چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم؟

چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم؟
تاریخ انتشار: - مطالعه: 7 دقیقه
فهرست محتوا

سیستم بانکداری الکترونیک با ابزارهای گوناگونی به مشتریان خود خدمات می‌دهد. به همین دلیل با گسترش تکنولوژی، دیگر بیشتر امور بانکی بدون مراجعه حضوری و با کمک این ابزارها قابل اجراست. اینترنت بانک یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی محسوب می‌شود که بسیاری از خدمات را پوشش می‎دهد. تمامی این خدمات در پلتفرم‌های امن بانکی و با مجوز بانک مرکزی قابل اجراست. در این مطلب از مجله لندو می‌خواهیم به سراغ این خدمات اینترنتی در بانک‌ها برویم و بدانیم که چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم.

در پلتفرم بانکی چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم؟

خدمات بانکداری الکترونیک یکی از جذابیت‌های بانکداری جدید محسوب می‌شود که با وجود اینترنت و ابزارهای دیجیتال گسترش چشمگیری پیدا کرده است. راحتی و کاربرد بالای این سبک از بانکداری با پیدایش کارت‌های بانکی و دستگاه‌های خودپرداز بیشتر خودش را نشان داد.

با کمک این کارت‌ها به راحتی می‌توان در زمان خرید به‌جای همراه داشتن حجم قابل توجهی پول نقد، مبلغ مورد نظر از طریق دستگاه کارتخوان بپردازید. کارت‌های بانکی فقط شامل کارت‌های عابربانک نیست.

بلکه با کمک این سیستم می‌توانید با دریافت کارت هدیه بانکی وجه نقد را با شمایل بهتری به عزیزانتان هدیه دهید. البته خدمات بانکداری الکترونیک به کارت‌های بانکی محدود نمی‌شود. هرچه بستر اینترنت رشد بیشتری پیدا کند، خدمات بانکداری هم باسرعت بالاتری به سمت آنلاین و دیجتالی شدن پیش می‌رود. اینترنت بانک یکی از این خدمات به‌روز بانکی محسوب می‌شود.

همان‌طور که از نام این سرویس مشخص است، با بستر اینترنت ارائه می‌شود. در واقع بسیاری از خدمات پرمتقاضی بانکی مثل دریافت موجودی آنلاین، انتقال وجه، گزارش از تراکنش‌ها، مسدودی کارت گمشده یا سرقتی، افتتاح حساب و… با سرویس‌های اینترنتی بانک امکان‌پذیر است.

همچنین در صورتی که متقاضی یکی از انواع وام بانکی بوده‌اید، می‌توانید جزئیات تسهیلات دریافتی خودتان را مثل تاریخ سررسید، تعداد اقساط و…  با کمک این سرویس مشاهده کنید. ناگفته نماند که تنوع خدمات اینترنتی به بانکی که در آن حساب دارید وابسته است. اگر قصد استفاده از این سرویس آنلاین را دارید و به دنبال پاسخ این سوال هستید که «چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم؟» ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم

حتما بخوانید:  بانکداری الکترونیکی چیست؟ بررسی مزایا و معایب بانکداری الکترونیک

چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم؟

برای استفاده از این مزیت بدون شک به یک حساب بانکی نیاز دارید. در زمان افتتاح حساب حتماً در فرم مربوط به این سرویس را هم تکمیل و امضا کنید. پس از آنکه این فرم را رئیس شعبه تأیید کرد، اینترنت بانک برای شما فعال خواهد شد. در نهایت متصدی بانک نام کاربری و یک رمز عبور محرمانه در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید به‌عنوان یکی از مشتریان بانک از این خدمات استفاده کنید.

برای بهره‌مندی از این مزیت بانکداری الکترونیک ابتدا باید وارد سایت بانک شوید. سپس با کمک رمز عبور و نام کاربری به بخش اینترنت‌بانک بروید. در سایت بانک علاوه بر این بخش به دیگر سرویس‌های بانکداری نوین هم دسترسی خواهید داشت.

یکی از جدیدترین نوع این سرویس‌ها خدمات تعاملی است که ابزارهای مختلفی دارد. مثلاً سیستم چت آنلاین یکی از این مزیت‌ها محسوب می‌شود. با کمک این سرویس می‌توانید در مورد تسهیلات بدون مراجعه حضوری اطلاعات کسب کنید. مثلاً اگر می‌خواهید بدانید که قوانین سفته چیست باید با در سیستم چت لحظه‌ای سوال خود را یادداشت کنید. برای آشنایی با دیگر امکانات بانکداری الکترونیک می‌توانید در مجله لندو در مورد آن اطلاعاتی کاربردی به‌دست آورید.

