وام ناباروری 1403/ صفر تا صد وام درمان ناباروری

وام ناباروری 1403/ صفر تا صد وام درمان ناباروری
تاریخ انتشار: - مطالعه: 13 دقیقه
فهرست محتوا

اکثر زوجین تمایل دارند طعم شیرین پدر یا مادر شدن را بچشند؛ اما متاسفانه برخی از آن‌ها در مسیر بچه‌دار شدن با چالش‌های فراوانی روبه‌رو خواهند شد. یکی از این چالش‌ها، مقوله ناباروی است. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، مطمئنا در راستای درمان ناباروی و مراجعه مکرر به پزشک مربوطه، ناچار به پرداخت هزینه‌های زیادی می‌شوید که این رقم بالای هزینه درمان، علاوه بر ناتوانی در فرزندآوری، دغدغه دیگری هم برایتان ایجاد می‌کند. البته نباید ناامید شوید؛ چون چند وقتی است که زمزمه‌های ثبت‌نام وام ناباروری به گوشمان می‌خورد و طبیعتا جای شکر دارد! برای آنکه از جزئیات این تسهیلات، شرایط و مدارک مورد نیاز مطلع شوید، این مطلب از مجله لندو را تا انتها بخوانید! اطلاعات مفید و خوبی در انتظار شماست.

سقف وام ناباروری چقدر است؟

از آن‌جایی که تامین تجهیزات و داروهای درمان ناباروری (حتی با وجود بیمه تامین اجتماعی)، نیازمند پرداخت هزینه‌های گزاف است، دولت بودجه‌ای را برای حمایت از زوج‌های نابارور در نظر گرفته است تا بتوانید تحت عنوان وام ناباروری از آن استفاده کنید. 

پس جای نگرانی نیست! شما می‌‌توانید تا سقف ۵۰ میلیون تومان روی این تسهیلات حساب کنید که به‌نوعی کمک‌هزینه‌ شما در فرایند درمان و مداواست (سقف ۵۰ میلیون تومان برای خرداد ماه 1403 است).

احتمالا حالا که با این مصوبه جدید دولت و تسهیلات کاربردی آشنا شدید، تمایل شما به کسب سایر اطلاعات در این زمینه، بیشتر شده است. با ما همراه باشید تا از صفر تا صد این وام مطلع شوید. 

حتما بخوانید:  بررسی قوانین و جزئیات وام فرزند آوری در سال ۱۴۰۲

وام ناباروری به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

چه اشخاصی مشمول دریافت وام درمان ناباروری می‌شوند؟

در وهله اول برای آنکه سطح اطلاعات شما ارتقا پیدا کند، لازم است بدانید که آیا مشمول دریافت این تسهیلات خواهید شد یا خیر؟ مشمولین دریافت وام ناباروری به شرح زیر هستند:

  • این وام به مبتلایان بیماری سرطان اعطا می‌شود؛
  • این وام به مبتلایان بیماری‌های صعب‌العلاج اعطا می‌شود؛
  • این وام به مبتلایان بیماری ناباروری اعطا می‌شود؛
  • این وام فقط به افرادی که قصد استفاده از بسته‌های اهدای تخمک و جنین را دارند، اعطا می‌شود؛
  • این وام فقط به افرادی که می‌خواهند از رحم جایگزین استفاده کنند، یا افرادی که چندبار IVF شده‌اند و نتیجه نگرفته‌اند، اعطا می‌شود؛
لازم به ذکر است که حتی اگر شما جزو مشمولین فوق جهت دریافت وام ناباروری هم نباشید، می‌توانید از بیمه ناباروری استفاده کنید؛ پس اصلا جای نگرانی نیست؛ هزینه‌ها تا حدودی قابل کنترل است. همچنین برای آنکه هزینه‌های جاری زندگی را در حین درمان ناباروری، بهتر مدیریت کنید، می‌توانید از وام بدون ضامن که ویژه خرید کالا و خدمات مورد نیاز شماست، حتی خدمات درمانی را هم پوشش می‌دهد، بهره ببرید!

حالا وقت آن است که به سراغ فرآیند دریافت وام درمان ناباروری برویم. ما سلسله مراتب دریافت این تسهیلات را به طور کامل و شفاف برای شما توضیح داده‌ایم.

