وام پزشکان 1403 / مبلغ، مدارک و شرایط اخذ وام پزشکان

وام پزشکان 1403 / مبلغ، مدارک و شرایط اخذ وام پزشکان
تاریخ انتشار: - مطالعه: 12 دقیقه
فهرست محتوا

پزشکان از جمله اقشار خاص جامعه هستند که تأثیر زیادی در آن دارند. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، پزشکان هم با دغدغه‌های مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند؛ از پرداخت حقوق کارکنان گرفته تا بازسازی مطب، خرید تجهیزات پزشکی یا حتی هزینه‌های شخصی از جمله دغدغه‌های مالی پزشکان هستند. دولت برای رفع نیاز‌های مالی این قشر از جامعه وامی را تحت عنوان وام پزشکان در نظر گرفته است تا آنها بتوانند از طریق این تسهیلات نسبت به رفع چالش‌های مالی خود اقدام کنند.

وام یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای رفع نیاز‌های اضطراری پزشک‌ها است. ما در این مقاله می‌خواهیم درباره مبلغ، مدارک و شرایط لازم برای دریافت وام پزشکان صحبت کنیم.

وام پزشکان انوع بانک‌ها به همراه توضیحات 1403

بانک‌ها و صندوق رفاه نظام پزشکی طرح‌ها و تسهیلات مختلفی را برای ارائه به پزشک‌ها در نظر گرفته‌اند که هر کدام از آنها از لحاظ مبلغ و شرایط با یکدیگر فرق می‌کنند. اگر قصد دریافت وام پزشکان را دارید، در مرحله اول باید با انواع این تسهیلات آشنا شوید تا بتوانید بهترین وام را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. انواع وام پزشکان عبارتند از:

وام پزشکان انوع بانک‌ها به همراه توضیحات 1403

تسهیلات صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی

یکی از مهمترین نهاد‌هایی که وام‌ها و تسهیلات متنوعی را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد، سازمان نظام پزشکی است. این سازمان به اقوام درجه یک پزشکان هم وام اعطاء می‌کند. شما باید برای دریافت هر یک از تسهیلات سازمان نظام پزشکی شرایط مختلفی را داشته باشید؛ البته برخی شرایط هم یکسان هستند.

از جمله شرایط اعطای وام سازمان نظام پزشکی می‌توان به 5 فقره وام تا سقف 100 میلیون تومان و جمعاً به ارزش 500 میلیون تومان اشاره کرد که به هر یک از اعضای سازمان‌ها و خانواده‌های درجه یک آنها اعطا می‌شود.

شما برای دریافت تسهیلات از این صندوق‌ها در اغلب موارد باید سپرده‌گذاری انجام دهید؛ البته مبلغ سپرده‌گذاری، مهلت زمان بازپرداخت و میزان مسدودیت سپرده از جمله عواملی هستند که باعث تفاوت در انواع وام پزشکان سازمان نظام پزشکی می‌شوند.

صندوق تسهیلات تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی طرح‌های مختلفی برای اعطا وام به پزشکان دارد که عبارتند از:

طرح وام عادی صندوق رفاه

به‌واسطه طرح وام عادی صندوق رفاه، تمام اعضای سازمان نظام پزشکی و خانواده درجه یک آنها امکان دریافت 5 فقره وام 100 میلیون تومانی به ارزش 500 میلیون تومان را دارند. برای دریافت این نوع تسهیلات هم باید سپرده‌گذاری انجام دهید تا بانک 2.5 برابر مبلغ سپرده به شما تسهیلات ارائه دهد.

در طرح وام عادی صندوق رفاه 5 درصد وام از سپرده مسدود می‌شود. همچنین حداقل باید به مدت 6 ماه از زمان سپرده‌گذاری شما گذاشته باشد تا بانک امکان ارائه تسهیلات را داشته باشد.

طرح وام زمرد صندوق رفاه

در طرح وام زمرد صندوق رفاه 5 فقره وام 100 میلیون تومان برای اعضاء و خانواده درجه یک آنها در نظر گرفته می‌شود. شما با استفاده از این طرح امکان دریافت وام تا 2 برابر سپرده خود را دارید. برای دریافت این تسهیلات باید حداقل 6 ماه هم از زمان سپرده‌گذاری شما گذشته باشد.

مبلغی که شما در این طرح به‌عنوان سپرده قرار می‌دهید، بعد از پرداخت 50 درصد از اقساط تعیین‌شده، بازگردانده خواهد شد. این تسهیلات با نرخ 4 درصد اعطا می‌شود.

