خرید اقساطی هارد اکسترنال 1403 / خرید دقسطی هارد تمام برندها

خرید اقساطی هارد اکسترنال 1403 / خرید دقسطی هارد تمام برندها
تاریخ انتشار: - مطالعه: 13 دقیقه
فهرست محتوا

انواع هارد اکسترنال از جمله کاربردی‌ترین ابزار‌ها در دنیای امروزی هستند که وظیفه نگهداری و حمل داده‌ها را بر عهده دارند. شما می‌توانید این ابزار را به‌واسطه رابط‌های USB به کامپیوتر، لپتاپ یا دستگاه‌های مشابه متصل و داده‌هایی را بین حافظه دستگاه با این هارد رد و بدل کنید.

هارد اکسترنال این‌روز‌ها تبدیل به عضو جدانشدنی خانواده کامپیوترها‌شده‌اند و تقریباً تمام کسانی که در حوزه فناوری و تکنولوژی فعالیت می‌کنند یا حتی افراد معمولاً تمایل دارند که این هارد را با ظرفیتی بالا تهیه کنند تا دیگر در نگهداری و حمل داده‌ها دچار مشکل نشوند.

هارد اکسترنال انواع مختلفی دارد و مدل‌های متنوعی تولید و به فروش می‌رسد. قبل از اینکه برای خرید اقساطی این قطعه اقدام کنید، باید درباره این محصول و ویژگی‌های آن اطلاعات کافی به دست‌آورید تا مبادا بعد از خرید خود پشیمان‌شده و مدتی طولانی مجبور به بازپرداخت اقساط شوید.

هارد اکسترنال چیست؟

هارد اکسترنال که در زبان انگلیسی به آن External Hard Drive می‌گویند، دستگاهی برای ذخیره‌سازی انواع داده‌ها با فرمت‌های مختلف است. این دستگاه از طریق رابط‌های مختلفی از جمله USB، Thunderbolt، eSATA، یا Firewire به کامپیوتر یا دستگاه موردنظر متصل می‌شود و امکان انتقال داده‌ها را برایتان میسر می‌سازد. در این دستگاه‌ها از Hard Disk Drive یا Solid State Drive استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید: خرید اقساطی ساعت هوشمند / خرید قسطی ساعت مچی با لندو

اندازه این قطعه شاید به اندازه کف دست شما هم نباشد، اما این‌روز‌ها تبدیل به ابزاری کاربردی ‌شده است. شما می‌توانید انواع فایل‌های مختلف خود از جمله فیلم‌ها، عکس‌ها و سند‌ها را در هارد اکسترنال ذخیره‌سازی کنید. این دستگاه‌ها را در واقع می‌تواند ابزاری مشابه فلش USB‌ها دانست که با فضای ذخیره‌سازی بیشتر و با ابعاد بزرگتر استفاده می‌شوند.

هارد اکسترنال چیست؟

مهم نیست که از چه نوع هارد اکسترنالی استفاده می‌کنید، به هر حال این وسیله به‌صورت خارجی به دستگاه مورد نظر شما متصل می‌شود. خوشبختانه برای استفاده از این دستگاه نیازی به توجه به نوع سیستم‌عامل نیست. شما می‌توانید فایلی را ذخیره کرده و سپس از طریق این دستگاه به کامپیوتری دیگر با سیستم‌عامل مک یا هر نوع سیستم‌عامل دیگری انتقال دهید.

کاربرد هارد اکسترنال چیست؟

شاید با خود بگویید که کامپیوتر‌ها فضای ذخیره‌سازی مخصوص خود را دارند، فلش یو‌اس‌بی‌ها نیز تا حدود کار ما را راه می‌اندازند، بنابراین چه نیازی به تهیه هارد اکسترنال داریم؟ برای پاسخ به این سؤال باید با کاربرد‌های این قطعه آشنا شوید:

پشتیبان گیری

شما می‌توانید تمام اطلاعات مهم لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود را روی هارد اکسترنال ذخیره‌سازی کنید و این ابزار را در جایی امن مثل گاوصندوق قرار دهید. حالا در صورتی که به هر دلیلی مشکلی برای اطلاعات داخل لپ‌تاپ شما به‌وجود بیاید، امکان استفاده از محتویات هارد را دارید.

افزایش فضای ذخیره‌سازی

گاهی داده‌ها به‌قدری حجیم هستند که فضای رایانه به تنهایی نمی‌تواند نیاز شما را برطرف کند که در این زمان می‌توانید با تهیه هارد اکسترنال مشکل به‌وجود آمده را برطرف کنید. این چالش بیشتر برای کسانی پیش می‌آید که با انواع ویدیو‌ها و فیلم‌های مختلف با حجم‌های متفاوت سروکار دارند و فضای ذخیره‌سازی همواره برای آنها یک چالش بزرگ است.

