وام زنان سرپرست خانوار 1403 / نحوه ثبت نام، مبلغ و شرایط

وام زنان سرپرست خانوار 1403 / نحوه ثبت نام، مبلغ و شرایط
تاریخ انتشار: - مطالعه: 12 دقیقه
فهرست محتوا

در فرهنگ کشور ما معمولاً زنان وظیفه خانه‌داری و انجام امور منزل را بر عهده دارند. زمانی که زن به هر دلیلی مثل فوت همسر یا طلاق مجبور به بر عهده‌گرفتن سرپرستی خانواده و کار در بیرون یا داخل منزل شود، برخی نهادی‌های اجتماعی با اعطای وام بلاعوض به او در تأمین مخارج زندگی کمک می‌کنند.

کارکردن در بیرون از خانه برای بانوان سرپرست خانوار دشوار است. آنها باید علاوه‌بر تربیت فرزندان و انجام امور خانه‌داری به کار‌های بیرون از منزل برسند. از آنجا که تأمین مخارج می‌تواند برای این افراد بسیار سخت باشد، دولت با اعطای وام این مشکل را برای آنها برطرف می‌کند.

بانک‌ها با توجه به نیاز افراد این وام را به آنها می‌دهند. این وام‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند؛ از وام اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار گرفته تا وام اجاره مسکن زنان سرپرست خانوار و …؛ به‌همین منظور شما باید با شرایط دریافت این وام، مبلغ و نحوه ثبت‌نام آن آشنا شوید.

وام زنان سرپرست خانوار چیست؟

وام زنان سرپرست خانوار بانک رفاه یا سایر نهاد‌های اجتماعی برای بانوانی در نظر گرفته ‌شده است که درآمد خیلی کمی دارند و در شرایط سخت درآمدزایی می‌کنند. این وام به این افراد تعلق می‌گیرد تا بتوانند نیاز‌های اساسی خود و خانواده را برطرف کنند.

همچنین بخوانید: شرایط ثبت نام وام با کارت یارانه 1403 / مبلغ و مدارک

در کشور ما زنان را به‌عنوان عنصر اصلی منزل می‌شناسند، همان چراغ خانه‌ای که اگر نباشد، خانه برای همیشه سوت و کور باقی می‌ماند. وظیفه زنان در زندگی معمولاً تربیت فرزندان و مدیریت خانواده است و هیچ‌گونه شغلی برای آنها در بیرون از منزل در نظر گرفته نشده، به‌ همین دلیل مردان انجام کار‌های بیرون از خانه را از جمله کار و درآمدزایی بر عهده می‌گیرند. حالا شاید زنان به‌دلایل مختلفی مثل طلاق یا فوت همسر مجبور به کار در بیرون از خانه شوند که در این صورت مسیری سخت پیش ‌رو دارند، چون باید مدیریت مخارج خانواده را نیز بر عهده بگیرند.

وام زنان سرپرست خانوار چیست؟

طی این شرایط دولت برنامه‌ای با عنوان وام زنان سرپرست خانوار بانک مهر ایران یا نهاد‌های مختلف سازمانی دیگر مثل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی در نظر گرفته که طی این برنامه تسهیلاتی را برای این افراد در نظر می‌گیرد. حالا خانم‌های سرپرست خانوار می‌توانند با استفاده از این تسهیلات به راحتی از عهده مخارج برآیند. این وام از نوع بلاعوض بوده و فقط تحت شرایطی مخصوص به خانم‌ها اعطا می‌شود؛ بنابراین هر کسی امکان دریافت آن را ندارد.

اگر به‌عنوان یک خانم سرپرست خانوار در انجام امور زندگی و تأمین مایحتاج از جمله پوشاک، مواد غذایی، آموزش و در برخی موارد حتی راه‌اندازی کسب‌و‌کار دچار مشکل شده‌اید، توصیه می‌کنیم که برای دریافت این وام اقدام کنید؛ نهاد‌های دولتی با درنظرگرفتن شرایط شما می‌توانند این وام را به شما اعطا کنند.

