفاده از خدمات بانکی، تسهیلات سازمانی و طرح‌های فروش اقساطی کالاهای منتخب در فروشگاه‌ها را می‌توان در زمره این روش‌ها قرار داد. علاوه بر گزینه‌های ذکر شده، می‌توانید به سراغ وام لندو بروید تا هزینه کالا را در بلندمدت به صورت اقساطی بپردازید.

لندو بیش از هفت سال است که در حوزه مالی و ارائه وام کالا فعالیت دارد و با بسیاری از فروشگاه‌های خوش‌نام و معتبر آنلاین همکاری می‌کند. لندو به عنوان یک سامانه خرید اقساطی توانسته شرایطی را برای انجام خرید‌های اینترنتی با روش اقساطی فراهم کند. همچنین فروشگاه‌های آنلاین معتبر با تعداد بسیار بالا به عنوان همکار لندو این خدمات را ارائه می‌کنند. در واقع لندو هم به فرد متقاضی یک کد تخفیف صدردصدی به ارزش وام درخواست‌داده شده می‌دهد تا با کمک آن در صفحه خرید اسایت مورد نظر بتواند هزینه کالا را پرداخت کند. لازم به ذکر است که وام خرید لندو با همکاری بانک آینده داده می‌شود. باتوجه به این‌که برای دریافت این وام به چک و ضامن نیازی نیست، می‌توان آن را یک وام فوری دانست که به صورت کاملاً آنلاین و تنها با ضمیمه کردن یک فقره سفته الکترونیکی ارائه می‌شود. در ادامه در مورد شرایط دریافت وام لندو، مدارک مورد نیاز و چگونگی تماماً آنلاین بودن آن صحبت خواهیم کرد.

از درخواست تا دریافت وام خرید کالا در لندو

تمام مراحل دریافت اعتبار از سامانه لندو به صورت آنلاین انجام می‌شود و حتی برای امضای قرارداد یا خرید سفته ضمانت هم به مراجعه حضوری نیازی نیست. برای آن‌که با شرایط دریافت وام لندو به‌طور کامل آشنا شوید، می‌توانید وارد صفحه چطور وام بگیریم؟ شوید، ویدئوی راهنما را تماشا کنید و جواب سوالتان را بگیرید. البته در ادامه ما به‌طور مختصر به این مراحل اشاره خواهیم کرد.

  • در مرحله اول برای دریافت وام خرید کالا لندو باید به‌سراغ بخش معرفی فروشگاه‌های لندو بروید تا براساس کالای مورد نظر خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب فروشگاه باید وارد بخش ثبت درخواست شوید تا مبلغ و مدت زمان بازپرداخت خودتان را مشخص کنید. در همین صفحه با کلیک روی گزینه ثبت درخواست بزنید تا بعد از وارد شدن به حساب کاربری یا ساخت یک اکانت جدید بتوانید مدارک خودتان را آپلود کنید.
  • با آپلود مدارک، ثبت کد ملی و وارد کردن شماره همراه، مرحله اعتبارسنجی از مشتری آغاز می‌شود.
  • در مرحله بعد به یک حساب بانک آینده نیاز دارید. علاوه بر مراجعه حضوری از طریق اپلیکیشن کیلید هم می‌توانید به صورت آنلاین در این بانک حساب باز کنید.
  •  همان‌طور که گفتیم وام لندو کاملاً آنلاین است. بنابراین حتی برای ثبت امضا هم به مراجعه حضوری نیازی نیست. برای این کار باید با دانلود اپلیکیشن آینده‌ساین امضای خود را به صورت دیجیتالی در این پلتفرم امن ثبت کنید.
  • مرحله بعدی باید وارد سامانه سفته و برات الکترونیکی بانک آینده شوید تا بتوانید سفته الکترونیکی را بدون نیاز به هرگونه مراجعه حضوری تهیه کنید. وام لندو به چک و ضامن نیازی ندارد و ارائه سفته برای ضمانت کافی خواهد بود.
  • بعد از بارگذاری سفته الکترونیکی و امضای قراردادها به صورت آنلاین، نوبت به واریز پیش‌پرداخت می‌رسد. بعد از واریز پیش پرداخت، کد تخفیف صددرصدی در اختیارتان خواهد بود تا سفارشتان را از سایت فروشگاه مورد نظر نهایی کنید.
اگر از تیمچه خرید می‌کنید:
اگر فروشگاه منتخب شما تیمچه است، به جای کد تخفیف صدردرصدی کیف پولتان شارژ خواهد شد. در واقع بعد از ساخت حساب کاربری در فروشگاه تیمچه، یک کیف پول الکترونیکی برایتان تعریف می‌شود که بعد از تأیید درخواست وام این کیف به اندازه مبلغ درخواستی شما شارژ خواهد شد. بنابراین در زمان پرداخت وجه باید به جای درگاه بانکی، روش کیف پول را انتخاب کنید.

