از روش‎‌های پس انداز پول چه می‌دانید؟ ۵ روش کاربردی پس‌ انداز پول برای ول‌خرج‌ها!

از روش‎‌های پس انداز پول چه می‌دانید؟ ۵ روش کاربردی پس‌ انداز پول برای ول‌خرج‌ها!
تاریخ انتشار: - مطالعه: 10 دقیقه
فهرست محتوا

پس‌ انداز پول یکی از تکنیک‌های آینده‌نگری است تا در زمان نیاز مجبور به قرض کردن پول از دیگران نباشید. چون هرقدر هم برای خرج ماهانه خود برنامه‌ریزی کنید، باز هم ممکن است با یک خرج غیرمنتظره، با کمبود بودجه روبه‌رو شوید. در این مواقع پس‌انداز حسابی به دادتان می‌رسد و اگر از ماه‌های پیش، هنوز پولی برایتان مانده باشد می‌توانید بدون دردسر، کمبود بودجه خودتان را مدیریت کنید. روش‌های پس‌انداز می‌تواند برای هر فرد با توجه به سبک زندگی‌اش متفاوت باشد. در این مطلب از مجله لندو قصد داریم که 5 روش مفید برای ذخیره پول به شما آموزش دهیم تا بتوانید ول‌خرجی خودتان را کنترل کنید. 

روش درست پس انداز پول با توجه به شرایط ریالی روز

پس انداز پول از عادت‌های رفتاری افرادی است که تنها به فکر گذر امروز نیستند و برای فردا هم برنامه‌ای دارند. پس‌انداز کردن به شما کمک می‌کند تا هدفمندتر زندگی کنید و برای روز مبادا ایده‌ای داشته باشید. بنابراین افرادی که آینده‌نگری بیشتری در زندگی دارند و رسیدگی به شرایط مالی خود و خانواده برای آن‎‌ها در اولویت است، همیشه در گوشه‌ای از ذهن خود به فکر افزایش پس‌انداز هستند. اندوخته کردن پول در جای مشخص یا سپرده‌گذاری بانکی، از روش‌های سنتی پس انداز پول است.

اما با وجود مزیت‌های پس‌انداز، به‌نظرتان انجام این کار به همان روش‌های سنتی، جوابگوی تورم بالای ریالی حال حاضر است؟ خیلی از افراد دیگر این روش را منسوخ می‌دانند و معتقدند که راکد نگه داشتن بخشی از درآمد ماهیانه به‌منظور پس‌انداز، ایده جالبی نیست. بسیاری از افراد هم در لحظه زندگی کردن را به جمع کردن پول برای آینده‌ای نامشخص ترجیح می‌دهند. بنابراین بهترین روش پس انداز پول، سرمایه‌گذاری و همچنین خریدهای به‌صرفه است. البته می‌توانید روش‌های سپرده‌گذاری بانکی را همچنان امتحان کنید، به‌شرط آن‌که سود خوبی در این سپرده‌گذاری نصیبتان شود. در ادامه در مورد 5 روش پس‌انداز صحبت خواهیم کرد که با توجه به‌شرایط امروز منطقی است.

حتما بخوانید:  بورس چیست؟ همه چیز درباره شروع سرمایه گذاری در بورس

1ـ یک حساب پس‌انداز جداگانه داشته باشید

هرچند که پس انداز پول به روش سپرده‌گذاری نمی‌تواند برای آینده‌نگری روش مفیدی باشد، اما برای استفاده در روزهای نه چندان دور می‌تواند ایده مناسبی باشد. مثلاً ممکن است شما در ماه بعد با یک مشکل مالی روبه‌رو شوید و مجبور شوید بخشی از خرج ماهانه را به رفع این مشکل اختصاص دهید. در چنین شرایطی پس‌انداز مقداری پول که با خرج یک ماه شما تقریباً برابری کند، ایده کارآمدی خواهد بود. یادتان باشد که این حساب باید از حساب جاری و پرتراکنش شما مجزا باشد.

نکته: اگر برای خرید کالای به‌خصوصی به پول بیشتری از پس‌انداز ماهانه نیاز دارید، می‌توانید وارد صفحه وام بدون ضامن در سایت لندو شوید تا برای دریافت وام خرید کالا درخواستتان را ثبت کنید. این سامانه با همکاری بانک آینده تا سقف 20 میلیون تومان اعتبار خرید کالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. برای دریافت این وام نیازی به ضامن و چک ندارید و ارائه سفته برای ضمانت کافیست.

