خرید اقساطی ویدیو پروژکتور 1403 / خرید قسطی ویدیو پروژکتور

خرید اقساطی ویدیو پروژکتور 1403 /  خرید قسطی ویدیو پروژکتور
تاریخ انتشار: - مطالعه: 16 دقیقه
فهرست محتوا

ویدیو پروژکتور‌ها این روز‌ها تبدیل به یک ابزار کاربردی برای برگزاری کنفرانس‌ها، کلاس‌های اموزشی، سینمای خانگی و …‌شده‌اند. این ابزار با کمک نور می‌توانند فیلم یا تصاویر موردنظر شما را روی یک سطح صاف مثل پرده نمایش یا دیوار نشان دهند؛ ابعاد تلویزیون‌ها و نمایشگر‌های معمولی هر چند شاید برای یک دورهمی ساده مناسب باشد، اما قاعدتاً با افزایش جمعیت همه نمی‌توانند ویدیو‌ها و تصاویر لازم برای پخش در گردهمایی را ببینند که در این صورت می‌توان از ویدیو پروژکتور استفاده و مشکل را برطرف کرد.

ویدیو پروژکتور‌ها انواع مختلفی دارند و با مزیت‌ها و ویژگی‌های مختلف توانسته‌اند جای خود را در بازار پیدا کنند. اگر می‌خواهید برای خرید اقساطی این محصولات از طریق لندو یا مراکز مشابه اقدام کنید، در مرحله اول باید باید اطلاعات لازم درباره آنها را داشته باشید که ما این اطلاعات را در اختیار شما می‌گذاریم.

خرید اقساطی ویدیو پروژکتور 1403 / خرید قسطی  ویدیو پروژکتور

ویدیو پروژکتور را در واقع می‌توان یک ماشین دانست که ابعادی به اندازه یک توستر دارد و وزن آن به چند پوند هم نمی‌رسد. این دستگاه کوچک به راحتی می‌تواند تصاویر موردنظر شما را روی سطح صافی نشان دهند تا همه حضار ببینند. در واقع این دستگاه نور خود را به بیرون یا فراتر از خود پرتاب یا گسترش می‌دهد تا امکان تماشای تصاویر از طریق آن وجود داشته باشد. با استفاده از این دستگاه می‌توانید حتی کوچکترین تصاویر را با ابعاد بسیار بزرگتر نمایش دهید.

ویدیو پروژکتور چیست؟

دیوید هانس مخترع این دستگاه بسیار کاربردی است که آن را در تاریخ 11 مه 1965 تولید کرد. مدل‌های دیجیتالی که در دنیای امروز استفاده می‌شوند نیز توسط ژن Dolgoff در سال 1984 ساخته و روانه بازار شدند. در واقع این فرد در سال 1968 با این ایده آشنا‌شده و در سال 1984 ایده خود را به اجرا گذاشت.

این روز‌ها استفاده‌های مختلفی از دستگاه‌های دیتا پروژکتور می‌شود که از جمله آنها می‌توان به تدریس در مدرسه، تماشای فیلم و سریال در خانه، انجام بازی‌های ویدیویی، نمایش محصولات یا خدمات در گردهمایی‌های شرکت‌ها، ارائه پاورپوینت یا نمایش ویدیو‌های مرتبط در جلسه‌های کاری و کنفرانس‌ها و … اشاره کرد.

همچنین بخوانید: خرید اقساطی هارد اکسترنال 1403 / خرید دقسطی هارد تمام برندها

بررسی ویژگی های پروژکتور

ویدیو پروژکتور‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند که برخی از آنها شامل این موارد می‌شوند:

  • رزولوشن

رزولوشن به میزان بزرگ‌بودن تصاویر نمایش‌داده‌شده توسط ویدیو پروژکتور اشاره دارد. با بالارفتن میزان رزولوشن، نتایج بهتر می‌شوند و تصاویر با کیفیت خیلی خوبی به نمایش در می‌آیند. رزولوشن این دستگاه‌ها در انواع مختلفی مثل 480،480i یا حتی 4K است.

