چگونه در ایران بیت کوین (BTC) بخریم؟

چگونه در ایران بیت کوین (BTC) بخریم؟
تاریخ انتشار: - مطالعه: 8 دقیقه
فهرست محتوا

سرمایه‌گذاری روش‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها خرید ارز دیجیتال است، در چندسال اخیر بازار ارزهای دیجیتال در تمام کشورهای دنیا به ویژه ایران داغ‌تر از قبل شده است و افراد زیادی علاقه‌مند هستند که به این حوزه وارد شوند. در میان صدها ارز دیجیتال، بیت کوین از همه معروف‌تر و رایج‌تر است و تقریبا اکثر افراد ترجیح می‌دهند سرمایه خود را صرف خرید این ارز کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید وارد حوزه سرمایه‌گذاری و ارز دیجیتال شوید و با روش‌ های خرید بیت کوین در ایران آشنا شوید، این مطلب از مجله لندو را از دست ندهید. 

چگونه در ایران بیت کوین (BTC) بخریم؟

روش‌ های خرید بیت کوین در ایران چیست؟

از آن‌جایی که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، شکل فیزیکی ندارند، برای خرید آن هم نیازی نیست به صورت حضوری اقدام کنید. این کار به راحتی و به صورت آنلاین انجام می‌شود. پیش از آنکه به سراغ روش‌‌های خرید بیت کوین برویم، می‌خواهیم شما را با انواع ارزهای دیجیتال آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی خرید کنید و سطح اطلاعات و دانش خود را ارتقا دهید. کافیست به صفحه بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران مراجعه و درمورد آن کامل مطالعه کنید. حالا وقت آن است که با انواع روش‌ های خرید بیت کوین در ایران (که ۴ روش هستند) آشنا شوید تا درنهایت بتوانید معتبرترین و بهترین روش را انتخاب کنید. 

خرید بیت کوین از صرافی‌های خارجی

از آن‌جایی که کشور ایران در لیست تحریمی‌های صرافی خارجی است، به همین دلیل آن‌ صرافی‌ها از فعالیت کاربران ایرانی جلوگیری می‌کنند. حتی اگر به شما اجازه ورود بدهند، بعد از مدتی دارایی و سرمایه شما بلوکه می‌شود. درنهایت اگر اصرار زیادی به خرید از صرافی‌های خارجی داشته باشید، باید آی‌پی کاربری خود را تغییر دهید و این کار با برنامه‌های تغییر آی‌پی انجام می‌شود تا موقعیت مکانی شما جایی جز ایران باشد. این کار طبیعتا ریسک زیادی دارد و نمی‌تواند روش مناسبی برای شما باشد. 

خالی از لطف نیست که در اینجا با حساب پم هم آشنا شوید. در این حساب چند نفر سرمایه‌گذار به جای آنکه خودشان در بازار سرمایه معامله انجام دهند، این کار را به یک معامله‌گر حرفه‌ای میسپارند. این شخص کاربلد، سرمایه شما را در بازار فارکس (که یک بازار جهانی است و در آن انواع سهام، رمز ارز و… خرید و فروش می‌شود) معامله می‌کند. برای آشنایی بیشتر و کامل‌تر با حساب پم وارد صفحه حساب پم شوید و درباره آن کامل بخوانید. ضمن اینکه می‌توانید علاوه بر حساب پم، درباره بورس و تمام جزییات آن بخوانید و از تمام چم و خم این بازار سرمایه مطلع شوید.

حتما بخوانید:  بورس چیست؟ همه چیز درباره شروع سرمایه گذاری در بورس

خرید بیت کوین از صرافی‌های ایرانی

برای آنکه بتوانید در خرید ارز دیجیتال مورد نظرتان موفق باشید، لازم است صرافی معتبری در ایران پیدا کنید. این کار فقط با تحقیق و بررسی درباره پیشینه صرافی، میسر می‌شود. بعد از آنکه صرافی مورد اطمینان خود را پیدا کردید، لازم است در آن ثبت نام و احراز هویت کنید. برای ثبت نام ابتدا اطلاعاتی مثل: نام، نام‌خانوادگی، شماره تلفن، شماره حسابی که به نام شما باشد و …. را ثبت کنید و بعد منتظر بمانید که احراز هویت شما تایید شود. بعد از احراز هویت، می‌توانید فعالیت کاربری خود را در صرافی آغاز و بیت کوین را خریداری کنید. ۵ نمونه از صرافی‌های معتبر در ایران، به شرح زیر است:

