وام اشتغال زایی چیست؟ بررسی شرایط وام کارآفرینی و مدارک مورد نیاز

وام اشتغال زایی چیست؟ بررسی شرایط وام کارآفرینی و مدارک مورد نیاز
تاریخ انتشار: - مطالعه: 15 دقیقه
فهرست محتوا

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ایده‌های خوبی برای راه‌‌اندازی یک کسب‌وکار جدید دارید، اما به دلیل نبود سرمایه کافی، منصرف می‌شوید و همان راه کسب درآمد قبلی را ادامه می‌دهید. درحالی‌که به جای فراموش کردن ایده‌ها می‌توانید به سراغ دریافت یک وام فوری یعنی وام کارآفرینی بروید. بسیاری از بانک‌ها و سامانه‌های مالی برای رونق کسب‌وکار کارآفرینان، وام اشتغال زایی را به‌عنوان وام فوری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. با کمک این وام می‌توانید قدمی اساسی برای کارآفرین شدن بردارید و همچنین برای نیروهای بومی هم اشتغال‌زایی کنید. بنابراین اگر به دنبال خوداشتغالی یا کارآفرینی هستید، اما با کمبود بودجه روبه‌رو شده‌اید یا این‌دست سوالات برایتان پیش آمده است که آیا می‌توان روی وام اشتغال‌زایی به‌عنوان وام فوری حساب باز کنم، مبلغ وام اشتغال‌زایی چقدر است، وام اشتغال‌زایی از کجا بگیرم و بهترین وام اشتغال‌زایی، مطالعه این مطلب از مجله لندو را از دست ندهید.

وام کارآفرینی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟

اگر به دنبال وام فوری برای راه‌اندازی ایده‌ی کسب و کاری خود هستید، وام اشتغال زایی برای راه‌اندازی بیشتر مشاغل می‌تواند کمک بسیار خوبی باشد؛ اما اول از همه باید ایده مناسبی برای کسب‌وکار داشته باشید. این ایده باید علاوه‌بر خوداشتغالی، به اشتغال‌زایی نیروهای متخصص هم کمک کند. برای دریافت این وام یک‌سری پیش‌نیاز وجود دارد که قبل از اینکه به سراغ این بروید که وام اشتغال‌زایی از کجا بگیریم باید آن‌ها را بررسی کنید. در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

وام اشتغال زایی چیست؟ بررسی شرایط وام کارآفرینی و مدارک مورد نیاز

  •  اولین شرط مهم برای درخواست وام بانکی برای کارآفرینی این است که متقاضیان در هیچ سازمان خصوصی یا دولتی مشغول به کار نباشند. در ضمن متقاضیان باید اولین بار باشد که برای وام کارآفرینی درخواست می‌دهند. پس کسانی که قبلاً از این تسهیلات استفاده کرده‌اند، نمی‌توانند مجدد به‌سراغ دریافت این کمک‌هزینه بروند.
  • اگر شرایط وام اشتغال‌زایی بانک مهر ایران، وام اشتغال‌زایی بانک رسالت، وام اشتغال‌زایی بانک ملی و دیگر بانک‌ها را بررسی کنید می‌بینید که از دیگر شروط بانک‌ها برای ارائه این وام این است که وام‌گیرنده باید بین 18 تا 50 سال سن داشته باشد.
  • همچنین متقاضیان آقا فراموش نکنند که داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت، از شرط‌های اولیه برای دریافت وام خویش‌فرمایی و درخواست وام اشتغال‌زایی است.

علاوه بر شروط گفته شده، موارد دیگری هم هستند که داشتن آن‌ها برای درخواست وام برای کارآفرینی یک مزیت محسوب می‌شود و دریافت وام را برای شما راحت‌تر می‌کند:

  • داشتن مدرک تحضیلی معتبر از دانشگاه‌ها
  • داشتن مدرک دیپلم فنی و کاردانش
  • داشتن ایده‌های نو بر کارآفرینی
  • داشتن رتبه در مسابقات مختلف مثل جشنواره خوارزمی
  • داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای

شرط سن و کارت پایان خدمت، تنها مختص دریافت وام خوداشتغالی نیست؛ در میان پیش‌نیازهای بسیاری از تسهیلات بانکی این دو مورد بسیار دیده می‌شود. اگر می‌خواهید علاوه بر قانون ارائه کارت پایان خدمت، از دیگر شروط وام‌های کشور مطلع شوید، سری به صفحه انواع وام در مجله لندو بزنید. با مطالعه دقیق این مطلب، از چندوچون قوانین دریافت انواع تسهیلات بانکی و بهترین وام کارآفرینی بیشتر از قبل آگاه خواهید شد. هرچه بیشتر در مورد شرایط انواع وام‌ها بدانید، به وقت کسری بودجه و درخواست وام، انتخاب بهتر و هدفمندتری خواهید داشت.

یادتان باشد:
بعد از درخواست وام کارآفرینی و اشتغال زایی، کارشناسان مربوطه، موقعیت و طرح چگونگی راه‌اندازی کسب‌وکارتان را بررسی می‌کنند تا بتوانند میزان مبلغ مورد نیازتان را تشخیص دهند.

متقاضیان برای راه‌اندازی چه مشاغلی می‌توانند درخواست وام کارآفرینی دهند؟

نکته مهمی که لازم است در این مطلب به آن اشاره کنیم، نوع کسب‌وکارهایی است که مشمول وام کارآفرینی می‌شوند. در واقع این تسهیلات به هر نوع کسب درآمدی تعلق نمی‌گیرد. به همین دلیل در ادامه به چند گروه از مشاغلی که می‌توانند برای دریافت وام ثبت‌نام کنند اشاره خواهیم کرد:

  • کارهایی مثل دوخت انواع پوشاک، تولید چرم، گیوه‌دوزی، حوله‌بافی، نخ‌ریسی و پارچه‌بافی
  • حرفه‌های هنری درآمدزایی مثل فرش‌بافی، گلیم‌بافی، ساخت زیورآلات، خاتم‌کاری، قلم‌زنی، معرق‌کاری و تراش سنگ‌های قیمتی
  • بیشتر مشاغل روستایی مثل دامداری، مرغ‌داری، شیلات، کشاورزی، صنایع دستی، پرورش محصول گلخانه‌ای و زنبورداری
  • مشاغل تولیدی پرطرفدار مثل پرورش انواع گل، تولید قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، تولید انواع عرقیات گیاهان و…
  • یک سری از مشاغل فنی روز مثل پشتیبانی سایت، برنامه‌نویسی و ساخت انیمیشن
یک امتیاز برای زنان سرپرست خانوار:
همه بانوانی که به دلیل نبود همسر یا از کارافتادگی او، سرپرست خانواده خود محسوب می‌شوند و همچنین تحت پوشش یکی از ارگان‌های کمیته امداد یا بهزیستی قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای تأسیس مشاغل درآمدزا و خانگی از بانک‌ها وام خوداشتغالی بگیرند.

شرایط وام خوداشتغالی در سال ۱۴۰۲ چیست ؟

در این بخش از مطلب قصد داریم به‌سراغ مبلغ وام اشتغال‌زایی، سود، نحوه بازپرداخت و نوع ضمانت برای دریافت وام کارآفرینی در سال ۱۴۰۲ برویم.

  • مبلغ وام کارآفرینی به بانک انتخابی شما بستگی دارد و از ۱۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است. به‌عنوان مثال مبلغ وام کارآفرینی 1402 در بانک سپه و ملی 100 میلیون تومان است، اما دارندگان دستگاه کارت‌خوان بانک سامان می‌توانند تا سقف 200 میلیون تومان از این بانک وام دریافت کنند. البته سقف وام کارفرمایی در بانک مسکن و بانک ملی ۲ میلیارد تومان است. بنابراین پاسخ سوال وام اشتغال‌زایی در سال 1402 چقدر است به بانک انتخابی شما بستگی دارد.
  • سود این تسهیلات هم بسته به مبلغ و نوع بانک مورد نظر بین 4 تا 10 درصد متغیر است.
  • مدت زمان بازپرداخت این وام کاملاً به سبک‌وسیاق درآمدزایی کارآفرین وابسته است؛ کسانی که درآمد ماهانه دارند باید در هر ماه مبلغ مشخصی را به‌عنوان قسط بپردازند، اما نوبت پرداخت هر قسط برای صاحبان مشاغل با درآمد سالیانه، بازه یک‌ساله است.
  • نوع ضمانت این وام هم بستگی به بانک دارد، اما معمولاً برای دریافت این وام به ضمانت یک فرد معتبر و سند ملکی به‌عنوان وثیقه نیاز دارید.

