چگونه درگاه پرداخت اینترنتی بگیریم؟

چگونه درگاه پرداخت اینترنتی بگیریم؟
تاریخ انتشار: - مطالعه: 12 دقیقه
فهرست محتوا

همه ما خوب می‌دانیم که این روز‌ها عصر، عصر تکنولوژی و دنیای دیجیتال است و کسب‌وکارهای اینترنتی و آنلاین، نسبت به گذشته رونق زیادی پیدا کرده‌اند. 

در همین راستا، قدم اول داشتن یک بستر مثل سایت‌های اینترنتی و یا صفحه‌ای برای فروش در فضای مجازی است. حالا که سایت یا فروشگاه‌ اینترنتی خود را بنا کردید، در قدم بعدی شما به یک درگاه بانکی برای سایت خود نیاز دارید تا مشتری و یا کاربر سایت شما، سختی‌های پرداخت حضوری و کارت به کارت را به جان نخرد.

پس برای آنکه بتوانید به راحتی یک درگاه پرداخت مناسب دریافت کنید و نرخ تراکنش‌های خود را بالا ببرید، با ما همراه باشید؛ ما به شما می‌گوییم چگونه در اسرع وقت به خواسته خود برسید و نیازتان را رفع کنید؛ اگر برایتان این سوالات پیش آمده که چگونه درگاه پرداخت بگیریم و نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی چقدر پر پیچ و خم است؟ به خواندن این مطلب ادامه دهید.

چند نوع درگاه پرداخت اینترنتی وجود دارد؟

در مرحله اول، پیش از آنکه به سراغ نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برویم، می‌خواهیم شما را با انواع آن آشنا کنیم تا بهتر با مقوله درگاه پرداخت اینترنتی آشنا شوید.

  • درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم: این درگاه را شرکت‌های مبنی بر شرکت PSP ارائه می‌دهند. شرکت PSP از جمله شرکت‌های بزرگ در حوزه پولی و مالی کشور محسوب می‌شوند که واسطه بین بانک‌ها و مشتریان تجاری بوده و عملا خدمات بانکی را برای عموم مردم پیاده سازی می‌کنند؛
  • درگاه پرداخت اینترنتی واسط: این درگاه بانکی توسط شرکت‌های پرداخت یار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در انتخاب این نوع درگاه باید حواستان به چک لیست ویژگی‌های شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده درگاه باشد. در ادامه این لیست را برایتان آورده‌ایم:

همچنین بخوانید: خرید اقساطی دوچرخه / خرید قسطی دوچرخه بدون پیش پرداخت

نحوه دریافت درگاه پرداخت

درگاه بانکی واسط معتبر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

قبل از درخواست درگاه پرداخت باید با ویژگی‌های آن کامل آشنا باشید، تا در مسیر دریافت درگاه پرداخت با آگاهی بیشتری مسیر را طی کنید.

  • امنیت

مهم‌ترین نگرانی اکثر کسانی که به صورت آنلاین خرید می‌کنند دارند، امنیت درگاه پرداخت است. متاسفانه با کلاهبرداری‌های اینترنتی که در سال‌های اخیر رخ داده است، خیلی از افراد از این می‌ترسند که درگاهی که از آن قصد پرداخت دارند، امن نباشد و در نتیجه در دام کلاهبرداران گیر بیفتند. اگر قصد درخواست درگاه پرداخت اینترنتی را دارید، از شرکت‌های معتبر درگاه خود را دریافت کنید.

  • کارمزد

یکی از نکاتی که در پاسخ به سوال چگونه درگاه پرداخت اینترنتی بگیریم؟ باید به آن توجه کنید، بحث کارمزد است. شما به شرکتی که از آن درگاه پرداخت اینترنتی دریافت کرده‌اید باید روی هر تراکنش کارمزد پرداخت کنید.

  • تسویه حساب

به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی، زمان تسویه برای شما حائز اهمیت است. پس حتما از منبعی درخواست درگاه پرداخت دهید که در تسویه حساب خوش حساب بوده و نظم داشته باشد.

