وام جانبازی چیست؟ هرچیزی که باید درباره این وام بدانید!

وام جانبازی چیست؟ هرچیزی که باید درباره این وام بدانید!
تاریخ انتشار: - مطالعه: 12 دقیقه
فهرست محتوا

وجود یک‌سری مزیت‌ها در نظام بانکی، حق مسلم افرادی است که ۸ سال برای کشور جنگیدند و جان و سلامتی خود را فدای این مرز و بوم کردند. یکی از این مزیت‌ها، تسهیلات ویژه جانبازان برای خرید یا ساخت مسکن است. این تسهیلات شامل جانبازان و خانواده آن‌ها، خانواده شهدا، ایثارگران و فرزندان آن‌ها می‌شود و مثل سایر تسهیلات بانکی، شرایط و مقررات خاصی دارد. ما در این مطلب به صورت کامل به وام جانبازی، شرایط خرید این تسهیلات توسط افراد عادی و حاشیه‌‌های آن پرداخته‌ایم. 

سقف وام جانبازی چقدر است؟

برای دریافت انواع وام بانک‌ها، قدم اول آن است که از میزان مبلغ آن تسهیلات و سودی که به آن تعلق می‌گیرد مطلع شوید. این موضوع درباره وام جانبازان هم صدق می‌کند. مبلغ این تسهیلات در گذشته برای مراکز استان‌ها ۱۰۰ میلیون، شهرستان‌ها ۸۵ میلیون و روستاها ۵۰ میلیون تومان بوده است. اما در حال حاضر سقف این تسهیلات در مراکز استان‌ها به ۳۰۰ میلیون، شهرستان‌ها به ۲۵۰ میلیون و روستاها به ۲۰۰ میلیون تومان (در مرداد ماه ۱۴۰۱) رسیده است. البته همانطور که می‌دانید تورم نرخ صعودی دارد و قیمت مسکن این روزها سر به فلک کشیده است؛ بنابراین نمی‌توان سقف وام جانبازی را برای خرید خانه کافی دانست. درست نیست؟ آیا می‌توان با ۳۰۰ میلیون تومان صاحب‌خانه شد؟ 

حالا که بحث خرید ملک و املاک شد، خالی از لطف نیست که با وام‌های بانک مسکن به طور کامل آشنا شوید تا بتوانید از هر تسهیلاتی که می‌توانید، برای خانه‌دار شدن استفاده کنید. 

حتما بخوانید:  وام بانک مسکن 1403 / بررسی انواع وام مسکن و شرایط دریافت وام

وام جانبازی و شرایط و مدارک آن

شرایط دریافت تسهیلات جانبازی

اگر جزو جانبازان و یا خانواده‌های شهدا و ایثارگر محسوب می‌شوید و برای دریافت این وام واجد شرایط هستید، شرایط زیر را با دقت بخوانید و بعد از آن هیچ تعللی برای دریافت وام جانبازان نکنید. 

  • ابتدا باید از بنیاد شهید و امور ایثارگران کد برخط دریافت کنید؛
  • لازم است از طریق سامانه ایثارگران، معرفی‌نامه وام دریافت کنید؛
  • باید حتما متاهل باشید؛
  • به هیچ‌عنوان نباید ملک، زمین یا خانه‌ای به نام شما باشد؛
  • سند ملکی که قصد خرید آن را دارید، تاییدیه ارزیاب بانک را داشته باشد؛
  • ملک مورد نظر شما شرایط لازم را از جهت استحکام و کنترل کیفیت داشته باشد؛
  • مبلغ خانه مورد نظر شما، از نظر بانک و سیستم اعتبارات قابل تایید باشد؛

با توجه به شرایط ذکر شده می‌توانید برای دریافت تسهیلات جانبازان اقدام کنید. 

خبر خوش: اگر شما در زمره افراد جانباز یا خانواده جانبازان نیستید، نگران نباشید! ما درباره خرید وام جانبازی در ادامه صحبت کرده‌ایم تا بتوانید از مزایای آن بهره‌مند شوید؛ البته باید خیلی حواستان جمع باشد و با دقت کافی عمل کنید.