یادتان باشد، ممکن است ضامنی که به بانک معرفی کرده‌اید، برای اطمینان از تعهد شما به پرداخت اقساط و گرفتار نشدن خودش از شما سفته یا چک بخواهد. بنابراین پیش از ارائه هرگونه سند به ضامن خود، از قوانین آن باید مطلع شوید. بیشتر افراد از عواقب واگذاری چک مطلع هستند، اما از مشکلات سفته کمتر می‌دانند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که پیش از هر اقدامی برای آن‌که بیشتر در مورد این سند بدانید، مقاله سفته را در مجله لندو کامل مطالعه کنید.

نحوه ثبت درخواست و دریافت وام اشتغال‌زایی

برای دریافت وام کارآفرینی نیاز به یک معرفی‌نامه از طرف یکی از نهادهای کمیته امداد، بنیاد شهید یا بهزیستی دارید. بنابراین باید اول از همه بدانید که معرفی‌نامه کدام نهاد برای بانک مورد نظرتان مورد قبول است. معرفی‌نامه را به مجموعه مدارک خود ضمیمه کنید و سپس به سراغ بانک منتخب‌تان بروید. حتماً از قبل، طرحی از سازوکار ایده خودتان داشته باشید. در این طرح باید چگونگی اجرای کارتان به روشنی شرح داده شود. در واقع با این طرح باید بتوانید از ایده خودتان دفاع کنید تا بانک یا موسسه مالی برای ارائه وام به شما قانع شود. یادتان باشد که تنها متقاضیان با ایده‌های خوب و کارشده می‌توانند موفق به دریافت وام شوند. بعد از ارائه طرح و مدارک لازم، صلاحیت وام‌گیرنده با یک مصاحبه یا بازرسی بررسی می‌شود تا در صورت تأیید متقاضی بتواند وام خود را دریافت کند.

وام کارآفرینی

اگر تقلبی در کار باشد:
بازرسی کارشناس از شرایط متقاضی به این دلیل است که علاوه بر اطمینان از عملی بودن ایده و امکان اشتغال‌زایی برای نیروی بومی، از صحت راه‌اندازی کسب‌وکار هم مطمئن شود. در واقع این وام تنها باید به قصد اجرای ایده شغلی گرفته شود. در صورتی که وام‌گیرنده کارشناس را فریب دهد و موفق به دریافت وام شود، اما این کمک‌هزینه را برای موارد دیگری خرج کند، مشمول جریمه خواهد شد. در واقع علاوه بر کل وام، باید مبلغی را هم به‌عنوان جریمه به بانک بازگرداند.

جزئیات وام کارآفرینی برای مشاغل خانگی یا روستایی و عشایری

تمرکز اصلی تسهیلات اشتغال‌زایی، رونق کسب‌وکارهای خانگی و همچنین تدام مشاغل روستایی است. به همین دلیل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از افرادی که قصد اجرای ایده‌های کسب درآمد خانگی را دارند، حمایت کرده و این افراد را در فهرست متقاضیان واجد شرایط قرار داده است. در ضمن به این افراد تا سقف 100 میلیون تومان وام داده می‌شود.

در سال‌های اخیر بودجه اختصاص داده‌شده به وام خوداشتغالی برای کمک به عشایری‌ها و روستاییان هم افزایش پیدا کرده است. بانک‌های رفاه، ملی، کشاورزی، صادرات و ملت در ارائه وام‌های خوداشتغالی قرض‌الحسنه با سود 4 درصد بسیار فعال هستند. فراموش نکنید که این نوع وام روستایی تنها به ساکنان همین مناطق داده می‌شود. در ضمن متقاضی نباید قبلاً از کمیته امداد برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود کمک گرفته باشد.

