راهنمای خرید تبلت / بهترین تبلت‌های بازار ایران برای خرید نقد و اقساط

راهنمای خرید تبلت / بهترین تبلت‌های بازار ایران برای خرید نقد و اقساط
تاریخ انتشار: - مطالعه: 15 دقیقه
فهرست محتوا

تبلت‌ها، همان کار گوشی‌های هوشمند و در برخی موارد، لپ‌تاپ را برای شما انجام می‌دهند؛ در واقع تبلت یک محصول بین لپ‌تاپ و گوشی موبایل است؛ پس اگر هدفتان استفاده از این محصول در امور روزمره است، تبلت می‌تواند کارتان را راه بیاندازد.

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و قصد خرید تبلت را دارید، اولین قدم این است که هدفتان را از خرید این محصول مشخص کنید؛ یعنی تبلتی که برای گوش دادن به موسیقی، انجام بازی‌های سبک، چت کردن، تحقیق و پژوهش ساده و… انتخاب می‌کنید، متفاوت‌تر از تبلتی است که برای انجام بازی‌های سنگین، پروژه‌های معماری، برنامه‌‌نویسی و… انتخاب می‌کنید.

پس برای آنکه بدانید چه تبلتی می‌خواهید، محصول مورد نیازتان کدام است، ویژگی‌های یک تبلت خوب کدام است، درهنگام خرید تبلت به چه نکاتی باید توجه کنید و همچنین چگونه می‌توانید یک خرید تبلت قسطی بدون ضامن انجام دهید، با ما همراه باشید. ما گام به گام تا انتخاب یک تبلت مناسب، کنارتان خواهیم بود؛ چرا که راهنمای خرید تبلت را به طور کامل برای شما آورده‌ایم.

۵ نکته‌ای که قبل از خرید تبلت باید بدانید؛ بی‌گدار به آب نزنید!!

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، حتما حواستان باشد موقع خرید تبلت، نیازتان را از خرید مشخص کنید و با درنظر گرفتن هدفتان از خرید تبلت و همچنین نکاتی که ما در این قسمت به توضیح آن پرداخته‌ایم، اقدام به خرید کنید.

حالا انتظارتان را از بهترین تبلت مورد نظرتان مشخص کرده‌اید، در این قسمت که ما به طور کامل راهنمای خرید تبلت را برایتان آورده‌ایم، همراهمان باشید تا لذت یک خرید خوب را تجربه کنید.

یک توصیه مهم و کارآمد:
اگر برای خرید بهترین تبلت مورد نیازتان با کسری بودجه مواجه شدید، به جای صرف نظر از خرید، به روش‌هایی مثل دریافت وام  و… فکر کنید؛ این وام شرایط خوبی را برای خرید تبلت مد نظر شما فراهم می‌کند.

احتمالا دوست دارید بیشتر درباره این وام اطلاعات کسب کنید؛ صبر کنید! ما ابتدا راهنمای خرید تبلت را برای شما توضیح داده‌ایم و در نهایت از چم‌وخم این تسهیلات و نحوه درخواست آن توضیح داده‌ایم؛ پس تا انتها همراه ما باشید؛ اطلاعات خوبی در انتظار شماست.

سیستم عامل؛ وابسته به سلیقه و بودجه شما!

سیستم‌عامل‌هایی که یک تبلت دارد، شامل ویندوز، اندروید، آی‌او‌اس، سرفیس و فایر او‌اس می‌شود؛ که انتخاب بهترین تبلت از میان این ۵ سیستم عامل هم به سلیقه شما و هم به بودجه شما بستگی دارد.

به طور مثال اگر بخواهید دستگاهی با سیستم‌عامل آی‌اواس خریداری کنید، طبیعتاً به بودجه‌ بالاتری هم نیاز خواهید داشت؛ بنابراین موقع انتخاب سیستم عامل از مقدار نقدینگی خود غافل نشوید.