پیش از آنکه به سراغ بررسی سود و شرایط بازپرداخت بپردازیم، می‌خواهیم تسهیلات دیگری را به شما معرفی کنیم؛ آن تسهیلات وام بدون پیش‌پرداخت است که با آسان‌ترین شرایط اعطا می‌شود و شما می‌توانید برای خرید وسایل منزل خود از آن بهره ببرید. ما در بخش‌های دیگر این مطلب درباره این تسهیلات بیشتر صحبت کرده‌ایم. 

حتما بخوانید:  جزئیات وام بدون ضامن لندو، شرایط دریافت وام فوری با سفته چیست؟

میزان سود و شرایط بازپرداخت وام جانبازان

این تسهیلات ویژه جانبازان با سود بسیار کم و با شرایط بازپرداخت نسبتا خوب اعطا می‌شود. نرخ سود این تسهیلات، ۴ درصد است که تقریبا می‌توان گفت سود نسبتا مناسبی میان انواع تسهیلات نظام بانکی کشور دارد.

 بازپرداخت اقساط هم طی ۱۵ تا ۲۰ سال تنظیم می‌شود که ما با یک حساب سرانگشتی به شما می‌گوییم میزان اقساط حدودا چقدر می‌شود.

 تصور کنید شما وام جانبازی ۳۰۰ میلیونی را دریافت کرده‌اید و تمایل دارید اقساط آن را طی ۲۰ سال به بانک برگردانید. در این شرایط تقریبا ماهیانه معادل ۲ میلیون تومان پرداخت خواهید کرد. 

احتمالا شما تمایل دارید درباره نحوه محاسبه سود و بازپرداخت اقساط این تسهیلات بیشتر بدانید. در این صورت می‌توانید مطلب «محاسبه سود بانکی» را بخوانید و اطلاعات جامعی در این باره کسب کنید؛ ما آن‌جا برایتان مفصل از نحوه حساب و کتاب سود و اقساط صحبت کرده‌ایم تا بتوانید موقع دریافت انواع وام، انواع روش‌های خرید قسطی، معاملات و مبادلات خود به خودکفایی برسید و با یک دو دوتا، چهارتا نتیجه مناسبی به دست آورید. 

حتما بخوانید:  سود وام بانکی چطور محاسبه می‌شود؟ آموزش نحوه محاسبه سود بانکی به زبان ساده

مدارک لازم برای دریافت وام جانبازی چیست؟

مدارک لازم جهت دریافت تسهیلات ویژه جانبازان به شرح زیر است؛ شما سعی کنید با دقت این مدارک را مطالعه کنید و موقع مراجعه به بانک مدارک را تمام و کمال همراه خود ببرید تا بعد از قرار گرفتن در صف‌‌های طولانی بانک و صحبت با متصدی احتمالا کم حوصله، کارتان سریع‌تر راه بیفتد و خسته نشوید.

  • اصل شناسنامه و کپی آن؛
  • اصل کارت ملی و کپی آن؛
  • کارت ایثارگری؛
  • تاییدیه سابقه حضور در جبهه؛
  • اصل شناسنامه و اصل کارت ملی اعضای خانواده به همراه کپی آن‌ها؛
  • افتتاح حساب قرض‌الحسنه در یکی از شعب بانک مسکن؛
  • ارائه دو ضامن رسمی به بانک؛
  • و…

حالا که صحبت از مدارک و مراجعه حضوری به بانک جهت دریافت وام جانبازی شد، خالی از لطف نیست که به شما بگوییم تسهیلاتی هم وجود دارد که هیچ نیازی به مراجعه حضوری به بانک ندارد و از صفر تا صد فرآیند دریافت آن آنلاین انجام می‌شود. 