نکته‌ای که خوب است بدانید:
معمولاً مراحل تسهیلات بانکی با روش‌های سنتی و کاغذبازی‌های مرسوم پیش می‌رود. اما در حال حاضر بعضی از بانک‌ها یا موسسات مالی به‌منظور کمتر شدن مراحل طولانی درخواست وام، به جای قراردادهای کاغذی و امضاهای سنتی، برخی از مراحل را به صورت آنلاین انجام دهند. اما انجام تعدادی از این مراحل آنلاین منوط به ثبت امضای مجازی خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که مطلب امضای الکترونیکی را در مجله لندو مطالعه کنید تا برای استفاده از این تکنولوژی مشکلی نداشته باشید.

کدام بانک‌ها و موسسات مالی وام اشتغال زایی می‌دهند؟

سوالی که بعد آگاهی پیدا کردن از شرایط گرفتن وام برای کارآفرینی پیش می‌آید این است که کدام بانکها وام کارآفرینی می‌دهند و برای وام اشتغال کجا برم؟ در حال حاضر بسیاری از بانک‌های کشور وام خوداشتغالی و وام اشتغال‎‌زایی برای جوانان در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌دهند. هر بانک با توجه به قوانین خود شرایط مشخصی را برای این وام تعیین می‌کند. اگر سوال شما هم این است که کدام بانک‌ها وام اشتغال‌زایی می‌دهند، در ادامه فهرستی از این بانک‌ها و شرایط آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

وام اشتغال زایی

بانک سپه: برای دریافت وام اشتغال‌زایی بانک سپه باید از کمیته امداد معرفی‌نامه داشته باشید. سقف این وام برای افراد واجد شرایط 100 میلیون تومان است.

بانک مسکن: برای دریافت وام خوداشتغالی می‌توانید به سراغ بانک مسکن بروید. داشتن معرفی‌نامه یکی از ارگان‌های کمیته امداد، بنیاد شهید یا بهزیستی برای دریافت وام اشتغال‌زایی بانک مسکن الزامی است. سقف وام بانک مسکن برای اجرای کسب‌وکارهای خانگی 50 میلیون تومان است، اما این بانک برای راه‌اندازی ایده‌های بزرگ‌تر و کارفرمایی تا 2 میلیارد تسهیلات می‌هد.

پست بانک: سقف وام اشتغال زایی پست بانک 50 میلیون تومان است و ارائه معرفی‌نامه کمیته امداد از شروط آن محسوب می‌شوند.

بانک ملت: مبلغ وام اشتغال‌زایی بانک ملت این 20 تا سقف 100 میلیون تومان در بانک ملت در نظر گرفته شده است. اما به نوع کار و حجم آن بستگی دارد. داشتن معرفی‌نامه از سازمان بهزیستی، نداشتن سوابق چک برگشتی، خوش‌حسابی در تسویه تسهیلات قبلی و معرفی ضامن از شروط دریافت وام کارآفرینی بانک ملت است.

بانک کشاورزی: بدون هیچ‌گونه معرفی‌نامه می‌توانید از بانک کشاورزی وام اشتغال زایی دریافت و ایده خود را عملی کنید. برای آن‌که از سقف مبلغ وام اشتغال‌زایی بانک کشاورزی مطلع شوید، به یکی از شعبه‌های این بانک مراجعه کنید.

بانک رفاه: وام خوداشتغالی بانک رفاه مخصوص مستمری‌بگیران بانک رفاه و همچنین افراد بیمه‌شده توسط سازمان تأمین اجتماعی است. حداکثر مبلغ این وام با توجه به ایده‌ای که مطرح می‌کنید سنجیده می‌شود

بانک صادرات: وام کسب‌وکار بانک صادرات با سود 4 درصد داده می‌شود. برای دریافت وام اشتغال‌زایی بانک صادرات باید معرفی‌نامه کمیته امداد ضمیمه مدارکتان باشد. مبلغ آن هم به نوع کار مورد نظرتان و شرایط طرح ارائه‌شده بستگی دارد.