معرفی انواع وام زنان سرپرست خانوار

تنها وامی که به زنان سرپرست خانواده تعلق می‌گیرد، وام تعیین‌شده از سوی بهزیستی یا کمیته امداد نیست؛ آنها می‌توانند متناسب با شرایط خود تسهیلات دیگری را از بانک‌ها بگیرند که عبارتند از:

وام بانوان بانک دی

این وام برای خانم‌هایی در نظر گرفته‌ شده که در بانک دی حسابی دارند. این وام برای خانم‌های شاغل یا خانه‌دار است و شما حتی می‌توانید امتیاز آن را به دیگر اعضای خانواده خود واگذار کنید. برای دریافت این وام باید حداقل 2 میلیون تومان به‌عنوان حساب سپرده در این بانک داشته باشید.

طرح بانو ایران بانک کشاورزی

اگر حساب سپرده‌ای در بانک کشاورزی دارید، این بانک می‌تواند وام فوری در اختیار شما بگذارد تا با استفاده از آن بتوانید از پس برخی هزینه‌ها برآیید.

برای دریافت وام بانک کشاورزی باید حتماً حسابی سپرده در این بانک باز کرده باشد که بین 4 تا 6 ماه از زمان افتتاح آن می‌گذرد.

وام بانک کارگشایی برای زنان سرپرست خانوار

اگر در اختیار این بانک طلا به‌عنوان ضمانت بگذارید، امکان دریافت وام قرض‌الحسنه با مبلغ اندک را دارید.

همینطور بخوانید: وام اجاره مسکن 1403 / از وام مستاجران چه میدانید؟

طرح یاس بانک سینا

اگر می‌خواهید با استفاده از تسهیلات لوازم خانگی بخرید یا گره‌ای از مشکلات خود را باز کنید، بانک سینا طی برنامه‌ای به نام طرح یاس، کارتی اعتباری در اختیارتان می‌گذارد که از طریق آن می‌توانید از فروشگاه‌های مرتبط خرید خود را انجام دهید.

کسانی که در بانک سینا حساب دارند، تنها همین که مشتری این بانک هستند، ضمانتی برای دریافت کارت اعتباری توسط آنهاست و نیاز به تدارک شرایط دیگری ندارند.

وام طرح پرنیان بانک ملت

اگر در بانک ملت حساب سپرده داشته باشید، این بانک طی شرایطی به شما تسهیلاتی فوری ارائه می‌دهد. این وام مخصوص کسانی است که می‌خواهند هر چه سریعتر مبلغی را برای بازکردن گره‌های زندگی خود به دست آورند.

اگر می‌خواهید از این وام بهره‌مند شوید، باید حسابی سپرده با حداقل 10 میلیون تومان را در این بانک باز کنید.

مزیت های وام زنان سرپرست خانوار چیست؟

وام زنان سرپرست خانوار با ضمانت دولت چه مزیت‌هایی دارد؟ در واقع مهمترین مزیت این تسهیلات بهبود بخشیدن به شرایط زندگی خانم‌هایی است که به سختی از پس بحران‌های مالی خانواده بر می‌آیند. در بسیاری از موارد وامی را که به این خانم‌ها اعطا می‌کنند، با سود بسیار کم و اقساط بلند مدت تعیین می‌شود. این مسأله باعث می‌شود تا آنها در بازپرداخت این وام مشکلی نداشته باشند. این وام مزیت‌های دیگری نیز دارد که عبارتند از:.

مزیت های وام زنان سرپرست خانوار چیست؟

افزایش استقلال مالی

استقلال مالی مهمترین مزیت وام زنان سرپرست خانواده است. هر گاه هر یک از اعضای خانواده بتوانند شرایط مالی خوبی را فراهم کنند که نیاز آنها به کسی بیرون از خانواده از بین برود، یعنی آنها استقلال مالی دارند. با دریافت این وام می‌توان اقساط را پرداخت کرده و مخارج لازم را انجام داد. حالا با مبلغ باقیمانده امکان راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار نیز وجود دارد تا فرد بتواند با فعالیت‌های کاری از عهده مخارج بر بیاید و استقلال مالی خانواده را حفظ کند.

ایجاد شرایطی مناسب برای راه اندازی کسب و کار

در شرایط فعلی و تورم بالایی که روز‌به‌روز باعث افزایش قیمت اجناس می‌شود، راه‌اندازی کسب‌و‌کار برای زنان سرپرست خانواده کمی دور از ذهن است. آنها مجبور هستند تمام درآمد خود را صرف اقساط و تأمین مایحتاج زندگی کنند که در این صورت دیگر درآمدی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار باقی نمی‌ماند. به‌واسطه وام دریافتی از سوی دولت این افراد می‌توانند کسب‌و‌کار خود را در کنار پرداخت اقساط راه بیندازند و به‌مرور مشکلات مالی خود را بین ببرند.