شما برای دریافت این وام حتی سفته را هم به صورت الکترونیکی تهیه می‌کنید. یعنی بدون نیاز به بانک و کیوسک و با اپلیکیشن‌های مخصوص، سفته الکترونیکی را خریداری می‌کنید و تسهیلات خود را دریافت خواهید کرد. ما در بخش پایانی مطلب درباره این وام راحت و آنلاین به صورت کامل توضیح داده‌ایم.

برگردیم سر اصل مطلب! ممکن است سوال پررنگ شما این باشد که آیا خرید وام جانبازان رسمی و اصولی است؟ آیا می‌توانم از جانبازان امتیاز وامشان را دریافت و مسکن تهیه کنم؟ ما در بخش بعد به سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

۵ نکته ضروری در خصوص خرید وام جانبازی 

برای آنکه موقع خرید و فروش وام جانبازی دچار مشکل نشوید، با دقت کافی در راستای دریافت وام عمل کنید تا ضرری متحمل نشوید و بتوانید فرآیند انتقال امتیاز وام یا دریافت آن را بی‌دغدغه انجام دهید. نکات زیر احتمالا در این زمینه به کارتان خواهد آمد و کمکتان می‌کند.

  • سند خانه‌ای که شما می‌خرید به نام فرد جانباز زده می‌شود و در نهایت سند به رهن بانک می‌رود؛
  • جهت انتقال سند به نام فرد جانباز، شما باید از او یک وکالت‌نامه بلاعزل فروش دریافت کنید؛
  • باید حتما فرد جانباز، قول‌نامه‌ای برای فروش ملک به نام شما در دفترخانه تنظیم کند؛
  • در صورت رعایت این نکات، می‌توانید در صورت فوت فروشنده وام، ملک را به نام خودتان بزنید؛
  • محض اطمینان از ورثه صاحب وام بخواهید که قراردادی تنظیم کنند که بیان‌گر این نکته باشد: سند به جهت خرید وام جانبازی انتقال پیدا کرده است و ورثه هیچ‌گونه ادعایی در مورد آن نخواهند داشت؛
نکته بسیار مهم این است که فروش تسهیلات جانبازی رسمیت ندارد و نمی‌تواند جایی ثبت شود؛ بلکه یک قرارداد میان طرفین است. پس اگر می‌خواهید برای خرید یا فروش فوری وام جانبازی اقدام کنید، حتما به نکته‌ای که ذکر کردیم توجه لازم را داشته باشید.

حالا که از چم‌وخم تسهیلات جانبازان و خرید وام جانبازی مطلع شده‌اید، جالب است بدانید که علاوه بر تسهیلاتی جهت خرید منزل، تسهیلات جانبازی برای خرید خودرو هم به ایثارگران و جانبازان تعلق خواهد گرفت که ما در ادامه تا حدودی به این موضوع هم پرداخته‌ایم.

وام جانبازی برای خرید خودرو

تسهیلات خرید خودرو برای جانبازان به چه صورت است؟

طی بخشنامه جدید وزارت صنعت و معدن، کارخانه‌های خودرو سازی ایرانی مثل ایران‌خودرو و سایپا، مکلف هستند تا به جانبازان و خانواده آن‌ها ماشین‌های خود را به صورت اقساطی بفروشند که این فروش اقساطی شرایطی دارد که به شرح زیر است:

  • جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده آن‌ها می‌توانند از این شرایط بهره‌مند شوند؛
  • جانبازان به هیچ‌عنوان نباید تا به حال خودرویی خریداری کرده باشند؛
  • وام جانبازی برای خرید خودرو با تقسیط ۵ ساله و کارمزد ۴ درصد اعطا می‌شود؛

حالا که از شرایط تسهیلات خرید خودرو ویژه جانبازان مطلع شدید، بهتر است در همین راستا با انواع وام خودرو آشنا شوید تا اگر جزو جانبازان و خانواده آن‌ها نیستید بتوانید از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوید و شما هم لذت رانندگی در خودروی نو را بچشید.