شرایط بازپرداخت در لندو به چه صورت است؟

بعد از تأیید اعتبارسنجی، متقاضی باید مبلغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت بپردازد. بعد از واریز پیش‌پرداخت، کد تخفیف صددرصدی معادل قیمت وام به متقاضی داده می‌شود. بعد از ثبت سفارش و خرید کالا از فروشگاه مورد نظر، متقاضی باید به صورت ماهانه مبلغ اقساط را به لندو بپردازد. مبلغ اقساط به مبلغ وام و مدت زمان بازپرداخت بستگی دارد. مدت تسویه هم می‌تواند 6، 9 و 12 ماه طول بکشد.

وام خرید کالا

حتما بخوانید:  بهترین وام خرید خودرو را از کدام بانک بگیرم؟ (روش های خرید اقساطی خودرو)

وام خرید کالا لندو چه مزایایی دارد؟

باتوجه به نکات گفته شده در مورد مزایای خرید اقساطی، وام خرید کالا لندو مورد توجه قرار می‌گیرد. این وام نسبت به تسهیلات ارائه شده بانکی مزایای جذابی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • تمام فرآیند درخواست تا دریافت وام خرید کالا به صورت کاملاً آنلاین است و به مراجعه حضوری نیازی ندارد.
  • با توجه به آنلاین بودن کل فرآیند، در همه شهرها امکان درخواست وام وجود دارد.
  • این وام مخصوص خرید کالا و انواع خدمات است و در حال حاضر تا سقف 20 میلیون تومان داده می‌شود.
  • ضمانت این وام یک فقره سفته است که به صورت الکترونیکی باید تهیه شود.
  • ثبت امضای قراردادها هم به صورت آنلاین، از طریق پلتفرم امن بانکی انجام می‌شود و به مراجعه حضوری نیازی نیست.
  • تنوع فروشگاه‌های آنلاین طرف قرارداد با لندو قابل توجه است و بسیاری از کالاها و خدمات مورد نیاز را پوشش می‌دهد.
  • فروشگاه‌های طرف قراداد با لندو، کالاهای دیجیتال، لوازم خانگی، طلا، مد و استایل، خرید بلیت هواپیما، رزرو هتل و… را پوشش می‌دهند.

باتوجه به مزایای گفته شده، اگر متقاضی وام لندو هستید، می‌توانید وارد صفحه ثبت سفارش شوید و مبلغ وام مورد نیازتان را انتخاب کنید.

سوالات متداول

1ـ چه زمانی خرید کالا می‌تواند نوعی پس‌انداز محسوب شود؟

در زمانی که با تورم روزافزون روبه‌رو هستیم، خرید کالاهای ارزشمند مثل طلا می‌تواند راهی برای پس‌انداز سرمایه باشد. چون با گذر زمان و افزایش قیمت آن، سرمایه شما هم بیشتر خواهد شد.

2ـ بهترین روش دریافت وام خرید کالا چیست؟

دریافت فوری، حذف چک و ضامن، عدم نیاز به مراجعه حضوری، قدرت انتخاب بالا در زمان خرید کالا و… از امتیازات قابل توجه یک وام خرید کالا محسوب می‌شود.

3ـ شرایط دریافت وام خرید کالا از لندو چیست؟

دریافت وام از لندو به صورت کاملاً آنلاین انجام می‌شود و به هیچ‌گونه مراجعه حضوری متقاضی نیازی نیست. این وام مختص خرید آنلاین کالا از سایت‌های طرف قرارداد با لندو است که به صورت کد تخفیف صددرصدی به ارزش مبلغ وام داده می‌شود. برای دریافت این وام باید سفته الکترونیکی از پلتفرم‌های امن بانکی به‌عنوان ضمانت تهیه کنید.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0