ضمناً لازم به ذکر است که در موضوع راهنمای خرید تبلت، سیستم عامل را نمی‌توان مهمترین نکته برای انتخاب تبلت تلقی کرد؛ بلکه سایر موارد که ما در ادامه به آن پرداخته‌ایم از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

حتما بخوانید:  شرایط خرید قسطی لپ تاپ دست دوم و نو بدون پیش پرداخت

صفحه‌‌نمایش، متناسب با کاربرد و نوع استفاده!

تبلت‌ها با سیستم‌عامل‌های مختلف، صفحه‌نمایش‌های متفاوتی دارند؛ اما در حالت کلی از ۷ تا ۱۳ اینچ در بازار موجود هستند که شما باید با توجه به نحوه و نوع استفاده خود از تبلت، ابعاد صفحه نمایش را تعیین و انتخاب کنید.

اگر برای انجام بازی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی به تبلت نیاز دارید، سعی کنید صفحات بزرگ‌تر را خریداری کنید؛ چون در مقوله راهنمای خرید تبلت، دستگاه‌های ۱۱ تا ۱۳ اینچی در زمره تبلت‌های کاری و شغلی به حساب می‌آیند.

عامل پردازنده در راهنمای خرید تبلت

پردازنده؛ مهم‌ترین عامل در راهنمای خرید تبلت!

در مقوله پردازنده، نمی‌توان از قدرت بالای پردازنده اپل غافل شد؛ به همین دلیل است که سیستم‌عامل آی‌او‌اس در اجرای اپلیکیشن‌ها سرعت عمل بسیاری بالایی دارد.

در واقع لازم به ذکر است که هرچه پردازنده قدرتمندتر باشد، تعداد هسته‌های بالاتری دارد؛ به طور مثال پردازنده قدرتمند تبلت‌های اپل دارای ۸ هسته هستند؛ پس در راستای راهنمای خرید تبلت، پردازنده را مهم‌ترین اصل در انتخاب دستگاه مورد نیازتان بدانید.

حتما بخوانید:  راهنمای کامل در مورد نحوه خرید گوشی با حکمت کارت در سال ۱۴۰۱

بررسی اجزای تبلت؛ تعیین‌کننده کیفیت و سرعت بهترین تبلت!

در راستای راهنمای خرید تبلت، باید بگوییم که از اجزای دستگاه مورد نظرتان غافل نشوید. حتما می‌پرسید کدام اجزا را می‌گوییم؟! دوربین، باتری و حافظه داخلی.

  • اگر هدفتان عکاسی با تبلت است، لازم است تبلتی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و همینطور کیفیت دوربین بهتر خریداری کنید؛ البته از این نکته غافل نشوید که تبلت‌ها عموماً برای عکاسی ساخته‌ نشده‌اند و نمی‌توانید انتظار گرفتن عکس‌های خارق‌العاده را با دوربین تبلت داشته باشید؛
  • از آن‌جایی که همیشه شارژر در دسترس شما نیست و حفظ شارژ تبلت از اهمیت زیادی برخوردار است، تبلت‌هایی را انتخاب کنید که بالای ساعت عمر باتری دارند؛
  • اگر هدفتان این است که فایل‌هایی با حجم زیاد در دستگاه خود نگهداری کنید، حتما تبلتی را انتخاب کنید که حافظه بالایی داشته باشد؛ چرا که اگر تبلت شما حافظه کمی داشته باشد و شما فایل‌های زیادی در آن نگهداری کنید. بعد از مدتی شاهد کند شدن عملکرد دستگاهتان خواهید بود؛ پس موقع خرید بهترین تبلت حتما اجزای آن را مورد بررسی قرار دهید.

