خرید اقساطی کولرگازی بدون ضامن و پیش پرداخت در لندو

خرید اقساطی کولرگازی بدون ضامن و پیش پرداخت در لندو
تاریخ انتشار: - مطالعه: 13 دقیقه
فهرست محتوا

کولرگازی یکی از اقلام پرمصرف در روز‌های گرم سال است. استفاده از این وسیله در روز‌های بهاری و تابستانی، به‌خصوص در مناطق جنوبی کشورمان به‌دلیل آب‌و‌هوای گرم، بسیار ضروری و مهم بوده و بسیاری از مردم حتی 2 یا چند کولر را برای خانه‌شان تهیه می‌کنند.

در‌صورتی‌که مشخصات و ویژگی‌های کولرگازی‌ها را بشناسید و درباره آنها اطلاعات مناسبی به‌ دست بیاورید، در طول روزهای گرم سال همواره سرمایش خانه‌تان به بهترین شکل تامین می‌شود.

قیمت کولرگازی نسبت به کولر‌های معمولی نسبتاً بالاست و متأسفانه بسیاری از مردم امکان خرید این محصول را ندارند؛ اما خوشبختانه با روی کار آمدن وب‌سایت‌ها و شرکت‌های خرید اقساطی ،آنها می‌توانند تنها با استفاده از سفته این کولر را متناسب با ویژگی‌های دلخواه خود خریداری کرده و هزینه‌اش را طی اقساط مشخصی پرداخت کنند.

برای خرید حضوری یا اقساطی باید اطلاعاتتان درباره این وسیله کامل باشد؛ اما آیا می‌دانید یک کولرگازی خوب چه ویژگی‌هایی دارد و بهترین برند‌های عرضه‌کننده این محصول چه هستند؟

معرفی انواع کولرگازی

آیا انواع کولرگازی‌ها و ویژگی‌های مختلف این محصولات را می‌شناسید؟

معرفی انواع کولرگازی

  •  پنجره ای

مدل‌های پنجره‌ای به ‌راحتی در داخل پنجره‌ها نصب می‌شوند؛ بنابراین هیچ نیازی به متصل ‌کردن آنها به دیوار و تحمل دردسر‌های حاصل از انجام این کار را ندارید. در واقع با استفاده از این محصولات نیازی به لوله‌های مسی یا سوراخ‌کردن دیوار نیست. مدل‌های پنجره‌ای نسبت به سایر مدل‌ها از قیمت کمتری برخوردارند، اما به ‌خوبی محیط را خنک کرده و دمای مورد نیازتان را تأمین می‌کنند.

از جمله ویژگی‌های منفی مدل‌های پنجره‌ای می‌توان به ایجاد صدای زیاد، وزن بالا و مصرف برق زیاد اشاره کرد.

همچنین بدانید: خرید اقساطی صندلی ماساژور بدون پیش پرداخت و ضامن

  • اسپیلت

اسپیلت‌ها متداولترین نوع کولرگازی‌ها هستند که به دیوار متصل می‌شوند و به‌ خوبی دمای مورد نیاز محیط را فراهم می‌کنند. اسپیلت‌ها این قابلیت را دارند تا در روز‌های گرم سال هوا را خنک و در روز‌های سرد سال هوا را گرم کنند؛ بنابراین با خرید آنها دیگر هیچ نیازی به وسایل سرمایشی یا گرمایشی اضافه نخواهید داشت.

از جمله ویژگی‌های مثبت دیگر این محصولات می‌توان به تصفیه ‌کردن هوای محیط اشاره کرد. قابلیت تنظیم هوای این دستگاه‌ها نیز موجب می‌شود تا دما را کاملاً بر اساس نیازتان تغییر دهید و به‌ دلیل همین ویژگی حتی از کولرگازی در فصل بهار نیز استفاده کنید.

نصب این دستگاه‌ها سخت و کاری حرفه‌ای است؛ بنابراین اگر مهارت کافی در نصب آنها ندارید، حتماً از تکنسین‌ها و کارشناس‌های فعال در زمینه نصب این محصولات کمک بگیرید.

