وام 150 میلیونی بانک سامان (4 درصد) + شرایط و مدارک مورد نیاز

وام 150 میلیونی بانک سامان (4 درصد) + شرایط و مدارک مورد نیاز
تاریخ انتشار: - مطالعه: 11 دقیقه
فهرست محتوا

برای آنکه رویای زیر یک سقف رفتن با شریک زندگیتان به زودی محقق شود، لازم است سرمایه مالی کافی برای شروع زندگی مشترک فراهم کنید. شما می‌توانید سرمایه خود را با دریافت تسهیلات افزایش دهید. وام ازدواج، یکی از تسهیلاتی است که قطعا به کارتان می‌آید و شما می‌توانید روی آن حساب کنید. بانک سامان هم یکی از بانک‌هایی است که تسهیلاتی در راستای کمک‌هزینه ازدواج با شرایط بازپرداخت مناسب، اعطا می‌کند. ما در این مطلب از مجله لندو، درباره وام 150 میلیونی بانک سامان به صورت مفصل توضیح داده‌ایم تا اگر واجد شرایط دریافت این تسهیلات هستید، همین حالا اقدام کنید و بی‌هیچ دردسری در صف دریافت وام قرار بگیرید.

جزئیات وام 150 میلیونی بانک سامان (وام ازدواج)

در چند سال اخیر بانک مرکزی بخشنامه افزایش رقم وام ازدواج را تایید و تصویب کرد. در همین راستا تمام بانک‌های دولتی و خصوصی تسهیلات ازدواج را به زوجین واجد شرایط اعطا می‌کنند. 

گفتنی‌ست که سقف این وام برای پسران زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال، ۱۵۰ میلیون تومان است و زوجینی که بالاتر از این رده سنی هستند،َ مشمول وام ۱۲۰ میلیون تومانی خواهند شد (این اعداد و ارقام برای شهریور ماه ۱۴۰۱ است). 

به نظر شما با وجود مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی‌های اخیر، سقف این تسهیلات برای شروع زندگی مشترک مناسب است؟ 

حالا که از جزئیات وام 150 میلیونی بانک سامان مطلع شده‌اید، لازم است با مدارک و شرایط مورد نیاز هم آشنا شوید تا فرآیند دریافت این تسهیلات را هم مثل انواع وام به راحتی طی کنید؛ ادامه مطلب را از دست ندهید تا بتوانید در اسرع وقت اقدام کنید. 

وام 150 میلیونی بانک سامان + شرایط آن

شرایط لازم برای دریافت وام ازدواج بانک سامان چیست؟

برای آنکه فرصت را از دست ندهید و هرچه سریع‌تر تسهیلات مورد نیازتان را دریافت کنید، با دقت شرایط و مدارکی را که ما ذکر کردیم، مطالعه کنید تا جای ابهامی برایتان باقی نماند.

  • وام 150 میلیونی بانک سامان (وام ازدواج)، قرض‌الحسنه است؛
  • این تسهیلات با سود ۴ درصد اعطا می‌شود؛
  • بیشتر از ۲۴ ماه از مدت زمان ثبت عقد رسمی شما نگذشته باشد؛
  • شعب بانک ارائه‌دهنده این تسهیلات محدود است؛
  • در وهله اول لازم است در سامانه بانک مرکزی اطلاعات خود را ثبت کنید و بعد از آن از طرف بانک، شعبه وام‌دهنده به شما اعلام می‌شود؛
نکته قابل توجه این است که وام 150 میلیونی بانک سامان، تنها یک‌بار اعطا می‌شود و در صورت ازدواج مجدد، مشمول دریافت این تسهیلات نخواهید شد. تنها در یک صورت شما می‌توانید با وجود ازدواج دوم، این تسهیلات را دریافت کنید؛ در شرایطی که شما در طول زمان ازدواج برای این تسهیلات ثبت‌نام کرده باشید اما پیش از دریافت وام، طلاق بگیرید، می‌توانید بعد از ازدواج مجدد وام دریافت کنید؛ در واقع هر فرد تنها یکبار می‌تواند وام ازدواج را دریافت کند.

حالا که در آستانه ازدواج هستید و با شرایط دریافت وام 150 میلیونی بانک سامان آشنا شده‌اید، وقت آن است که با تسهیلات مناسب و کاربردی دیگری که در راستای خرید جهیزیه و کالاهای مورد نیازتان اعطا می‌شود هم آشنا شوید. این تسهیلات بدون نیاز به پیش‌پرداخت و ضامن اعطا می‌شود و شما می‌توانید بی‌دغدغه جهت فراهم کردن چک، برای دریافت وام فوری اقدام کنید؛ ما در بخش پایانی درباره این تسهیلات، مفصل توضیح داده‌ایم.

