خرید قسطی بیمه شخص ثالث بدون چک

خرید قسطی بیمه شخص ثالث بدون چک
فهرست محتوا

همه ما بارها و بارها جمله «حادثه هیچ وقت خبر نمی‌‌کند» را شنیده‌ایم و به اهمیت آن دست کم یک‌بار، پی برده‌ایم؛ بنابراین ضرورت بیمه برای ماشین، امری ثابت شده است و به نوعی وجود آن، برای شما آرامش خاطر فراهم می‌کند. همچنین هرگونه خسارت مالی و جانی که توسط شما به دیگران وارد شود، بر عهده بیمه است؛ پس بیمه یکی از ضروریات خودروی شما به شمار می‌آید. در ادامه با ما همراه باشید تا با بیمه شخص ثالث، موارد استفاده از آن و همچنین خرید قسطی بیمه شخص ثالث آشنا شوید.

پوشش‌ها و تعهدات بیمه شخص ثالث کدامند؟

هر شرکت بیمه، خسارت‌های جانی و مالی وارد شده را موقع تصادفات رانندگی، به شخص ثالث تا سقف تعهد خود پرداخت می‌کند. خطرات و خسارت‌هایی که تحت پوشش و تعهدات بیمه شخص ثالث هستند، شامل موارد زیر است:

  • پرداخت خسارت‌های مالی وارد شده به خودروی شخص ثالث در تصادفات رانندگی
  • پرداخت خسارت‌های جانی وارد شده به شخص ثالث مانند: دیه، هزینه‌های درمان و…  
  • پرداخت خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر حادثه
  • پرداخت خسارت‌های جانی وارد شده به سرنشینان خودروی مقصر

در ضمن، هر شرکت بیمه، سه نوع تعهد یا پوشش برای جبران خسارت‌‌های تصادفات رانندگی دارد که سقف این خسارت‌‌ها طبق نرخ مصوب بیمه مرکزی تعیین می‌شود. ما به تفکیک این تعهدات و میزان آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

  • پوشش مالی: این نوع تعهد مربوط به آسیب خودرو در تصادفات است که از ۲۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان متغیر است. شما می‌توانید پوشش مالی بیمه‌نامه خود را در زمان خرید بیمه انتخاب کنید.
  • پوشش جانی: این نوع تعهد مربوط به خسارت جانی وارد شده به شخص ثالث است، مثل: فوت، درمان و… میزان تعهد بیمه در این مورد، ۸۰۰ میلیون تومان (معادل دیه ماه حرام در سال ۱۴۰۱) است.
  • تعهد راننده: این نوع تعهد مربوط به خسارت‌هایی است که برای راننده مقصر حادثه اتفاق می‌افتد و بیمه تا ۶۰۰ میلیون تومان (معادل دیه ماه غیرحرام در سال ۱۴۰۱) برای این خسارت، پرداخت می‌کند. 
بیشتر بدانید: شرکت بیمه، موظف به پرداخت خسارت جانی وارد شده به تعداد سرنشینان خودرو است. اگر تعداد سرنشینان داخل خودرو از ظرفیت ماشین بیشتر باشند، پرداخت خسارت‌ها با صندوق خسارت‌های جانی بیمه مرکزی است.

حالا وقت چیست؟ وقت آشنایی با راهنمای خرید اقساطی بیمه. در این صورت شما می‌توانید به راحتی ایمنی را برای خود و اعضای خانواده به ارمغان آورید. پیش از این که به سراغ ادامه مطلب برویم، ممنون می‌شویم اگر تجربه‌ای در زمینه بیمه ماشین دارید، نظرتان را در کامنت‌های این این مطلب با سایرین به اشتراک بگذارید.

نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث

نحوه محاسبه و نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۱

محاسبه حق بیمه به موارد مختلفی بستگی دارد. از جمله این موارد می‌توان به میزان سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث که از ۲۰ تا ۴۰۰ میلیون است، اشاره کرد. همچنین در محاسبه حق بیمه مواردی مانند تخفیف سال‌های بدون خسارت، نوع و سیلندر ماشین، سال تولید، جریمه دیرکرد و نوع کاربری خودرو تاثیر دارد. در سال ۱۴۰۱ حداقل حق بیمه تعیین شده از سمت بیمه مرکزی رقمی حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که بیمه‌گذار باید برای ماشین سواری ساده ۴ سیلندر بابت یکسال بیمه شخص ثالث با سقف تعهد مالی ۲۰ میلیون تومان پرداخت کند. همچنین حداکثر حق بیمه تعیین شده برای ماشین‌های بیش از چهار سیلندر، برابر با ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است. به تمامی این اعداد، مالیات بر ارزش افزوده هم اضافه می‌شود و این عدد، با تغییر در همه موارد ذکر شده مثل سال تولید، کاربری ماشین و … تغییر می‌کند.

