بهترین راه سرمایه گذاری در بورس چیست؟ آیا به سراغ کارگزاران برویم؟

بهترین راه سرمایه گذاری در بورس چیست؟ آیا به سراغ کارگزاران برویم؟
تاریخ انتشار: - مطالعه: 8 دقیقه
فهرست محتوا

در شرایط اقتصادی موجود، همه افراد به دنبال روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری هستند. یکی از روش‌هایی که در دنیای امروز رایج شده، سرمایه‌گذاری در بورس است که این روزها بازار آن از همیشه داغ‌تر است. برای اینکه با روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بورس، ویژگی‌ کارگزاران و بهترین راه سرمایه گذاری در بورس آشنا شوید، با ما همراه باشید.

چگونگی سرمایه گذاری در بورس

چگونه در بورس سرمایه‌ گذاری کنیم؟ 

سرمایه‌ گذاری در بورس به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود که ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد. اما با توضیح کامل درباره هر دو روش به شما کمک می‌کنیم که دانش خود را در زمینه بورس و بازار سرمایه افزایش دهید و با اطلاعات کامل و کافی به این حوزه وارد شوید. پیش از آنکه به توضیح روش‌‌های سرمایه گذاری در بورس بپردازیم، لازم دانستیم شما را با انواع بازار بورس، روش‌های مختلف سرمایه گذاری، مفهوم ریسک در این حوزه و… آشنا کنیم. شما می‌توانید با ورود به صفحه بورس چیست در بلاگ لندو، از صفر تا صد این موضوعات مطلع شوید و سطح آگاهی خود را ارتقا دهید.

روش سرمایه‌گذاری مستقیم 

در روش اول که خودتان به شخصه وارد حوزه بورس می‌شوید، با ثبت‌نام در سامانه یکپارچه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) کد معاملاتی دریافت می‌کنید. بعد از این مرحله شما می‌توانید با مراجعه به یک کارگزاری (که ما در مورد آن هم در ادامه متن توضیح داده‌ایم)، حساب معاملاتی مخصوص به خود را در سامانه آنلاین کارگزاری دریافت کنید. بعد از این مرحله شما می‌توانید به صورت آنلاین و با تکیه بر علم و دانش خود، سهام شرکت مورد نظرتان را خریداری کنید. از آن‌جایی که سرمایه شما در بورس قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد، می‌توانید هر زمان که بخواهید سهامتان را بفروشید، پولتان را برداشت کنید و یا سهام دیگری بخرید.

همان‌طور که گفتیم، شما برای استفاده از این روش حتما نیاز دارید که به کارگزاری مراجعه کنید؛ پس بهتر است با ویژگی‌های مربوط به کارگزاران که آن‌ها را نسبت به هم متمایز می‌کند، بیشتر آشنا شوید:

  • سامانه آنلاین با کاربردهای خاص مثل معاملات هوشمند 
  • امکان خرید اعتباری سهام توسط کارگزاری برای مشتریان
  • مشاوره و راهنمایی مشتریان و افزایش علم و آگاهی آن‌ها

با توجه به اطلاعات فوق و توضیح کافی درباره روش مستقیم، شما می‌توانید همین حالا با مراجعه به کارگزاری مورد نظرتان، به سرمایه گذاری در بورس اقدام کنید. شما تجربه استفاده از این روش سرمایه‌گذاری و یا روش‌های دیگر را دارید؟ ممنون می‌شویم نظرتان را در کامنت‌های این مطلب با سایرین به اشتراک بگذارید. 

حتما حواستان باشد که ریسک در روش سرمایه‌گذاری مستقیم، به مراتب بیشتر از سرمایه‌گذاری به شکل غیر مستقیم است؛ بنابراین بهتر است که در این روش، سرمایه کم‌تری را به بازار بورس تزریق کنید.

روش سرمایه گذاری غیر مستقیم

این روش، بیشتر مناسب افرادی است که دانش و اطلاعات کافی در این حوزه ندارند و ترجیح می‌دهند مدیریت سرمایه خود را به افراد حاذق بسپارند. این کار به دو روش سرمایه گذاری در صندوق و سرمایه‌گذاری توسط سبدگردان‌ها انجام می‌شود. ما به تفکیک هر کدام از این‌ها را توضیح داده‌ایم و مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. از ادامه مطلب غافل نشوید.