احتمالا بخش اعظم سوال ذهنتان، در خصوص مدارک مورد نیاز است؛ نگران نباشید! ما در بخش بعدی ابهامات شما را به طور کامل برطرف خواهیم کرد.

حتما بخوانید:  چطور وام ازدواج بگیریم؟ بررسی مبلغ، شرایط و نحوه دریافت وام ازدواج

مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام ازدواج از بانک سامان کدام است؟

حالا که قرار است از مدارک مورد نیاز برای وام 150 میلیونی بانک سامان صحبت کنیم، خالی از لطف نیست که بدانید در چند سال اخیر،مدارکی مثل سفته به عنوان تعهد جایگزین چک شده است.

 شما می‌توانید به راحتی آب خوردن از بانک‌ها و کیوسک‌ها سفته را خریداری کنید. برای آشنایی بیشتر با این سند تجاری، کافیست وارد صفحه سفته چیست شوید تا آشنایی کاملی با این نوع ضمانت پیدا کنید.

برگردیم سر موضوع اصلی و راجع به مدارک مورد نیاز جهت دریافت این تسهیلات صحبت کنیم! مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام 150 میلیونی بانک سامان به شرح زیر است؛ 

  • اصل و کپی سند ازدواج؛
  • اصل و کپی شناسنامه از تمام صفحات شناسنامه زوجین؛
  • اصل و کپی کارت ملی (چه دائمی و چه موقت)؛
  • ۲ ضامن (یعنی زوج و زوجه هر کدام باید یک ضامن به همراه داشته باشند)؛
  • اصل و کپی مدارک شناسایی ضامن؛
  • ارائه فیش کسر از حقوق ضامن‌ها؛
  • ارائه آدرس محل سکونت همراه با کد پستی؛

لازم به ذکر است که شما بعد از از ثبت‌نام در سامانه تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج، یک کد رهگیری ۱۰ رقمی از این سامانه دریافت می‌کنید. حواستان باشد که این کد ۱۰ رقمی را گم نکنید؛ چون بعد از دریافت این کد، باید طی یک بازه زمانی مشخص همراه با مدارکی که ذکر کردیم، برای دریافت وام 150 میلیونی بانک سامان به شعب بانک مراجعه کنید.

در این مرحله احتمالا بیشترین موضوعی که ذهن شما را به خود مشغول کرده، موضوع بازپرداخت و مبلغ اقساط است؛ در بخش بعدی مطلب به صورت مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم.

شرایط بازپرداخت وام 150 میلیونی بانک سامان

شرایط بازپرداخت وام 150 میلیونی بانک سامان

حداکثر زمان بازپرداخت وام 150 میلیونی بانک سامان، ۱۲۰ ماه یعنی ۱۰ سال است. به این ترتیب مبلغ قسط وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

  • قسط وام ۱۵۰ میلیونی: ماهانه حدود یک میلیون و ۳۶۴ هزار تومان (یعنی مجموعاً هر زوج جوان زیر ۲۵ و ۲۳ سال، باید مبلغ ۲ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان را به عنوان قسط بپردازند)؛
  • قسط وام ۱۲۰ میلیونی: ماهانه حدود یک میلیون و ۹۱ هزار تومان (یعنی مجموعاً هر زوج باید ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار تومان را به عنوان قسط بپردازند)؛

حالا که با چم‌و‌خم وام 150 میلیونی بانک سامان آشنا شده‌اید، وقت آن است که با سایر تسهیلات بانک سامان هم آشنا شوید تا در صورت تمایل، برای شروع زندگی مشترک از یک یا چند وام به صورت همزمان استفاده کنید.

حتما بخوانید:  وام جهیزیه در سال 1403 / بدون ضامن جهیزیه‌ی خود را کامل کنید

۳ نمونه از تسهیلات کاربردی و مناسب بانک سامان

علاوه بر وام 150 میلیونی بانک سامان، انواع وام و تسهیلات دیگر را هم می‌توانید از بانک سامان دریافت کنید. پس بهتر است با افزایش سطح دانش خود در این باره، برای دریافت هرکدام از آن‌ها که واجد شرایط هستید، اقدام کنید. ما ۳ نمونه از طرح‌های این بانک را بررسی کرده‌ایم.

