بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری ایرانیان در سال 2024

بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری ایرانیان در سال 2024
تاریخ انتشار: - مطالعه: 14 دقیقه
فهرست محتوا

بسیاری از ایرانیان به دنبال انتخاب بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری هستند تا علاوه بر افزایش دارایی بتوانند اقامت دائم بسیاری از این کشورها را دریافت کنند. کشورهای مختلفی با توجه به شرایط اقتصادی خود خواهان جذب سرمایه‌های خارجی هستند. به همین دلیل ایرانیان با کمی شناخت از بازارهای مالی این کشورها می‌توانند برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند. اگر شما هم به فکر سرمایه‎‌گذاری در خارج از مرزهای ایران هستید، این مطلب از مجله لندو را از دست ندهید.

بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری ایرانیان در سال 2024

یکی از روش‌های مهاجرت برای ایرانیان، سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی کشورهای مقصد است. در واقع تجار با شناخت دقیق از نیاز اقتصادی این کشورها می‌توانند برای سرمایه‌گذاری اقدام و اقامت دائم را دریافت کنند. علاوه بر دریافت ویزا و تابعیت، این سبک از معامله‌ها در مقایسه با انواع بهترین سرمایه گذاری در ایران هم می‌تواند سود بیشتری داشته باشد. بنابراین حتی اگر قصد مهاجرت و اقامت دائم هم ندارید، می‌توانید به گزینه‌های برون مرزی هم فکر کنید.

در چنین حالتی گزینه‌های شما بیشتر هم خواهد شد، چون زمانی که قصد مهاجرت دائم به یک کشور را ندارید، می‌توانید علاوه بر کشورهای توسعه‌یافته، روی سرزمین‌های در حال توسعه هم تمرکز داشته باشید؛ کشورهای زیر بهترین کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری ایرانیان در سال 2024 می‌باشد که در ادامه از مزیت‌های این کشورها برای شما عزیزان بیشتر توضیح داده شده است.

  • اسپانیا
  • کانادا
  • لیتوانی
  • امارات
  • ترکیه
  • سنگاپور
  • مالزی

این کشورها چه ویژگی باید داشته باشند؟

در زمان انتخاب یک کشور به قصد تجارت باید به چند نکته اساسی دقت کنید:

  • بهتر است که در مقابل تزریق بخشی از سرمایه و کمک به اشتغال‌زایی، پاسپورت قانونی آن را هم دریافت کنید.
  • معافیت‌های مالیاتی یا کاهش مقدار آن برای تاجران خارجی یکی مزیت مهم در کشور مقصد محسوب می‌شود.
  • هرچه کشور مورد نظرتان اقتصاد شفاف‌تری داشته باشد، انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.
  • در این کشور باید کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار برای خارجی‌ها آسان باشد.
  • افق دید مالی کشور باید گسترده باشد. در واقع رونق مالی باید از جیب مردم همان کشور شروع شود تا به‌جای آن‌که به دغدغه‌های کوچک و مقایسه وام های بانکی فکر کنند، به دنبال سرمایه‌گذاری‌های پرسود باشند.
  • توجه به تجارت الکترونیک هم بسیار مهم است. هرچه سرعت اینترنت در کشور بیشتر باشد و سیستم به سمت الکترونیکی شدن پیش برود، این کشور انتخاب بهتری خواهد بود.

بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری

حتما بخوانید:  بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران کدام است؟

در کدام کشورها باید سرمایه‌گذاری کرد؟

همان‌طور که گفتیم، در میان فهرست بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری، علاوه بر کشورهای توسعه یافته اروپایی، کشورهای دیگری که بستر رشد اقتصادی دارند هم وجود دارد.  رفت‌وآمد به این کشورها برای سرمایه‌گذاران به راحتی با ویزای توریستی امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین اشخاص می‌توانند حتی بدون اقامت دائم هم پول خود را به بازارهای موفق جهانی وارد کنند. بنابراین اگر به‌جای درخواست انواع وام برای راه‌اندازی کسب‌وکار داخلی، به سرمایه‌گذاری‌های کلان خارجی فکر می‌کنید، می‌توانید در ادامه فهرستی از مناسب‌ترین کشورهای توسعه‌یافته و همچنین در حال توسعه که برای تجارت ایرانیان مناسب است را ببینید.