کولرگازی‌های اسپلیت مصرف برق مناسبی دارند، اما در نقطه مقابل با قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر به فروش می‌رسند. برخی افراد به ‌دلیل صدای کم اسپیلت‌ها حاضرند قیمت گزافی بابت خرید آنها بپردازند، اما ظهر‌ها و شب‌ها حین استفاده خواب راحت و آرامش‌بخشی داشته باشند.

  • ایستاده

کولرگازی‌های ایستاده نوع دیگری از این محصولات هستند که در ابعاد بزرگتری نسبت به سایر کولر‌ها به فروش می‌رسند. این کولر‌ها در اماکن عمومی به‌ کار می‌آیند و هیچ نیازی به نصب ندارند. مدل‌های ایستاده در 2 نوع قابل ‌حمل و ثابت به فروش می‌رسند که مدل‌های قابل ‌حمل در اماکن مسکونی نیز به ‌کار می‌آیند. شما می‌توانید متناسب با نیازتان یکی از انواع این محصول را برای اماکن عمومی مثل مسجد و مدارس یا اماکن مسکونی خریداری کنید.

مدل‌های ایستاده قابل ‌حمل برای مستأجر‌ها یا افرادی که نیازی به نصب کولر در محیط ندارند، گزینه بسیار مناسبی هستند. این محصولات مصرف برق کمتری نسبت به مدل‌های پنجره‌ای دارند و با قیمت کمتری نسبت به کولرگازی‌های اسپیلت عرضه می‌شوند.

آشنایی با انواع کمپرسور کولرگازی

به ‌منظور خرید بهترین کولرگازی باید با انواع کمپرسور‌های این دستگاه آشنا باشید، چون کمپرسور نقشی مهم و اساسی را در کولر‌ها بازی می‌کند:

  • کمپرسور پیستونی

کمپرسور‌های پیستونی هر چند قدرت بسیار بالایی دارند، اما به‌ دلیل مصرف برق زیاد کمتر کسی تمایل به استفاده از آنها دارد. از جمله دیگر عیب‌های این قطعه می‌توان به لرزش زیاد حین کار و ابعاد بزرگ اشاره کرد که همه آنها جزء بزرگترین نقاط ضعف کمپرسور‌های پیستونی به‌شمار می‌آیند.

  • کمپرسور اسکرال

کمپرسور‌های اسکرال حدود 25 تا 30 درصد نسبت به مدل‌های پیستونی از بازدهی بهتری برخوردارند، به ‌همین ‌دلیل بیشتر تولیدکننده ترجیحشان استفاده از این قطعه در محصولات خود است. مدل‌های اسکرال مصرف برق بسیار کمی نیز دارند، برای همین در هزینه‌های قبوض نیز صرفه‌جویی خواهند کرد.

همینطور بخوانید:‌ خرید قسطی چرخ خیاطی از دم قسط در سرتاسر ایران

کولرگازی‌هایی که به کمپرسور اسکرال مجهز هستند، در ابعاد کوچکتری عرضه می‌شوند و مشکلاتی مثل رسوب‌گیری ندارند.

  • کمپرسور روتاری

در اغلب کولرگازی‌های امروزی از کمپرسور‌های روتاری استفاده می‌شود، چون این قطعه‌ها با مصرف برق بسیار کم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند. ابعاد کوچک این دستگاه‌ها نیز موجب ‌شده است تا فضای کمی را دربربگیرند و مزاحمتی برای ساکنین در حین استفاده به‌ وجود نیاورند. کمپرسور‌های روتاری در حین کار کمترین میزان صدا را نیز تولید کرده و برای همین هیچ مزاحمتی از بابت سروصدا برایتان به‌وجود نمی‌آورند.

متأسفانه با وجود ویژگی‌های مثبت بسیار زیاد، این مدل از کمپرسور‌ها برای مناطق گرمسیری مناسب نیستند؛ اگر در این مناطق زندگی می‌کنید، مدل‌های پیستونی و اسکرال گزینه بهترین برایتان خواهند بود.

