سوالات متداول مشتریان

1 - سقف وامی که می‌توانم از لندو بگیرم چقدر است؟
پاسخ:در حال حاضر سقف وام لندو ۲۰ میلیون تومان است.
2 - نحوه دریافت وام به چه صورت است؟
پاسخ:روش دوم نیز وام اعتباری خرید کالاست که در صورت انتخاب این شیوه، باید با وام خود از فروشگاه‌های طرف قرارداد لندو خریدتان را انجام دهید. بعد از انتخاب شیوه دریافت وام، باید مدارک خود را بارگذاری کنید. بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز، لندوکارت برایتان ارسال می‌شود. در مرحله بعدی هم سفته الکترونیکی را تهیه و آن را با امضای الکترونیکی خود امضا کنید. سپس امضای قراردادهای لندو و بانک آینده را به‌ صورت آنلاین انجام دهید. بعد از آن هم لندو کارت خود را فعال کنید. حالا دیگر درخواستتان نهایی و مبلغ وام در لندو کارت شما شارژ می‌شود تا با آن خرید خود از فروشگاه مورد تایید انجام دهید.
روش دوم نیز وام اعتباری خرید کالاست که در صورت انتخاب این شیوه، باید با وام خود از فروشگاه‌های طرف قرارداد لندو خریدتان را انجام دهید. بعد از انتخاب شیوه دریافت وام، باید مدارک خود را بارگذاری کنید. بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز، لندوکارت برایتان ارسال می‌شود. در مرحله بعدی هم سفته الکترونیکی را تهیه و آن را با امضای الکترونیکی خود امضا کنید. سپس امضای قراردادهای لندو و بانک آینده را به‌ صورت آنلاین انجام دهید. بعد از آن هم لندو کارت خود را فعال کنید. حالا دیگر درخواستتان نهایی و مبلغ وام در لندو کارت شما شارژ می‌شود تا با آن خرید خود از فروشگاه مورد تایید انجام دهید.
3 - حق عضویت باشگاه فردا کلاب چقدر است؟
پاسخ:حق عضویت این باشگاه، توسط فردا کلاب تعیین می‌شود. برای اطلاع از هزینه و مزایای عضویت در این باشگاه، بهفردا کلابمراجعه کنید.
4 - نحوه استفاده از لندو کارت چگونه است؟
پاسخ:بعد از اینکه درخواست اعتبارسنجی شما تایید شد، لندو کارت از طریق پست به آدرستان ارسال می‌شود. البته توجه داشته باشید که بعد از مرحله امضای قراردادها، باید حتما از طریق حساب کاربری خود، کارتتان را فعال کنید. بعد از تایید نهایی درخواست، وام شما در لندو کارتتان شارژ می‌شود و می‌توانید از موجودی کارت که همان مبلغ وام درخواستی‌تان است، برای خرید کالا یا خدمات مورد نیاز خود استفاده کنید. این کارت مشابه یک کارت بانکی، هم در دستگاه‌های کارت‌خوان قابل استفاده است و هم در فروشگاه‌های اینترنتی.
5 - آیا برای ثبت‌نام یا دریافت وام نیاز به مراجعه حضوری است؟
پاسخ:خیر؛ در فرایندهای لندو نیازی به مراجعه حضوری شما نیست و همه‌چیز به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود.
6 - لندو در چه شهرهایی فعال است؟
پاسخ:خدمات خرید اقساطی لندو در تمام شهرهای ایران فعال است و از آنجایی که همه مراحل به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود، هیچ محدودیتی برای هیچ‌کدام از شهرها وجود ندارد.
7 - ضامن و دسته چک ندارم، آیا باز هم می‌توانم از لندو وام بگیرم؟
پاسخ:بله؛ برای دریافت وام از لندو هیچ نیازی به چک و ضامن نیست و دریافت وام فقط از طریق ارائه سفته انجام می‌شود.