فرآیند و شرایط دریافت وام درمان ناباروری

تسهیلات مرتبط با ناباروری هم مثل هر تسهیلات و خدمات بانکی دیگری، نیاز به طی کردن یک‌سری فرآیند و سلسله‌مراتب دارد. 

اگر قبلا در صف دریافت وام ازدواج، وام مسکن، خودرو، کالا یا هر تسهیلات دیگری قرار گرفته باشید، از این فرآیندها تاحدودی مطلع هستید.

شرایط دریافت وام ناباروری به شرح زیر است:

  • زوجین مشروط بر دارا بودن بیمه پایه می‌توانند برای این وام اقدام کنند؛
  • سن خانم، کمتر از ۴۵ سال باشد؛
  • زوجین دارای تابعیت ایرانی باشند؛
  • زوجین باید در دهک درآمدی یکم تا پنجم جامعه باشند؛
  • زوجین باید به یکی از مراکز درمانی محل سکونت خود مراجعه کنند، معاینه شوند و یک معرفی نامه با مهر پزشک و مرکز درمانی دریافت کنند؛
  • پزشک معالجی که مهر او در فرم درمانی شما خورده است، حتما باید متخصص زنان و ترجیحا نازائی باشد؛
  • بعد از دریافت این فرم، در سایت ثبت‌نام وام ناباروری وارد می‌شوید و با مدارک خود ثبت‌نام را انجام می‌دهید و در انتظار پاسخ می‌مانید؛
  • در نهایت هم برای دریافت وام نیاز است که زوجین ضامن رسمی به بانک معرفی کنند؛
  • در حال حاضر این وام از طریق بانک ملت و قرض‌الحسنه مهر ایرانیان ارائه می‌شود.

همان‌طور که گفتیم در فرآیند دریافت وام، به مرحله ثبت‌نام در سایت ثبت‌نام وام درمان ناباروری می‌رسید. برای آنکه در این مرحله هم جای ابهامی برایتان باقی نماند و یک به یک مراحل را درست پیش بروید، ما به طور واضح مرحله‌ها را بررسی کرده‌ایم و برایتان توضیح داده‌‌ایم؛ پس همگام با ما پیش بیایید!

سایت وام ناباروری

مراحل ورود به سایت ثبت‌نام وام ناباروری چیست؟

خوشبختانه برای آنکه در صف‌های طولانی و کسل‌کننده بانک، معطل نشوید و نیازی به باز شدن گره کارتان توسط متصدی کم‌حوصله بانک نباشد، می‌‌توانید به سایت ۱۵ خرداد مراجعه کنید و ثبت‌نام وام درمان ناباروری را انجام دهید. ما به صورت مرحله‌ای روش ورود و ثبت‌نام را برایتان مشخص کرد‌ه‌ایم.

  1. در مرحله اول وارد سایت ثبت‌نام تسهیلات درمان ناباروری شوید؛
  2. اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده‌اید و رمز عبور دارید، می‌توانید با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود به این سامانه وارد شوید؛
  3. بعد از آنکه به این سامانه وارد شدید، روی گزینه «ثبت نام متقاضیان» کلیک کنید و مراحل ثبت‌نام را آغاز کنید؛
  4. در این مرحله، کد ملی سرپرست خانوار را در قسمت مشخص شده وارد کنید؛
  5. در مرحله آخر ثبت‌نام در سامانه وام ناباروری، یک فرم مربوط به ثبت‌نام شما در این سایت نشان داده می‌شود که باید آن را به دقت تکمیل کنید؛ لازم به ذکر است که پر کردن قسمت‌های ستاره‌دار الزامی است و باید بر اساس اطلاعات سرپرست خانوار تکمیل شود. 
  6. بعد از تکمیل فرم، روی گزینه ثبت کلیک کنید؛
  7. حالا ثبت‌نام شما در سایت تکمیل شده است؛

حالا که در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردید و منتظر اعلام نتیجه و ارسال پیامک هستید، خالی از لطف نیست بدانید در صورتی که بچه‌دار شدید و لذت بودن در کنار فرزندتان را چشیدید، می‌توانید از سنین نوجوانی برای آینده فرزندتان برنامه‌ریزی کنید تا یک آینده درخشان با امکانات نسبتا خوب در انتظارش باشد؛ می‌پرسید چگونه؟ کافیست وارد صفحه وام مسکن برای جوانان در مجله لندو شوید، تا پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

بعد از اینکه از زیروبم وام ناباروری آگاه شدید، احتمالا با یک علامت سوال در ذهن خود روبرو می‌شوید، اینکه میزان سود و شرایط بازپرداخت این تسهیلات، چقدر و به چه صورت است؟ ما به سوال شما در بخش بعدی مطلب پاسخ می‌دهیم!