  • نسبت تصویر

به نسبت ارتفاع تا طول صفحه نسبت تصویر می‌گویند. مثلاً تلویزیون‌های CRT را تصور کنید؛ این دستگاه‌ها با نسبت تصویر 4:3 شکلی مربعی دارند. در واقع در این تلویزیون‌ها به‌ازای هر 4 اینچ طولٍ 3 اینچ ارتفاع بر حسب اندازه صفحه نمایش تصویر وجود دارد.

در تلویزیون‌های HD از نسبت تصویر 16:9 استفاده می‌شود.

  • روشنایی

میزان روشنایی پروژکتور‌ها را با لومن اندازه‌گیری می‌کنند. برخی از این دستگاه‌ها به‌دلیل میزان روشنای کم فقط قابلیت استفاده در کم نور یا بدون نور را دارند. برخی از دستگاه‌هایی را که با میزان روشنایی بالا تولید می‌شوند، می‌توانید در فضا‌های باز یا نور روز استفاده کنید.

  • نسبت کنتراست

میزان کنتراست می‌تواند دیدن جزئیات را در یک تصویر مثل اعداد یا حروف برای کاربر سخت یا آسان کند. اگر کنتراست بالا باشد، در واقع تصاویر با وضوح بیشتری نمایش داده می‌شوند و تماشای جزئیات برای کاربر راحتتر خواهد بود. در صورت پایین‌بودن کنتراست دستگاه نیز تصویر به‌صورت محو یا خاکستری نمایش داده خواهد شد.

  • نسبت پرتاب

در واقع نسبت پرتاب در پروژکتور‌ها بیانگر این موضوع است که تصویر بر اساس فاصله‌ای که پروژکتور با صفحه نمایش دارد، چقدر عریض یا بزرگ می‌شود. در هر کدام از پروژکتور‌ها نسبت پرتاب می‌تواند متفاوت باشد. شما می‌توانید این دستگاه‌ها را مبتنی بر فاصله‌ای که قصد قراردادن پروژکتور در پشت اتاق را دارید، بخرید تا در آینده مشکلی از بابت نسبت پرتاب نامناسب دستگاه نداشته باشید.

  • زوم لنز

با قابلیت زوم لنز می‌توانید تصویر پروژکتور را در صورت کوچک یا بزرگ‌بودن بیش‌ازاندازه تغییر دهید. در واقع با قابلیت زوم لنز می‌تواند یک تصویر را کوچکتر کرد یا تصویر را به میزان دلخواه خود کشید.

ویدیو پروژکتور از چند بخش تشکیل می‌شود؟

هر ویدیو پروژکتور شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که عبارتند از:

  • لنز

این دستگاه به‌واسطه عدسی تعبیه‌شده در آن می‌تواند تصاویر را به‌سمت یک هدف خاص مثل صفحه نمایش پرتو کند. برخی از لنز‌ها در این دستگاه‌ها به‌صورت زوم یا تلسکوپی ساخته می‌شوند تا کاربر بتواند در حین استفاده تصاویر را زوم کند و جزئیات بیشتری را نمایش دهد.

  • لامپ

لامپ‌های تعبیه‌شده در این دستگاه‌ها از نوع هالوژن یا LED هستند و به پخش تصاویر کمک می‌کنند. هر چه قدرت لامپ بیشتر باشد، میزان روشنایی دستگاه بیشتر می‌شود. البته میزان روشنایی به تعداد لومن لامپ هم بستگی دارد.

  • اتصالات HDMI و USB

شما به‌واسطه درگاه HDMI در ویدیو پروژکتور‌ها می‌توانید انواع کنسول‌های بازی یا پخش‌کننده‌های Blu-Ray و DVD را به آن متصل کنید. از درگاه‌های USM موجود در ویدیو پروژکتور‌ها هم به‌منظور اتصال برخی از تلفن‌های همراه خاص، نصب درایور‌های فلش و … استفاده می‌شود. در برخی از این دستگاه‌ها پورت‌های A/V را هم می‌بینیم که برای کابل‌های کامپوزیت و کامپوننت طراحی شده‌اند.