بانک ملی: برای دریافت وام اشتغال زایی از بانک ملی به معرفی‌نامه یکی از ارگان‌های کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز دارید.

بانک سینا: این بانک تا سقف 50 میلیون تومان به صاحبان ایده‌های کسب‌وکار، وام با کارمزد 4 درصد و مدت زمان بازپرداخت 7 ساله می‌دهد. در ضمن متقاضیان وام باید از مددجویان کمیته امداد باشند. البته زنان سرپرست خانوار از شانس بیشتری برای دریافت وام برخوردارند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران: وام قرض‌الحسنه خوداشتغالی بانک مهر ایران از 50 تا سقف 200 میلیون تومان است. این وام به روستاییان داده می‌شود. در ضمن متقاضیان بسته به مبلغ وام، باید در طی اقساط 36 تا 60 ماه آن را تسویه کنند.

چه افرادی شانس بالاتری برای دریافت وام خوداشتغالی دارند؟

علاوه بر زنان سرپرست خانوار، روستاییان و متقاضیان کسب‌وکار خانگی، بعضی از افراد هم برای دریافت وام خوداشتغالی ارجحیت بالایی دارند. به‌عنوان مثال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، دیپلمه‌های فنی، صاحبان ایده‌های طلایی کارآفرینی و برندگان جشنواره خوارزمی راحت‌تر می‌توانند برای دریافت وام خوداشتغالی اقدام کنند.

قدم اول برای راه‌اندازی کسب‌وکاری درآمدزا

در این مطلب به وام‌های گره‌گشا برای عملی کردن ایده‌های شغلی اشاره کردیم تا در صورت نیاز بتوانید راحت‌تر برای دریافت وام خوداشتغالی اقدام کنید. مجله لندو به‌عنوان یک رسانه فعال در حوزه مالی هر روز به سراغ جدیدترین دغدغه‌های اقتصادی می‌رود تا دانش کاربران خود را افزایش دهد. بنابراین برای اطلاع از مباحث روز مالی، مطالعه این مجله را فراموش نکنید. در کنار مطالعه مطالب روز دنیای اقتصاد، می‌توانید کمپین‌ها و اخبار لندو را هم در این مجله دنبال کنید. لندو یک سامانه مالی است که روی خرید اقساطی تمرکز دارد و به متقاضیان وام خرید کالا تا 20 میلیون تومان اعتبار خرید آنلاین می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال خرید اقساطی کالا هستید، تا سقف 20 میلیون تومان می‌توانید روی لندو حساب کنید. این وام با همکاری بانک آینده و در قالب یک لندو کارت داده می‌شود و مخصوص خرید از تمامی فروشگاه‌های حضوری و آنلاین سراسر کشور است.

سوالات متداول

1ـ شرایط دریافت وام اشتغال زایی چیست؟

وام اشتغال زایی از طرف بانک‌ها و موسسه‌های مالی به افرادی که ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکار دارند، تعلق می‌گیرد. این افراد باید بین 18 تا 50 سال سن داشته باشند. تنها کسانی که در جایی مشغول به کار نیستند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. در ضمن کسانی که قبلاً این وام را دریافت کرده‌اند، نمی‌توانند مجدد درخواست وام دهند.

2ـ سقف مبلغ وام کارآفرینی چقدر است؟

سقف مبلغ وام متغیر است و به بانک منتخب و وسعت نوع کار پیشنهادی بستگی دارد. معمولاً سقف مبلغ این وام بین 20 تا 100 میلیون تومان است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانید مطلب وام اشتغال زایی را در مجله لندو مطالعه کنید.

3ـ سود وام خوداشتغالی چقدر است؟

این وام معمولاً با سود پایین 4 تا 10 درصد داده می‌شود. 

4ـ چه کسانی برای دریافت وام اشتغال زایی شانس بیشتری دارند؟

زنان سرپرست خانوار، روستاییان، متقاضیان اجرای مشاغل خانگی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، برندگان خوارزمی و… شانس بیشتری برای دریافت وام دارند.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
1
سعید بابایی ۱۴۰۱/۰۴/۱۷

سلام وام ۲۰ میلیونی برای خرید موتورسیکلت چقدر طول میکشه؟
هر مدل موتوری که بخوام از فروشگاههتی طرف‌قرارداد لیندو میتونم بخرم؟
وام ۲۰ میلیونی چند درصد سوده و چه مدتی باید برگردانده بشه،
موتورسیکاتی که برمیدارم اگر مثلا ۹۰ میلیون باشه ور چند قسط و چند تومانی باید برگردانده بشه.

