سرویس BNPL چیست؟ بدون هیچ دغدغه‌ای الان بخر بعدا پرداخت کن!

سرویس  BNPL چیست؟ بدون هیچ دغدغه‌ای الان بخر بعدا پرداخت کن!
تاریخ انتشار: - مطالعه: 8 دقیقه
فهرست محتوا

خرید اینترنتی در دنیای امروز یک موهبت بزرگ محسوب می‌شود؛ چون شما با چند کلیک می‌توانید کالای محبوبتان را جلوی در منزل دریافت کنید. اما این تمام لذت خرید اینترنتی نیست؛ بسیاری از خدمات ویژه اعتباری، جذابیت و در عین حال راحتی خرید اینترنتی را بیشتر کرده‌اند. هدف این سرویس‌ها این است که قدرت خرید کاربران را بیشتر کند. سرویس  BNPL(Buy Now Pay Later) به معنی «الان بخر بعدا پرداخت کن»، یکی از خدمات جذاب و جدید در سامانه‌های خرید اعتباری است. BNPL یکی از طرح‌های موفق بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی در جهان است و اکنون در ایران هم امکان این نوع خرید، به مجموع خدمات بسیاری از سامانه‌های خریدهای اعتباری اضافه شده است. با کمک این سرویس، همان‌طور که از نام آن معلوم است، نیازی به پرداخت وجه کالا در زمان خرید نیست و برای تسویه آن فرصت دارید. برای آنکه از چندوچون BNPL در ایران بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب از مجله اینترنتی لندو را از دست ندهید.

الان بخر بعدا پرداخت کن

سیستم الان بخر، بعداً پراخت کن، از خدمات جدید سامانه‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی است. این خدمت حاصل همکاری فروشگاه‌های اینترنتی با سامانه‌های ارائه‌دهنده اعتبار مالی است. در واقع با کمک این سرویس، حساب کاربر در فروشگاه اینترنتی مورد نظر شارژ می‌شود و او می‌تواند به صورت اعتباری کالای مورد نظرش را خرید کند؛ اما هزینه آن را حداکثر تا 5 روز ماه بعد بپردازد. بیشتر سامانه‌های مالی، در زمان تسویه از مشتری سودی دریافت نمی‌کنند.

این سرویس در جهان بسیار شناخته شده است و در ایران هم با استقبال خوبی روبه‌رو شده است. این نوع خرید اعتباری یک ماهه، با خرید اقساطی بسیار متفاوت است و نباید این دو را با هم یکسان بدانید. به‌عنوان مثال اگر وارد سایت لندو شوید، می‌توانید تا مبلغ 20 میلیون تومان برای خرید کالاهای مختلف وام دریافت کنید و به صورت اقساط شش ماهه تا یک‌ساله آن را تسویه کنید. اما سرویس BNPL بودجه کمتری را به صورت اعتبار در اختیارتان قرار می‌دهد و مدت زمان بازپرداخت آن یک ماه در طی یک قسط خواهد بود. این سرویس با وام خرید کالا متفاوت است. وام خرید کالا طی اقساط طولانی‌مدت تسویه می‌شود، اما سرویس  BNPL باید در 5 روز اول ماه بعد، طی یک قسط تسویه شود.

شانس خرید بیشتر با سرویس BNPL

با کمک طرح الان بخر بعدا پرداخت کن، قدرت خرید کاربران افزایش پیدا می‌کند و بسیاری از آن‌های به مشتری تبدیل می‌شوند. در نتیجه فروشگاه‌های اینترنتی با همکاری در این طرح، فروش بیشتری خواهند داشت. در واقع این طرح نه تنها به نفع خریدار است، بلکه به بالا بردن میزان فروش اینترنتی هم کمک بسیاری می‌کند. سامانه‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی، از کاربر سودی دریافت نمی‌کنند یا مقدار آن بسیار ناچیز است. اما این سامانه‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی طرف قرارداد، به دلیل همکاری در افزایش سود فروش، درصدی را دریافت خواهند کرد. سرویس  BNPL یکی از خدمات این سامانه‌های مالی است و بودجه مشخص و محدودی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. البته سقف میزان اعتبار این طرح در لندو مثل دیگر سامانه‌ها چندان هم محدود نیست و به 10 میلیون تومان می‌رسد. یادتان باشد که اگر بودجه بیشتری مدنظرتان است، باید وارد صفحه وام خرید کالا در سایت لندو شوید تا بتوانید تا سقف 20 میلیون تومان با بازپرداخت حداکثر یک‌ساله، برای خرید اینترنتی اعتبار دریافت کنید.