  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری: صندوق‌های سرمایه‌گذاری یک نهاد مالی هستند که توسط افراد فعال و متخصص در حوزه بورس، مدیریت می‌شوند. این صندوق‌ها پول‌های وارد شده توسط افراد را در بازارهای مختلف مثل بورس، طلا، مسکن و… تزریق می‌کنند. از مزایای صندوق‌ها می‌توان به ریسک کمتر به دلیل مدیریت توسط افراد کاربلد اشاره کرد. از معایب آن‌ها هم می‌توان به سود کمتر از بازار سرمایه اشاره کرد؛ چرا که با کاهش درجه ریسک، بازدهی هم کمتر می‌شود. همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند که برای دانش بیشتر لازم است با انواع آن‌ها آشنا شوید و با اطلاعات بیشتری صندوق مورد نظر را انتخاب کنید. پس با ورود به صفحه راهنمای انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌ گذاری در مجله لندو، می‌توانید سرمایه گذاری در بورس را با موفقیت تجربه کنید.
  • سبدگردانی: در این روش شما سرمایه خود را به یک فرد ماهر و عالم در حوزه بازار سرمایه می‌سپارید. این فرد با استفاده از دانش و تجربه خود، یک سبد مناسب برای شما انتخاب می‌کند. این انتخاب با توجه به میزان سرمایه شما، درجه ریسک‌‌پذیری و بازدهی مورد انتظارتان تعیین می‌شود که این مورد، از مزایای سرمایه گذاری در بورس با استفاده از روش سبدگردانی محسوب می‌شود. از معایب این روش هم می‌توان به کارمزد نسبتا بالا اشاره کرد. 

حالا با توجه به مطالب گفته شده می‌توانیم به بررسی بهترین روش سرمایه‌گذاری بپردازیم. پس برای اینکه با حجم وسیعی از اطلاعات وارد بازار سرمایه شوید و ضرر و زیانی در این حیطه تجربه نکنید، بخش پایانی مطلب را هم با دقت مطالعه کنید.

بهترین روش سرمایه گذاری در بورس

بهترین روش سرمایه گذاری در بورس، چگونه تعیین می‌شود؟

در نهایت سوالی که ذهن شما را به خود مشغول می‌کند این است که «بهترین راه سرمایه‌گذاری کدام روش است؟!» برای پاسخ به این سوال شما باید ابتدا مهارت و علم خود را بسنجید و این موضوع را دریابید که خودتان به تنهایی از پس این کار برمی‌آیید یا خیر؟! اگر شما فرد حاذق و آگاهی در زمینه بورس هستید، یا با افرادی در ارتباط نزدیک هستید که در زمینه بورس اطلاعات بالایی دارند، بهترین روش برای شما، روش سرمایه‌گذاری مستقیم است؛ چون می‌‌توانید با تکیه بر دانش خود، منافع بیشتری نسبت به روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به دست آورید. ضمن اینکه دیگر لازم نیست کارمزدی جز کارمزد سازمان بورس و کارگزاری، پرداخت کنید. اما اگر شما جزو افرادی هستید که صرفا به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه علاقه دارید و در این حوزه عالم نیستید، بهتر است از روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس استفاده کنید و سرمایه خود را به افراد چیره‌دست و یا صندوق‌های معتبر بسپارید.در این صورت ریسک از بین رفتن اصل سرمایه شما از بین می‌رود؛ همچنین می‌توانید سود قابل قبولی از سرمایه گذاری در بورس نسبت به سایر روش‌ها دریافت کنید. 

حالا که در تب و تاب سرمایه‌گذاری هستید و در مورد بورس و روش‌‌های مختلف آن کامل آگاه شدید، خالی از لطف نیست که کمی هم در مورد سایر روش‌های سرمایه‌گذاری مثل خرید طلا، سکه، پس‌انداز پول در بانک، دریافت وام و… بدانید. ما خیلی مختصر در انتهای مطلب به آن اشاره کرده‌ایم.

سایر روش‌های سرمایه‌گذاری کدامند؟

برای رسیدن به رفاه نسبی و آسایش در زندگی، همیشه سرمایه‌گذاری را توشه راه خود قرار دهید. اگر مقدار دارایی شما برای سرمایه‌گذاری مبلغ زیادی است، می‌توانید با خرید ملک آن را در طی یک سال، چند برابر کنید. چون قیمت زمین روز به روز در حال افزایش است. همچنین می‌توانید با خرید تعدادی سکه‌ در عرض چند سال سرمایه خود را افزایش دهید. یکی دیگر از روش‌هایی که برای حفظ سرمایه و گاهی حتی برای افزایش آن، کاربردی است خرید اقساطی خودرو و انواع وسایل مورد نیاز شماست. چرا که برای خرید کالاهای مورد نیازتان به صورت اقساطی، ماهیانه مقدار مشخصی پرداخت می‌کنید، درحالی‌که ممکن است سال بعد همان کالا، گران شده باشد و در این صورت به نفعتان خواهد بود. برای اطلاع بیشتر و آشنا شدن با روش آخر که مطرح کردیم، سری به سایت لندو بزنید، حتما به کارتان خواهد آمد. شما از کدام روش، برای افزایش سرمایه خود استفاده می‌کنید؟ لطفا در کامنت‌‌های همین مطلب در مورد آن توضیح دهید.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0