داستان لندو
۱۳۹۴
تاسیس شرکت
لندو در سال ۱۳۹۴ با نام ایرانرنتر و با همکاری سه همبنیانگذار تاسیس شد و در ابتدا به عنوان یک استارتاپ در زمینه اجاره وسایل و تجهیزات نمایشگاه فعالیت میکرد.
۱۳۹5
امکان اجاره وسایل با تنوع بیشتر
بعد از استقبال مشتریان و با جذب اولین راند سرمایه از شرکت سرمایهگذاری اسمارتآپ، در شهریور ۱۳۹۵ در حالی که یک تیم ۲۰ نفره بودیم، علاوه بر اجاره وسایل و تجهیزات رویدادها و نمایشگاهها، امکان اجاره وسایل دیگری همچون وسایل سفر، کودک، ورزشی و دیجیتال را نیز فراهم کردیم.
سرمایهگذاری مجدد شرکت اسمارتآپ
در بهمن ۱۳۹۵ دومین راند سرمایه را دوباره از شرکت سرمایهگذاری اسمارتآپ جذب کرده و به معرفی مدل اجاره با امکان مالکیت پرداختیم.در این مدل مشتریان میتوانستند با پرداخت اجاره ماهانه از وسیله مورد نظر استفاده کرده و در صورت عدم نیاز، آن را به ایرانرنتر (لندو) بازگردانند و یا پس از پرداخت ۱۲ ماه اجاره، مالک وسایل کاملا نو شوند.
۱۳۹۶
اضافهشدن سرمایهگذاران حقیقی و حقوقی به مدل کسبوکار
در خرداد ۱۳۹۶ یک فرصت جذاب برای سرمایهگذاری را معرفی کردیم. در این روش سرمایهگذاران میتوانستند برای خرید وسایل به منظور اجاره با امکان مالکیت توسط مشتریان، یک سرمایهگذاری هوشمند انجام دهند و توانستیم سومین راند سرمایه مشترک را از شرکتهای سرمایهگذاری لوتوس پارسیان و بنیاد برکت جذب کنیم.
برگی دیگر
با روند رو به رشدی که در این چند سال داشتیم و با وجود تقاضاهای روزافزون برای خرید اقساطی، تصمیم گرفتیم خدمات ارائه شده توسط ایرانرنتر را به دو دسته تقسیم کرده و برای هر کدام یک سایت مجزا داشته باشیم. از این رو، خدمت اجاره وسایل را در سایت دیگری با نام نوینرنتر ارائه داده و با تغییر مدل اجاره با امکان مالکیت به مدل خرید اقساطی، این برند را به اولین پلتفرم فروش اقساطی در ایران تبدیل کردیم. با رویکرد جدید همچنان سرمایهگذاران برای فروش اقساطی در ایرانرنتر سرمایهگذاری کرده و مشتریان نیز میتوانستند از خرید اقساطی کاملا آنلاین (بدون الزام ارائه چک و ضامن) بهرهمند شوند.
۱۳۹۷
ایده کارت اعتباری خرید
با توجه به استقبال گسترده از خرید اقساطی وسایل ودرخواست خرید اقساطی از دیگر حوزهها مانند بلیط قطار، هواپیما، خدمات و... در پاییز ۹۷ ایده«کارت اعتباری خرید» را به منظور بالا بردن کیفیت خدمات با همکاری سایتهای فروش آنلاین اجرا کردیم.مشتریان علاوه بر خرید اقساطی وسایل، با تهیه کارت اعتباری خرید میتوانستند از دیگر فروشگاههای آنلاین نیز به صورت اقساطی خرید کرده و اقساط را ماهانه در لندو پرداخت کنند.
بازخرید سهام لندو
با رشد صعودی ایرانرنتر (لندو) در این مدت، در بهمن ۹۷ تیم کارآفرینی موفق به خرید سهام سرمایهگذاران شد و در آن برهه 100% از سهام شرکت را در اختیار گرفت.
۱۳۹۸
خداحافظ فروش اقساطی کالا!
با آغاز سال ۹۸ تیم لندو به ۶۰ نفر رسیده است. استقبال خریداران از ایده «کارت اعتباری خرید» باعث شد که تصمیم بگیریم با افزایش تمرکز بر این ایده و حذف کالا از پلتفرم، تنوع بیشتری در فروش اقساطی کالاها و خدمات داشته باشیم.
بزرگترین سرمایهگذاری فینتک ایران؛ سرمایهگذاری ارتباط فردا در لندو
در اسفند ۱۳۹۸، بزرگترین سرمایهگذاری حوزه فینتک ایران اتفاق افتاد. در این همکاری، شرکت فینووا، نهاد سرمایهگذاری شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا روی لندو سرمایه گذاری کرده و در قبال تزریق سرمایه، بخشی از سهام لندو را در اختیار گرفت.