نظر شما درباره وام جانبازان و سایر تسهیلات بانکی چیست؟ آیا تسهیلات ویژه جانبازان به شما هم تعلق می‌گیرد؟ ممنون می‌شویم نظرات خود را در کامنت‌های این مطلب با سایرین به اشتراک بگذرید.

اگر علاوه بر تسهیلات جانبازان نیاز به وام دیگری دارید، یا اگر جزو خانواده ایثارگران نیستید و احتیاج به دریافت وام و خرید کالاهای مورد نیازتان را دارید؛ بخش پایانی مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید! مخصوص شماست.

استفاده از تسهیلات بانک آینده و لندو، در کنار وام جانبازان

بانک آینده با همکاری لندو که یک پلتفرم معتبر برای خرید اقساطی کالاست، یک وام راحت و تماماً آنلاین برای خرید اقساطی کالا و خدمات تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌کند. شما می‌توانید بدون نیاز به چک، ضامن و پیش‌پرداخت تنها با ارائه سفته، وام خرید کالا دریافت کنید.

از مزیت‌های این سامانه، می‌توان به اعطای وام تنها با ضمانت سفته، فرآیند کاملا آنلاین تسهیلات از درخواست تا دریافت اشاره کرد. جالب نیست که در فرآیند دریافت وام از لندو، شما درحالیکه لیوان چای به دست روی مبل لم داده‌اید، خرید سفته الکترونیکی و امضای الکترونیکی را هم تجربه کنید؟ 

همچنین لازم به ذکر است که لندو با هزاران فروشگاه ارائه‌دهنده کالا و خدمات همکاری می‌کند. این موضوع باعث می‌شود شما محدود به خرید لوازم مورد نیازتان از یک فروشگاه نباشید و از فروشگاه‌های متنوع لندو، خرید قسطی خود را انجام دهید.

همین حالا تصمیم خود را بگیرید و با یک کلیک به راحتی برای دریافت وام اقدام کنید.

سوالات متداول درباره وام جانبازی

آیا می‌توان وام جانبازان را برای خرید خانه در شهر دیگری استفاده کرد؟

خیر! امکان انتقال وام جانبازان از شهری به شهر دیگر وجود ندارد. شما باید این تسهیلات دریافتی را صرف خرید خانه در همان شهری کنید که وام به شما اعطا شده است.

آیا وام خرید خودرو فقط به جانبازان بالای ۲۵ درصد تعلق می‌گیرد و هیچ استثنایی ندارد؟

خیر! جانبازان بالای ۵ درصد هم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند؛ اما یک شرط دارد؛ این دسته از جانبازان مشروط بر معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند خودرو دریافت کنند.

برای دریافت تسهیلات جانبازی، وجود دو ضامن رسمی ضروری است یا می‌توان از سایر ضمانت‌ها بهره برد؟

در صورتی که قیمت ملک مورد نظر شما از نظر بانک قابل تایید باشد، شما می‌توانید از همان سند ملک به عنوان ضمانت استفاده کنید و آن را در رهن بانک بگذارید.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
1
شهریار ۱۴۰۱/۰۶/۱۹

سلام، جانباز ۱۰درصدی هستم فرزند جانباز فوتی ۲۵ درصدم، بیش از ۲۰ ماه هم سابقه جبهه (بسیجی) دارم. آیا میتوانم یک خودرو تمام قسطی بگیرم؟ بازنشسته ی آموزش و پرورش هم میباشم. ممنونم

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۶/۱۹

    سلام وقت بخیر؛
    برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید خودرو با تسهیلات جانبازی، با یکی از بانک‌ها تماس بگیرید تا راهنماییتون کنن.

    مریم ۱۴۰۲/۰۱/۲۹

    سلام وعرض ادب.من فرزند جانباز متوفی ۲۵ درصد هستم.مطلقه ام. پرستار مادرم هم هستم.مادرم ۸۰ سالش قلبش هم با باطری کار میکنه .نارسایی کلیه هم داره.ایا وام خودرو به من تعلق میگیره ؟بدون وسیله نگهداری از یک سالمند بیمار سخته.