8 - برای دریافت وام چه مدارکی لازم است؟
پاسخ:
  1. تصویر تمامی صفحات شناسنامه
  2. تصویر پشت و روی کارت ملی جدید یا رسید تعویض کارت ملی قدیمی
  3. تصویر یکی از این مدارک (با مهر و تاریخ به‌روز):
    • گزارش معدل (میانگین) حساب بانکی با مهر و امضای به روز شعبه (حسابی که بیشترین میزان و مبلغ تراکنش را با آن دارید)
    • فیش حقوقی به همراه سابقه‌ی بیمه (با امضا و مهر دارای شماره ثبت)
    • گواهی اشتغال به‌ کار به همراه سابقه‌ی بیمه (با امضا و مهر دارای شماره ثبت)
    • پروانه کسب یا کارت مباشرت
  4. گواهی ثنا (برگه تایید ثبت‌نام در سامانه ثنا)

علاوه‌بر این مدارک، در فرایند دریافت وام یک مرحله برای بارگذاری سفته الکترونیکی وجود دارد. فایل پی‌دی‌اف سفته الکترونیکی خود را از سامانه‌ی سفته الکترونیکی بانک آينده دانلود کرده و در بخش جزئيات درخواست حساب کاربری خود، برای ضمانت بارگذاری کنید.

9 - اگر مثلا به میزان ۲۰ میلیون تومان وام خرید اقساطی دریافت کنم، ولی کالای مورد نظرم ۱۹ میلیون تومان باشد، آیا با باقیمانده وامم می‌توانم خرید کنم؟
پاسخ:بله؛ شما می‌توانید از باقی‌مانده موجودی لندو کارت خود در دستگاه‌های کارت‌خوان یا خرید آنلاین استفاده کنید.
10 - اگر مثلا به میزان ۲۰ میلیون تومان وام دریافت کنم، ولی کالای مورد نظرم ۲۳ میلیون تومان باشد، چطور می‌توانم با لندو کارت خرید کنم؟
پاسخ:در این شرایط شما می‌توانید ۲۰ میلیون تومان را با لندو کارت و باقی را با یک کارت دیگر پرداخت کنید.
11 - آیا با وام خود می‌توانم بیشتر از یک کالا بخرم؟
پاسخ:بله؛ هیچ محدودیتی در تعداد و نوع کالایی که خریداری می‌کنید وجود ندارد. حتی شما می‌توانید هزینه انواع خدمات مثل پزشکی، سفر و … را هم با لندو کارت خود بپردازید.
12 - از دریافت وام منصرف شده‌ام، آیا می‌توانم وام خود را به لندو پس بدهم؟
پاسخ:بله. از طریق حساب کاربری خود می‌توانید وام خود را لغو کنید.
13 - آیا مبلغ موجود در لندو کارت را می‌توان به پول نقد تبدیل کرد؟
پاسخ:خیر؛ موجودی لندو کارت قابلیت نقدشوندگی ندارد. یعنی شما نمی‌توانید آن را به پول نقد تبدیل کنید و مبلغ آن را به کارت دیگرتان منتقل کنید. شما با استفاده از لندو کارت فقط می‌توانید کالا یا خدمات موردنیازتان را بخرید.
14 - پرداخت اقساط در لندو چگونه است؟
پاسخ:روش پرداخت اقساط به صورت ۶ ماهه، ۹ ماهه یا ۱۲ ماهه است و شما می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. همچنین باید اقساط خود را به صورت آنلاین از طریق سایت لندو و حساب کاربری‌تان بپردازید.
15 - لندو اقساط من را چطور با بانک تسویه می‌کند؟
پاسخ:لندو هیچ‌گونه دسترسی به اقساط پرداختی شما ندارد. زمانی که قسط خود را پرداخت می‌کنید، مبلغ پرداختی مستقیما وارد حساب بانک آینده می‌شود.
16 - اگر در پرداخت اقساط تأخیر داشته باشم، چه اتفاقی می‌افتد؟
پاسخ:اگر اقساط خود را به موقع پرداخت نکنید و تأخیر داشته باشید، از شما جریمه دیرکرد دریافت می‌شود. البته جریمه دیرکرد به نمره اعتبار شما بستگی دارد. به‌ این‌ صورت که اگر نمره اعتبار بالای ۳۰۰ داشته باشید، مشمول پرداخت جریمه نمی‌شوید. برای آگاهی بیشتر در مورد نمره اعتبار لندو کلیک کنید. ضمناً از آن‌جایی که وام لندو در واقع همان وام خرید کالای بانک آینده است، در صورت تاخیر در پرداخت اقساط، در سیستم بانکی کشور نمره اعتبار منفی برایتان ثبت می‌شود.