انتقال داده

هارد اکسترنال به راحتی از طریق درگاه‌های رابط به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شود. با این ویژگی به راحتی می‌توانید حتی حجیم‌ترین فایل‌ها را بین دستگاه‌ها منتقل کنید و دیگر دغدغه‌ای بابت آپلود آنها در اینترنت، کم‌بودن فضای ذخیره‌سازی فلش یواس‌بی و … نداشته باشید.

ذخیره‌سازی داده‌های حساس

بعضی داده‌ها برای برخی ارگان‌ها یا سازمان‌ها به‌قدری مهم هستند که نباید روی رایانه کارمندان یا حتی روی رایانه شخصی خود باشند. در این صورت مدیریت می‌تواند دستور انتقال فایل‌ها به هارد اکسترنال را دهد تا داده‌ها به‌صورت شخصی نزد وی نگهداری شوند.

ظرفیت هارد اکسترنال چقدر است؟

انواع هارد اکسترنال که توسط کمپانی‌های مختلفی تولید می‌شوند، ظرفیت‌های متنوعی دارند. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود یکی از انواع این ابزار‌ها را متناسب با میزان بودجه‌تان تهیه کنید.

  • 250 GB تا 1TB : هارد‌هایی که در این حجم به فروش می‌رسند، معمولاً برای مصارف ساده هستند. شما می‌توانید با این ابزار داده‌های کوچک را به راحتی بین دستگاه‌های مختلفی جا‌به‌جا کنید. در واقع این نوع هارد اکسترنال را به‌عنوان یک حافظه افزونه می‌شناسند که به‌منظور پشتیبان‌گیری از فایل‌های محدود به کار می‌آیند.
  • 2 TB تا 4 TB : هارد‌هایی با این ظرفیت برای کسانی مناسب است که نسبت به گروه قبلی نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارند. این نوع هارد معمولاً برای ذخیره‌سازی عکس‌ها، فیلم‌ها و … به کار می‌آید.
  • 5 TB تا 8 TB : اگر مجموعه آهنگ‌ها یا ویدیو‌های حجیمی دارید که امکان ذخیره‌سازی آنها صرفاً در حافظه رایانه وجود ندارد، این نوع هارد را بخرید. فضای ذخیره‌سازی بالای این ابزار به شما کمک می‌کند تا آرشیو‌های بزرگ از انواع فیلم‌ها، موزیک‌ها و … بسازید.
  • 10 TB به بالا: استودیو‌های فیلم‌سازی، شرکت‌های بزرگ یا سرور‌های شبکه معمولاً از این نوع هارد اکسترنال برای ذخیره‌سازی یا جابه‌جایی اطلاعات استفاده می‌کنند.

انواع مختلف فضا‌های ذخیره‌سازی در هارد‌های اکسترنال موجب ‌شده است تا هرکسی متناسب با بودجه‌ای که در نظر گرفته، بتواند یکی از این محصولات را بخرد. هر چه بودجه بیشتری برای خرید هارد در نظر بگیرید، محصولی با ظرفیت بیشتر تهیه می‌کنید.

سرعت هارد اکسترنال چیست؟

وقتی که از اصطلاح سرعت هارد اکسترنال استفاده می‌شود، مقصود بیان سرعت انتقال داده‌ها از طریق این ابزار است. سرعت این ابزار به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد که عبارت هستند از:

نوع هارد

این ابزار‌ها در دو نوع هارد دیسک یا HDD و هارد دیسک از جنس حالت جامد یا SSD به فروش می‌رسند. هارد‌های SSD عملکرد بهتری نسبت به HDD‌ها دارند، چون برای انتقال داده‌ها به‌صورت الکترونیکی عمل می‌کنند و نیازی به قطعه‌های متحرک ندارند.

سرعت چرخش

در صورت تمایل به خرید هارد‌های HDD باید حتماً به سرعت چرخش آنها توجه کنید. این دستگاه‌ها معمولاً با سرعت 5400 دور در دقیقه یا 7200 دور در دقیقه به فروش می‌رسند. اگر هاردی با 7200 دور در دقیقه بخرید، کار‌ها را با سرعت بالاتری انجام می‌دهید.