چه خدماتی با اینترنت بانک ارائه می‌شود؟

بعد از آنکه دانستیم چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم، وقت آن رسیده که با خدمات ارائه شده توسط این بستر آشنا شویم. در ادامه به مجموعه‌ای از خدمات اینترنتی اشاره خواهیم کرد که بیشتر بانک‌ها آن را پوشش می‌دهند.

  • تمام سپرده‌های ارزی و ریالی را به همراه اطلاعاتی مثل شماره حساب، مبلغ قابل برداشت، میزان موجودی و… را می‌توانید مشاهده کنید.
  • انتقال وجه کارت به کارت، کارت به سپرده، پایا و… با سامانه اینترنتی بانک امکان‌پذیر است. حداقل و حداکثر میزان انتقال به بانک مورد نظر و انتخاب خودتان در زمان تکمیل فرم افتتاح حساب بستگی دارد.
  • علاوه بر انتقال وجه باکمک این سرویس می‌توانید تمامی قبوض را از طریق هریک از حساب‌های بانکی خود تسویه کنید.
  • با کمک اینترنت بانک می‌توانید از اطلاعات تسهیلات دریافتی خود مطلع شوید. تاریخ شروع اقساط، میزان مبلغ هر قسط، اقساط باقی‌مانده و… نمونه‌ای از این اطلاعات هستند.
  • امکان افتتاح حساب آنلاین، یکی از سرویس‌های حال حاضر بانک‌ها محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال بانک آینده این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده است تا آن‌ها بدون اتلاف وقت و مراجعه حضوری بتوانند با صرف زمان کمی به مشتریان بانک آینده تبدیل شوند. در ضمن متقاضیان وام فوری لندو هم می‌توانند برای افتتاح حساب در بانک آینده به‌جای مراجعه حضوری از خدمات افتتاح حساب آنلاین استفاده کنند.
  • با این کمک خدمات آنلاین بانک می‌توانید وضعیت کارت‌های خود را مدیریت کنید. در واقع گزارش مسدودی کارت، دریافت صورت‌حساب، مشاهده موجودی، انتقال وجه و اطلاع از دیگر جزئیات مربوط به کارت‌های بانکی با سیستم اینترنت‌بانک امکان‌پذیر خواهد بود.
هشدار
حتماً بعد از استفاده از سرویس، از حساب کاربری خود برای حفظ امنیت آن خارج شوید.

چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم

حتما بخوانید:  استعلام شماره شبا با کمک شماره حساب و شماره کارت 1403

بانکداری با تکنولوژی‌های روز دنیا

با پیشرفت روبه‌روز دنیای دیجیتال و فناوری‌های حوزه آنلاین، شیوه بانکداری هم با تغییراتی اساسی روبه‌رو خواهد شد. بنابراین اگر تا دیروز این‌که«چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم؟» برایتان سوال بوده است، در آینده نه چندان دور بیش از این باید اطلاعات خودتان را در مورد سرویس‌های بانکی افزایش دهید. افتتاح حساب آنلاین، ثبت امضای دیجتالی، خرید سفته الکترونیکی و… نمونه‌هایی از خدمات مدرن در سیستم بانکی امروز است.

برای اطلاع از تحولات این خدمات پیشنهاد می‌کنیم که مطالب مجله لندو را دنبال کنید. در این مجله ما در مورد انواع سرویس‌های نوین بانکی، شرایط تسهیلات، مباحث مرتبط با بورس، بیمه و… صحبت می‌‍‌کنیم. لندو یک سامانه معتبر مالی است که با کمک بانک آینده، شرایط خرید اقساطی را به صورت کاملاً آنلاین برای متقاضیان فراهم کرده است. مشتریان در فرآیند دریافت وام لندو باید از به‌روزترین تکنولوژی بانکی مثل امضای الکترونیک و خرید سفته آنلاین استفاده کنند.

سوالات متداول

  1. اینترنت بانک چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی است که در بستر اینترنت بسیاری از خدمات بانکی مثل انتقال وجه، دریافت موجودی، گزارش تراکنش و… را پوشش می‌دهد.

  1. چگونه اینترنت بانک را فعال کنیم؟

بعد از افتتاح حساب و تکمیل بخش مربوط اینترنت بانک، با کمک رمز عبور و نام کاربری وارد سایت شوید.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
1