  • صرافی نوبیتکس: این صرافی، اولین بستر معامله ارزهای دیجیتال است که تقریبا میان افراد، معتبرترین و معروف‌ترین صرافی محسوب می‌شود. ضمن اینکه نوبیتکس یک اپلیکیشن برای گوشی موبایل هم دارد؛
  • صرافی آبان‌تتر: این صرافی فعالیت خود را توسط عده‌ای از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در سال ۹۷ آغاز کرد و حالا جزو معتبرترین صرافی‌های ایرانی است؛
  • صرافی بیت ۲۴: این صرافی که فعالیت خود را توسط عده‌ای از نخبگان کشور آغاز کرده است، با شعار خرید امن و آسان فعالیت می‌کند و شما می‌توانید بدون محدودیت به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید؛
  • صرافی تبدیل: این صرافی که جزو جدیدترین صرافی‌هاست، خیلی کامل و معتبر است و شما حتی اگر مبتدی باشید، با وارد شدن به سایت صرافی می‌توانید قدم به قدم برای خرید بیت کوین پیش بروید و دچار سردرگمی نشوید؛
  • صرافی والکس: این صرافی مثل آبان‌تتر، حاصل فعالیت عده‌ای از دانشجویان است که تقریبا ۸۶ هزار کاربر در سایت والکس، مشغول مبادله و معامله هستند؛

علاوه بر موارد فوق، صرافی‌های دیگر هم هستند که شما باید با تحقیق و بررسی عمیق درباره آن‌ها، یکی از این صرافی‌ها را انتخاب و برای خرید بیت کوین، اقدام کنید. ضمنا اگر با دنیای رمز ارزها آشنایی زیادی ندارید و به هیچ‌عنوان تمایل به خرید و فروش آن‌ها ندارید، می‌توانید حوزه بورس را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که درباره بهترین راه سرمایه‌گذاری در بورس مفصل بخوانید و بعد از آن، درباره تزریق دارایی به این بازار مالی اقدام کنید.

حتما بخوانید:  بهترین راه سرمایه گذاری در بورس چیست؟ آیا به سراغ کارگزاران برویم؟

خرید بیت کوین از گروه‌های تلگرامی و فضای مجازی

خرید بیت کوین از گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی هم امکان‌پذیر است؛ شما می‌توانید در این گروه‌ها عضو شوید و برای خرید بیت کوین در ایران اقدام کنید. اما متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که برخی از این گروه‌ها و کانال‌ها به دلیل سودجویی و سواستفاده از اعتماد شما ایجاده‌اند و از اعتبار کافی برخوردار نیستند. پس شما نمی‌توانید با اطمینان خاطر از آن‌ها ارز دیجیتال بخرید. در نتیجه بهتر است از این روش برای خرید بیت کوین در ایران اجتناب کنید و کار پرریسک انجام ندهید. 

خرید بیت کوین با انجام بازی

در ایران بعضی از بازی‌ها هستند که در ازای انجام بازی به شما بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را جایزه می‌دهند. شما می‌توانید با دانلود این باز‌ی‌ها و انجام آن‌ها، هم سرگرم شوید و هم ارز دیجیتال دریافت کنید. اگر به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارید، می‌توانید با این شیوه ارز دیجیتال استخراج و از آن استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا از مطمئن‌ترین و بهترین روش خرید بیت کوین در ایران مطلع شوید و بتوانید هوشمندانه از دنیای مدرن سرمایه‌گذاری بهره ببرید. 

شما از کدام روش برای خرید بیت کوین در ایران استفاده کرده‌اید؟ کدام روش را منطقی می‌دانید؟ ممنون می‌شویم نظر خود را در کامنت‌های این مطلب از بلاگ لندو بهترین پلتفرم خرید اقساطی در ایران با سایرین به‌ اشتراک بگذارید.

بهترین روش خرید بیت کوین در ایران

بهترین و مطمئن‌ترین روش خرید بیت کوین در ایران چیست؟

حالا که با انواع روش‌های خرید بیت کوین در ایران آشنا شدید، وقت آن است که تصمیم بگیرید کدام شیوه را انتخاب کنید. حتما حواستان باشد که سرمایه‌گذاری مخصوصا به شیوه نوین آن، مثل بازار بورس و ارزهای دیجیتال، علم زیادی می‌طلبد. همچنین این دو روش سرمایه‌گذاری قدرت ریسک بالایی می‌خواهد، چرا که شرایط بازار سرمایه هرروز نسبتا متغیر است و تزریق سرمایه به آن صبوری زیادی می‌خواهد. پس شما باید با توجه به قدرت ریسک خود، میزان صبوری و به ویژه علم و دانش سرمایه‌گذاری، مناسب‌ترین روش را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که اگر به‌تازگی وارد دنیای رمز ارزها شده‌اید، بهتر است با مراجعه به سایت یکی از صرافی‌های معتبر و ممتاز، بیت کوین بخرید تا هم ضرری متحمل نشوید و هم با تکیه بر علم افرادی که آن صرافی را مدیریت می‌کنند، با اطمینان و اعتماد بیشتری وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید. 

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0