رابط اتصال

نوع رابطی که از آن برای اتصال هارد به دستگاه مورد نظر استفاده می‌کنید نیز اهمیت دارد. مثلاً کسانی که برای انتقال داده‌ها از USB 2.0 استفاده می‌کنند، همواره سرعت کمتری نسبت به کسانی دارند که نوع اتصال آنها USB 3.0 و USB 3.1 Gen 1 است. در صورت استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند Thunderbolt نیز سرعت به میزان قابل‌توجه‌ای بالا می‌رود.

کیفیت و مدل هارد

بعضی از این دستگاه‌ها با کیفیت و مدل‌های بالاتری تولید‌ شده و به فروش می‌رسند که انتظار می‌رود که سرعت بیشتری نسبت به دستگاه‌های دیگر داشته باشند.

سیستم اصلی و رایانه متصل

سیستم اصلی و رایانه‌ای که از طریق آن به هارد اکسترنال متصل هستید نیز روی سرعت این دستگاه تأثیر می‌گذارد. در واقع در برخی از رایانه‌ها از رابط‌های قدیمی استفاده می‌شود که شاید باعث کاهش سرعت انتقال داده شوند.

هارد اکسترنال HDD یا SSD؟ کدام یک بهتر است؟

شاید با توضیحاتی که تا به الان خواندید، پاسختان SSD باشد؛ اما توصیه می‌کنیم که عجله‌ای نداشته باشید و تمام مزیت‌ها و ویژگی‌های این دستگاه‌ها را بدانید و سپس بر اساس نیاز خود اقدام به خرید آنها کنید.

همچنین بخوانید: خرید اقساطی کولرگازی بدون ضامن و پیش پرداخت در لندو

هارد اکسترنال HDD یا SSD

هارد اکسترنال HDD

مزیت‌ها:

  • این دستگاه‌ها معمولاً با قیمت کمتری نسبت به مدل‌های SSD به فروش می‌رسند؛ بنابراین اگر بودجه شما کم است، اما نیاز به دستگاهی با فضای ذخیره‌سازی زیاد دارید، این نوع هارد اکسترنال می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
  • HDD همواره بالاترین ظرفیت ذخیره‌سازی را دارد و معمولاً برای کسانی که داده‌های حجیم دارند، گزینه‌ای مناسبتر است.
  • اگر به‌طور متناوب به داده‌های خود نیازی ندارید و تا طولانی مدت باید آنها را صرفاً ذخیره‌سازی کنید، هارد‌های HDD برای شما گزینه بهتری هستند.

عیب‌ها:

  • HDD‌ها به‌دلیل سرعت کمتر نسبت به SSD‌ها محبوبیت کمتری دارند. در واقع شما برای انتقال داده از طریق این ابزار باید زمان بیشتری را صرف کنید.
  • این دستگاه‌ها با حجم و وزن بیشتری نسبت به مدل‌های SSD به فروش می‌رسند؛ بنابراین شاید در حمل مشکلاتی برایتان به‌وجود اورند.

هارد اکسترنال SSD

مزیت‌ها:

  • سرعت بالا مهمترین مزیت SSD‌ها است که اغلب افراد به‌دلیل همین ویژگی ترجیح می‌دهند که اقدام به خرید آنها کنند. در واقع شما می‌توانید انواع داده‌های حجیم را در مدت زمان کوتاه‌تری به‌واسطه این دستگاه‌ها انتقال دهید.
  • این دستگاه‌ها وزن سبک و ابعاد کوچکتری نسبت به مدل‌های HDD دارند و به‌همین دلیل معمولاً در جابه‌جایی مشکلی برایتان به‌وجود نمی‌آورند.
  • مدل‌های SSD در برابر انواع لرزش و ضربه مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند، برای همین دیرتر آسیب می‌بینند یا خراب می‌شوند.

عیب‌ها:

  • قیمت انواع هارد SSD همواره نسبت به مدل‌های HDD بیشتر است؛ بنابراین اگر بخواهید هارد‌هایی با ظرفیت بالا بخرید، باید هزینه‌های بیشتری نیز بپردازید.
  • ظرفیت محدودتر این دستگاه‌ها را نمی‌توان از قلم انداخت. در واقع هارد SSD با ظرفیت کمتری نسبت به هارد HDD تولید و روانه بازار می‌شود.