17 - اگر اقساطم را زودتر از موعد پرداخت کنم، چه مزیتی دارد؟
پاسخ:اگر اقساط خود را زودتر از موعد پرداخت کنید، نمره اعتبارتان در لندو افزایش پیدا می‌کند. با افزایش نمره اعتبار، علاوه بر اینکه می‌توانید مجدداً از لندو وام بگیرید، در قرعه‌کشی ماهانه لندو هم شرکت داده می‌شوید. همچنین مشتریانی که نمره اعتبار بالای ۳۰۰ دارند، در صورت تأخیر در پرداخت اقساط، به لندو جریمه دیرکرد پرداخت نمی‌کنند.
18 - سود وام دریافتی لندو چقدر است؟
پاسخ:از آن‌جایی که وام دریافتی شما توسط بانک آینده تأمین می‌شود، سود اقساط شما نرخ مصوب بانک مرکزی، یعنی 23 درصد است.
19 - نمره اعتبار چیست و چه تأثیری دارد؟
پاسخ:نمره اعتبار معیاری برای محاسبه خوش‌قولی مشتریان لندو است که بر اساس عواملی مثل زمان پرداخت اقساط، مبلغ اقساط و گزارش اعتباری در سیستم بانکی محاسبه می‌شود. مشتریان لندو با داشتن نمره اعتبار بالا، می‌توانند از مزایای مختلفی مثل شرکت در قرعه‌کشی بهره‌مند شوند. همچنین نمره اعتبار پایین می‌تواند مشکلاتی مثل پرداخت جریمه دیرکرد را برای مشتری ایجاد کند.
20 - قسطم را پرداخت کردم ولی تراکنشم ناموفق بود. چه باید بکنم؟
پاسخ:در صورتی که تراکنش شما ناموفق باشد، حداکثر تا ۷۲ ساعت بعد، مبلغ پرداختی به حسابتان برمی‌گردد. اما اگر این مدت گذشت و مبلغ واریز نشد، حداکثر ۴۸ ساعت صبر کنید تا لندو قسط شما را در حالت پرداخت‌شده قرار دهد. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که قسطتان پرداخت شده و نیازی به پرداخت مجدد آن نیست.
21 - قسطم را از طریق سایت لندو پرداخت کردم؛ چقدر زمان می‌برد تا پرداخت قسط در سیستم بانک آینده ثبت شود؟
پاسخ: تا ۵ روز بعد از پرداخت قسط در سایت لندو، قسط شما در بانک آینده به حالت «پرداخت‌شده» تبدیل می‌شود. این زمان به دلیل روال اداری سیستم بانکی است و لندو در آن نقشی ندارد.
22 - در مرحله پرداخت اقساط هستم و حالا می‌خواهم از بانک دیگری وام بگیرم. اما در اعتبارسنجی، قسط پرداخت نشده به بانک آینده دارم. مشکل چیست؟
پاسخ:متاسفانه در اعتبارسنجی بانک مرکزی، فرآیند اعلام تسویه اقساط به‌روز نیست و با چند روز تاخیر انجام می‌شود. به همین دلیل ممکن است شما در لندو اقساط معوق نداشته باشید، ولی در اعتبارسنجی، بدهکار بانک آینده نشان داده شوید. این موضوع از اختیار لندو خارج است و فقط باید چند روز صبر کنید تا سیستم بانک مرکزی به‌روز شود. همچنین می‌توانید برای اطمینان از پرداخت اقساط خود، به اینترنت بانک آینده مراجعه کنید.
23 - سفته الکترونیکی چیست و چطور باید آن را خریداری کرد؟
پاسخ:
سفته الکترونیکی به‌تازگی وارد سیستم بانکی کشور شده و در حال حاضر چند بانک از جمله بانک ملی و بانک آینده، امکان خرید این سفته را فراهم کرده‌اند. برای دریافت وام لندو، باید سفته موردنیاز را از طریق سامانه سفته الکترونیکی بانک آینده خریداری کنید. برای مشاهده آموزش خرید سفته الکترونیکی، بهاین صفحه مراجعه کنید.