حتما بخوانید:  وام بانک مسکن 1403 / بررسی انواع وام مسکن و شرایط دریافت وام

شرایط سود و بازپرداخت وام درمان ناباروری

تسهیلات ناباروری، جزو تسهیلات قرض‌الحسنه محسوب می‌شود و سود آن ۴ درصد است؛ ضمن اینکه سقف بازپرداخت این وام ۵۰ میلیون تومانی تا حداکثر ۶۰ ماه در نظام بانکی تعریف شده است. 

برای آنکه بتوانید از میزان اقساط این وام مطلع شوید، می‌‌توانید وارد صفحه محاسبه سود بانکی در بلاگ لندو شوید تا بتوانید با یک حساب سرانگشتی از میزان بازپرداخت اقساط وام ناباروری به‌راحتی مطلع شوید.

پس اگر از مشمولین این طرح هستید و تمام شرایط را خوانده‌اید و پذیرفته‌اید، با وارد شدن به سایت ثبت‌‌نام ناباروری، فرآیند دریافت تسهیلات را آغاز کنید.

همچنین علاوه بر تسهیلات درمان ناباروری، یک مورد دیگر از تسهیلات وجود دارد که با شرایط بسیار راحت اعطا می‌شود و شما می‌توانید بدون دردسر چک و ضامن تنها با ارائه سفته این وام را دریافت کنید و برای مدیریت هزینه‌های خود از این تسهیلات استفاده کنید.

برای تامین هزینه‌های جانبی کودک، از طرح لندو استفاده کنید!

علاوه بر دریافت وام ناباروری، می‌توانید با استفاده از طرح مشترک بانک آینده و لندو، انواع و اقسام لوازم سیسمونی خود را به صورت اقساطی بخرید و ماهیانه اقساط آن را بپردازید.

بانک آینده با همکاری لندو که یکی از معتبرترین پلتفرم‌های فروش اقساطی است، وام خرید کالا را با آسان‌ترین شرایط تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌کند. 

شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه محدودیت جغرافیایی در هر کجای ایران که هستید، به صورت کاملا آنلاین در بانک آینده افتتاح حساب کنید و طی فرآیند نسبتا ساده، از سامانه لندو وام خرید اقساطی بگیرید. 

پس شما می‌توانید برای خرید لوازم سیسمونی، لباس‌های فرزند و هر کالا و خدمات دیگری به راحتی روی کمک لندو حساب کنید. چرا که با دریافت وام از این سامانه، یک لندو کارت با موجودی وام درخواستی در اختیارتان قرار می‌گیرد تا با آن از تمام فروشگاه‌های حضوری و آنلاین خرید کنید.

شما برای دریافت این وام فقط به ارائه سفته نیاز دارید که این موضوع یک تیر و دو نشان است؛ چون باعث می‌شود دردسر سلسله‌مراتب بانکی را برای دریافت دسته چک به جان نخرید، به دوست و آشنا رو نیندازید و دغدغه فراهم کردن چک را نداشته باشید.

خبر خوش دیگر آن است که در فرآیند آنلاین وام در لندو، حتی سفته هم به صورت سفته الکترونیکی خریده و امضا می‌شود. در ادامه از نحوه ثبت درخواست شما در سامانه لندو و دریافت این وام راحت بیشتر توضیح داده‌ایم.

حتما بخوانید:  چطور می‌توانیم از فروشگاه‌های سایت لندو خرید اقساطی اینترنتی داشته باشیم؟

به جز وام ناباروری، از لندو وام دریافت کنید

نحوه ثبت درخواست در سامانه لندو

همانطور که مراحل ثبت درخواست شما جهت دریافت وام ناباروری را توضیح دادیم تا جای ابهامی برایتان باقی نماند، تصمیم گرفتیم که خیلی مختصر مراحل ثبت درخواست در سامانه لندو را برای شما بازگو کنیم تا هیچ ابهامی نداشته باشید.

