ویزا کارت چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره دریافت ویزا کارت

ویزا کارت چیست و چه کاربردی دارد؟ همه چیز درباره دریافت ویزا کارت
تاریخ انتشار: - مطالعه: 11 دقیقه
فهرست محتوا

امروزه دیگر انجام تمام تراکنش‌های مالی داخلی باکمک فضای آنلاین راحت‌تر شده است و با داشتن شماره کارت بانکی، رمز دوم، سی‌وی‌وی و تاریخ انقضا انجام می‌شود. علاوه بر خرید کالا یا سفارش خدمات، پرداخت اقساط، قبوض و درخواست بسیاری از تسهیلات هم در فضای آنلاین امکان‌پذیر است. مثلاً سامانه لندو که با سفته به متقاضیان وام خرید کالا می‌دهد، تمام مراحل خود را در اینترنت اجرایی کرده است تا کسی برای دریافت وام به صورت حضوری مراجعه نکند. هرچند که استفاده از خدمات آنلاین در کشور سرعت خوبی دارد، اما وقتی به سراغ سایت‌های خارجی می‌رویم، شرایط فرق می‌کند. در  چنین حالتی دیگر امکان خرید با کارت بانکی وجود ندارد. اما بااستفاده از روش‌هایی مثل مسترکارت، ویزا کارت و… می‌توانیم هزینه کالاهای موجود در فروشگاه‌های خارجی آنلاین را از راه دور بپردازیم. در این مطلب از مجله لندو می‌خواهیم در مورد این روش پرداخت برون‌مرزی و چگونگی دریافت آن صحبت کنیم.

ویزا کارت چیست؟

باوجود اینترنت دیگر واژه فاصله، معنی قدیمی خود را از دست داده است. امروزه حتی دیگربرای انجام بسیاری از کارهای ضروری هم به مراجعه حضوری نیازی نیست. در واقع افراد برای سفارش انواع خدمات، خرید کالاهای مختلف و حتی دریافت وام فوری می‌توانند از ابزارهای آنلاین برای ثبت سفارش و پرداخت استفاده کنند.

در واقع فضای آنلاین به راحت‌تر شدن تعاملات و تبادلات کمک کرده است و توانسته این تعامل را به خارج از مرزها هم ارتقا دهد. دیگر می‌توانید با کمی جست‌وجو در گوگل از کالاهای روز آنلاین‌شاپ‌ها مطلع شوید، تاریخ حراج‌های فصلی را در دیگر کشورها بدانید و در میان تنوع آن‌ها کالای مورد نظرتان را انتخاب کنید. بنابراین بدون آن‌که متحمل هزینه سفر به کشورهای خارجی شوید، می‌توانید هرآنچه نیاز دارید را از طریق آنلاین‌شاپ‌ها سفارش دهید و با دریافت ویزا کارت هزینه آن را بپردازید.

البته این تنها کاربرد ویزاکارت نیست؛ جابه‌جایی پول بین داخل و خارج کشور از دیگر موارد استفاده این کارت بین‌المللی است. لازم به ذکر است که همراه داشتن این کارت بین‌المللی ارزی برای زمان‌های خرید حضوری از فروشگاه‌های خارج از کشور ضروری است.

دریافت ویزا کارت

حتماً می‌دانید که:
این کارت ارزی مخصوص خرید آنلاین با پرداخت یک نوبتی است. بنابراین حتی با داشتن آن هم نمی‌توان خرید اقساطی از آنلاین‌شاپ خارجی را تجربه کرد.
حتما بخوانید:  بانکداری الکترونیکی چیست؟ بررسی مزایا و معایب بانکداری الکترونیک

چرا دریافت وایزا کارت اهمیت دارد؟

همه کسانی که مشتاق سفرهای خارج از ایران هستند یا به صورت مداوم از آنلاین‌شاپ‌های خارجی خرید می‌کنند، باید برای دریافت ویزا کارت اقدام کنند. در ادامه به همه مزایا و کاربردهای این کارت ارزی اشاره خواهیم کرد.