معرفی بهترین برندهای تولیدکننده هارد اکسترنال در جهان

اگر می‌خواهید هارد اکسترنال بخرید، باید با برند‌های تولیدکننده آنها نیز آشنا باشید:

  • WD یا Western Digital
  • Seagate
  • Toshiba
  • LaCie
  • SanDisk
  • Samsung

مزیت‌های هارد اکسترنال چیست؟

هارد‌های اکسنرتال مزیت‌های مختلفی دارند که به‌دلیل همین ویژگی‌ها توانسته‌اند جایگزین بسیاری از ابزار‌های ذخیره‌سازی اطلاعات شوند:

همنیطور بخوانید: خرید کامپیوتر قسطی بدون پیش پرداخت و ضامن در سرتاسر ایران

قابلیت حمل و نقل

شما به راحتی می‌توانید این هارد‌ها را به خود به شهر‌ها یا حتی کشور‌های مختلف حمل کنید. هارد‌های اکسترنال ابعاد کوچکی دارند و برای همین به راحتی در قسمت از کوله‌پشتی یا کیف رودوشی قرار می‌گیرند. البته که در حین جا به‌جایی باید مراقب باشید تا آسیبی به این دستگاه وارد نشود.

بهبود عملکرد

با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید عملکرد رایانه شخصی خود را بهبود ببخشید. در واقع با این دستگاه فضای بیشتری در اختیار دارید که برای انجام کار‌های مختلف می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

امنیت داده‌ها

در برخی از این دستگاه‌ها قابلیت‌هایی مثل رمزنگاری داده‌ها نهادینه‌ شده است تا کاربر با خیال راحت داده‌های مهم را در آنها ذخیره‌سازی کند و نگران دسترسی دیگران به آنها نباشد.

در واقع در این دستگاه‌ها از سیستم‌های احراز هویت 2 عاملی و … استفاده می‌شود تا جلوی دسترسی غیرمجاز را بگیرند.

مقاومت بالا در برابر ضربه و آب

برخی از این دستگاه‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که مقاومت بالایی در برابر ضربه و آب دارند. این ویژگی باعث می‌شود تا از آنها در شرایط خشن، محیط‌های سخت فیلمبرداری و … استفاده کنند.

نصب و راه‌اندازی راحت

یکی از مهمترین ویژگی‌های هارد‌های اکسترنال نصب و راه‌اندازی راحت آنهاست. در واقع شما می‌توانید بدون نیاز به هیچگونه نرم‌افزاری آنها را روی اغلب دستگاه‌ها نصب کرده و از قابلیت‌های فوق‌العاده‌شان بهره‌مند شوید.

مقرون به صرفه بودن

هارد اکسترنال گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. در واقع شما با صرف هزینه‌ای معقولانه می‌توانید فضای ذخیره‌سازی اطلاعات خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

پورت‌های هارد اکسترنال

پورت اتصال برای هارد‌های اکسترنال به نوع هارد و رابط اتصال آن بستگی دارد. برای این دستگاه‌ها از 2 نوع اتصال مختلف استفاده می‌شود:

  • USB یا Universal Serial Bus: رابطی استاندارد برای اتصال دستگاه‌های جانبی به کامپیوتر است که در انواع مختلفی از جمله USB 2.0، USB 3.0، USB 3.1 Gen 1 و USB 3.1 Gen 2 تولید می‌شود.
  • Thunderbolt: این پورت بسیار قدرتمند و سریع است که از انواع Thunderbolt 1، Thunderbolt 2، و Thunderbolt 3. Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کند.

خرید اقساطی هارد اکسترنال چگونه است؟

هارد اکسترنال هر چند با قیمت‌های متنوعی به فروش می‌رسد، اما شاید هزینه خریداری آن برای برخی سنگین باشد که در این صورت آنها می‌توانند این محصول را به‌صورت اقساطی خریداری کنند. لندو شرایطی را به‌وجود آورده که شما می‌توانید به‌شکل آنلاین و قسطی هارد اکسترنال مورد نظر خود را بخرید و سپس طی اقساطی مشخص هزینه آن را بپردازید.

لندو راهکاری مقرون‌به‌صرفه برای کسانی است که نمی‌خواهند هزینه خرید هارد را به یک‌باره پرداخت کنند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، کافیست با شرایط لندو موافقت کرده و خرید خود را از طریق آن انجام دهید.

خرید اقساطی هارد اکسترنال؛ راهکاری برای تهیه این محصول

با آگاهی از ویژگی‌های هارد اکسترنال و انواع آنها شاید قصد داشته باشید که این محصول را بخرید. خوشبختانه با امکان خرید اقساطی هارد اکسترنال از طریق لندو بسیاری از مشکلات شما در مسیر تهیه این محصول برطرف می‌شود. این هارد با ویژگی‌های مختلف خود قطعاً نیاز شما به یک فضای ذخیره‌سازی پیشرفته را از بین می‌برد، بنابراین حتماً برای خرید آن اقدام کنید.

ad here
توسط مبینا شمسی خانی 68 نوشته

برچسب ها:
1

نظر یا سوال خود را ثبت کنید