طرح وام نور صندوق رفاه

شرایط طرح وام نور صندوق رفاه مشابه طرح‌های قبلی است و فقط از لحاظ سپرده‌گذاری فرق می‌کند. شما در این نوع تسهیلات می‌توانید تا 1.8 برابر مبلغ سپرده تسهیلات بگیرید. در طرح وام نور صندوق رفاه 35 درصد وام از سپرده را مسدود می‌کنند. شما برای دریافت این تسهیلات باید سپرده‌ای به مدت حداقل 6 ماه هم داشته باشید. برای این طرح نرخ سود 4 درصد را در نظر گرفته‌اند، برای همین مبلغ زیادی را به‌عنوان بهره پرداخت نمی‌کنید.

طرح وام طلایی صندوق رفاه

در طرح وام طلایی صندوق رفاه هر یک از پزشکان و اعضای درجه یک خانواده آنها امکان دریافت 5 فقره وام 100 میلیون تومانی به ارزش جمعاً 500 میلیون تومان را دارند. در این نوع تسهیلات، مبلغ دریافتی به‌عنوان وام برابر با مبلغ سپرده‌گذاری شماست. در این طرح نیازی به مسدود‌کردن سپرده نیست و بعد از دریافت وام امکان اخذ تمام سپرده خود را هم دارید.

برای دریافت تسهیلات از طریق طرح وام طلایی صندوق رفاه حداقل باید 6 ماه از سپرده‌گذاری شما در بانک گذشته باشد.

طرح وام نوین صندوق رفاه

همانطور که متوجه شدید، صندوق رفاه وام‌هایی مختلفی را برای پزشکان در نظر گرفته که آخرین آنها طرح وام نوین نام دارد. این نوع تسهیلات فوری نیست، اما با شرایط مناسب بسیاری از پزشکان را مجاب می‌کند تا نسبت به دریافت آن اقدام کنند. شرایط سپرده‌گذاری در این طرح نسبت به طرح‌های دیگر فرق می‌کند. شما فقط تا 80 درصد مبلغ سپرده امکان دریافت تسهیلات را با نرخ سود 4 درصد دارید.

همچنین بخوانید: وام بهزیستی 1403/ مبلغ، مدارک و شرایط اخذ وام بهزیستی

برای دریافت این نوع تسهیلات باید حداقل 6 ماه از زمان سپرده‌گذاری شما گذشته باشد.

بسته تسهیلات ویژه پزشکان بانک شهر

درکنار تمام صندوق‌های رفاه سازمان نظام پزشکی، بانک‌ها هم تسهیلات مناسبی را برای پزشکان در نظر گرفته‌اند که از جمله آنها می‌توان به بسته تسهیلات ویژه پزشکان بانک شهر اشاره کرد. بانک شهر تا 200 میلیون تومان تسهیلات را به قشر پزشکان پرداخت می‌کند. در این نوع وام نیازی به خواب سپرده ندارید، اما باید معرف رسمی داشته باشید.

بسته تسهیلات ویژه پزشکان بانک شهر با سود 18 درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. نرخ سود در این بانک نسبت به تسهیلات صندوق رفاه بیشتر است، اما با مزیت‌هایی مثل مهلت بازپرداخت 60 ماهه شرایطی را به‌وجود آورده تا بسیاری از پزشکان برای تأمین نیاز‌های مالی خود نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند. در واقع شما به‌عنوان یک پزشک تا 5 سال برای پرداخت بدهی‌های این وام مهلت دارید.

برای دریافت بسته تسهیلات ویژه پزشکان بانک شهر نیازی به سپرده‌گذاری‌های سنگین و طولانی‌مدت نیست و شما می‌توانید با شرایط ساده نسبت به اخذ وام اقدام کنید.

تسهیلات ویژه پزشکان بانک دی

بانک دی وام‌هایی با مبالغ قابل‌توجه ارائه می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به تسهیلات ویژه پزشکان اشاره کرد. در صورتی که متخصص و فوق تخصص دارید، امکان دریافت وام تا سقف 2 میلیارد و 500 میلیون تومان را از این بانک خواهید داشت. پزشکان عمومی هم می‌توانند تا 2 میلیارد وام دریافت کنند.

بانک دی برای تسهیلات ویژه پزشکان نرخ سود 18 درصد را در نظر گرفته است. برای دریافت این تسهیلات نیازی هم به سپرده‌گذاری ندارید؛ برای همین به‌محض اینکه درخواست خود را مبنی بر اعطاء وام ارائه دادید، بعد از بررسی شرایط، وام برای شما پرداخت خواهد شد.