نشاط ۱۴۰۱/۰۶/۱۲

من وام گرفتم اما بعد از ۸ماه بازار بدتر شد بهتر نشد میخوام مغازمو جمع کنم اینترنتی کارکنم باید کل وام رو یکجا پرداخت کنم؟؟

    فائزه میرسلطانی ۱۴۰۱/۰۶/۱۵

    سلام دوست گرامی
    لطفا برای پاسخ قطعی در موارد استثنا از شعبه استعلام بگیرید.

Mohammad ۱۴۰۱/۰۷/۱۸

مگه مردم مسخره شمان
۲۰ تومن یا ۱۰۰ تومن توی این بازه زمانی
اصلا پول بحساب میاد
که بشه باهاش کارآفرینی کرد

وقتی دهنتون پرمیکنید وام کارآفرینی
حداقل باید بگید ۵۰۰میلیون

مثل اینکه هنوز ازپشت میز به بازار راه پیدا نکردید
تا قیمت اجناس متوجه بشید

بخاطر همین درک و فهم خوبی از این مبالغ ندارید

محبوبه رضایی ۱۴۰۱/۰۷/۲۸

سلام برای سالن زیبایی هم وام خوداشتغالی میتونیم بگیریم ؟

    فائزه میرسلطانی ۱۴۰۱/۰۷/۳۰

    سلام دوست عزیز
    با توجه به نکات گفته شده، به تشخیص شعبه و در صورت واجدشرایط بودن، مشکلی نخواهد بود.

      احسان ۱۴۰۱/۱۰/۰۳

      سلام.. بنده مغازه دار هستم.. با توجه به گرونی و بالا رفتن قیمت دلار بنده برای خرید جنس نقدینگی کم دارم.. میخواستم ببینم گرفتن وام چقدر وقت میگیره؟ بنده کارت خوان بانک سامان هم دارم، و اینکه اگه سند ملک برای ضمانت نداشته باشیم امکان گرفتن وام هست،بنده سند زمین دارم ولی خانه ندارم.. امکانش هست؟ پدرم دولتی هستن و ایشون ضامنم میشن.. با این شرایط امکان وام خوداشتغالی هست؟

        زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

        با عرض سلام
        تا جایی که بنده اطلاع دارم، احتمالا شما مشکلی برای دریافت وام نداشته باشید. ولی برای اطمینان و دریافت اطلاعات بیشتر لطفا به یکی از شعب بانک سامان مراجعه کنید

allah ۱۴۰۱/۰۸/۱۰

سلام خوبید
برای ساخت و توزیع زیورآلات و رو میزی تا چقد وام تعلق میگیرد؟

    فائزه میرسلطانی ۱۴۰۱/۰۸/۱۵

    سلام دوست گرامی
    وسعت اشتغال‌زایی و تعداد نیروهای به‌کار گرفته‌شده در دریافت وام مؤثر است. برای دریافت پاسخ دقیق، بهتر است که از متصدیان بانک مشورت بگیرید.

مجید آیینی ۱۴۰۱/۰۸/۱۹

ما چند ماهه دنبال وام اشتغال هستیم مدارک بانکی و تمامی مدارک کامله اشتغال ما مغازه میوه فروشیه
هر مغازه ای پیدا می‌کنم بازرس ایراد می‌گیرد خیلی اذیت شدم چند ماهه بیکارم این بازرس تا الان ده تا مغازه پیدا کردم اما باز یه بهانه جدید چکار کنم شکایت کنم از بازرس؟!

