یک خبر خوب؛ سود وام لندو کاهش و مدت بازپرداخت اقساط افزایش یافت!

یک خبر خوب؛ سود وام لندو کاهش و مدت بازپرداخت اقساط افزایش یافت!
تاریخ انتشار: - مطالعه: 3 دقیقه
فهرست محتوا

همان‌طور که می‌دانید وامی که لندو به مشتریان خود ارائه می‌دهد،‌ توسط بانک آینده تأمین می‌شود. سود بانک آینده هم همان سود مصوب بانک مرکزی یعنی ۱۸ درصد است. در کنار سود بانکی، لندو هم مانند سایر سامانه‌های خرید اقساطی، مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت از متقاضیان دریافت می‌کند.

در گذشته پیش‌پرداخت لندو به سود بانک آینده (۱۸ درصد) اضافه می‌شد؛ یعنی سودی که مشتریان لندو در اقساط ماهانه خود می‌پرداختند، شامل سود بانکی به اضافه پیش‌پرداخت لندو بود که این موضوع در حال حاضر تغییر کرده است.

از شهریور ماه ۱۴۰۱، لندو پیش‌پرداخت دریافتی خود را به‌طرز چشمگیری کاهش داده است. به عنوان مثال در وام ۲۰ میلیون تومانی لندو، ۷۰۰ هزار تومان از مبلغ بازپرداخت کم شده و مجموع بازپرداخت به ۲۴ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

ضمناً علاوه بر کاهش پیش‌پرداخت، نحوه دریافت آن از مشتریان هم بهبود پیدا کرده است. به این صورت که دیگر پیش‌پرداخت لندو روی اقساط ماهانه مشتریان محاسبه نمی‌شود و از این به بعد سود اقساط ماهانه مشتریان، فقط همان سود ۱۸ درصد بانکی است. مثلا در گذشته اقساط ماهانه وام ۲۰ میلیون تومانی لندو، ۲ میلیون و ۷۰ هزار تومان بود که در حال حاضر این عدد به ۱ میلیون و ۸۳۳ تومان رسیده است. همچنین قبلا اقساط مشتریان پیش از دریافت وام آغاز می‌شد، در حالی‌که از این به بعد مشتریان لندو یک ماه بعد از دریافت وام، شروع به پرداخت اقساط می‌کنند.

از شهریور ماه ۱۴۰۱، پیش‌پرداخت لندو در مرحله پایانی از مشتریان دریافت می‌شود. در واقع مشتریان لندو هم مثل مشتریان سایر سامانه‌ها، بعد از واریز پیش‌پرداخت می‌توانند وام خود را دریافت کنند.

توجه داشته باشید که لندو تنها سامانه‌ای است که وام خود را فقط با دریافت سفته و بدون چک و ضامن ارائه می‌دهد. در واقع لندو برای تسهیل فرایند ارائه وام و راحتی هرچه بیشتر متقاضیان، ریسک عدم دریافت ضمانت چک را به جان خریده است. پس دریافت پیش‌پرداخت با توجه به ریسک‌های زیادی که لندو تا زمان بازپرداخت کامل اقساط متحمل می‌شود، کاملا منطقی به‌ نظر می‌آید.

همچنین در نظر داشته باشید که تغییرات مربوط به میزان سود، برای مشتریان جدید و مشتریانی که هنوز درخواستشان را کامل نکرده‌اند، اعمال می‌شود.

به‌زودی از همین طریق خبرهای خوب دیگری هم در مورد افزایش سقف وام لندو منتشر خواهد شد. با ما همراه باشید.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
2
سهیلا ۱۴۰۲/۰۵/۱۷

سلام من درخواست وام ۲۰ میلیونی داده ام
میخواستم بپرسم آیا مبلغ پیش پرداخت که حدود سه میلیون هست و در آخر پس میدهید یا نه ؟

    مبینا شمسی خانی ۱۴۰۲/۰۸/۱۳

    سلام دوست عزیز. این مبلغ کارمزد است نه پیش‌پرداخت.