محسن عباسی دولت آبادی ۱۴۰۱/۰۶/۲۰

سلام.
جانباز ۱۵ درصد اعصاب و روان هستم
آیا میتوانم از وام خودرو استفاده کنم
با تشکر از شما
دولت آبادی هستم

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۶/۲۱

    سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
    با نمایندگی‌های سایپا و ایرانخودرو تماس بگیرید و ازشون بپرسید که این خدمات رو در حال حاضر ارائه می‌دن یا خیر!

    علی محمد ۱۴۰۱/۰۶/۲۶

    سلام چرابه جانبازان که ازتمام هستی خودگذشتن برای این مرز وبوم حالا ازدادن وام هم خودداری میکنید

      مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۶/۲۷

      سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
      اگر واجد شرایط هستید، به بانک مراجعه و برای دریافت وام اقدام کنید.

معین معنوی ۱۴۰۱/۰۶/۲۹

بنده فرزند جانباز ۳۰ درصد هستم آیا میتوانم از وام خرید خوردروی جانبازی استفاده کنم؟

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

    سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
    لطفا با نمایندگی‌های ایرانخودرو و سایپا تماس بگیرید و بپرسید.

Khoshkho ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

سلام جانباز ۱۰٪هستم
ایا اگروام مسکن جانبازانم را فک کنم
میتوانم ازوام مسکن جانبازان دوباره استفاده کنم؟

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۷/۰۲

    سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
    برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر، با بانک تماس بگیرید و سواالتون رو بپرسید.

بهرام ۱۴۰۱/۰۸/۳۰

دولت برای وام خودرو جانبازان بالای ۲۵ درصد به بعضی ها چند بار دریافت نموددن علتش را نمی دانم شاید کار درستی باشد اما جانبازان ۵ درصدی گفته هرگز نباید خودرویی خردو به‌دلیل حتی بعد ۱۰ سال فروخته باشند حالا من با جانبازی ۵ درصد و بیماری خاص سیروز کبدی با این خودروی تیبا ۹۱در بازار آزاد اقساط خریدم که الان ازش خسته شدم و دارم میفروشم مرتب نیاز به تعمیر چکار کنم ۴۷۵ روز در جبهه بودم و ۵ درصد جانبازی بمن دادن شما قضاوت کنید

سعید ۱۴۰۱/۱۰/۲۸

سلام فرزند جانباز ۷۰ درصد هستم آیا به من وام خرید خودرو میدن

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

    سلام و وقت بخیر
    در حال حاضر ایثارگران میتونن از طرح‌های اختصاصی فروش خودرو استفاده کنن. برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام وارد سایت ایثار بشید

علی نجفی ۱۴۰۱/۱۱/۰۵

سلام این راهنمایی خرید مسکن و خودرو فقط در حد حرف هست زمانی که به بنیاد یا بانک مراجعه میکنید کارکنان انگار جوک تعریف کردین فقط به شما میخندن و با گفتن خدا روزی تورا جای دیگه بده عذرتان را میخوان اشتباه از ما بود وقتی مجروح شدیم برای گرفتن درصد اقدام نکردیم الان که مستقیم به شما میگن دستور داریم بالای ۲۵ درصد ندهیم اگر پارتی ندارید برای وام یک میلیون هم اقدام نکنید چون من رفتم و فقط مسخره کردن مثل اینکه جذامی دیدن

علی ۱۴۰۲/۰۲/۱۱

باسلام . من جانباز۲۵درصد به بالا هستم
و یک خانه به اسمم دارم و پسرم درآن زندگی میکند و خودم کرایه نشین هستم
واز بنیادهیچ وام نگرفتم و
درخواست وام مسکن دادم. آیا وام بهم تعلق میگیره؟؟؟؟
لطف کنید جواب بدید

میلاد ۱۴۰۲/۰۳/۱۵

با یه میلیارد تومان ۱۵سال بعد دقیقا اندازه خونه ی در تصویر میشه واحد خرید!!!, اندازه کف دست