  • برخورداری از زیر ساخت مناسب

برای آنکه تراکنش‌های سایت شما با موفقیت انجام شود، بهره‌مندی از یک زیرساخت مناسب اهمیت بالایی دارد. قبل از آنکه در درخواست درگاه بانکی عجله کنید، زیرساخت‌های سایت خود را بررسی کنید تا مشکلی رخ ندهد.

  • پشتیبانی

از طریق درگاه بانکی فروش شما انجام می‌شود و در فروش و انجام تراکنش‌های بانکی همیشه این احتمال وجود دارد که مشکلی رخ دهد. وجود یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای بسیار مهم است.  در انتخاب شرکت مناسب برای درخواست درگاه، این موضوع را نیز مد نظر قرار دهید.

الان که به طور کامل با دو نوع درگاه آشنا شدید، بد نیست تفاوت‌های آن‌ها را به صورت یکجا بررسی کنیم. تفاوت این دو درگاه کاملا به شرکت‌های ارائه‌دهنده آن‌ها برمی‌گردد، اما تفاوت‌های اصلی را در این قسمت به صورت کامل آورده‌ایم تا شما در این مطلب از مجله لندو (لندو سامانه‌ای برای خرید قسطی کالا و خدمات است)، سطح اطلاعاتتان کامل شود.

  • فرآیند دریافت درگاه بانکی واسط از درگاه مستقیم ساده‌تر و کوتاه‌تر است؛ چرا که شرط دریافت درگاه پرداخت مستقیم، دریافت نماد الکترونیکی اعتماد است؛
  • اگر شما درگاه بانکی مستقیم را دریافت کنید، در واقع این امکان را فراهم کرده‌اید که نام و برند کسب‌وکارتان در صفحه پرداخت برای مشتری نمایش داده شود؛
  • موقع خرید از درگاه پرداخت مستقیم کارمزدی از شما کسر نمی‌شود اما موقع خرید از درگاه بانکی واسط مقداری کارمزد کسر خواهد شد؛
  • در سرویس درگاه پرداخت مستقیم تسویه‌حساب به شکل پایا انجام می‌شود؛ یعنی مبالغ تراکنش‌ها مستقیما به حساب شما واریز خواهد شد؛ اما در سرویس درگاه بانکی واسط، ابتدا مبلغ تراکنش به حساب شرکت واسط واریز می‌شود و بعد از آن فرآیند تسویه حساب برای شما به روش پایا صورت خواهد گرفت؛

حالا که با انواع درگاه پرداختی و تفاوت‌های میان آن دو آشنا شدید، نوبت به بررسی فرآیند و نحوه دریافت درگاه بانکی می‌رسد. با ما همراه باشید تا از چم‌وخم این قضیه سردربیاورید.

حتما بخوانید:  چگونگی دریافت گردش حساب و تراکنش‌های اخیر به صورت آنلاین و حضوری

نحوه دریافت درگاه بانکی

ما در این بخش به شما می‌گوییم که چگونه درگاه بانکی بسازید، خدمات خود را ارائه و تعداد تراکنش‌های خود را افزایش دهید. به طور مثال یکی از سایت‌هایی که با کمک درگاه بانکی خدمات آنلاین ارائه می‌دهند، «سایت لندو» است. 

شما می‌توانید وارد سامانه خرید اقساطی لندو شوید و همه‌چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به طور اقساطی خریداری کنید. از خرید اقساطی گوشی گرفته تا خدمات بیمه، سفر، گردشگری و… 

برگردیم سر موضوع اولیه خودمان؛ چگونه درگاه بانکی بسازیم؟ برای آنکه پاسخ سوال خود را به طور کامل دریافت کنید، ما نحوه دریافت هر دو درگاه پرداخت را برای شما واضح و شفاف توضیح می‌دهیم!