24 - سفته الکترونیکی را چطور باید امضا کرد؟
پاسخ:
امضای سفته الکترونیکی به‌صورت آنلاین و از طریق امضای الکترونیکی انجام می‌شود. برای ثبت امضای الکترونیکی خود باید از نرم‌افزار «آینده‌ساین» (نرم‌افزار اختصاصی بانک آینده) استفاده کنید. دراین صفحهمی‌توانید آموزش کامل ثبت امضای الکترونیکی را مشاهده کنید.
25 - سفته الکترونیکی را کجا باید بارگذاری کنم؟
پاسخ:بعد از خرید سفته الکترونیکی و امضای آن با امضای الکترونیکی، باید فایل سفته را از سامانه سفته الکترونیکی بانک آینده دانلود و در حساب کاربری لندو بارگذاری کنید. برای این کار باید وارد حساب کاربری خود شوید و بعد از انتخاب گزینه «درخواست‌های من»، بخش «بارگذاری سفته» را انتخاب کنید.
26 - آیا سفته الکترونیکی معتبر است؟ می‌توانم سفته کاغذی به لندو ارائه دهم؟
پاسخ:خیر؛ تنها سفته‌ای که لندو از شما می‌پذیرد، سفته الکترونیکی است. توجه داشته باشید که سفته الکترونیکی معتبرتر از نوع کاغذی آن است؛ چون در یک بستر کاملاً قانونی، مشخصات صادرکننده، دریافت‌کننده، مبلغ ضمانت و امضای الکترونیکی متقاضی در سفته درج می‌شود و امکان جعل و هرگونه سواستفاده از آن وجود ندارد. ضمناً خرید سفته الکترونیکی را تنها باید از طریق سامانه اختصاصی بانک آینده انجام دهید.
27 - برای خرید سفته الکترونیکی باید در بانک آینده حساب داشته باشم؟
پاسخ:
بله؛ خرید سفته الکترونیکی تنها باید از طریق سامانه اختصاصی بانک آینده انجام شود. به همین دلیل اگر در بانک آینده حساب ندارید، لازم است قبل از اقدام به خرید سفته الکترونیکی، در بانک آینده حساب باز کنید. افتتاح حساب در این بانک به‌صورت آنلاین و از طریق نرم‌افزار«آبانک»(نرم‌افزار اختصاصی بانک آینده) هم انجام می‌شود.
28 - امضای قراردادهای لندو و بانک آینده چطور انجام می‌شود؟
پاسخ:
یکی از مراحل دریافت وام از لندو، امضای قراردادهای لندو و بانک آینده‌ است که این مرحله هم به‌صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از امضای الکترونیکی، که در مرحله خرید سفته الکترونیکی ثبت و دریافت کرده‌اید، قراردادهای لندو و بانک آینده را هم به‌صورت آنلاین امضا کنید. برای مشاهده آموزش امضای آنلاین قراردادها، بهاین صفحهمراجعه کنید.
29 - نمی‌توانم از سامانه سفته الکترونیکی و برنامه آیند‌ه‌ساین استفاده کنم. چه مشکلی دارد؟
پاسخ:ثبت‌نام در سامانه سفته الکترونیکی بانک آینده و احراز هویت در برنامه «آینده‌ساین» به سرویس ثبت‌احوال متصل است و به همین دلیل تنها در ساعات اداری انجام می‌شود. همچنین برای ثبت‌نام در این دو سامانه، باید شماره موبایل شما به نام خودتان باشد و در بانک آینده هم ثبت شده باشد. ضمناً همه اطلاعاتی که وارد می‌کنید مثل کد پستی، مشخصات هویتی و … باید دقیق و صحیح وارد شود. بعد از رعایت این موارد، اگر هنوز نمی‌توانید از این دو سامانه استفاده کنید، از پشتیبانی لندو کمک بگیرید.
30 - شماره موبایلم تغییر کرده است؛ چطور می‌توانم آن را در حساب کاربری‌ام عوض کنم؟
پاسخ:برای تغییر شماره موبایل کافی است وارد حساب کاربری خود و قسمت «اطلاعات کاربری» شوید. سپس گزینه «اطلاعات تماس» را انتخاب کنید و بعد از انتخاب گزینه «تغییر شماره»، شماره موبایل جدید خود را وارد کنید.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت هوشمند آرمان گستر آریا (لندو) است.
Copyrights - Lendo Co. - 1401