1ـ لهستان

لهستان یکی از گزینه‌ها در فهرست بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در منطقه اروپاست. از طریق تجارت در این کشور می‌توانید ویزای شینگن داشته باشید و بتوانید به 26 کشور دیگر به راحتی سفر کنید. اقتصاد روبه‌رشد این کشور و امنیت بالا و بدون نوسان آن در یک دهه اخیر سبب شده تا یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجران سرمایه‌دار محسوب شود. در واقع کسانی که قصد دارند بااکتفا به انواع سرمایه گذاری در یکی از کشورهای اروپایی اقامت بگیرند، می‌توانند به سراغ بازارهای مالی پویا و متنوع این کشور بروند.

همچنین در این کشور مقدار GDP یا همان تولید ناخالصی داخلی بالای 9 درصد هم وجود داشته که خود پارامتر مهمی برای انتخاب مقصد سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. برای تجارت در این کشور می‌توانید به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی بروید. علاوه بر این می‌توانید مثل یک کارآفرین عمل کنید و یک دفتر کاری یا ملک تجاری بخرید.

ناگفته نماند که به دلیل وجود بازارهای مالی متنوع، فرصت‌های شغلی بسیاری در این کشور وجود دارد و همین امر مهاجرت را تا حد زیادی آسان کرده است. از دیگر مزیت‌های سرمایه‌داری در این کشور می‌توان به حمایت‌های دولت از کارآفرینی و ارائه طرح‌های جدید خلاقانه اشاره کرد. درضمن در این کشور هر شخص می‌تواند بدون محدودیت سنی برای سرمایه‌گذاری اقدام کند.

GDP چیست؟
تولید ناخالصی داخلی یا همان GDP معیاری برای سنجش وضعیت اقتصاد یک منطقه و انتخاب بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود. این معیار به معنی ارزش پولی کالا و خدمات ارائه شده در داخل کشور طی یک بازه زمانی مشخص است. همه کالاها و خدمات یک کشور در محاسبه GDP لحاظ نمی‌شود. در واقع کالاهای اساسی مثل خودرو، خوراک، پوشاک و… و همچنین خدمات پرمصرفی مثل مراجعات درمانی، آرایشگاه و… می‌تواند در زمان محاسبه این پارامتر سنجیده شود. اما مثلاً کالاهای دست دوم، اوراق بهادار، خرید و فروش‌های غیرقانونی و… در این محاسبه لحاظ نمی‌شود.

بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری

حتما بخوانید:  بهترین راه سرمایه گذاری در بورس چیست؟ آیا به سراغ کارگزاران برویم؟

2ـ اسپانیا

اگر به دنبال یک کشور مناسب در اروپا برای سرمایه‌گذاری هستید، اسپانیا یکی از بهترین انتخاب‌هاست. در این کشور برای شروع فعالیت حداقل به 500 هزار یورو نیاز دارید. به‌عنوان مثال خرید ملک یکی از حوزه‌های پرطرفدار سرمایه‌داری در اسپانیا محسوب می‌شود و می‌تواند برای بعضی از افراد که تا 500 هزار یورو هزینه کرده‌اند، منجر به دریافت ویزای طلایی شود. برای آن‌که اقامت دائم این کشور را داشته باشید باید تقریباً 5 سال صبر کنید.

سرمایه‌گذاران در سال اول ویزایی یک‌ساله خواهند داشت، اما بعد از تأیید سرمایه و شرایط سرمایه‌گذار، این ویزا به مدت دو سال تمدید خواهد شد. سرمایه‌گذار بعد از گذشت 5 و حداکثر 10 سال از شروع فعالیت خود اقامت دائم اسپانیا را به‌دست می‌آورد. اگر به قصد اقامت دائم در اسپانیا سرمایه‌گذاری کرده‌اید، یادتان باشد که باید تا قبل از دریافت آن، حداقل 6 ماه از هر سال را در کشور حضور داشته باشید.

3ـ کانادا

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری است. اقتصاد پویا و باثبات آن سبب شده تا این کشور مورد توجه بسیاری از تجار قرار گیرد. روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در این سرزمین وجود دارد که شامل سرمایه‌گذاری‌های دولتی و مشارکت در راه‌اندازی کسب‌وکار می‌شود. در صورتی که کانادا را به‌عنوان بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اید، خوب است که در مورد شرایط دریافت اقامت از این طریق هم بیشتر بدانید.