  • تسهیلات خرید اعتباری: درصورتی‌که برای خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود کمبود نقدینگی دارید، می‌توانید با دریافت کارت اعتباری کالای مورد نظر را خریداری کنید و اقساط خود را ماهیانه به بانک بپردازید؛ سقف وام خرید کالا بانک سامان، ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۴ ساله است؛ البته به جز این مورد از تسهیلات بانک سامان، راه دیگری هم برای خرید اقساطی کالاهای مورد نظرتان وجود دارد که ما در بخش پایانی مطلب به آن پرداخته‌ایم؛
  • تسهیلات تعمیر مسکن: اگر منزل شما در بافت فرسوده قرار گرفته است یا تصمیم به بازسازی آن گرفته‌اید، می‌توانید از وام ۵۰۰ میلیون تومانی بانک سامان که ویژه تعمیر مسکن است، بهره ببرید. دریافت این تسهیلات منوط بر عدم وجود چک برگشتی به مدت ۱۸ سال در سابقه بانکی شماست؛ ضمن اینکه به سپرده، گواهی سپرده و یا خرید اوراق جهت دریافت این وام نیاز دارید؛
  • تسهیلات خرید خودرو: اگر در حال حاضر قصد خرید خودرو دارید و بودجه شما کفاف خرید آن را نمی‌دهد، می‌توانید از وام ۱۰۰ میلیون تومانی بانک سامان که ویژه خرید خودرو است، بهره ببرید؛ مدت زمان بازپرداخت اقساط، ۳ ساله است؛

با توجه به مطالب فوق، احتمالا متوجه شده‌اید که برای دریافت تمام تسهیلاتی که ذکر کردیم، به ضامن احتیاج دارید. اگر نمی‌خواهید به دوست و آشنا برای ضمانت رو بیندازید و در فراهم کردن چک، محدودیت دارید، می‌توانید از وام بدون ضامن لندو بهره ببرید. 

این وام ویژه خرید کالاست و شما می‌توانید همه‌چیز، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به صورت قسطی از فروشگاه‌های طرف قرارداد لندو خریداری کنید. خرید قسطی لپ تاپ، لوازم خانگی، لوازم چوبی، موتور سیکلت، لوازم یدکی ماشین و هزاران کالا و خدمات دیگر در سامانه لندو فراهم شده است. 

حتما بخوانید:  وام بانک مسکن 1403 / بررسی انواع وام مسکن و شرایط دریافت وام

وام خرید کالا ویژه خرید جهیزیه

برای خرید جهیزیه از وام خرید کالا لندو و بانک آینده بهره ببرید!

بانک آینده با همکاری لندو که یک پلتفرم معتبر برای خرید اقساطی کالاست، یک وام راحت و تماماً آنلاین برای خرید اقساطی کالا و خدمات تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌کند. شما می‌توانید بدون نیاز به چک، ضامن و پیش‌پرداخت تنها با ارائه سفته، وام خرید کالا دریافت کنید.

از مزیت‌های این سامانه، می‌توان به اعطای وام تنها با ضمانت سفته و فرآیند کاملا آنلاین تسهیلات از درخواست تا دریافت اشاره کرد. جالب نیست که در فرآیند دریافت وام از لندو، شما درحالیکه لیوان چای به دست روی مبل لم داده‌اید، خرید سفته الکترونیکی و امضای الکترونیکی را هم تجربه کنید؟ 

همچنین لازم به ذکر است که لندو با بیش از ۵۰۰ فروشگاه ارائه‌دهنده کالا و خدمات، از خرید اقساطی گوشی، تلویزیون و مبل گرفته تا خرید بیمه، خدمات سفر،  گردشگری و… همکاری می‌کند. 

این موضوع باعث می‌شود شما محدود به خرید لوازم مورد نیازتان از یک فروشگاه نباشید و از فروشگاه‌های متنوع لندو، خرید قسطی خود را انجام دهید. همین حالا تصمیم خود را بگیرید و با یک کلیک به راحتی برای دریافت وام اقدام کنید.

سوالات متداول درباره وام 150 میلیونی بانک سامان

بعد از دریافت کد رهگیری، چه مدت زمان لازم است تا به شعب بانک مراجعه کنیم؟

بعد از دریافت کد رهگیری، حداکثر ۱۲ روز وقت دارید تا با در دست داشتن مدارک خود به یکی از شعب بانک سامان مراجعه کنید.

حداکثر چه مدت بعد از زمان عقد، می‌توان برای دریافت وام ازدواج اقدام کرد؟

حداکثر ۲ سال بعد از تاریخ عقد فرصت برای ثبت‌نام وام در سامانه دارید. بعد از دو سال شما دیگر امکان درخواست ثبت درخواست خود را نخواهید داشت.

ضامن وام ازدواج، چه شرایطی باید داشته باشد؟

کارمند یا بازنشسته رسمی، پیمانی، نیروهای نظامی و انتظامی؛ همچنین ضامن شما می‌تواند شغل آزاد داشته باشد البته منوط بر اینکه جواز کسب ارائه دهد.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0