2ـ برداشت نقدی مشخص داشته باشید

به سبک خرج کردن پول در یک ماه خود دقت کنید. اگر بیشتر پرداخت‌های شما به صورت خریدهای نقدی با اسکناس است، برای کنترل میزان خرج خود می‌توانید در هر بازه 10 روزه مبلغ مشخصی را برداشت کنید. این مبلغ را باید برای خرج 10 روز خود مدیریت کنید و تا تمام نشدن این بازه به سراغ برداشت پول از حساب برای 10 روز بعدی نروید. برای آن‌که بتوانید خودتان را در مقابل هزینه‌های غیرضروری و لحظه‌ای کنترل کنید، پیشنهاد می‌کنیم که کارت بانکی را در کیفتان قرار ندهید.

یک ترفند مهم: ممکن است در ساعاتی که بیرون از خانه هستیم، به دلیل یک پیش‌آمد ناگهانی به پول بیشتری از بودجه نقد 10 روزه نیاز پیدا کنیم یا برای حل این مشکل ضروری نتوانیم پرداخت نقدی با اسکناس داشته باشیم. برای آن‌که در چنین شرایطی دچار مشکل نشویم، پیشنهاد می‌کنیم که یک کارت خالی همراه داشته باشید تا بتوانید با اپلیکیشن‌های بانکی از حساب اصلی به کارتی که همراهتان است، پول انتقال دهید. همراه داشتن کارت بانکی خالی دیگر شما را برای خرج غیر ضروری وسوسه نمی‌کند و  در عین حال برای انتقال پول در زمان‌های اضطراری می‌تواند به کارتان آید.

3ـ ارزان خرید کنید

بیشتر درآمد ماهانه ما خرج رفع نیازهای روزانه و تهیه کالاهای مصرفی می‌شود. بنابراین یکی از بهترین روش‌های کنترل ول‌خرجی، مدیریت هزینه این موارد است. هرچه بتوانید پول کمتری را برای رفع این نیازهای روزانه خرج کنید، در پس انداز پول موفق‌تر خواهید بود. به‌عنوان مثال کرایه‌های رفت‌وآمد یکی از پرتکرارترین خرج‌های روزانه است. اگر به‌جای استفاده از تاکسی‌های گران تلفنی یا خرید بنزین برای خودروی شخصی، سوار اتوبوس‌های تندرو یا مترو شوید، بخشی از هزینه‌های مصرفی شما پس‌انداز می‌شود. اگر در طول ماه دفعات بسیاری در رستوران غذا میل می‌کنید، می‌توانید با برنامه‌ریزی آن را محدودتر کنید یا رستوران‌های باکیفیت و در عین حال با منوی غذایی مقرون‌به‌صرفه را در شهر پیدا کنید.

برای خرید پوشاک می‌توانید در حراج‌های فصلی فروشگاه‌ها شرکت کنید. معمولاً فروشگاه‌های آنلاین در حراج‌های فصلی، کد تخفیف در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همچنین اگر مخاطب محصولات فرهنگی مثل کتاب یا پلتفرم‌های نمایش خانگی هستید، می‌توانید به صورت مشترک با دوستان خود از آن‌ها استفاده کنید تا هزینه این محصولات هم بین شما و دوستانتان تقسیم شود. یکی دیگر از کارهای مدیریت هزینه، استفاده از خدمات آموزشی آنلاین و ارزان نسبت به کلاس‌های حضوری آموزشی گران است. برای رفتن به کلاس‌های حضوری علاوه بر هزینه بیشتر باید زمان بیشتری را هم به‌خاطر رفت‌وآمد در خیابان‌ها پرترافیک خرج کنید. اما کلاس‌های آنلاین زمان کمتری از شما می‌گیرند و همچنین می‌توانید هزینه آن‌ها را با دوستان خود شریک شوید و از این خدمات به صورت مشترک استفاده کنید.