  • کانکتور برق

در کانکتور برق کابلی را متصل می‌کنند که به‌واسطه آن بتوانند انرژی لازم برای دستگاه را فراهم کنند. در واقع کابلی که به پریز برق وصل می‌شود، به این کانکتور متصل است.

  • بلندگو

در برخی از پروژکتور‌ها از بلندگو‌های مخصوص هم استفاده می‌شود که امکان اتصال آن به سینمای خانگی، بلندگوی بلوتوث یا نوار صوتی سیستمی وجود دارد.

  • کنترل پنل

در ویدیوپروژکتور‌ها علاوه‌بر کنترل از راه دور باید یک سیستم کنترل پنل هم وجود داشته باشید. در این سیستم چندین دکمه تعبیه شده‌اند که به‌واسطه آنها می‌توانید تنظیماتی را روی دستگاه اعمال کنید. همچنین برخی از این دستکاه‌ها کنترل پنل لمسی دارند تا کاربر بتواند به‌واسطه این سیستم تنظیمات موردنظر را در دستگاه اعمال کند.

  • کنترل از راه دور

قاعدتاً همیشه امکان استفاده از کنترل پنل برای انجام برخی تنظیمات روی دستگاه وجود ندارد. در واقع شما باید ویدیو پروژکتور را در قسمت بالایی از سطح زمین مثل سقف نصل کنید، بنابراین در این صورت دسترسی به کنترل پنل آن کمی دشوار می‌شود. در این زمان امکان استفاده از کنترل‌های از راه دور وجود دارد.

  • درگاه اتصال LAN

در ویدیو پروژکتور‌ها یک درگاه LAN هم معمولاً قرار گرفته است که از آن می‌توانید برای اتصال اینترنت به‌صورت سیمی استفاده کنید. با این قابلیت دیگر نیازی به استفاده از وای‌فای برای اتصال به دستگاه نیست.

  • فن دریچه های ورودی و خروجی

در هر دستگاه الکترونیکی که امکان داغ‌شدن آن وجود دارد، وجود یک فن لازم است؛ این در مورد ویدیو پروژکتور هم صدق می‌کند. لامپ تعبیه‌شده در این دستگاه شاید بعد از مدتی استفاده داغ کند که در این صورت فن می‌تواند عملیات خنک‌سازی آن را انجام دهد. در واقع فن هوای اطراف دستگاه را به‌واسطه دریچه‌های ورودی مکش کرده و بعد به‌واسطه دریچه‌های اگزوز گرما را به بیرون انتقال می‌دهد.

انواع پروژکتورها از نظر کارکرد چه هستند؟

انواع پروژکتور‌ها از لحاظ نیاز مشتری‌ها در چندین دسته‌بندی مختلف قرار می‌گیرند که عبارتند از:

انواع پروژکتورها از نظر کارکرد چه هستند؟

  1. پروژکتورهای سینمای خانگی

سینمای خانگی این روز‌ها فقط توسط قشر مرفه جامعه استفاده نمی‌شود، بلکه قشر متوسط جامعه هم به این محصولات روی آورده‌اند. در کنار سینمای خانگی، ویدیو پروژکتور‌ها هم توانسته‌اند محبوبیت بالایی به دست آورند. این دستگاه‌ها تجربه بی‌نظیری برای علاقه مندان به تماشای فیلم و سریال در خانه یا انجام باز‌های کنسولی را خلق می‌کنند. این دستگاه‌ها به‌خصوص مدل‌هایی که وضوح و نسبت کنتراست بالایی دارند، با پخش تصاویر همه جانبه تجربه‌ای لذت‌بخش از نمایش‌های تلویزیون را برای شما به ارمغان می‌آورند.