نحوه دریافت درگاه پرداخت مستقیم

برای آنکه درگاه پرداخت مستقیم را دریافت کنید، فرآیند زیر را با دقت بخوانید:

  • در وهله اول لازم است که یک شماره حساب در بانکی که قصد دارید از آن درگاه پرداخت خود را دریافت کنید، داشته باشید؛
  • در مرحله بعدی وارد سایت ای‌نماد شوید و نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کنید؛
  • بعد از آن باید سایت شرکتی را که با بانک طرف قرارداد است، پیدا کنید و در آن هر فرمی که جهت دریافت درگاه پرداختی مورد نیاز است، پر کنید؛
  • بعد از آنکه همه‌چیز از سمت بانک و سامانه تایید شد، نام کاربری، رمز و شماره ترمینال برای شما ارسال می‌شود؛
  • البته گاهی اوقات ممکن است از شما بخواهند یک قرارداد کتبی را چاپ و امضا کنید؛ در نهایت هم نسخه چاپ و امضا شده قرارداد را به آدرس شرکت ارائه‌دهنده درگاه بانکی، ارسال کنید؛
  • بعد از طی کردن مراحل فوق، شما نیاز به یک برنامه‌نویس دارید تا کارهای برنامه‌نویسی درگاه پرداختی شما را انجام دهد و امکان استفاده از آن را برای شما مهیا کند؛

 مراحل ذکر شده جهت دریافت درگاه پرداختی مستقیم است. در ادامه مراحل دریافت درگاه بانکی واسط را هم ذکر کرده‌ایم تا شما تصمیم بگیرید که برای سایت خود از چه درگاهی می‌خواهید استفاده کنید. 

خالی از لطف نیست که به ما و دوستانتان بگویید که این درگاه پرداختی را برای ارائه چه خدماتی نیاز دارید؟ آیا سایت فروش اقساطی هم دارید؟ کاربران می‌توانند مثل سامانه لندو، روی خرید اقساطی انواع محصولات مثل خرید قسطی تلویزیون و… از سایت شما حساب کنند؟ ممنون می‌شویم نظرات خود را در کامنت‌های این مطلب با سایرین به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید:  معرفی بهترین روش برای خرید اقساطی تلویزیون سامسونگ

نحوه دریافت درگاه بانکی واسط

برای آنکه درگاه پرداختی واسط را دریافت کنید، فرآیند زیر را با دقت بخوانید:

  • برای دریافت این درگاه بانکی، هیچ نیازی به نماد اعتماد الکترونیکی نیست؛
  • وارد سایت شرکت مربوطه شوید؛
  • در سایت ثبت‌نام کنید و بعد از آن، کد ملی و شناسنامه خود را اسکن کنید؛
  • بعد از اسکن، عملیات احراز هویت انجام می‌شود؛
  • بعد از آنکه مدارک و هویت شما تایید شود، اقدام به ثبت آدرس سایت برای درگاه پرداختی خود کنید؛
  • بعد از آنکه درخواست درگاه برای شما تایید شود، یک API در اختیارتان قرار می‌گیرد؛
  • بعد از آن هم شما شماره کارت، حساب و شبا را ارسال می‌کنید تا هر زمان که موجودی حساب شما در سایت به حد نصاب رسید، درخواست وجه دهید و هزینه واریزی مشتریان را دریافت کنید؛
درباره خدمات بانکی الکترونیک بیشتر بدانید:
حالا که صحبت از دریافت درگاه پرداختی آنلاین و ثبت درخواست در سامانه مجازی شد، خالی از لطف نیست که بدانید این روزها خیلی از کارها را می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهید.
آیا می‌دانید حتی می‌توانید در فرآیند دریافت وام و…سفته خود را به صورت الکترونیکی تهیه و آن را امضا کنید؟ حتما برایتان جالب است درباره خرید سفته و امضای آن به صورت آنلاین، بیشتر بدانید!
برای این کار، کافیست وارد صفحه امضای الکترونیکی شوید و این مطلب جذاب و کاربردی را بخوانید! مطمئناً به دردتان می‌خورد.