  • در زمان خرید حضوری از فروشگاه‌های بیشتر کشورها مثل انگلیس، فرانسه و… برای پرداخت وجه از طریق دستگاه کارتخوان، باید از ویزاکارت استفاده کنید.
  • همچنین اگر در طول سفرتان به کشورهای خارجی به وجه نقد نیاز داشتید، می‌توانید به سراغ دستگاه‌های خودپرداز بروید و باکمک ویزاکارت اسکناس بگیرید.
  • حتی اگر قصد سفر به خارج از کشور را هم ندارید، بازهم می‌توانید با این کارت از فروشگاه‌های خارجی خرید کنید. در واقع یکی از راه‌های پرداخت هزینه کالاهای مورد نظرتان در سایت‌های خارج از کشور، استفاده از ویزا کارت است.
  • علاوه بر خرید، با کمک این کارت ارزی می‌توانید بین حساب‌های بین‌المللی پول جابه‌جا کنید. همچنین با این کارت می‌توانید به کیف پول الکترونیکی و ارزی پی‌بال خود دسترسی داشته باشید.
  • برای تسویه هزینه انواع آزمون‌های بین‌المللی مثل آیلتس، تافل و… و همچنین پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت کشورهای مختلف مثل انگلیس، کانادا و… می‌توانید به سراغ دریافت ویزا کارت بروید.
یک نکته مهم:
باکمک ویزا کارت حتی می‌توانید هزینه ارز دیجیتال را هم با وارد کردن یک آی‌پی غیرایرانی بپردازید. ارز دیجیتال یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که برای آشنایی با چگونگی انجام آن پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مجله لندو بروید. در این مجله اطلاعات خوبی در مورد انواع ارزهای دیجیتال کسب خواهید کرد. لندو یک سامانه مالی معتبر است که امکان خرید گوشی قسطی، لپ‌تاپ، لوازم خانگی، طلا و… را فراهم کرده است.

دریافت ویزا کارت

حتما بخوانید:  کدام بانک‌ها افتتاح حساب آنلاین دارند؟ مراحل افتتاح حساب غیر حضوری چیست؟

چند نوع ویزا کارت داریم؟

در زمان دریافت ویزا کارت با دو گزینه فیزیکی و مجازی روبه‌رو می‌شویم. هرکدام از این دو نوع کارت بسته به کاربردی که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

ویزا کارت فیزیکی

اگر خواسته شما از کارت بین‌المللی ویزاکارت بیش از تراکنش‌های مجازی است، باید برای دریافت نوع فیزیکی آن اقدام کنید. روی این کارت فیزیکی مثل دیگر کارت‌های بانکی یک شماره 16 رقمی، عدد سی‌وی‌وی و تاریخ انقضا مشاهده می‌شود. این کارت برای حساب بین‌المللی بانکی شما صادر می‌شود تا باکمک آن علاوه بر خرید اینترنتی، بتوانید به صورت حضوری و از طریق کارتخوان‌های دارای نشان ویزاکارت هزینه کالا یا خدمات را بپردازید یا از دستگاه خودپرداز وجه نقد بگیرید. همچنین با داشتن این کارت فیزیکی می‌توانید مبلغ مانده در حسابتان را به ارزهای دیگر تبدیل کنید.

ویزا کارت مجازی

همان‌طور که از نام این کارت مشخص است، برای تراکنش‌های مجازی کابرد دارد و هیچ کارت فیزیکی برای آن صادر نمی‌شود. در واقع در ازای اقدام برای دریافت ویزا کارت مجازی، اطلاعات حساب و کارت در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد تا بتواند برای خریدهای اینترنتی و تراکنش‌های آنلاین از آن استفاده کند. به دلیل نبود نسخه فیزیکی، هزینه تهیه این کارت کمتر و سرعت صدور آن نسبت به کارت‌های پلاستیکی بیشتر است.

مسترکارت با ویزا کارت چه تفاوتی دارد؟

مسترکارت هم مثل ویزاکارت یکی از روش‌های پرداخت وجه به صورت برون مرزی است. این دو از نظر کاربرد و اعتبار در کشورهای دیگر تقریباً مثل هم هستند. در واقع بیشتر مراکز خرید و آنلاین‌شاپ‌های خارجی هر دو کارت را قبول می‌کنند. همچنین این دوکارت برای استفاده در بیشتر دستگاه‌های کارتخوان و خودپرداز در سراسر دنیا قابل استفاده است. این دو کارت ارزی توسط دو شرکت آمریکایی ارائه می‌شود که باوجود رقابت فراوان، کاربردهای یکسانی دارند.

ویزا کارت و مستر کارت

حتما بخوانید:  استعلام شماره شبا با کمک شماره حساب و شماره کارت 1403

دسته‌بندی ویزاکارت براساس نحوه صدور آن

همان‌طور که گفتیم، ویزاکارت به دوصورت مجازی و فیزیکی ارائه می‌شود. هر دو نوع این کارت‌ها باتوجه به شیوه صدور آن‌ها به سه دسته تقسیم می‌شود که در ادامه هرکدام را به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد.