البته توجه داشته باشید که در این نوع تسهیلات تا 20 درصد از مبلغ وام تا زمان بازپرداخت کامل اقساط مسدود می‌شود. بانک دی همچنین برای تسهیلات ویژه پزشکان مهلت بازپرداخت 50 تا 60 ماهه در نظر گرفته است تا آنها در بازپرداخت این مبلغ دچار مشکل نشوند.

از جمله شرایط مهمی که برای دریافت تسهیلات ویژه پزشکان بانک دی باید داشته باشید، نداشتن بدهی معوق یا چک برگشتی است؛ همچنین شما باید پروانه کسب هم ارائه دهید.

وام پزشکان بانک توسعه تعاون

اگر جزء قشر پزشکان جامعه هستید، بانک تعاون تسهیلاتی را با عنوان وام پزشکان در نظر گرفته است که طی آن تا 1 میلیارد و 700 میلیون تومان را به‌منظور تأسیس مطب، خرید تجهیزات پزشکی یا سایر فعالیت‌های مشابه ارائه می‌دهد. داشتن سپرده حداقل 3 ماهه برای دریافت این وام اهمیت دارد.

بانک توسعه همچنین نرخ سود 18 درصدی برای این وام در نظر گرفته است و پزشکان می‌توانند ظرف مدت 48 ساعت اقساط را بپردازند. شما می‌توانید در این نوع تسهیلات به جای معرفی ضامن معتبر، سند ملکی معتبر ارائه دهید.

وام خرید تجهیزات پزشکان بانک سینا

بانک سینا تسهیلاتی را برای پزشکان با عنوان وام خرید تجهیزات در نظر گرفته است. بر اساس شرایط این وام، دندانپزشکان، پزشک‌های عمومی و پزشک‌های داروساز می‌توانند تا سقف 500 میلیون تومان را برای خرید تجهیزات مورد نیاز خود از بانک سینا تسهیلات بگیرند.

وام خرید تجهیزات پزشکان بانک سینا فوری است و در زمان مناسبی به متقاضی تعلق می‌گیرد؛ البته 22.5 درصد از مبلغ این تسهیلات تا زمان بازپرداخت کامل نزد بانک مسدود باقی می‌ماند.

بانک سینا برای وام خرید تجهیزات پزشکان نرخ سود 18 درصد در نظر گرفته است. شما برای بازپرداخت اقساط این وام به 36 ماه زمان نیاز دارید. نداشتن بدهی بانکی و چک برگشتی هم از جمله مهمترین شرایطی هستند که برای دریافت این وام باید داشته باشید.

وام خرید تجهیزات بانک سینا به‌صورت چک در وجه فروشنده در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد؛ بنابراین امکان استفاده از آن را برای انجام کار‌های دیگر ندارید.

مهمترین شرایط برای دریافت وام پزشکان چیست؟

  • داشتن پروانه اشتغال به کار پزشکی
  • داشتن حداقل یک سال سابقه کار
  • داشتن سن بالای ۱۸ سال
  • نداشتن سابقه چک برگشتی
  • نداشتن سابقه ورشکستگی

مدارک لازم برای دریافت وام پزشکان چیست؟

از جمله مهمترین مدارکی که باید برای دریافت وام پزشکان ارائه دهید، عبارتند از:

  • پروانه مطب
  • گواهی عدم بدهی بانکی یا چک برگشتی
  • مدارک هویتی

مزیت های دریافت وام پزشکان چیست؟

  • سقف وام بالا
  • نرخ بهره پایین
  • شرایط آسان
  • امکان دریافت وام بدون سپرده
  • امکان دریافت وام فوری

عیب های دریافت وام پزشکان چیست؟

  • نیاز به سپرده‌گذاری
  • زمان انتظار طولانی برای دریافت وام
  • نیاز به ضمانت

نحوه ثبت نام برای وام پزشکان چگونه است؟

برای ثبت‌نام وام پزشکان در مرحله اول باید طرف دریافت تسهیلات خود را مشخص کنید؛ مثلاً اگر قصد دریافت تسهیلات از طرح‌های صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی را دارید، باید به‌ سراغ شعبه‌های این سازمان بروید و درخواست خود را ارائه دهید. شما باید در این شعبه‌ها اقدام به سپرده‌گذاری هم کنید، چون اغلب تسهیلات پزشکان نیاز به سپرده‌گذاری دارند.