امنیت مالی

امنیت مالی مهمترین رکن برای ایجاد آرامش در کانون خانواده است. تا زمانی که امنیت مالی وجود نداشته باشد، سرپرست خانواده مجبور به کار‌کردن‌های بیش از اندازه و انجام فعالیت‌های سخت به‌منظور تأمین مخارج خواهد بود. با دریافت وام، امنیت مالی قابل‌توجه‌ای به‌وجود می‌آید که اگر از این وام به درستی استفاده شود، این امنیت تا همیشه پابرجا باقی می‌ماند و دیگر خانواده با این چالش روبرو نخواهند شد.

همچنین بخوانید: وام ساخت مسکن 1403 / ثبت نام، مبلغ و شرایط اخذ وام

افزایش اعتماد به نفس

یکی از مهمترین مسائلی که زنان با آن در جامعه دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اعتماد به نفس کم است. این اتفاق به‌دلیل شرایط و فشار‌های اجتماعی به‌وجود می‌آید. زمانی که زنان سرپرستی خانواده را بر عهده دارند و باید حتماً مخارج آنها را تأمین کنند، کمتر به مسأله‌ای مهم مثل اعتماد به نفس توجه می‌کنند؛ همین مسأله باعث می‌شود تا به‌مرور اهمیت به خود را از یاد ببرند. با تهیه وام زنان سرپرست خانوار بهزیستی یا ارگان‌های دیگر این اعتماد به نفس به خانم‌های سرپرست خانواده باز می‌گردد.

ارتقاء مهارت

در جامعه امروزی برای ارتقاء مهارت باید هزینه‌ای پرداخت کرد. مهم نیست در چه زمینه‌ای قصد آموزش و یادگیری دارید، به هر حال برای شرکت در کلاس‌ها یا گروه‌های آموزشی باید مبلغی را بپردازید. این موضوع باعث می‌شود تا زنان سرپرست خانوار نتوانند از عهده هزینه‌های کلاس‌های آموزشی بربیایند. در این شرایط معمولاً آنها عطایش را به لقایش می‌بخشند و به فکر انجام کار‌های ساده می‌افتند تا با درآمد اندک این کار‌ها گذران زندگی کنند.

با دریافت وام زنان سرپرست خانوار بانک رسالت یا هر نهاد دیگری شما می‌توانید به‌عنوان یک خانم سرپرست خانوار مبلغی را برای شرکت در کلاس‌ها یا کارگاه‌های آموزشی کنار بگذارید تا با افزایش مهارت شانس بیشتری برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار شخصی و موفقیت در آن داشته باشید.

مدارک لازم برای دریافت وام زنان سرپرست خانواده چیست؟

برای دریافت وام زنان سرپرست خانوار کمیته امداد یا بهزیستی باید برخی مدارک مهم را ارائه دهید که عبارت هستند از:

  • مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای یا دیگر مراکز آموزشی معتبر
  • پرونده اشتغال و مجوز به کار در صورت‌داشتن کسب‌و‌کار
  • ارائه معرفی نامه بهزیستی یا کمیته امداد به بانک

اگر قصد دارید وام زنان سرپرست خانوار بانک ملت یا سایر ارگان‌ها به غیر از بهزیستی و کمیته امداد را دریافت کنید، ارائه این مدارک الزامی است:

  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی جهت احراز هویت
  • مدارک مبتنی بر سرپرست خانواده بودن ایشان مانند طلاق‌نامه
  • مراجعه به یکی از بانک‌های عامل مانند بانک رفاه کارگران

نحوه ثبت نام وام زنان سرپرست خانوار

متأسفانه در حال حاضر هیچ سامانه یا وب‌سایتی برای ثبت‌نام وام زنان سرپرست خانواده وجود ندارد؛ بنابراین اگر شما قصد دریافت این وام را دارید، باید ابتدا به نهاد دولتی مورد نظر خود مراجعه کنید. در آنجا کارشناس تمام توضیحات لازم درباره نحوه دریافت وام و مدارک لازم را بازگو می‌کند. حالا اگر شما با شرایط موافق باشید، کافیست تا مدارک و شرایط را فراهم کنید تا وام به شما تعلق بگیرید.