    محمد امین ۱۴۰۱/۱۱/۱۳

    اون دنبال اینه یه چیزی بزاری تو جیبش
    توم متوجه نشدی تا حالا کارتو کش داده
    وگرنه همون مغازه اول تاییدت می کرد
    میدونم دیگه ایرادای بنی اسرائیلی میگیره
    توم آدم ساده ای هستی
    خواسته یه پولی ازت بکنه

رضانیستانی ۱۴۰۱/۰۹/۲۱

ما یه شغل تعاونی داریم همه یه جا کارمیکنیم همه معلول وفقیریم اما همه برای حفظ آبرو یا خجالتی بودن یا کمسوادی و…به کمیته وبهزیستی مراجعه نکردند الان اگه یکی بعنوان نماینده پیگیری کند آیا کارشناسی هست که بیا ازدور نظارت کند و گزارش دهد و بابت اشتغالزایی من بتونم وام بگیرم

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

    سلام و وقت بخیر
    برای دریافت وام اشتغالزایی شما باید به اول به کمیته امداد، بنیاد شهید یا بهزیستی مراجعه کنید

Niloo ۱۴۰۱/۰۹/۲۵

آیا برای کشزنی ماسک هم میشه وام گرفت

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

    سلام و درود
    تا جایی که بنده اطلاع دارم، بله مشکلی نداره. ولی برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر لطفا به یکی از بانک‌های ارائه دهنده این وام مراجعه کنید

محمد ۱۴۰۱/۱۰/۱۵

سلام
وام در جهت تولیدی کوچک لیوان یک بار مصرف میدن؟

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

    سلام دوست عزیز
    تا جایی که بنده اطلاع دارم اگه مدارکتون کامل باشه و از بهزیستی یا کمیته امداد نامه داشته باشید، مشکلی برای دریافت وام نیست

سعید ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

۲چتا ۱۰۰ تومن به چه درد میخوره
بخوای مسافر کشی کنی باید ۳۰۰ پول پراید بدی اونوقت با ۱۰۰تومن اشتغال زایی کنیم
واقعا مسئولین اصلا درکی از وضع مملکت و جوانان ندارند رسما بوق
واقعا خجالت بکشید لااقل اسم وام رو بزارید کمک هزینه اشتغالزایی

محمد ۱۴۰۲/۰۲/۱۲

من از سپاه وام گرفتم الان اسمم برا جهاد رد شده بهم وام اشتغال نمیدن ولی بانک سپاه سپه بود وام جهاد ملته

ارمین ۱۴۰۲/۰۲/۱۶

سلام من می خواهم یک شرکت پخش تراکت در تهران احداث کنم آیا وام به من تعلق می گیرد و چه مدارکی لازم هست لطفا راهنمایی کنید ممنون

فرزانه ۱۴۰۲/۰۲/۲۷

سلام من دیپلم تصویر سازی کامپیوتر دارم وقصد دارم اتلیه و عکاسی وچاپ راه اندازی کنم میخواستم درخواست وام‌بدم نمیدونم باید از کدام نهاد معرفی نامه داشته باشم تا بتونم ثبت نام‌کنم تحت پوشش کمیته امداد و…..نیستم لطفا راه نمایی کنید

حمیده ۱۴۰۲/۰۳/۰۹

سلام من مدرک چرم دوزی دارم ولی هرینه برای خرید چرم ووسایل ندارم دستم بنده چطور وام بگیرم واقدام کنم

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

    سلام وقتتون بخیر.
    شما میتونید برای وام اشتغالزایی اقدام کنید که شرایطش به صورت کامل توی همین مقاله توضیح داده شده

مجتبی ۱۴۰۲/۰۳/۲۰

با عرض سلام و خسته نباشید.توضیحاتتون کامل و جامع بود من چند وقته دنبال همین وام هستم میخوام پرورش قارچ بزنم.مثلآ اگه یه محوطه ۱۰۰ متری رو در نظر بگیرید.فقط قفسه بندی اون با قیمتهای نجومیه ثانیه ای الان میشه ۱۰۰ میلیون!؟خب لوازمای دیگشو پس چی؟!

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

    سلام ممنون از شما دوست عزیز.
    متاسفانه سقف وامی که برای اشتغال‌زایی در نظر گرفته شده کفاف هزینه‌ها رو نمیده. شما می‌تونید از وام‌های دیگه در کنار این وام استفاده کنید.