اگر از طریق کارگزارهای دولتی بخواهید برای سرمایه‌گذاری اقدام کنید، حداقل 150 دلار کانادا نیاز دارید تا بتوانید اقامت دائم بگیرید. اما از طریق کانال‌های کسب‌وکار و استارتاپی باید حداقل 35 دلار کانادا را صرف تجارت‌تان کنید تا بتوانید از اقامت دائم این کشور بهره‌مند شوید. ناگفته نماند کانادا سرمایه شما را بررسی می‌کند تا مشکلی قانونی نداشته باشد. در این بررسی، استانی که قرار است این سرمایه در آن  استفاده شود هم سنجیده می‌شود تا با هدف سرمایه‌گذار تناسب داشته باشد.\

4ـ لیتوانی

کشور لیتوانی را می‌توانی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تجارت در مناطق عضو اتحادیه اروپا دانست. در این کشور خبری از قوانین عیجب‌وغریب برای سرمایه‌گذاران خارجی نیست و می‌توانید دارایی خود را برای ثبت شرکت در این کشور خرج کنید. درضمن در این کشور با بودجه محدود هم می‌توانید فعالیت تجاری خود را آغاز کنید، چون لیتوانی اقتصاد ارزان‌تری در مقایسه با کشورهای عضو اتحادیه دارد. در واقع اگر بودجه شما جوابگوی تجارت در دیگر کشورهای اروپایی نیست، لیتوانی برای شما بهترین گزینه خواهد بود که به دریافت اقامت هم منجر خواهد شد.

5ـ امارات

امارات از کشورهای موفق خاورمیانه در زمینه اقتصاد و تجارت محسوب می‌شود. این کشور با توجه به رشد روزافزون خود، توجه بسیاری از سرمایه‌داران کشورهای مختلف را به خود جلب کرده است. در این کشور می‌توانید سرمایه خودتان را در زمینه‌های گوناگونی مثل انواع تجارت روز، کسب‌وکارهای پرمتقاضی، ساخت‌وساز، خرید املاک، معدن و… وارد کنید. سرمایه‌داران خارجی در دبی می‌توانند از مزیت اقامت این کشور هم استفاده کنند. یادتان باشد که مدت زمان اقامت هر فرد با میزان سرمایه او ارتباط مستقیم دارد. با توجه به برنامه‌ریزی‌های اقتصادی درست، امکانات آموزشی، به‌کارگیری نیروی انسانی حرفه‌ای، شرایط مالیاتی مطلوب و… می‌توان امارات را یکی از گزینه‌های اصلی در فهرست بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری دانست.

نکته:
اپیدمی کرونا به اقتصاد امارات ضربه زد. به همین دلیل رشد و سرعت سودآفرینی تجارت این کشور درگیر این ماجرا شد. بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید باید کمی نسبت به قبل محتاط‌تر عمل کنید.

بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری

6ـ ترکیه

در چند سال اخیر ترکیه به یکی از کشورهای محبوب و قابل دسترس برای زندگی و تجارت ایرانیان تبدیل شده است. بازار خرید و فروش ملک در این کشور رونق بسیاری دارد و باید آن را یکی از روش‌های تجارت در ترکیه دانست. ارائه امتیاز شهروندی به خریداران ملک، یکی از ابتکارهای ترکیه برای جذب سرمایه خارجی و سرمایه گذاری خارچی محسوب می‌شود. در واقع اگر به فکر سرمایه‌گذاری در ملک هستید، می‌توانید به سراغ ترکیه بروید تا نه تنها برای خودتان، بلکه برای همسر و فرزند زیر 18 سالتان هم امتیاز شهروندی این کشور را به شرط عدم فروش ملک تا سه سال دریافت کنید.

در ضمن باید این ملک حداقل 250 هزار دلار ارزش داشته باشد. اگر برای تجارت، تمایلی به خرید ملک در این کشور ندارید، می‌توانید به‌طور غیرمستقیم در این سرمایه‌گذاری سهیم و با موسسه‌های معتبر فعال در ملک شریک شوید. اگر به دنبال اقامت هم هستید و در عین حال این روش را برای تجارت انتخاب کرده‌اید، باید حداقل 500 هزار دلار داشته باشید. البته تنها راه تجارت در ترکیه خرید ملک نیست، بلکه می‌توانید از طریق راه‌اندازی کسب‌وکار و ثبت شرکت هم برای این کار اقدام کنید.

یک اخطار جدی:
به دلیل استقبال بالای ایرانیان برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در ترکیه، متأسفانه بازار سواستفاده‌ها و کلاهبرداری‌ها هم داغ شده است. به همین در زمان شروع فعالیت حتماً از افراد مطمئن و حرفه‌ای مشاوره بگیرید تا سرمایه خودتان را از دست ندهید.