4ـ سرمایه‌گذاری کنید

راکد نگه‌ داشتن پول در حساب‌های بانکی ایده خوبی برای پس انداز پول نیست. در واقع پولی که شما در بانک نگهداری می‌کنید، با توجه به افزایش قیمت‌ها تنها برای مدت محدودی می‌تواند جوابگوی نیازتان باشد. برای آینده‌نگری دورتر لازم است که سرمایه شما افزایش پیدا کند. سرمایه‌گذاری یکی از بهترین روش‌های پس انداز پول برای آینده است و درصورتی که این سرمایه‌گذاری به روشی درست انجام شود، بودجه شما با تورم روز رشد می‌کند. اگر وارد صفحه سرمایه گذاری در بورس در مجله لندو شوید، می‌توانید با این بازار پرسود و در عین حال پرریسک آشنا شوید. دنیای سهام جای خوبی برای سرمایه‌گذاری و افزایش اندوخته است، البته به‌شرطی که از چندوچون آن آگاه باشید. دانش بورس آموختنی است و می‌توانید در دوره‌های آن شرکت کنید، اما اگر زمان کافی ندارید، می‌توانید اندوخته خودتان را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری امن در کشور بسپارید تا افراد خبره بتوانند سرمایه شما را با هوشمندی خود دوچندان کنند. علاوه بر بورس می‌توانید در مورد خرید ارز دیجیتال هم تحقیق کنید. هرچه دانش بیشتری در مورد حوزه ارز دیجیتال داشته باشید و اطلاعات‌تان به‌روز باشد، درصد موفقیت شما بیشتر خواهد بود. 

پس انداز پول

مشورت با افراد خبره و آگاه از نوسانات اقتصاد ایران، یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش سرمایه و در نتیجه بهبود روش پس انداز پول است. ممکن است شما سرمایه محدودی داشته باشید و بخواهید با یک سرمایه‌گذاری درست و بدون ریسک، آن را افزایش دهید تا میزان اندوخته یا همان پس‌اندازتان بیشتر شود. اگر روش‌های وارد شدن به بازار سرمایه در ایران را نمی‌دانید، بدون شک باید به جای تردید و راکد نگه داشتن پول خود، به سراغ یک مشاور بروید و از او برای شروع این کار راهنمایی بخواهید. سرمایه شما می‌تواند پول یا طلا باشد؛ فرق چندانی نمی‌کند، مهم به‌کار گرفتن هوش اقتصادی است تا این سرمایه به‌خوبی رشد کند. بسیاری از مشاوران اقتصادی به شما پیشنهاد می‌کنند که سرمایه خود را وارد بازار طلا کنید. پیش از هر اقدامی، سعی کنید بیشتر در مورد این بازار بدانید و از افراد آشنا به این نوع تجارت، تجربه کسب کنید. اگر وارد صفحه سرمایه گذاری با خرید طلا در مجله لندو شوید، می‌توانید از جزئیات بازار طلا در ایران اطلاعات خوبی به‌دست آورید.

5ـ گزینه‌های پول‌خور زندگی را حذف کنید

در بیشتر مواقع بدون آن‌که دقت کنیم، عوامل زیادی در زندگی ما وجود دارند که خرج بیهوده روی دستمان می‌گذارند. ما هم به این دلیل که جرئت از دست دادن آن‌ها را نداریم، بخشی از درآمد ماهیانه خود را خرج آن‌ها می‌کنیم. به‌عنوان مثال ممکن است یک خودروی فرسوده داشته باشیم، اما شجاعت فروش آن را نداشته باشیم. تأمین هزینه تعمیرات این خودرو در طول ماه مانع پایداری ما به پس انداز پول می‌شود. حذف این عوامل بدون شک تأثیر بالایی در بهبود اندوخته ماهانه ما خواهد داشت. بنابراین تا دیر نشده، پول‌خورهای زندگی خودتان را پیدا و حذف کنید.

بهترین روش پس‌انداز با توجه به سبک زندگی شما

روش‌های مختلفی برای پس‌انداز سرمایه وجود دارد، اما آنچه‌که مهم است، انتخاب درست یکی از این روش‌ها با توجه به سبک زندگی خودتان است. یادتان باشد که سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش به‌منظور کسب سود هم به‌نوعی تقویت پس‌انداز محسوب می‌شود. پس حتی اگر اندوخته کمی دارید، باز هم می‌توانید سرمایه‌گذاری را شروع کنید و پول خود را راکد نگه ندارید. البته به‌شرط آن‌که با افراد کارشناس مشورت کنید. برای آن‌که ارزش مقدار پول پس‌انداز شده را تا زمان وارد شدن به بازار سرمایه‌گذاری حفظ کنید، می‌توانید آن را به طلا تبدیل کنید. اگر بودجه کافی برای خرید طلا ندارید، می‌توانید وارد سایت لندو شوید و درخواست وام دهید. این سامانه مالی تا سقف 20 میلیون تومان به شما برای خرید طلای کمک خواهد کرد. وام لندو به ضامن و چک نیازی ندارد و سفته برای ضمانت آن کافیست.

آیا تابه‌حال در پس انداز پول موفق عمل کرده‌اید؟ اگر این روش پس‌انداز برای شما مفید بوده است، می‌توانید از تجربه خودتان برای ما بنویسید تا سایر کاربران لندو هم بتوانند راه شما را امتحان کنند.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0