همینیطور بخوانید: خرید اقساطی کولرگازی بدون ضامن و پیش پرداخت در لندو

این دستگاه‌ها با پیشرت‌های فناوری قابلیت‌های جدیدی هم به دست آوردند که از جمله آنها می‌توان به پخش ویدیو‌هایی با کیفیت 4K یا سیستم‌عامل‌های هوشمند داخلی اشاره کرد.

  1. پروژکتورهای تجاری

مشاغل مختلف از این دستگاه‌ها معمولاً برای ارائه محتوا‌های متنوع استفاده می‌کنند. شما می‌توانید این دستگاه‌ها را به لپتاپ یا کامپیوتر‌ها متصل و تصاویر دلخواه خود را پخش کنید. با استفاده از این دستگاه‌ها به راحتی می‌توان انواع محتوای نرم‌افزار‌های مخصوص ارائه از جمله مایکروسافت پاورپوینت را نمایش داد.

این دستگاه‌ها یه جای سازگاری با HDTV با کامپیوتر‌ها سازگاری داشته و با مدل‌های خانگی خود تفاوت‌های بارزی از جمله تفاوت در نسبت تصاویر دارند.

به‌واسطه این پروژکتور‌ها امکان ایجاد بحث‌های مشترک به راحتی وجود دارد و برگزارکننده‌های کنفرانس به راحتی می‌توانند اهداف، بینش و نقطه نظر‌های خود را با حضار به اشتراک بگذارند.

  1. پروژکتورهای آموزشی

اگر می‌خواهید که کلاس‌های درسی سنتی و ساده را به کلاس‌هایی با محیط تعاملی تبدیل کنید، استفاده از ویدیو پروژکتور در آنها الزامی است. معلم‌ها و اساتید با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانند مطالب آموزش و محتوا‌های چندرسانه‌ای را به راحتی با دانش‌آموزان نشان دهند تا آنها درک مطلب بیشتری نسبت به یک موضوع درسی پیدا کنند.

دستگاه‌های پروژکتور آموزشی تصاویر بزرگ و واضحی را نمایش می‌دهند که از آنها می‌توان برای یادگیری بهتر مطالب درسی استفاده کرد. امکان استفاده از این پروژکتور‌ها در سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها و سمینار‌ها هم وجود دارد.

  1. پروژکتورهای فضای بیرونی

با استفاده از پروژکتور‌های قابل‌حمل می‌توانید تصاویر دلخواه خود را حتی در فضای بیرونی هم پخش کنید و از تماشای فیلم، سریال یا کلیپ‌های موردعلاقه خود لذت ببرید. در واقع امکان حمل این ویدیو پروژکتور‌ها به کمپینگ یا حیاط خلوت وجود دارد تا افراد بتوانند در زیر ستاره‌ها یک سینمای شخصی داشته باشند.

حمل و جا به‌جای پروژکتور‌های فضای بیرونی بسیار راحت است و شما می‌توانید این دستگاه‌ها را به خود به هر نقطه‌ای حمل کنید. بعضی از این دستگاه‌ها به‌قدری ابعاد کوچکی دارند که امکان قراردادن آنها در کیف هم وجود دارد تا دیگر نیازی به نگرانی از بابت نحوه حمل آنها نداشته باشید.

در ویدیو پروژکتور‌های مخصوص فضای بیرون باتری و بلندگو‌های مخصوصی قرار داده شده است تا فرد نیازی به تجهیزات گسترده جهت راه‌اندازی آنها نداشته باشد.

  1. پروژکتورهای پرتاب کوتاه و طولانی

به فاصله پروژکتور تا صفحه نمایش در واقع فاصله پرتاب می‌گویند. این دستگاه‌ها در 2 نوع پرتاب کوتاه و طولانی تولید می‌شوند. مدل‌های پرتاب کوتاه باید نزدیک به صفحه نمایش باشند تا بتوانید محتوای پخش‌شده را به‌واسطه آنها به‌خوبی در سطح صفحه نمایش نشان دهید.