بررسی مهمترین ویژگی های کولرگازی

به‌منظور خرید اقساطی کولر گازی بدون ضامن باید ویژگی‌های مهم این وسیله را بشناسید و مشخصه‌های یک محصول با کیفیت آشنا شوید:

بررسی مهمترین ویژگی های کولرگازی

  • ظرفیت

هر یک از این دستگاه‌ها در مدت زمان یک ساعت به ‌میزان مشخصی گرما را از اتاق بیرون می‌کنند؛ هر چه قدرت این ابزار‌ها در انجام این کار بالاتر باشد، یعنی از ظرفیت بالاتری برخوردارند. ظرفیت کولرگازی‌ها را بر حسب واحد BTU یا واحد اندازه‌گیری بریتانیا اندازه می‌گیرند. شما باید دستگاهی را بخرید که ظرفیت پاسخگویی آن برابر با ابعاد اتاق است.

  • میزان بهره وری انرژی

با بالا‌بودن میزان بهره‌وری انرژی کولرگازی‌ها، میزان مصرف انرژی‌شان به‌ حداقل می‌رسد و این یعنی هزینه‌های کمتری برای قبوض برق پرداخت خواهید کرد. شما باید به ‌دنبال محصولاتی با رتبه SEER باشید، چون این محصول به ‌دلیل نسبت بهره‌وری انرژی فصلی اثرات زیست‌محیطی کمتری دارند و در مصرف بهینه انرژی نیز تأثیر مثبتی می‌گذارند.

همینطور بخوانید: خرید اقساطی طلا / خرید طلا قسطی بدون پیش پرداخت

  • عملکرد بی‌صدا

صدای کولرگازی‌ها را با واحد دسی‌بل اندازه‌گیری می‌کنند؛ هرچه درجه دسی‌بل یک دستگاه کمتر باشد، یعنی صدای کمتری نیز از خود تولید می‌کند. اگر برای محیط‌های آرام مانند اتاق‌خواب به ‌دنبال وسیله سرمایشی مناسبی می‌گردید، توصیه می‌کنیم که به ‌دنبال محصولاتی با میزان دسی‌بل کم باشید. البته در حالت کلی کولرگازی‌ها نسبت به کولر‌های آبی صدای کمتری تولید می‌کنند؛ بنابراین از این بابت آزاری برایتان نخواهند داشت.

  • فیلتر هوا

فیلتر‌های هوا از جمله مهمترین قابلیت‌های کولرگازی‌ها هستند که موجب می‌شود هوایی پاکیزه و تمیز را در محیط خانه یا محل کار استشمام کنید. در طی روز به ‌دلیل باز‌بودن پنچره‌ها و درب‌ها شاید گردوغبار و آلودگی‌های ریز و میکروسکوپی زیادی وارد خانه شوند که کولرگازی‌های پیشرفته با فیلتر‌های مخصوص خود این آلودگی‌ها را از بین می‌برند. برخی از فیلتر‌های پیشرفته این وسایل حتی توانایی فیلتر انواع ویروس و باکتری را دارند تا سلامتی را برایتان به ‌ارمغان بیاورند.

  • میزان انرژی مصرفی

میزان مصرف انرژی در کولرگازی‌ها یا EER (Energy Efficiency Ratio)  نشان می‌دهد که یک دستگاه تا چه اندازه توانایی تبدیل انرژی به سرما را دارد. محصولات با رده A معمولاً قابلیت زیادی در تبدیل انرژی مصرفی به سرما دارند و در نقطه مقابل کمترین میزان انرژی را مصرف می‌کنند؛ برای همین در حین خرید کولرگازی باید حتماً به EER آن توجه داشته باشید.

  • پرتاب باد

یکی از نکته‌های مهم دیگر در حین خرید اقساطی یا نقدی کولرگازی توجه به ‌میزان پرتاب باد است. برخی از دستگاه‌ها هرچند قدرت بالایی دارند، اما به‌ دلیل پرتاب باد کم معمولاً فضا را به ‌خوبی سرد نمی‌کنند. با بالا ‌بودن پرتاب باد، کولر توانایی بیشتری در رساندن باد به فواصل طولانی‌تر دارد. البته این موضوع شاید برای خانه‌هایی با متراژ کم زیاد مهم نباشد، اما برای اماکنی با مساحت بزرگتر بسیار مهم است.