برای دریافت وام آنلاین، قبل از هر چیز باید در سایت لندو ثبت‌نام کنید. بعد از آن نوبت به مشخص کردن مبلغ وام درخواستی شما می‌رسد که از ۴ تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است. 

در مرحله بعد باید تمام مدارک مورد نیاز را آپلود کنید تا اولین نوبت اعتبارسنجی شما انجام شود. حالا لازم است در بانک آینده افتتاح حساب کنید که برای این کار هم نیاز به حضور فیزیکی شما نیست و می‌توانید از طریق نصب اپلیکیشن کیلید و عضویت در آن، افتتاح حساب خود را انجام دهید.

یکی از مراحل مهم دریافت وام، امضای سفته و قرارداد است. برای ثبت امضای الکترونیکی و خرید سفته الکترونیکی باید از سایت یا اپلیکیشن لندو استفاده کنید.

بعد از انجام این مراحل وام خرید کالا در قالب یک کارت عضو شتاب به نام لندو کارت در اختیارتان قرار می‌گیرد. این کارت در تمامی دستگاه‌های کارت‌خوان و درگاه‌های آنلاین قابل استفاده است.

سوالات متداول درباره وام ناباروری

چه مدت زمانی باید طی شود تا فرد بتواند اقدام به دریافت وام درمان ناباروری کند؟

زوجین با طی کردن یک بازه  ۱۲ ماهه، ابتدا برای درمان، به مراکز تخصصی مراجعه می‌کنند تا با تایید و احراز هویت به نام زوج نابارور بتوانند برای دریافت وام اقدام کنند.

بعد از ثبت‌نام در سامانه، چه فرآیندی لازم است طی شود، تا وام را از بانک دریافت کنیم؟

بعد از ثبت‌نام در سایت، باید در لیست انتظار بمانید تا پیامک مبنی بر مراجعه به بانک را دریافت کنید؛ ضمن اینکه ممکن است شرایط هر بانک برای متقاضیان خود نسبت به بانک دیگر متفاوت باشد و شما باید سعی کنید شرایط مختص به بانک عامل را که به آن مراجعه کرده‌اید، فراهم کنید.

حداقل و حداکثر سن خانم برای دریافت وام ناباروری چقدر است؟

خانم‌های ۱۸ تا ۴۵ سال مشمول دریافت وام درمان ناباروری می‌شوند.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0
س ۱۴۰۲/۰۳/۱۱

وامش فقط ده میلیون تومنه !

مهتاب ۱۴۰۲/۰۳/۱۶

سلام وقت شما بخیر بنده یازده ساله مشکل ناباروری دارم برای وام مراجعه کردم شبکه بهداشت شهرستان جوابی ندادن مرکز ناباروری اسم نوشتم میگن کنسله معاونت درمان زنگ میزنم میگن با مرکز ناباروریه باما نیست من چیکار کنم سنم روز به روز بالاتر میره وشانس بارداری من کمتر میشه من کجا برم چیکار کنم

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

    سلام وقت شما هم بخیر
    ثبت نام این وام به صورت اینترنتی و از طریق سایت وام ناباروری انجام میشه. وارد این سایت بشید و اطلاعات و مدارک پزشکیتون رو وارد کنید و درخواستتون رو ثبت کنید

مهدی ۱۴۰۲/۰۳/۲۴

سلام، بنده در خوزستان ساکن هستم و برای درمان و بچه دارشدن به پژوهشگاه رویان تهران مراجعه کردم در حال حاضر نامه تایید رو از رویان باید بگیرم یا دانشکده علوم پزشکی محل سکونت ممنون میشم راهنمایی دقییق نمایید

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

    سلام و وقت بخیر.
    شما باید وارد سایت وام ناباروری بشید و اطلاعات و مدارک لازم از جمله نامه مرکز درمانی رو وارد کنید تا در نوبت دریافت وام قرار بگیرید

فایزه ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

سلام زمان ثبت نام تمام شده است؟ به صورت حضوری نمیشه رفت بنیاد ۱۵ خرداد جهت ثبت نام؟

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

    سلام و وقت بخیر
    ثبت نام این وام فقط به صورت آنلاین و از طریق سامانه تسهیلات ناباروری انجام میشه