برخی از پروژکتور‌ها به‌گونه‌ای تولید شده‌اند که به‌صورت پرتاب طولانی هستند، بنابراین در صورت قراردادن آنها بر روی سقف یا پشت اتاق به راحتی می‌توانند محتوای موردنیاز شما را پخش کنند.

آشنایی با انواع پروژکتورها از نظر ساخت

انواع پروژکتور‌ها از نظر ساخت نیز در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند که آشنایی با آنها هم خالی از لطف نیست.

پروژکتورهای LCD

این دستگاه‌ها با استفاده از پنل‌های کریستال مایع می‌توانند تصاویر دلخواه شما را نمایش دهند. عملکرد این دستگاه‌ها به این صورت است که نور لامپ را به‌واسطه 3 پانل رنگی اصلی شامل قرمز، آبی و سبز هدایت کرده و با ترکیب آنها با یکدیگر تصویر اصلی را در سطح مورنظر پخش می‌کنند. پروژکتور‌های LCD دقت رنگ بالایی دارند و با وضوح عالی می‌توانند تجربه‌ای بی‌نظیر از نمایش تصاویر را برایتان به ارمغان بیاورند. بیشترین کاربرد این دستگاه‌ها نیز در کلاس‌های درسی و ارائه‌های تجاری است.

پروژکتورهای LED

در این دستگاه‌ها به اضافه لامپ‌های معمولی از LED هم به عنوان منبع نور استفاده می‌شود. دستگاه‌های مجهز به LED نه‌تنها مصرف انرژی کمی دارند، بلکه با نیاز کمتر به تعمیر و نگهداری گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر به‌شمار می‌آیند.

چراغ‌های LED تا 20000 ساعت دوام و ماندگاری دارند، بنابراین در صورت خرید ویدیو پروژکوتور‌های مجهز به LED می‌توانید مطمئن باشید که تا مدتی طولانی با خیال راحت از آنها استفاده می‌کنید.

پروژکتور‌های LED به‌دلیل حالت جمع‌وجور و قابلیت حملی که دارند، نسبت به نسل‌های دیگر توانسته‌اند یک سر و گردن بالاتر باشند. این محصولات با تأمین روشنایی لازم برای اتاق‌های تاریک و تنظیمات کوچکتر بهترین گزینه هستند و تجربه‌ای بی‌نظیر از تماشای محتوای تصویری را برایتان به ارمغان می‌آورند.

پروژکتورهای DLP

در پروژکتور‌های DLP از تراشه‌ای مخصوص استفاده می‌شود که آن را از هزاران آینه کوچک ساخته‌اند. در واقع هر یک از این آینه‌ها نشان‌دهنده یک پیکسل بوده و در نمای تصویر به دستگاه کمک می‌کنند.

همچنین بخوانید: خرید کامپیوتر قسطی بدون پیش پرداخت و ضامن در سرتاسر ایران

پروژکتور‌های DLP می‌توانند ویدیو‌های روان را به‌خوبی پخش کنند و کنتراست بالایی هم دارند، برای همین توانسته محبوبیت زیادی در بازار به دست بیاورند. این دستگاه‌ها بهترین گزینه برای نمایش خانگی و تماشای فیلم هم به‌شمار می‌آیند و با ساختار فشرده‌تر و سبک‌تر نسبت به مدل‌های LCD توانسته‌اند برای فضای باز و حمل تبدیل به گزینه‌ای عالی شوند.

مزیت های استفاده از ویدیو پروژکتور چیست؟

استفاده از ویدیو پروژکتور مزیت‌های مختلفی دارد که برای همین اغلب افراد ترغیب می‌شوند که از این دستگاه‌ها استفاده کنند. برخی از مزیت‌های ویدیو پروژکتور‌ها شامل این موارد می‌شوند:

  • ارزش بالا

در صورتی که ویدیو پروژکتور مناسبی بخرید، این دستگاه با قابلیت پخش تصاویر باکیفیت می‌تواند نیاز شما را به‌صورت کامل برطرف کند. در واقع مطابق با میزان سرمایه‌ای که می‌گذارید، از ارزش بالای این دستگاه برخوردار می‌شوید که نیاز شما به هر نوع دستگاه مشابه را از بین می‌برد.