راه‌اندازی سرویس  BNPL در لندو

طرح الان بخر بعدا پرداخت کن، یکی از خدمات جدید لندو است که به زودی امکان ثبت‌نام آن در قدم اول، برای مشتریان قدیمی فراهم می‌شود. البته کمی بعد از اجرای این طرح، متقاضیان جدید هم می‌توانند با ثبت درخواست، از تمامی فروشگاه‌های معتبر اینترنتی، از 200 هزار تومان تا سقف 10 میلیون تومان، به صورت اعتباری خرید کنند و هزینه آن را در اول ماه آینده بپردازند. استفاده از این طرح، مثل دیگر خدمات این سامانه، به ضامن و چک نیازی ندارد و مراحل ثبت‌نام آن کاملاً آنلاین است. بعد از اعتبارسنجی و بررسی سابقه مشتری، مبلغ درخواست‌داده شده از 200 هزار تومان تا سقف 10 میلیون تومان، به‌عنوان اعتبار خرید اینترنتی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. بنابراین مشتری می‌تواند با وارد شدن به صفحه فروشگاه‌های طرف قرارداد با لندو، کالاهای مورد نظر خود را انتخاب کند و برای پرداخت مبلغ آن، تا سقف 10 میلیون تومان از اعتبار سرویس  BNPL استفاده کند. متقاضی باید بعد از خرید کالا، حداکثر تا اوایل ماه بعد، کل این مبلغ را تسویه کند. سرویس  بی‌اِن‌پی‌اِل در این سامانه بدون دریافت سود و جریمه دیرکرد تعریف شده است. همچنین در صورت تسویه به موقع و خوش‌حساب بودن مشتری، امکان استفاده مجدد از این سرویس فراهم خواهد بود.

طرح الان بخر بعدا پرداخت کن در لندو

در طرح  BNPL لندو چه کالاهایی می‌توانم بخرم؟

در طرح خرید اعتباری کوتاه‌مدت BNPL، برای انتخاب و خرید کالا محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید برای خرید هر کالا، کسری بودجه خودتان را تا سقف 10 میلیون تومان با این سرویس جبران کنید. اما اگر نمی‌خواهید که یک ماهه این وام را تسویه کنید یا برای خرید کالای مورد نظرتان، به مبلغ بیشتری نیاز دارید، باید از خدمات دیگر سامانه لندو استفاده کنید. مثلاً برای خرید بعضی از کالاهای دیجیتالی، لوازم خانگی یا زیورآلات، به بودجه‌ای بیشتر از 10 میلیون تومان نیاز دارید و به همین دلیل سرویس اعتباری  BNPL کفایت نمی‌کند. در این مواقع باید به سراغ طرح‌هایی با بودجه بیشتر بروید. به‌عنوان مثال اگر وارد صفحه خرید قسطی لپ تاپ شوید، می‌توانید درباره چگونگی ثبت‌نام سرویس خرید اقساطی برای خرید این کالای دیجتالی تا سقف 20 میلیون تومان بیشتر بدانید. علاوه بر لپ‌تاپ، برای خرید اقساطی موبایل، لوازم خانگی، پوشاک، جواهرات و هر نوع کالای گران‌قیمت دیگر، می‌توانید از سرویس وام خرید کالا در لندو با اعتبار حداکثر 25 میلیون تومان استفاده کنید. با کمک خرید اقساطی این سامانه می‌توانید علاوه بر خرید کالا، مبلغ خدمات پرهزینه‌ای مثل رزرو هتل، بلیت هواپیما، بیمه، کلاس‌های آموزشی و… را هم پرداخت کنید.

مزایای استفاده از سرویس اعتباری  BNPL

بزرگ‌ترین مزیت طرح الان بخر بعدا پرداخت کن، تأمین کسری بودجه شما تا سقف 10میلیون تومان است. اگر امروز قصد خرید کالایی را دارید، دیگر نیازی نیست تا رسیدن موعد پرداخت حقوق ماهانه صبر کنید. با کمک این طرح همین امروز خرید کنید و هزینه آن را در روزهای اول ماه بعد بپردازید. از مزیت‌های دیگر BNPL می‌توان به آنلاین بودن همه مراحل آن، از درخواست تا دریافت اعتبار اشاره کرد. در این طرح خبری از چک ضمانت نیست و تنها خوش‌حساب بودن شما در تسویه وام‌های قبلی کفایت می‌کند. همچنین با کمک این طرح شما امکان خرید از صدها فروشگاه معتبر آنلاین را خواهید داشت و بدون آن‌که وقت‌تان را در ترافیک هدر دهید، کالای مورد نظرتان را جلوی در منزل تحویل خواهید گرفت. استفاده از این طرح، بیش از یک‌بار برای هر شخص امکان‌پذیر است و تنها شرط آن، بازپرداخت به موقع وجه در درخواست قبلی است. بازپرداخت پول در این سرویس بدون کارمزد است و جریمه دیرکرد برای آن تعریف نشده است.

لندو به افزایش قدرت خرید شما فکر می‌کند

اگر تجربه دریافت یک وام راحت از لندو را داشته‌اید، با ثبت‌نام درخواست سرویس پی‌اِن‌پی‌اِل، می‌توانید الان خرید کنید، اما اوایل ماه بعد هزینه آن را پرداخت کنید. در صورت استفاده از BNPL، باز هم می‌توانید برای دریافت وام خرید کالا تا سقف 20 میلیون تومان اقدام کنید. این وام برای خرید اقساطی هر نوع کالایی قابل استفاده است. اما بسیاری از کاربران لندو برای خرید محصولات دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال اگر وارد صفحه خرید قسطی گوشی شوید، از چندوچون خرید اعتباری با کمک وام لندو بیشتر خواهید دانست. وام خرید کالا در لندو به ضامن، چک و پیش‌پرداخت نیاز ندارد و تنها با ارائه سفته می‌توانید آن را دریافت کنید. مدت زمان بازپرداخت آن به مبلغ درخواستی و البته انتخاب خودتان، بین 6 تا 12 ماه متغیر خواهد بود.

شما پیش از این، مشتری لندو بوده‌اید؟ خرید اعتباری این سامانه تا چه اندازه برای شما ثمربخش بوده است؟

 

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0