انواع روش‌‌های خرید قسطی بیمه شخص ثالث

حالا که سطح اطلاعات شما در مورد بیمه شخص ثالث ارتقا پیدا کرده است و با مزیت‌های بیمه کاملا آشنا هستید، می‌خواهیم انواع روش‌های خرید قسطی بیمه شخص ثالث را معرفی کنیم تا بتوانید با انتخاب بهترین روش، به راحتی آب خوردن ماشینتان را بیمه کنید و خود را از اضطراب‌‌های موقع رانندگی خلاص کنید.

خرید اقساطی بیمه با حکمت کارت 

اگر شما از کارمندان و یا بازنشستگان نیروهای مسلح هستید، می‌توانید با استفاده از حکمت کارت و مراجعه به شرکت‌هایی که طرف قرارداد ارتش و نیرو‌های مسلح هستند، به صورت اقساطی بیمه شخص ثالث خریداری کنید. اما معمولا تعداد شرکت‌های بیمه که طرف قرارداد نیروهای مسلح باشند، خیلی کم است و شما با محدودیت برای انتخاب بیمه خود روبه‌رو می‌شوید. ضمن اینکه ممکن است شما اصلا حکمت کارت نداشته باشید. پس بهتر است به دنبال روشی بهتر با محدودیت کمتر باشید.

خرید اقساطی بیمه از سامانه‌های مختلف

برخی از سامانه‌ها، به فروش بیمه، سایر کالا و خدمات به صورت اقساطی می‌پردازند. اما این سامانه‌ها معمولا به عنوان ضمانت، چک دریافت می‌کنند و مبلغی را هم به صورت یک قسط اضافه‌تر تحت عنوان پیش‌پرداخت، دریافت می‌کنند. اگر در این روش هم محدودیت دارید، بهتر است راهکار دیگری را انتخاب کنید. ضمن اینکه اصلا جای نگرانی نیست! ما با شما همراه هستیم تا بهترین روش خرید قسطی بیمه شخص ثالث را انتخاب کنید.

خرید اقساطی بیمه از شرکت‌های معتبر بیمه

همان‌طور که می‌دانید، فروش اقساطی بیمه جزو مزایای شرکت‌های بیمه به شمار می‌رود. شما می‌توانید برای خرید قسطی بیمه ماشین خود، به یکی از نمایندگی‌های شرکت‌‌های بیمه مراجعه کنید تا بیمه را به صورت اقساطی برای شما صادر کند. در این روش هم، مانند سایر روش‌ها بیاید در ابتدا چک ارائه دهید. تنها یک روش باقی می‌ماند، آن هم دریافت وام بدون چک از بانک آینده و خرید بیمه از لندو است. انتهای مطلب را از دست ندهید.

خرید قسطی بیمه شخص ثالث از لندو

لندو، بهترین روش خرید قسطی بیمه شخص ثالث

لندو یک سامانه معتبر برای خرید اقساطی انواع کالا و خدمات است که با همکاری بانک آینده، وام خرید کالا را تا سقف ۲۰ میلیون تومان ارائه می‌دهد. همکاری لندو و بانک آینده باعث تسهیل فرآیند دریافت وام شده است. شما می‌توانید وارد سایت لندو شوید و بدون نیاز به چک، ضامن و پیش‌پرداخت وام خرید کالا درخواست دهید. ضمن اینکه تمام مراحل دریافت وام آنلاین است و به هیچ‌ عنوان نیازی به حضور فیزیکی شما نیست. از مزایای دیگر لندو این است که در صورت تاخیر در اقساط از شما جریمه دیرکرد دریافت نمی‌شود و اصل بر اعتماد، به متقاضی وام است. همچنین لندو با صدها فروشگاه متنوع کالا و خدمات همکاری می‌کند که شرکت‌های آنلاین فروش بیمه هم جزو همین فروشگاه‌‌های طرف قرارداد لندو هستند. شما می‌توانید به راحتی یکی از این فروشگاه‌ها را انتخاب کنید و ماشین خود را بیمه کنید. پس همین حالا وارد سایت لندو شوید و با بیمه خودروی خود، با آسودگی خاطر رانندگی کنید و لذت ببرید.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
1