چگونه کارت هدیه از بانک بگیریم؟ 

چگونه کارت هدیه از بانک بگیریم؟ 
تاریخ انتشار: - مطالعه: 13 دقیقه
فهرست محتوا

دادن هدیه به دیگران و دیدن برق شادی چشمانشان، برای همه ما دل‌چسب و خوشایند است. البته در چنین شرایطی احتمالا با معضل چه کادویی بخرم، مواجه خواهید شد؛ یکی از هدایایی که می‌توانید برای هر یک از دوستان و نزدیکان خود تهیه کنید، دادن کارت هدیه به دیگران است. در واقع این هدیه، همه افراد با هر رنج سنی را خوشحال می‌کند و کارآمد است.

اگر شما نمی‌دانید این کارت چیست و یا می‌دانید اما از شرایط دریافت آن مطلع نیستید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما  زیر و بم دریافت کارت هدیه بانکی را برای شما توضیح داده‌ایم.

کارت هدیه چیست؟

اگر نمی‌دانید کارت هدیه چیست، ما به شما توضیح می‌دهیم تا بهتر و واضح‌تر با این کارت آشنا شوید و از آن بتوانید به عنوان هدیه به اطرافیانتان استفاده کنید؛ این کارت در واقع یک کارت اعتباری با تاریخ انقضای مشخص است که شما می‌توانید با مراجعه به بانک و پرداخت مبلغ مورد نظرتان، تا هر میزان که دلخواهتان است این کارت را شارژ کنید و آن را تحویل بگیرید.

شخص گیرنده، می‌تواند هم با مراجعه به دستگاه‌های ای‌تی‌ام به صورت نقدی مبلغ داخل کارت را دریافت کند و هم می‌تواند موقع خرید از فروشگاه‌‌ها، به جای کشیدن عابربانک خود روی دستگاه کارت‌خوان، از کارت هدیه بانکی خود استفاده کند؛ حالا که شما با این کارت آشنا شدید و همچنین صحبت از دستگاه کارت‌خوان شد، بد نیست که با نحوه دریافت دستگاه کارتخوان آشنا شوید تا اگر جواز کسب دارید و این دستگاه از مایحتاج شماست، به راحتی برای دریافت آن اقدام کنید.

چگونه کارت هدیه بگیریم

درباره خدمات بانکی، بیشتر بدانید!
اگر شما صاحب کسب‌وکار هستید و در بانک هم حساب دارید، می‌توانید با مراجعه به یکی از شعب بانک و تکمیل فرم درخواست، برای دریافت کارتخوان اقدام کنند.
اگر دستگاه موجود باشد، معمولاً بعد از گذشت یک هفته شما می‌توانید کارتخوان خود را تحویل بگیرید. ضمن اینکه از نگه داشتن اسکناس و خطرات و تبعاتی که دارد هم، اجتناب می‌کنید.

بعد از آشنایی با ماهیت کارت هدیه، نوبت به آشنایی با شرایط مورد نیاز برای تحویل این کارت از بانک می‌رسد. اگر نحوه صدور و دریافت این کارت برای شما یک علامت سوال است، بخش بعد را از دست ندهید!

حتما بخوانید:  خرید دستگاه خودپرداز ۱۴۰۳ / مراحل، شرایط و مدارک

فرآیند صدور و دریافت کارت هدیه بانکی چیست؟

شرایط صدور و دریافت کارت هدیه، به شرح زیر است:

  • اولین مرحله برای صدور و دریافت این کارت، مراجعه به بانکی است که در آن قبلا افتتاح حساب کرده‌اید؛
  • موقع مراجعه به بانک برای درخواست صدور کارت، حتما مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشید؛
  • یکی دیگر از مراحل، این است که شما به صورت نقدی و یا به صورت واریز به حساب، مبلغی دقیقا معادل کارت هدیه بانکی به بانک پرداخت کنید؛
  • در این مرحله بانک از شما در خصوص قانون تعهد و مبارزه با پولشویی، تعهد می‌گیرد؛
  • یکی دیگر از نکات مهم، این است که شما به عنوان فرد درخواست دهنده، در پرونده مالی خود، سابقه چک برگشتی نداشته باشد؛

یکی از سوالاتی که پیش می‌آید این است که ارسال کارت هدیه بانکی ممکن است؟ بله. بسته به بانکی که شما از آن کارت هدیه تهیه می‌کنید، کارت هدیه‌ی شما می‌تواند به هر آدرسی که می‌خواهید ارسال شود.