توجه به وزن تبلت؛ پیشگیری از گردن درد

یکی از فاکتورهای مهم در خرید کالاهای دیجیتالی که نیاز به خم شدن گردن و در دست گرفتن دارند، وزن آن‌هاست. اگر تبلتی که شما انتخاب می‌کنید بیش از حد سنگین باشد می‌تواند به مهره‌های گردن شما آسیب بزند. اگر قرار است مدت زمان طولانی از تبلت استفاده کنید بهتر است وزن آن زیاد بالا نباشد تا در استفاده‌ی طولانی، آسیب نبینید. همچنین به صورت پیوسته گردن خود را خم نکنید. اگر قرار است تبلت را در دست بگیرید بعد از یک زمان مشخص استفاده آن را زمین بگذارید و به بدن خود استراحت دهید. سپس دوباره استفاده کنید.
علاوه بر نکاتی که در بالا ذکر شد، استفاده از پایه نگهدارنده تبلت هم می‌تواند کاربری آن را راحت‌تر سازد و خطری هم برای سلامت جسمانی شما نداشته باشد.

پورت‌ها؛ آخرین نکته در راهنمای خرید تبلت!

ممکن است شما بخواهید فضای داخلی تبلت خود را با استفاده از کارت حافظه افزایش دهید تا امکان ذخیره‌سازی فایل‌های بیشتری در دستگاهتان داشته باشید؛ این موضوع کاملاً به پورت‌ها و اتصالات تبلت بستگی دارد.

برخی از تبلت‌ها فلش یو‌اس‌بی را می‌خوانند و شما می‌توانید به راحتی از این قابلیت استفاده کنید؛ بنابراین برای انتخاب بهترین تبلت، حتما این نکته را درنظر بگیرید.

تبلت کارتان را راه نمی‌اندازد؟

ممکن است شما با خود بگویید خرید تبلت به تنهایی برطرف‌کننده نیاز من نیست و من برای انجام پروژه‌های خود و همچنین کسب درآمد و یا هر کار دیگری به لپ‌تاپ نیاز دارم؛ اصلا جای نگرانی نیست و نیازی نیست مستاصل باشید.

ما بهترین روش را برای خرید یک لپ‌تاپ باکیفیت، به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ می‌خواهید بدانید این روش چیست؟ برای این کار وارد صفحه خرید اقساطی لپ تاپ شوید و خودتان را از یک خرید خوب و به صرفه، محروم نکنید!

علاوه بر رعایت ۶ نکته‌ فوق در راستای راهنمای خرید تبلت ، یادتان باشد که بودجه مورد نظرتان را هم در نظر بگیرید! در واقع باید از خودتان بپرسید بودجه من چقدر است و چه مقدار می‌خواهم برای خرید بهترین تبلت هزینه کنم  بعد با درنظر گرفتن نقدینگی‌تان، محصول مدنظر خود را خریداری کنید.

البته اگر با کمبود بودجه مواجه هستید، اصلا نگران نباشید! چرا که ما در بخش‌های دیگر یک راهکار مناسب و موثر برای کسری بودجه شما جهت خرید بهترین تبلت معرفی کرده‌ایم که باعث می‌شود به راحتی آب خوردن، محصول موردنظرتان را خریداری کنید.

همچنین پیش از آنکه به سراغ معرفی این راه‌حل کاربردی برویم، می‌خواهیم شما را با ۳ نمونه از پرطرفدارترین تبلت‌ها و قیمت حدودی آن‌ها آشنا کنیم.

5 نمونه از پر طرفدارترین تبلت‌ها + قیمت حدودی آن‌ها

در راستای راهنمای خرید تبلت، ما تصمیم گرفتیم ۳ مورد از تبلت‌های پرطرفدار را معرفی کنیم و مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید راحت‌تر بهترین تبلت را انتخاب و خریداری کنید.