همینطور بخوانید: وام سربازی 1403 / مبلغ، شرایط و مدارک موردنیاز

مثلاً فرض کنید قصد دریافت وام زنان سرپرست خانوار بانک سپه یا وام زنان سرپرست خانوار بانک ملی را دارید، در این شرایط کافیست تا به‌سراغ شعبه‌های این بانک‌ها در محل زندگی خود بروید. حالا کارشناس متناسب با سیاست‌های تعیین‌شده توسط بانک شرایط لازم را جهت دریافت وام به شما می‌گوید. زمانی که این شرایط را فراهم کنید، بانک خیلی زود با درخواست وام شما موافقت می‌کند و امکان دریافت آن را دارید.

مبلغ وام زنان سرپرست خانوار چقدر است؟

دولت جهت پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار 100 میلیون تومان را در نظر گرفته است. البته این مبلغ شاید در آینده افزایش پیدا کند که در این صورت خانم‌های خانه‌دار سرپرست می‌توانند متناسب با شرایط و مبالغ جدید برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. خوشبختانه دولت سود بسیار کمی را برای این تسهیلات در نظر می‌گیرد تا خانم‌ها بتوانند با خیال راحت آن را دریافت کرده و برای مشکلات مختلف زندگی خود صرف کنند. در واقع دولت فقط 4 درصد سود در نظر گرفته که مبلغ ناچیزی در قبال وام به‌شمار می‌آید.

اگر زن سرپرست خانواده تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد باشد، امکان دریافت وام بلاعوض 150 تا 200 میلیون تومانی را دارد. البته که این وام برای مسکن است که به مددجویان تعلق می‌گیرد.

تعداد اقساط وام زنان سرپرست خانوار چقدر است؟

در صورت اعطای وام به زنان سرپرست خانوار دولت برای آنها یک بازه 7 ساله در نظر می‌گیرد تا مبلغ وام دریافتی را برگردانند. این بازه طولانی باعث می‌شود تا هیچ فشاری بر روی سرپرست‌های خانوار به‌وجود نیاید و آنها بتوانند به‌خوبی از عهده پرداخت هزینه‌ها بر بیایند.

نحوه بازپرداخت اقساط وام زنان سرپرست خانوار چگونه است؟

خوشبختانه نحوه بازپرداخت وام برای خانم‌های سرپرست خانواده بسیار منعطف است. آنها می‌توانند بعد از پرداخت وام اشتغال به زنان سرپرست خانوار توسط دولت، کسب‌و‌کاری را راه‌اندازی کنند. حالا درآمدزایی آنها شروع می‌شود. طی این مدت آنها امکان این را دارند که به‌مرور درآمد خود را افزایش دهند. با افزایش درآمد پرداخت مبلغ ناچیز وام که برای آنها کار سختی نخواهد بود. با یک حساب و کتاب کوچک متوجه می‌شوید که آنها برای بازپرداخت مبلغ این تسهیلات 84 ماه فرصت دارند، بنابراین می‌توانند از پس اقساط به‌خوبی برآیند.

وام زنان سرپرست خانوار؛ راهی برای رفع مشکلات آنها

وام زنان سرپرست خانوار راهی برای رفع مشکلات آنها است. اگر به‌عنوان یک خانم خانه‌دار یا شاغل مشغول به کار هستید که شخصی غیر شما نمی‌تواند وظیفه سرپرستی خانواده را بر عهده بگیرد، توصیه می‌کنیم که حتماً برای دریافت این تسهیلات اقدام کنید. با دریافت وام می‌توانید کسب‌و‌کاری را راه بیندازید و به‌مرور تمام بدهی‌های خود را بپردازد. همچنین از طریق همین کسب‌و‌کار امکان پرداخت بدهی‌های وام نیز وجود دارد.

اکنون که می‌دانید وام زنان سرپرست خانوار به چه کسانی تعلق می‌گیرد، توصیه می‌کنیم که در صورتی که واجد شرایط هستید، حتماً این وام را بگیرید و با استفاده از آن گره‌های زندگی خود را باز کنید. وام اشتغال بدون ضامن برای زنان سرپرست خانوار یا سایر تسهیلات بازپرداخت خیلی سختی ندارند و دولت سعی کرده تا تمام همکاری خود را نشان دهد تا خانم‌ها بتوانند بدون هیچ مشکلی مبلغی را به‌عنوان وام دریافت کنند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به کمیته امداد، بهزیستی یا سایر ارگان‌های مربوطه بروید.

ad here
توسط مبینا شمسی خانی 67 نوشته

برچسب ها:
2

نظر یا سوال خود را ثبت کنید