شرایط خرید قسطی لپ تاپ دست دوم و نو + معرفی یک روش به‌صرفه

شرایط خرید قسطی لپ تاپ دست دوم و نو + معرفی یک روش به‌صرفه
تاریخ انتشار: - مطالعه: 9 دقیقه
فهرست محتوا

با توجه به شرایط فعلی بازار و قیمت بالای کالاهای الکترونیکی مثل لپ‌تاپ، کامپیوتر، گوشی موبایل و… خرید لپ‌تاپ‌های استوک رونق بیش‌تری پیدا کرده است؛ چرا که شما می‌توانید در صورت در نظر گرفتن معیارهای یک لپ‌تاپ خوب، با هزینه کمتر خریدی دلچسب را تجربه کنید؛ بدون اینکه هزینه زیادی برای خرید لپ‌تاپ صرف کرده باشید. اگر انتخاب شما خرید از برندهایی مثل ایسوز، اپل و… باشد، خرید قسطی لپ‌تاپ دست دوم از این برندها می‌تواند نیاز شما را کامل برطرف کند؛ هرچند که لپ‌تاپ‌های استوک مشکلاتی هم دارند که لازم است با آگاهی و شناخت کامل آن‌ها را خریداری کنید. علاوه بر این اگر به دنبال خرید لپ‌تاپ با هزینه کمتر هستید، می‌توانید به گزینه خرید اقساطی هم فکر کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط خرید قسطی لپ تاپ دست دوم و نو، نکات پر اهمیت و انتخاب یک روش به صرفه برای تهیه آن آشنا شوید. 

لپ تاپ دست دوم بخریم یا نه؟

از آن‌جایی که لپ تاپ جزو وسایل ضروری هر فرد محسوب می‌شود، معمولا افراد در کارهای روزمره به آن نیاز دارند. در حالی که با توجه به قیمت بالای لپ‌تاپ‌ها در برندهای مختلف، ممکن است موقع خرید با مشکل مواجه شوید. در چنین شرایطی می توانید یک لپ تاپ دست دوم انتخاب و تهیه کنید که این کار، هم ریسک بالایی دارد و هم لذت خرید یک محصول نو را به شما نمی‌دهد. اما گاهی ممکن است ناچار به خرید لپ تاپ استوک شوید. در این شرایط باید از فردی که شناخت کافی از لپ تاپ دارد کمک بگیرید تا با دردسرهای بعد از خرید مواجه نشوید. ضمن این که موقع خرید لپ تاپ دست دوم لازم است نکات پر اهمیت را در نظر بگیرید تا از سلامت لپ تاپ کاملا مطمئن شوید.

نکات مهم در خرید لپ تاپ دست دوم

در خرید لپ تاپ استوک به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای این که بتوانید با آرامش خاطر لپ تاپ مورد نظر خود را خریداری کنید، لازم است به ویژگی‌هایی که در خرید لپ‌تاپ استوک اهمیت بیشتری دارند دقت کنید؛ چون با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها می‌توانید از سلامت دستگاه مطمئن شوید و ریسک خرید خود را تا حدودی کاهش دهید. اگر در زمینه کالاهای دیجیتال و به خصوص لپ‌تاپ متخصص هستید یا اطلاعات بالایی دارید، احتمالا می‌توانید با خیال راحت‌تری لپ‌تاپ استوک را انتخاب و خریداری کنید. (ممنون می‌شویم اگر اطلاعات و تجربیات خود را در کامنت‌های این مطلب با سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید)؛ اما اگر در زمینه خرید لپ‌تاپ دانش و تجربه زیادی ندارید، نکاتی که در ادامه بررسی کرده‌ایم، در خرید لپ‌تاپ دست دوم به شما کمک خواهد کرد.

  • بررسی بدنه لپ‌تاپ و اطمینان از سلامت آن

اولین کاری که لازم است انجام دهید تست لپ‌‌تاپ از لحاظ ظاهری است. سعی کنید لپ‌‌تاپی که تهیه می‌کنید بدون خط و خش، شکستگی، فرورفتگی و…باشد. اگر دستگاه از نظر ظاهری سالم نباشد خریدنش ریسک محسوب میشود و احتمالا سخت‌افزارهای داخل آن هم مشکل دارد. پس اولین موضوع پر اهمیت در خرید لپ‌تاپ استوک، سلامت ظاهری آن است.

  • بررسی کیبورد و تاچ‌پد

موقع خرید لپ تاپ استوک لازم است تک تک کلیدهای کیبورد تست و چک شود. چرا که ممکن است بنا به هر دلیلی یکی از کلیدها خراب باشد و شما در ظاهر متوجه آن نباشید. همچنین از چک کردن تاچ‌پد غافل نشوید؛ چرا که ممکن است گاهی از ماوس استفاده نکنید، پس لازم است تاچ‌پد دستگاهتان سالم باشد.

  • بررسی صفحه‌نمایش لپ تاپ

یکی دیگر از مواردی که اهمیت زیادی دارد و لازم است به آن توجه کنید سلامت صفحه‌نمایش است. برای این کار شما می‌توانید تصاویر متعدد را باز و ویدیوهای زیادی اجرا کنید. اگر رنگ‌های صفحه‌نمایش ثابت بود و پیکسلی دچار سوختگی نشده بود، صفحه نمایش لپ‌ تاپ سالم است. 