7. سنگاپور

سنگاپور در میان کشورهای آسیایی از نظر قدرت تجاری حرف اول را می‌زند و از نظر بازدهی در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته اروپایی تقریباً هم‌تراز است.

افزایش ثروت و رقابت بین شرکت‌ها سبب شده تا سنگاپور بتواند از شهرهایی مثل هنگ‌کنگ و توکیو که قدرتمندترین بازارهای مالی آسیار را دارند هم پیشه بگیرد. معاملات فارکس، بازار ارز، خرید و فروش سهام، معاملات املاک و… از شاهر‌گ‌های اصلی در اقتصاد سنگاپور محسوب می‌شود. معمولاً  کسانی که بودجه چشمگیری دارند، می‌توانند به سمت سرمایه‌گذاری ملک در این کشور پیش بروند. در واقع خرید و فروش ملک در این کشور باتوجه به موقعیت جغرافیایی، رنج قیمت بسیار بالایی دارد. بنابراین این نوع سرمایه‌گذاری برای همه افراد مناسب نیست.

8. مالزی

مالزی هم مثل سنگاپور در مسیر رشد چشمگیر قرار گرفته است و اقتصاد آن در منطقه آسیا وضعیت بسیار مطلوبی دارد. در واقع اقتصاد این کشور دیگر آن‌چنان به نفت وابسته نیست و وضعیت مدرنی پیدا کرده است.

به همین دلیل می‌توان آن را در فهرست بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری قرار داد. از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور، می‌توان به امنیت و ثبات ارزش پول آن اشاره کرد. بازارهای مالی مالزی توانسته‌اند که در برابر نوسان دلار وضعیت با ثباتی داشته باشند و رونق را در اهرم‌های تجاری خود حفظ کنند. تاجایی که کاهش قیمت نفت هم بر ارزش واحد پول آن‌ها تأثیر چندانی نداشت و همین امر اقتصاد مالزی را وارد فازی مدرن کرد. به همین دلیل این کشور در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاران محسبوب می‌شود.

حتما بخوانید:  مدیریت ریسک در سرمایه‌ گذاری و تمام چیزهایی که باید درباره آن بدانید

از چند و چون اقتصاد بیشتر بدانید

برای موفقیت بیشتر در سرمایه‌گذاری باید از همه نکات آن باخبر باشید. شروع سرمایه‌گذاری چه داخلی چه خارجی با ریسک بالایی همراه است. به همین دلیل لازم است که در مورد این موضوع اطلاعات به‌روزی داشته باشید. مجله لندو یکی از منابع مفید در این زمینه است که در آن می‌توانید مطالب مفیدی در مورد انواع روش‌های سرمایه‌گذاری مطالعه کنید. لندو یک سامانه مالی است که امکان دریافت وام بدون چک را برای متقاضیان فراهم کرده است. این وام تنهابا ضمانت سفته ارائه می‌شود و تمام مراحل آن آنلاین است.

سوالات متداول

1ـ بهترین کشور خارجی مناسب برای سرمایه گذاری ایرانیان کدام است؟

اسپانیا، لیتوانی، مالزی، سنگاپور و… از بهترین‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند.

2ـ ایرانی‌ها اقامت چه کشورهایی را می‌توان باکمک سرمایه‌گذاری اخذ کنند؟

در بیشتر کشورها باکمک سرمایه‌گذاری می‌توان اقامت دائم و موقت کسب کرد. اسپانیا، لهستان، امارات و… نمونه‌ای از این کشورها هستند.

3ـ ویژگی‌های بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری چیست؟

اقتصاد شفاف، معافیت‌های مالیاتی، ارائه اقامت و… از ویژگی‌های این کشورها هستند.

 

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0
علی جباری ۱۴۰۱/۰۸/۱۵

درود آیا ایالات متحده مناسب سرمایه گذاری هست؟

    فائزه میرسلطانی ۱۴۰۱/۰۸/۱۵

    سلام دوست گرامی
    باتوجه به نکات گفته شده، کشورهایی که پیشنهاد دادیم، از گزینه‌های اول برای سرمایه‌گذاری ایرانیان در کشورهای خارجی هستند. در صورت تمایل به مشارکت‌های مالی در کشورهای دیگر باید تمام شرایط را بسنجید و از تجربه‌های سرمایه‌گذاران دیگر کمک بگیرید.