آیا می‌توان با کارت هدیه تراکنش انتقال وجه انجام داد؟

بالاتر راجع‌به راه‌های استفاده از کارت هدیه صحبت کردیم. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که از کارت هدیه میشه کارت به کارت کرد؟ یکی از تراکنش‌های مالی رایجی که افراد انجام می‌دهند کارت به کارت است و چه چیزی بهتر از آنکه بتوان انتقال وجه از کارت هدیه را انجام داد. سیاست‌هایی که برای صدور کارت هدیه در نظر گرفته‌اند امکان کارت به کارت با کارت هدیه را بصورت رایج فراهم نمی‌کند. البته این موضوع برای همه‌ی بانک‌های صادرکننده کارت هدیه صادق نیست. برخی از بانک‌ها امکان انتقال وجه از طریق کارت هدیه را فراهم کرده‌اند. هنگام دریافت کارت هدیه می‌توانید شرایط مختص به بانک صادرکننده را مطالعه کرده و از امکانات کارت هدیه‌ی آن بانک مطلع شوید.

کارت هدیه

رمز کارت هدیه را از کجا پیدا کنم؟

هنگامی که شما برای دیگران کارت هدیه تهیه می‌کنید و یا به شما کارت هدیه می‌دهند، رمز کارت همراه آن است. اما اگر به هر دلیلی رمز کارت را از دست دادید، نگران نباشید. رمز کارت‌های هدیه بانک‌های مختلف معمولا به شکل پیشفرض به این صورت هستند:

  • بانک سپه: 1111
  • بانک ملی: 1111
  • بانک تجارت: 1554
  • بانک پارسیان: 1111 یا 1234
  • بانک پاسارگاد: 1111 یا 1234
  • بانک رفاه: 1111 یا تاریخ سال صدور
  • بانک کشاورزی: 1111
  • بانک آینده: 1111 یا 0000

اگر رمزهای پیشفرض هم به شما کمکی نکردند، با مراجعه به یکی از شعب بانک صادرکننده کارت هدیه  رمز خود را پیدا کنید.

حالا که با فرآیند و شرایط صدور و دریافت این نوع کارت بانکی آشنا شدید، وقت آن است که بدانید چرا افراد زیادی تمایل به دادن این کارت به عنوان کادو به اطرافیان خود دارند؟ مگر مزایای دادن این کارت به عنوان هدیه به دیگران چیست؟ 

ما در بخش بعدی درباره مزایای این کارت صحبت کرده‌ایم تا اگر تخلفی در زمینه چک و سفته نداشته‌اید، جهت دریافت آن اقدام کنید.

حتما بخوانید:  چطور دسته چک بگیریم؟ مدارک مورد نیاز برای دریافت دسته چک از بانک

۳ مزیت دادن کارت هدیه بانکی به دیگران

احتمالا در ذهن خودتان می‌گویید دلیل این حجم از حذابیت‌ کارت‌های هدیه چیست که اکثر افراد تمایل به دادن این نوع از کادو به اطرافیان خود دارند؟ ما در این بخش در مورد ۳ مزیت آن صحبت کرده‌ایم.

  • اولین مزیتی که دادن کارت هدیه بانکی به عنوان کادو دارد، شکل ظاهری قشنگ‌تر و جذابیت بالاتر نسبت به دادن وجه نقد برای کادو است؛
  • این کارت به راحتی قابلیت خرج کردن دارد و شخص گیرنده می‌تواند در هر فروشگاهی از آن استفاده کند و هزینه خرید خود را از این کارت بکشد؛
  • سومین مزیت کارت هدیه بانکی، این است که شما می‌توانید به متصدی بانک بگویید هر جمله‌ای که مدنظرتان است، به عنوان تبریک روی کارت بنویسد و این مورد خود یکی از دلایل جذابیت کارت هدیه است؛

حالا که صحبت از خدمات بانکی و بانکداری شد، خالی از لطف نیست که با روش‌های مدرن بانکداری هم آشنا شوید و در عصر اینترنت و دنیای دیجیتال، از تکنولوژی حال حاضر بی‌نصیب نمانید.