  • بررسی پورت‌های لپ‌ تاپ

هنگام خرید لپ‌ تاپ استوک لازم است فلش، یواس‌بی و دیسک سی دی یا دی وی دی همراه خود داشته باشید تا تمام درگاه‌ها را تست و بررسی کنید.

  • بررسی مادربرد لپ تاپ

برای بررسی مادربرد لپ تاپ استوک و اطمینان از سلامت آن می‌توانید گوش خود را به لپتاپ بچسبانید و به صدای دستگاه موقع راه‌اندازی سیستم و روشن شدنش دقت کنید؛ اگر صدا خیلی زیاد باشد بهتر است از خرید چنین لپ‌تاپی صرف‌نظر کنید. 

  • بررسی باتری لپ تاپ

برای تست باتری می‌توانید لپتاپ را روشن کنید و اجازه دهید دقایقی روشن بماند. اگر باتری لپ تاپ در زمان کوتاه مقدار زیادی شارژ از دست بدهد یعنی سالم نیست و ممکن است در مدت کوتاهی خراب شود.

  • بررسی خنک کننده لپ‌ تاپ

از عواملی که می‌تواند نشانه‌ای از خرابی خنک‌کننده دستگاه باشد، سرعت بالای فن، دمای زیاد قطعات و نویز لپ‌ تاپ است. شما زمان تست می‌‌توانید دست خود را جلوی دریچه‌های فن دستگاه بگیرید، اگر هوا به بیرون منتقل شد و شما جریان هوا را احساس کردید می‌توان گفت دستگاه تا حدودی سالم است.

علاوه بر مطالب فوق، موارد دیگری مانند تست پردازنده، رم، گرافیک و هارد هم در خرید لپ تاپ استوک اهمیت دارند که موقع خرید لازم است به آن‌ها توجه شود. اگر لپ تاپ استوک مورد نظر شما از تمام جنبه‌های بررسی شده، سالم باشد و کیفیت مناسبی داشته باشد، باید با قیمت بالاتری آن را خریداری کنید که در این شرایط می‌توانید از روش اقساطی استفاده کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط خرید قسطی لپ تاپ و تهیه آن بیشتر آشنا شوید.

بررسی شرایط خرید قسطی لپ تاپ دست دوم

تعداد کمی از فروشگاه‌های حضوری و آنلاین هستند که شرایط فروش اقساطی پرای لپ تاپ‌های دست دوم دارند. این فروشگاه‌ها علاوه بر اینکه ممکن است معتبر و قابل اعتماد نباشند، از شما چک، ضامن، پیش‌پرداخت و کارمزد زیادی هم دریافت خواهند کرد. احتمالا این شرایط برای شما سخت باشد و در نهایت مجبور شوید به جای خرید قسطی، به سراغ خرید نقدی بروید. به هر حال این موضوع که خرید اقساطی بهتر است یا نقدی، به شرایط، بودجه‌ و برنامه‌ریزی مالی شما بستگی دارد. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا بتوانید تصمیم بگیرید خرید اقساطی مناسب‌تر است یا خرید نقدی؟

خرید قسطی لپ تاپ به‌صرفه‌تراست یا خرید نقدی؟

با توجه به تورم اقتصادی و وضعیت موجود در بازار کالاهای دیجیتال، بهتر است موقع خرید لپ تاپ برای بودجه خود برنامه‌ریزی داشته باشیم. همچنین ممکن است که بخواهیم به طور همزمان چند کالا مثل لپ تاپ، گوشی موبایل، هندزفری و…را خریداری کنیم. در این شرایط معمولا خرید قسطی به‌صرفه‌تر از خرید نقدی است. پس اگر قرار باشد لپ تاپی را قسطی خریداری کنید، بهتر است به جای خرید قسطی لپ تاپ دست دوم، لپ تاپ نو را جایگزین کنید.

اگر انتخاب شما خرید قسطی لپ‌تاپ باشد، می‌توانید آن را با شرایط آسان، بدون نیاز به چک، ضامن، پیش پرداخت و… خریداری کنید و تجربه لذت‌بخشی از خرید قسطی لوازم دیجیتال آن هم با شرایط راحت داشته باشید.

بهترین روش خرید قسطی لپ تاپ

بهترین روش خرید اقساطی لپ‌ تاپ، بدون پیش پرداخت

برای خرید اقساطی لپ تاپ می‌توانید از سایت لندو استفاده کنید که تنها سامانه‌ خرید اقساطی بدون نیاز به چک و پیش پرداخت است. لندو با همکاری بانک آینده وام خرید کالا تا سقف ۲۰ میلیون ارائه می‌کند که شما می‌توانید با ورود به صفحه وام ۲۰ میلیونی بانک آینده، ثبت‌نام و اعتبار خرید اقساطی دریافت کنید. ضمن این که تمام مراحل ثبت نام و دریافت وام، آنلاین انجام می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی شما در هیچ‌یک از مراحل نیست. 

شما می‌توانید با انتخاب فروشگاه مورد نظر خرید قسطی لپ تاپ نو را جایگزین خرید قسطی لپ تاپ دست دوم کنید. لندو با صدها فروشگاه ارائه دهنده کالا و خدمات همکاری می‌کند که می‌توانید با ورود به صفحه این فروشگاه‌ها از قیمت و مدل‌های مختلف لپ تاپ مطلع شوید. یکی از این فروشگاه‌ها تیمچه است که می‌توانید با اطمینان خاطر کالای مورد نیازتان را خریداری کنید. 

اگر شما هم تجربه خرید قسطی لپ تاپ دست دوم و نو، یا پیشنهادی در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید. 

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0