  • تعداد کولرگازی

به تصور برخی از افراد خرید یک کولرگازی به‌جای 2 دستگاه هوشمندانه‌تر است، اما انتخاب تعداد دستگاه کاملاً تخصصی بوده و نیاز به بررسی کارشناسانه دارد. کارشناس‌های حرفه‌ای در زمینه نصب این دستگاه‌ها ابتدا باید به‌ طور کامل محیط و متراژ خانه را بررسی کنند تا سپس بر اساس مساحت تشخیص دهند که چه تعداد کولرگازی برای خانه باید خریداری شود.

گاهی برای محیط‌های بزرگ حتی دستگاه‌های قدرتمند توان تأمین سرمایش را ندارند؛ بنابراین قبل از خرید حتماً از یک کارشناس حرفه‌ای در مورد تعداد کولر موردنیاز پرس‌وجو کنید.

  • ظاهر مناسب

یکی از ویژگی‌های مهمی که در حین خرید کولرگازی باید به آن توجه داشته باشید، ظاهر دستگاه است. شما باید دستگاهی بخرید که هماهنگی کاملی با دکوراسیون خانه دارد و باعث افزایش جذابیت دکور آنجا می‌شود. خوشبختانه هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌ها این دستگاه‌ها را با ظاهری مدرن و امروزی طراحی می‌کنند تا همه امکان استفاده از آنها را در محیط خانه‌شان داشته باشند.

  • نحوه استفاده

کولرگازی‌ها معمولاً دارای کنترل از راه دور هستند تا به‌ راحتی بتوانید سر جای خود بنشینید و تنظیمات مورد نظرتان را روی آنها اعمال کنید. توصیه می‌کنیم به ‌سراغ محصولاتی بروید که علاوه‌بر کنترل از راه دور مجهز به نمایشگر‌های دیجیتالی نیز هستند تا با استفاده از آنها تنظیمات دقیقی روی دستگاه اعمال کرده و دمای خانه را کاملاً متناسب با نیازتان تغییر دهید.

  • گارانتی و طول عمر

قاعدتاً با خرید اقساطی کولرگازی بدون پیش‌پرداخت یا حتی خرید نقدی انتظار دارید که تا چندین سال از محصول بدون هیچ مشکل خاصی استفاده کنید. در واقع ازآنجاکه این دستگاه‌ها قیمت زیادی دارند، تولیدکننده‌ها باید در ساختشان از بهترین تجهیزات و قطعه‌ها استفاده کنند تا دوام و ماندگاری محصول بالا برود.

اگر قصد خرید این محصولات را دارید، توصیه می‌کنیم که حتماً به‌ سراغ محصولات گارانتی‌دار بروید تا در صورت بروز هرگونه نقص یا مشکل به ‌راحتی بتوانید از خدمات گارانتی استفاده کرده و مشکل به‌وجود‌آمده را بدون صرف کوچکترین هزینه‌ای از بین ببرید.

  • قابلیت های دیگر

هر چه تعداد قابلیت‌ها و ویژگی‌های دیگر کولرگازی‌ها بیشتر باشد، در حین استفاده آرامش و راحتی بیشتری نیز برایتان به ‌ارمغان می‌آورند. مثلاً برخی از این دستگاه‌ها مجهز به تایمر هستند تا بتوانید آنها را در مدت زمان مشخصی روشن نگه داشته و سپس خاموش کنید. قاعدتاً انتظار می‌رود که محصولاتی با ویژگی‌های اضافه قیمت بالاتری نیز داشته باشند.

راهنمای خرید کولرگازی بر اساس ابعاد اتاق

مهمترین مؤلفه‌ای که در حین خرید قسطی کولر گازی بدون ضامن باید به آن توجه داشته باشید، ابعاد اتاق است. شما باید برای این کار در مرحله اول متراژ اتاق موردنظرتان را به‌دست بیاورید؛ پس برای انجام این کار یک متر بردارید و طول و عرض اتاق را اندازه‌گیری کرده و اعداد حاصله را در یکدیگر ضرب کنید تا ابعاد اتاق به‌دست بیاید.