برای آنکه سطح اطلاعات شما کامل شود، بهتر است از خواندن نکات مهم در زمینه درگاه بانکی غافل نشوید. در بخش بعدی مطالب مفیدی در انتظار شماست.

حتما بخوانید:  بانکداری الکترونیکی چیست؟ بررسی مزایا و معایب بانکداری الکترونیک

۳ نکته مهم درباره درگاه پرداخت

۳ نکته درباره درگاه پرداخت اینترنتی

برای درک بهتر هر موضوعی، اعم از مسائل روز دنیا، اطلاعات عمومی، مسائل مالی و سرمایه‌گذاری مثل هرگونه وام فوری و…، مطالعه نکات مهم پیرامون آن موضوع، شما را به شناخت و آگاهی بیشتری می‌رساند. مقوله درگاه بانکی هم، از این قضیه مستثنی نیست.

پس به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  • یکی از ویژگی‌های درگاه پرداخت واسط این است که کاربر پسند باشد و با همه صفحه‌نمایش‌ها سازگاری داشته باشد؛
  • اگر قصد دارید درگاه بانکی مستقیم را انتخاب کنید، حتما حواستان به تراکنش‌ها و گردش مالی روزانه‌تان باشد؛ چرا که برای دریافت این نوع درگاه باید گردش مالی روزانه بالای ۱ میلیارد تومان داشته باشید؛
  • اگر صاحب کسب‌و‌کار بزرگی هستید، درگاه مناسب برای شما درگاه مستقیم است و اگر به تازگی کسب‌و‌کاری راه‌اندازی کرده‌اید، درگاه واسط را انتخاب کنید؛

پس حتما حواستان باشد که به این نکات توجه کنید و در فرآیند دریافت درگاه بانکی، هر ۳ نکته فوق را در نظر بگیرید.

شما صاحب چه کسب و کاری هستید؟ کدام درگاه بانکی را برای سایت خود انتخاب کرده‌اید؟ ممنون می‌شویم نظر خود را در کامنت‌های این مطلب از بلاگ لندو (سامانه اعطای وام بانکی)، برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.                                 

سوالات متداول درباره درباره درگاه پرداختی

یک درگاه بانکی واسط، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

سه مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های درگاه واسط، امنیت زیاد، پشتیبانی همه‌روزه و سیستم اعلان لحظه‌ای است.

مهم‌ترین تفاوت درگاه مستقیم و واسط چیست؟

مهم‌ترین تفاوت این دو درگاه به شرکت‌های ارائه‌دهنده آن‌ها برمی‌گردد. درگاه مستقیم توسط شرکت‌های مبنی بر PSP ارائه می‌شود و درگاه واسط توسط شرکت‌های پرداخت‌یار در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

بهترین درگاه بانکی مستقیم چه ویژگی‌هایی دارد؟

چهار مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های درگاه مستقیم، انجام تراکنش بدون محدودیت، تسویه حساب آنی، عدم تاخیر در واریز پول و اعطای درگاه بانکی بدون محدودیت است.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0
سعید ۱۴۰۱/۱۱/۱۴

با سلام البته این تعریف از تفاوت درگاه پرداخت مستقیم درسته اما اینچنین که پرداخت یار ها درگاه پرداخت واسط هستند اشتباه هست ما در مجموعه نوینو پی که پرداخت یار هستیم درگاه پرداخت مستقیم ارائه میدیم یعنی برای هر کسب و کاری با اینماد درگاه صادر میکنیم که مستقیم و با نام برند خود کسب و کار هست. درگاه واسط هم نوعی از خدمات فرعی شرکت هست.

علی جوادنیا ۱۴۰۲/۰۲/۲۵

یکی از درگاه های واسط که میتونید در یک روز کاری ازشون درگاه پرداخت دریافت کنید، درگاه رایان پی هستش، مراحل ثبت نام اسونی داره و نیاز به احراز هویت هستش.