انتشار اولین گزارش تحلیلی فروشگاههای لندو در سال 98
در آخرین روزهای ۱۳۹۸، لندو اولین گزارش فروشگاههای خود را منتشر کرد و در این گزارش برترین فروشگاههای آنلاین لندو از بین بیش از ۵۰۰ فروشگاه معرفی شدند که از اینجا قابل دریافت است.در این گزارش تحلیلهای دیگری نظیر محبوبترین فروشگاهها، درصد رشد تعداد فروشگاههاو رتبه فروشگاهها براساس میزان فروش و تحلیلهای متنوع دیگری وجود دارد.
۱۳۹۹
بازآفرینی برند لندو
در سال ۱۳۹۹ لندو ۱۰۰ عضو در خانواده خود دارد. در تاریخ یکم اردیبهشت ۹۹ و همزمان با پنجمین سالگرد تولد این برند، عناصر برند ایرانرنتر از جمله نام و نشان تجاری و هویت بصری آن به لندو تغییر کرد. به این ترتیب از این تاریخ به بعد ایرانرنتر با نام لندو (Lendo) به فعالیت خود ادامه میدهد. شرح این ریبرندینگ را از اینجا ببینید.
چشمانداز آینده
چشم انداز لندو، تحول در نظام اعتباری است. با توجه به فرصتهای موجود در صنعت تسهیلات در کشور، ما در لندو تلاش داریم با ایجاد تحول در این صنعت و بهبود فرآیند دریافت اعتباری، قدمهای مثبتی در این مسیر برداشته و این صنعت را به دیگر حوزههای خدمات آنلاین گسترش دهیم. امید که بتوانیم… ماموریت لندو فراهم آوردن امکان سریعتر و آسانتر دریافت اعتبار و خرید اقساطی برای هموطنانمان است. فردا رو امروز تجربه کن…
تیمچه، فروشگاه اختصاصی لندو
در سال ششم فعالیت لندو خواستیم کاری بزرگتر کنیم و قدمی جدید برداریم. آستینها را بالا زدیم و مجموعهای از دهها هزار کالا را در «تیمچه» گرد هم آوردیم و با نام تجاری »نوین تجارت مجازی آریا» و شماره ثبت ۵۳۸۹۶۵ کار را شروع کردیم. حالا دست در دست فروشندگانی از سراسر کشور، برای هر سلیقه و بودجهای کالاهای متنوعی عرضه کردهایم؛ از کالاهای دیجیتال و لوازم خانگی گرفته تا گروه کالاهای آرایشی و بهداشتی و حتی کالاهای سوپرمارکتی. شرکت «تجارت الکترونیکی ارتباط فردا» سهامدار و سرمایهگذار هر دو مجموعه لندو و تیمچه است و ما تصمیم داریم در ادامه این مسیر، قدمهای محکمتری برداریم.
1400
تماماً آنلاین شدن وام لندو
ما در سال ۱۴۰۰ و در هفتمین سال فعالیتمان، دست به اقدام بزرگ و مهمی زدیم و برای اولین بار در ایران، از یک وام تماما آنلاین رونمایی کردیم. مشتریان ما در این سال توانستند وام خود را بدون هیچگونه مراجعه حضوری و به صورت کاملا آنلاین دریافت کنند. این نوآوری تأثیرگذار، با همکاری بانک آینده و بهرهگیری از سامانهها و نرمافزارهای این بانک ممکن شد و مشتریان تمام مراحل از جمله افتتاح حساب، خرید سفته الکترونیکی، دریافت امضای الکترونیکی و … را با گوشی موبایل خود انجام دادند.
رشد ۶ برابری
با آنلاین شدن فرایند وام لندو، ما به رشد ۶ برابری در مجموع مبلغ وام پرداختشده به کاربران دست پیدا کردیم.
افزایش تعداد فروشگاهها
در همین سال موفق شدیم تعداد و تنوع فروشگاهها را افزایش دهیم تا مشتریانمان برای استفاده از وام لندو، محدودیتی را احساس نکنند. در سال ۱۴۰۰، هزاران فروشگاه ارائهدهنده انواع کالا و خدمات، همکاری با لندو را آغاز کردند یا با قدرت به آن ادامه دادند.
1401
ادامه رکوردزنیها
نیمه دوم سال ۱۴۰۱، تجربه سختی برای همه کسبوکارهای آنلاین بود. اما ما در نیمه اول این سال توانستیم با تمرکز بیشتر بر روی آنلاین بودن فرایند وام، به رکوردهای قابل توجهی دست پیدا کنیم. از جمله ارائه وام به بیش از ۹۰۰ شهر و روستا در سراسر ایران و ثبت رکورد روزانه ۳۹ میلیارد تومان ثبت درخواست وام توسط مشتریان.
رونمایی از وام کارت
ما در نیمه دوم سال هم امیدمان را از دست ندادیم و تلاش کردیم با یک نوآوری جدید به نام وام کارت، دوباره به روزهای اوجمان برگردیم. «وام کارت» خدمتی بسیار مهم و موثر برای مشتریانمان بود؛ چون با وام کارت، تمامی محدودیتها در استفاده از وام لندو برداشته شد. یعنی وام لندو در یک کارت عضو شتاب به اسم وام کارت، شارژ میشد و مشتریان میتوانستند با آن از تمامی دستگاههای کارتخوان و درگاههای آنلاین، بدون هیچ محدودیتی خرید کنند.