همچنین بخوانید: خرید قسطی اسپرسوساز/ انواع دستگاه‌های قهوه ساز را قسطی بخرید

شما باید طبقه واحد مسکونی، تجاری یا اداری‌تان را در کل ساختمان نیز در نظر بگیرید. مثلاً برای طبقات میانی به ‌ازای هر متر مربع 400 تا 450 واحد BTU و برای طبقه‌های آخر 500 تا 600 واحد BTU را محاسبه کنید. با توجه به این توضیحات شما برای یک اتاق 12 متری نیاز به یک کولرگازی با ظرفیت 7200 BTU دارید.

جدول راهنمای انتخاب ظرفیت کولرگازی بر اساس ابعاد اتاق:

ظرفیت بر اساس BUT مساحت اتاق بر متر مربع
۹٬۰۰۰ ۱۲ تا ۲۰
۱۲٬۰۰۰ ۲۰ تا ۳۰
۱۸٬۰۰۰ ۳۰ تا ۴۵
۲۴٬۰۰۰ ۴۵ تا ۶۰
۳۰٬۰۰۰ ۶۰ تا ۷۵
۳۶٬۰۰۰ ۷۵ تا ۹۰
۴۸٬۰۰۰ ۹۰ تا ۱۲۰

شما باید تعداد افراد حاضر در اتاق را نیز در محاسبه ظرفیت کولرگازی مورد نیاز در نظر بگیرید. برای هر نفر 500 واحد BTU کافی است. نوع کاربری ساختمان نیز از جمله مهمترین عوامل دیگر در انتخاب کولرگازی بر اساس ظرفیت آن هستند.

مثلاً برای ساختمان‌هایی با کاربری اداری به‌دلیل رفت‌و‌آمد‌های زیاد قاعدتاً نیاز به‌دستگاه‌هایی با قدرت بیشتر دارید. در این محیط‌ها دستگاه‌هایی مانند فکس، پرینتر و کامپیوتر نیز وجود دارند که روی دمای اتاق تأثیرات هرچند اندکی می‌گذارند. به‌ازای هر وسیله الکترونیکی در اتاق شما باید 200 واحد BTU اضافه را در نظر بگیرید.

کولرگازی، وسیله سرمایشی کاربردی و مناسب

کولرگازی یکی از انواع وسایل سرمایشی کاربردی و مناسب برای استفاده در روز‌های گرم سال است که با پیشرفت فناوری و تولید باد گرم حتی امکان استفاده در روز‌های سرد سال را نیز دارد. این وسیله در انواع مختلفی تولید می‌شود، برای همین امکان خرید آن را کاملاً متناسب با نیاز و حتی سلیقه‌تان نیز دارید.

توصیه می‌کنیم برای خرید این دستگاه زمان بگذارید و با کارشناس‌های فروش مختلف مشورت داشته باشید تا بهترین و کاربردی‌ترین کولرگازی را برای خانه‌تان تهیه کنید.

شما می‌توانید برای خرید اقساطی کولرگازی بدون ضامن و پیش پرداخت از طریق لندو اقدام کنید. لندو یک پلتفرم حرفه‌ای در زمینه عرضه اقساطی محصولات و خدمات مختلف است که به مردم کمک می‌کند تنها با یک سفته و بدون هیچ نیازی به پیش پرداخت یا ضامن خریدشان را انجام دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این مجموعه می‌توانید با کارشناس‌های لندو تماس بگیرید.

ad here
توسط مبینا شمسی خانی 42 نوشته

برچسب ها:
1

نظر یا سوال خود را ثبت کنید

همایون صیادی ۱۴۰۳/۰۱/۱۹

سلام اینجانب فرهنگی بازنشسته ساکن کرمانشاه هستم چنانچه قصد خرید لوازم اقساطی از لندو داشته باشم فروشگاه‌های؟؟ طرف قرارداد لندو در کرمانشاه کدام ها هستند؟بااحترامDr:H.sayadi

    مبینا شمسی خانی ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

    سلام وقت بخیر شما با لندوکارت می‌توانید از هر فروشگاهی که می‌خواهید خرید خود را انجام دهید.