  • Apple ipad Air: این تبلت با صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی و حافظه ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت قیمتی حدود 27 تا 30 میلیون تومان دارد؛ همچنین این تبلت تراشه M1 دارد و همین عامل باعث شده است که اختلاف این دستگاه با آیپد پرو کمتر شود و کیفیت بالایی داشته باشد.
  • Samsung Galaxy Tab S8: این تبلت با صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی و حافظه ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت قیمتی حدود 44 تا 55 میلیون تومان دارد؛ همچنین این تبلت یکی از پرقدرت‌ترین دستگاه‌های حال حاضر محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه جزو جدیدترین تبلت‌های عرضه شده توسط سامسونگ است.
  • Microsoft Surface Go 2: این تبلت با صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی، حافظه ۱۲۸ گیگابایت و پردازنده پنتیوم طلایی قیمتی حدود 16 میلیون تومان دارد؛ این تبلت طراحی زیبایی دارد و نمایشگر آن نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است؛ ضمن اینکه امکان برقرار کردن تماس تصویری هم در این مدل وجود دارد.
  • Redmi pad: تبلت Redmi pad شیائومی با نمایشگر 10.6 اینچی خود به یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های خرید تبلت در بازار ایران تبدیل شده است. اولین نکته‌ای کاربران این تبلت در استفاده از آن ذکر کرده‌اند قیمت مناسب آن با توجه به ویژگی‌هایی است که دارد. تبلتRedmi pad  که قیمتی حدود 12 میلیون تومان دارد، مجهز به باتری 8000 میلی آمپری است. این ویژگی باعث شده که نگرانی‌ها بابت زود تمام شارژ تبلت از بین برود و برای استفاده‌ی طولانی مدت گزینه‌ی مناسبی در میان تبلت‌های میان‌رده باشد.
  • Lenevo Tab M7: اگر به دنبال تبلتی با یک قیمت اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه هستید، پیشنهاد ما به شما تبلت لنوو مدل M7 است. این تبلت با داشتن ویژگی‌هایی همچون صفحه نمایش 7 اینچی، حافظه داخلی 16 یا 32 گیگ، دوربین 2 مگاپیکسلی و باتری 3590 میلی‌آمپری قیمتی حدود 4 تا 5 ملیون تومان دارد. این تبلت مناسب کسانی است که دنبال تبلتی با قیمتی پایین ولی کارراه‌انداز هستند.

بعد از آشنایی شما با این تبلت‌ها، می‌خواهیم سراغ راهنمای خرید تبلت قسطی برویم؛ می‌پرسید چرا؟ چون ممکن است شما امکان فراهم کردن بودجه کامل را برای خرید بهترین تبلت نداشته باشید و یا برای نقدینگی خود برنامه‌ریزی مالی کنید و بخواهید آن پول را خرج چندین کار به طور همزمان کنید. شما به‌راحتی می‎‌توانید خرید تبلت سامسونگ اقساطی یا هربرند دیگری و حتی گوشی موبایل مثل خرید قسطی گوشی سامسونگ، اپل، شیائومی و… را انجام دهید تا هم نیازتان را رفع کنید و هم از تکنولوژی عقب نمانید؛ پس همراه ما باشید!

حتما بخوانید:  راهنمای خرید گوشی دست دوم (بدون رعایت این 5 نکته، گوشی کارکرده نخرید!)

راهنمای خرید تبلت قسطی

روش‌های گوناگونی در راهنمای خرید تبلت اقساطی وجود دارد که ما سعی کرده‌ایم به طور مختصر این روش‌ها را توضیح دهیم و در نهایت به مناسب‌ترین روش برای خرید بهترین تبلت به صورت قسطی بپردازیم.

  • یکی از این روش‌های کاربردی، دریافت وام‌های بانکی خرد است. در واقع شما در ازای ارائه چک و ضامن، از بانک وام دریافت می‌کنید و تبلت خود را می‌خرید؛ البته لازم به ذکر است که ارائه چک و ضامن برای همه کار راحتی نیست و همین موضوع، یکی از محدودیت‌های دریافت وام و تسهیلات از بانک است؛
  •  راه دیگری که می‌توانید از آن بهره ببرید، خرید تبلت از فروشگاه‌های حضوری و آنلاینی است که خدمات اقساطی را ارائه می‌دهند؛ البته موضوعی که در این روش ممکن است شما را با چالش مواجه کند، عدم اعتبار کافی فروشگاه‌ها و همچنین عدم اعتماد شما به آن‌هاست؛ ضمناً اکثر این فروشگاه‌ها هم در ازای ارائه خدمات اقساطی، از شما تضمین دریافت خواهند کرد؛
  • راهکار سومی که می‌تواند راهنمای خرید تبلت قسطی برای شما باشد، خرید از سامانه‌های اعطای وام و فروش اقساطی کالاست که البته آن‌ها هم در ازای فروش تبلت به صورت اقساطی از شما چک دریافت خواهند کرد؛