اغلب بانک‌ها اقدام به اعطاء وام فوری پزشکان می‌کنند؛ بنابراین اگر نیاز به دریافت چنین تسهیلاتی دارید، به‌سراغ شعب بانک‌های موردنظر خود بروید و درباره نحوه دریافت تسهیلات از آنها مشاوره بگیرید. حالا بانک‌ها فرمی را در اختیار شما می‌گذارند و فقط کافیست این فرم را پر کنید و مدارک لازم را ارائه دهد. اکنون کارشناس‌ها شرایط را بررسی خواهند کرد تا در صورت تأیید نسبت به اعطای وام برای شما اقدام کنند.

وام پزشکان بدون سپرده چیست؟

در بین انواع تسهیلات در نظر گرفته‌شده از سوی سازمان‌های مختلف برای پزشکان، اغلب آنها نیاز به سپرده‌گذاری دارند که از جمله آنها می‌توان به تقریباً تمام طرح‌های صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی اشاره کرد. در این نوع تسهیلات باید حداقل 6 ماه سپرداه‌گذاری داشته باشید تا طرف قرارداد امکان پرداخت تسهیلات را برای شما داشته باشد.

در این بین، بسیاری از پزشکان قصد دریافت وام بدون سپرده‌گذاری را دارند تا بتوانند بدون پرداخت مبلغ اولیه وام بگیرند. خوشبختانه اغلب وام‌هایی که بانک‌ها برای پزشکان در نظر گرفته‌اند، از نوع بدون سپرده هستند؛ البته توجه داشته باشید که بانک‌ها معمولاً بخشی از وام را به‌عنوان مسدودی سپرده نزد خود نگه می‌دارند که در اغلب موارد این مبلغ حدود 20 درصد از وام اصلی است.

وام پزشکان بدون سپرده چیست؟

اگر زمان دریافت وام برایتان اهمیت زیادی دارد و نمی‌خواهید مبلغی را به‌عنوان سپرده در اختیار طرف قرارداد بگذارید، وام‌های بانک‌ها بهترین گزینه برای شما هستند.

مزیت های وام پزشکان بدون سپرده

از جمله مهمترین مزیت‌های وام پزشکان بدون سپرده عبارتند از:

  • با استفاده از این وام می‌توانید به توسعه کسب‌و‌کار خود کمک کنید.
  • این وام‌ها حتی می‌توانند به شما در ارتقاء کیفیت سبک زندگی کمک کنند.
  • وام‌های بدون سپرده به پزشکان در تأمین هزینه‌های تحصیل فرزندان کمک می‌کنند.

معایب وام پزشکان بدون سپرده چیست؟

وام پزشکان بدون سپرده معایبی هم دارد که نمی‌توان به راحتی از آنها چشم‌پوشی کرد. از جمله این معایب عبارتند از:

  • بدهی‌های این تسهیلات معمولاً سنگین است و فشار‌های اقتصادی در طی دوره بازپرداخت به‌وجود می‌آوند.
  • این نوع تسهیلات معمولاً نرخ سود بیشتری نسبت به تسهیلات دیگر دارند، برای همین هزینه‌ها را افزایش می‌دهند.
  • برای دریافت تسهیلات بدون سپرده شرایط سختتری پیش روی پزشکان قرار می‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به‌داشتن سابقه کار یا سابقه مالی اشاره کرد.

وام پزشکان، تسهیلاتی ارزشمند برای کمک به قشر پزشکی

وام پزشکان تسهیلاتی ارزشمند برای کمک به قشر پزشکان جامعه است که در مبالغ نسبتاً زیاد به آنها اعطا می‌شود. این تسهیلات اغلب شرایط ساده‌ای هم دارند، بنابراین در بازپرداخت آنها دچار مشکلات زیادی نمی‌شوید.

وام پزشکان 1403 انواع مختلفی دارد و با مبالغ، شرایط و مدارک مختلفی به متقاضی اعطاء می‌شود. اگر قصد دریافت این نوع تسهیلات را دارید، توصیه می‌کنیم که حتماً از قبل به شعب بانک یا سازمان موردنظر خود رفته و درباره نحوه دریافت تسهیلات از آنها سؤالاتی بپرسید. کارشناس‌ها با توجه به تجربه و اطلاعات خود در این زمینه می‌توانند ابتدا شرایط شما را بررسی و بهترین نوع تسهیلات را معرفی کنند. شما می‌توانید برای تسهیلات با نرخ سود کم به‌سراغ وام‌هایی با امکان سپرده‌گذاری و برای دریافت تسهیلات فوری به‌سراغ وام‌های بانک‌ها بروید.

ad here
توسط مبینا شمسی خانی 77 نوشته

برچسب ها:
0

نظر یا سوال خود را ثبت کنید