  • قابلیت حمل

هر چند نمی‌توان سایر دستگاه‌های پخش‌کننده تصاویر را با خود حمل کرد و به دل طبیعت یا هر جای مشابه برد، اما این ویژگی در مورد وییو پروژکتور‌ها صدق می‌کند. شما می‌توانید این دستگاه‌ها را با خود حمل کنید و در هر جایی به تماشای ویدیو‌های موردعلاقه خود به‌صورت عمومی مشغول شوید.

  • راحتی چشم

نور آبی حاصل از HDTV باعث خستگی چشم می‌شود، اما خوشبختانه نور آبی حاصل از ویدیو پروژکتور به‌قدری نیست که مشکلاتی مثل ناراحتی چشم را برایتان به‌همراه داشته باشد. در واقع در این دستگاه‌ها شما به‌جای تماشای مستقیم تصاویر بر روی یک صفحه نمایش واقعی، یک تصویر منعکس‌شده را می‌بینید که میزان خطرات کمتری برای چشم دارد.

  • تصاویر عظیم

با استفاده از ویدیو پروژکتور‌ها می‌توانید تصاویر عظیمی را روی سطح موردنظر خود پخش کنید. شاید برای خرید نمایشگر‌های معمولی با این ابعاد نیاز باشد که هزینه‌های بسیار گزافی را بپردازید، اما با خرید ویدیو پروژکتور با صرف کمترین هزینه امکان پخش تصاویر باکیفیت را خواهید داشت.

  • اندازه تصاویر قابل تنظیم

شما در نمایشگر‌های معمولی امکان تنظیم تصاویر بر اساس ابعاد دلخواه خود را ندارید، اما این ویژگی در ویدیو پروژکتور‌ها وجود دارد. شما می‌توانید ابعاد تصاویر را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

  • انواع مختلف

این دستگاه‌ها در مدل‌های متنوعی تولید و روانه بازار می‌شوند، بنابراین شما می‌توانید آنها را کاملاً متناسب با نیاز خود بخرید. مثلاً اگر برای کنفرانس نیاز به ویدیو پروژکتور دارید، امکان خرید محصولی کاملاً متناسب با نیاز شما وجود دارد. کسانی هم که قصد خرید این دستگاه برای نمایش خانگی را هم دارند، می‌توانند محصولی متناسب با نیاز خود را از بازار به‌صورت قسطی یا نقد بخرند.

لندو، مرکز خرید خرید اقساطی ویدیو پروژکتور

شما می‌توانید سیستم لندو اقدام به خرید ویدیو پروژکتور به‌صورت اقساطی کنید. این سیستم امکانی را برای شما فراهم آورده تا از پرداخت هزینه‌های نقد خودداری کرده و صرفاً با پرداخت بخشی از مبلغ اصلی بتواند محصول موردنیاز خود را بخرید و از استفاده از آن لذت ببرید!

ویدیو پروژکتور، محصولی کاربردی و حرفه ای

ویدیو پروژکتور محصولی کاربردی و حرفه‌ای است. سیستم لندو  هم‌اکنون امکان خرید قسطی ویدیو پروژکتور را به‌وجود آورده و شما می‌توانید با چند کلیک ساده این محصول را بخرید. این دستگاه به‌عنوان یک نمایشگر همه فن حریف می‌تواند محتوای دلخواه شما را با کیفیت بالا نشان دهد و نیازتان را به هر نوع محصول مشابه‌ای از بین ببرد. اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه دارید، با کارشناس‌های حرفه‌ای فروش این محصولات در بازار ارتباط بگیرید.

ad here
توسط مبینا شمسی خانی 77 نوشته

برچسب ها:
0

نظر یا سوال خود را ثبت کنید