  • دریافت ویزا کارت اعتباری (Credit Card): همان‌طور که از نام آن مشخص است، صدور این کارت منوط به سابقه مالی فرد خواهد بود. در اعتبارسنجی سابقه فرد بررسی می‌شود تا بتواند برای دریافت ویزا کارت اقدام کند. جالب است بدانید که حتی نبود پول در حساب متصل به کارت فرد هم در صدور کارت نوع اعتباری خللی ایجاد نمی‌شود. البته به شرط آن‌که متقاضی طی مدت زمانی مشخص تمام هزینه‌های صدور کارت را بپردازد.
  • ویژگی ویزاکارت نقدی (Debit Card): برای دریافت نوع نقدی این کارت، باید یک مقدار مشخصی به‌عنوان حداقل موجودی در حساب بانکی پول داشته باشید. بنابراین برخلاف کارت اعتباری نمی‌توانید کارت حساب‌های خالی را فعال کنید.
  • ویزاکارت‌های پیش‌‌پرداخت (Prepaid Card): این کارت‌ها تقریباً مثل کارت‌های نقدی هستند، اما با این تفاوت که صدور کارت‌های پیش‌پرداخت به حساب بانکی متصلی نیازی ندارند. بنابراین می‌توانید بدون داشتن حساب قبلی به این کارت‌ پول واریز کنید و آن را در زمان خرید یا برداشت وجه همراه خود داشته باشید.

آیا ایرانیان می‌توانند برای دریافت ویزا کارت اقدام کنند؟

ایرانیان به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند به صورت مرسوم دیگر کشورها برای دریافت ویزا کارت اقدام کنند. به همین منظور برای تهیه این کارت یک سری روش‌های میان‌بر وجود دارد که بعضی از شرکت‌های معتبر داخلی مثل ایرانیکارت باکمک این روش‌ها ویزاکارت را در اختیارتان قرار می‌دهند. بنابراین اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، حتماً برای دریافت این کارت تلاش کنید و هرگز ریسک بردن وجه نقد را متحمل نشوید.

برای دریافت ویزا کارت در ایران چه مدارکی باید ارائه دهیم؟

همان‌طور که گفتیم، با مراجعه به شرکت‌های واسطه معتبر می‌توانید برای دریافت ویزا کارت اقدام کنید. در زمان ثبت درخواست باید فرم مربوطه را تکمیل شود. همچنین ارائه مدارک مربوط به اقامت مثل قبوض یا گواهی رانندگی، عکس پاسپورتی، کپی پاسپورت، کپی کارت‌ ملی، اظهارات بانکی و… الزامی است. البته ممکن است که در آینده مدارک مورد نیاز یا شرایط دریافت این کارت برون مرزی مثل دریافت هر خدمات خارجی دیگری مشمول تغییرات شود. برای آگاهی به‌موقع از این تغییرات، حتماً مجله لندو را دنبال کنید. این مجله وابسته به سامانه معتبر مالی لندو است. این سامانه با همکاری بانک آینده امکان ارائه وام به‌منظور خرید لپ تاپ اقساطی و دیگر کالاهای گران‌قیمت مثل طلا، گوشی، لوازم خانگی و… را برای متقاضیان فراهم کرده است.

سوالات متداول

1ـ ویزا کارت چیست؟

یک کارت بانکی بین‌المللی است که باکمک آن می‌توانید در سفرهای خارجی به صورت حضوری از فروشگاه‌ها خرید کنید، از خودپردازهای این کشورها پول نقد بگیرید یا در کشور خودتان بامشخصات این کارت از آنلاین‌شاپ‌های دیگر کشورها کالا سفارش دهید.

2ـ ویزا کارت چه تفاوتی با مسترکارت دارد؟

از نظر مزایا تقریبا مثل هم هستند. بنابراین امکان استفاده از هر دوی آن‌ها در بیشتر کشورها وجود دارد.

3ـ آیا برای ایرانیان امکان دریافت این کارت وجود دارد؟

باتوجه به تحریم ایرانیان نمی‌توانند مثل شهروندان دیگر کشورها برای تهیه این کارت اقدام کنند. اما یک سری شرکت‌های واسطه در ایران وجود دارد که امکان دسترسی به این کارت را  برای شهروندان ایرانی ایجاد کرده‌اند.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0