درباره روش نوین بانکداری و خدمات بانکی، بیشتر بدانید:
حالا که صحبت از بانک، خدمات بانکی و… شد، می‌خواهیم شما را با روش نوین بانکداری و همینطور بانکداری الکترونیک آشنا کنیم.
آیا می‌دانید که اخیرا برای انجام اموری مثل خرید سفته، امضا کردن سفته و مدارک و… نیازی نیست از خانه خارج شوید؟ آیا می‌دانید
همینطور که روی مبل لم داده‌اید می‌توانید به‌راحتی، با نصب یک اپلیکیشن و حذف کاغذ بازی، به خرید سفته الکترونیکی بپردازید و امضای
آن را هم به صورت آنلاین انجام دهید؟
می‌پرسید چگونه؟ کافیست وارد صفحه امضای الکترونیکی شوید و در این باره خیلی کامل و واضح مطالعه کنید.

در راستای صدور کارت هدیه بانکی و دریافت آن، چند نکته مهم وجود دارد که لازم است آن‌‌ها را بشناسید و به این نکته‌ها توجه کنید.

۵ نکته مهم درباره کارت هدیه بانکی

برای درک بهتر و آشنایی بیشتر با هر موضوعی، بهتر است با نکات مهم و کاربردی در آن زمینه آشنا شوید. مسئله دریافت و صدور کارت هدیه بانکی هم، از این قضیه مستثنی نیست.

پس توجه شما را به ۵ نکته در این زمینه جلب می‌کنیم؛ این نکات را با دقت بخوانید تا بتوانید به راحتی برای صدور و دریافت این کارت اقدام کنید.

  • اشخاصی که به حکم قضایی و بنابر دلایلی حق افتتاح حساب در بانک را ندارند، نمی‌توانند این کارت را دریافت کنند؛
  • حداکثر انقضای این کارت بانکی، یک سال است که درج این تاریخ روی کارت هدیه بانکی الزامی است؛
  • اگر شما فاقد شماره ملی باشید، نمی‌توانید این کارت را از بانک تحویل بگیرید؛
  • مسئولیت هرگونه تخلف و سوءاستفاده از این کارت بانکی، به عهده مشتری یعنی شخص دریافت‌کننده کارت از بانک، است؛
  • صدور این کارت بانکی در قبال برداشت از حساب مشتری و یا دریافت وجه نقد معادل آن مجاز است؛

حالا که با نکات مهم در زمینه کارت هدیه بانکی آشنا شدید، ممکن است با خودتان بگویید من تمایلی به دادن این کارت به عنوان هدیه ندارم و تمایل دارم یک هدیه فیزیکی به عنوان کادو به اطرافیان خود بدهم؛ ضمن اینکه گاهی با کمبود بودجه مواجه هستم.

با این اوصاف، چه روشی برای تهیه کادو می‌تواند مناسب باشد؟

ما در بخش پایانی این مطلب، به عنوان حسن ختام از روشی جهت دادن هدیه به اطرافیان صحبت کرده‌ایم که هم‌ می‌تواند کسری بودجه شما را جبران کند و هم به شما کمک می‌کند که علاوه بر تهیه کادو، مایحتاج خودتان را هم از این طریق تهیه کنید.

با ما به بخش بعدی بیایید تا به شما بگوییم چطور یک وام راحت با شرایط آسان دریافت کنید و آن را به عزیزانتان هدیه دهید یا با آن کالاهای موردنیازتان را بخرید.

حتما بخوانید:  بهترین وام فوری بدون ضامن با سفته 

کارت هدیه بانکی

لندو کارت، یک هدیه ایده‌آل برای عزیزانتان!

اگر می‌خواهید به جای کارت هدیه بانکی از روش‌های دیگری هم برای دادن کادو به اطرافیانتان بهره ببرید، از وام بدون ضامن لندو غافل نشوید؛ ممکن است شما بخواهید یک هدیه فیزیکی و گران‌قیمت برای اعضای خانواده و نزدیکان خود تهیه کنید، اما با کسری بودجه مواجه شده باشید! در چنین شرایطی روش خرید اقساطی و لندو کارت می‌تواند به‌صرفه و مفید باشد.