اگر در تهیه چک و تضمین مشکل و محدودیتی ندارید، می‌توانید از روش‌های فوق بهره ببرید و بهترین تبلت را خریداری کنید؛ اما اگر به دنبال یک روش آسان با شرایط راحت هستید و می‌خواهید مثل آب خوردن تبلت خود را تهیه کنید، بخش پایانی را از دست ندهید.

راهنمای خرید تبلت قسطی از لندو

«لندو»، مناسب‌‌ترین روش خرید بهترین تبلت

در مبحث راهنمای خرید تبلت قسطی , و خرید تبلت قسطی با سود کم، می‌توانید از سامانه لندو استفاده کنید. لندو که یک پلتفرم خرید اقساطی کالا و خدمات است، با همکاری بانک آینده، ارائه‌دهنده وام خرید کالا تا سقف ۲۰ میلیون تومان است.

شما برای دریافت این وام نیاز به هیچ تضمینی نخواهید داشت؛ بلکه فقط با ارائه سفته می‌توانید وام را دریافت و بهترین تبلت خریداری کنید.

همچنین لازم به ذکر است که از صفر تا صد وام لندو آنلاین است و در هیچ مرحله‌ای نیاز به حضور فیزیکی شما نخواهد بود. درواقع همانطور که روی مبل منزلتان لم داده‌اید، یا در محل کار خود مشغول استراحت هستید و یا در سفر وقت آزاد دارید، برای ثبت درخواست خود در سامانه لندو  اقدام کنید و وام خرید قسطی بگیرید.

لازم به ذکر است که لندو با بیش از ۵۰۰ فروشگاه متنوع و متعدد همکاری می‌کند که شما می‌توانید به راحتی یک تبلت خوب و مناسب از آن خریداری کنید.

پس در راستای راهنمای خرید تبلت، شما می‌توانید به جای مراجعه حضوری به مراکز فروش اقساطی کالاهای دیجیتال با دردسرهای چک و ضامن و… همین حالا با یک کلیک وارد سامانه لندو شوید و بعد از انتخاب یکی از فروشگاه‌ها، درخواست وام خود را ثبت کنید و لذت یک خرید ایده‌آل را بچشید.

سوالات متداول درباره راهنمای خرید تبلت

بهترین روش خرید اقساطی تبلت کدام است؟

بهترین روش خرید اقساطی تبلت، سامانه لندو است که با راحت‌ترین روش به شما وام خرید کالا می‌دهد و شما در عرض ۱۰ الی ۱۵ روز کاری، تبلت خود را تحویل می‌گیرید.

بهترین تبلت با قیمتی در حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان، کدام است؟

شما می‌توانید تبلت یوگا تب ۱۱ لنوو را تهیه کنید که قیمتی در حدود ۱۳ میلیون تومان دارد. این تبلت دوربین ۸ مگاپیکسلی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی دارد. ضمناً این تبلت برای استفاده روزمره کاربرد دارد.

رزولوشن مناسب برای تبلت کدام است؟

سعی کنید تبلتی را خریداری کنید که رزولوشنی کمتر از ۱۲۸۰ در ۸۰۰ نداشته باشد تا هم وضوح تصاویر بهتر باشد، هم راحت‌تر در تبلت خود فیلم ببینید و موقع خواندن کتاب الکترونیکی در تبلت، اذیت نشوید.

ad here
توسط بهار باقریان 176 نوشته

برچسب ها:
0