بانک آینده با همکاری لندو که یک پلتفرم معتبر برای خرید اقساطی کالاست، یک وام راحت و تماماً آنلاین برای خرید اقساطی کالا و خدمات تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌کند؛ شما می‌توانید بدون نیاز به چک و ضامن و تنها با ارائه سفته، وام خرید کالا دریافت کنید و نکته مهم‌تر آنکه همه‌چیز، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید به صورت اقساطی تهیه کنید و آن را به اطرافیان خود کادو بدهید.

همچنین از آن‌جایی که این وام در قالب یک لندو کارت به شما ارائه می‌شوید، می‌توانید آن را هدیه بدهید تا عزیزانتان هر کالا یا خدماتی که نیاز داشتند را به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنند.

یکی از مزیت‌های دیگر این سامانه هم اعطای وام تنها با ضمانت سفته و فرآیند کاملا آنلاین تسهیلات از درخواست تا دریافت اشاره کرد. جالب نیست که در فرآیند دریافت وام از لندو و تهیه کادو برای عزیزانتان، درحالیکه لیوان چای به دست روی مبل لم داده‌اید، درخواست خود را ثبت می‌کنید و نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه‌های شلوغ و گشتن میان مغازه‌های سطح شهر ندارید؟

همین حالا تصمیم خود را بگیرید و ببینید که قصد تهیه چه هدیه‌ای را برای اطرافیان خود دارید؟ بعد از آن با یک کلیک به راحتی برای دریافت وام اقدام کنید و ذهنتان را محدود به دریافت کارت هدیه بانکی برای نزدیکانتان نکنید.

شما ترجیح می‌دهید از چه شیوه‌ای برای دادن کادو به اطرافیان خود استفاده کنید؟ خرید هدیه؟ دادن کارت هدیه بانکی و یا دادن وجه نقد؟ ممنون می‌شویم نظر خود را در کامنت‌‌های این مطلب با سایرین به اشتراک بگذارید!

سوالات متداول درباره کارت هدیه

برای دریافت کارت هدیه بانکی، فقط باید به صورت حضوری به بانک مراجعه کرد؟

خیر، برخی از بانک‌ها امکان صدور و دریافت این کارت را به صورت اینترنتی فراهم کرده‌اند؛ به طور مثال شما می‌توانید با مراجعه به سامانه بانک ملت جهت دریافت کارت هدیه بانکی، اقدام کنید.

آیا می‌توان از طریق کارت هدیه بانکی، عملیات انتقال وجه را انجام داد؟

خیر؛ شما می‌توانید پرداخت قبوض خود را با این کارت انجام دهید اما عملیات انتقال وجه تنها از طریق دستگاه عابر بانک امکان‌پذیر است. البته این انتقال وجه از طریق دستگاه عابر بانک، یک سقف روزانه مشخص دارد.

مدت زمان استفاده از کارت هدیه چقدر است؟

مدت زمان انقضای این کارت‌ها از یک سال تا دو سال متغیر ست.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
7
علی ۱۴۰۱/۰۸/۲۴

سلام از کارت هدیه بانک ملی امکان این که از خودپرداز وجه نقد بگیرم وجود دارد یا نه؟ کارت رو هدیه گرفتم. ممنون

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۸/۲۴

    سلام دوست عزیز روز خوش؛
    بله به خودپرداز بانک ملی مراجعه کنید.

بصیر ۱۴۰۱/۱۰/۰۷

سلام وقت شما بخیر
آیا میتونم با پاسپورت کارت هدیه بگیرم؟

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

    سلام وقت شما هم بخیر
    شما اتباع خارجی هستید؟

فاطمه ۱۴۰۲/۰۲/۲۶

برای دریافت کارت هدیه بانک مبلغی گرفته میشه از مراجعه کننده

عبدالرضا احمدی ۱۴۰۲/۰۳/۱۴

کارت هدیه را برای ما بفرستید باید برویم بانک یا نه.باتشکر.

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

    سلام دوست عزیز
    بعضی از بانک ها امکان دریافت کارت هدیه به صورت آنلاین رو هم دارن. یعنی از طریق موبایل بانکتون درخواست میدید و کارت هدیه براتون ارسال میشه

B ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

سلام من ۱۷ سالمه میتونم کارت هدیه بگیرم؟

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

    سلام دوست عزیز
    متاسفانه خیر