بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران کدام است؟
تاریخ انتشار: - مطالعه: 10 دقیقه
فهرست محتوا

همه ما در دنیای امروز در حال تلاش بی‌وقفه برای آرامش، آسایش و رفاه بیشتر هستیم؛ به همین خاطر یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایمان، پیدا کردن راه مناسبی برای پس‌انداز، افزایش سرمایه، رشد و پیشرفت اقتصادی است؛ بنابراین می‌توانیم از روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری استفاده کنیم. یکی از جدیدترین روش‌های محبوب سرمایه‌گذاری، خرید ارز دیجیتال یا رمز ارز است. در ادامه برای آشنایی با تعریف ارز دیجیتال، انواع آن و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری، با ما همراه باشید. 

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمز ارز یک پول دیجیتالی است که در یک شبکه توزیع به نام بلاک چین توسعه پیدا کرده‌ و با استفاده از رمزنگاری‌های پیچیده به دست آمده است. این نوع ارزها ماهیت فیزیکی ندارند و در یک بستر مجازی مبادله می‌شوند، به همین دلیل به راحتی و به صورت مستقیم قابلیت انتقال میان خریدار و فروشنده را دارند. برای این تبادلات نیازی به منبع بانکی و شخص سوم نیست؛ بنابراین باید راه مطمئنی برای حفظ کیف پول وجود داشته باشد. اگر به دنبال بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری هستید، بهتر است با انواع ارزها آشنا شوید.

انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟

ارزهای دیجیتال یا رمز ارزها در ابتدا تنوع کمی داشتند اما به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی تعداد بیشتری از این پول‌های دیجیتالی به جهان معرفی شده‌اند. امروزه ارزهای دیجیتال به سه دسته کلی پول‌­های دیجیتال، ارزهای دیجیتال پلتفرمی و ارزهای دیجیتال مالی تقسیم می‌­شوند که در ادامه به‌‌ طور مختصر هر یک از این دسته‌ها را توضیح داده‌ایم تا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

  • پول­‌های دیجیتال

پول‌­های دیجیتال مانند پو‌ل‌­های واقعی عمل می­‌کنند و قابلیت خرید و فروش، سرمایه‌گذاری و یا انتقال ارزش را به دیگران دارند. این پول­‌ها به راحتی انتقال پیدا می‌کنند و امنیت بالایی دارند؛ همچنین به صورت مجازی بدون واسطه مبادله می‌شوند. معروف‌­ترین و مهم­‌ترین آن­‌ها بیت کوین، لایت کوین، ورت کوین، دوژ کوین  هستند که ارزش بازار بالایی را به خود اختصاص داده‌­اند. پول­‌های دیجیتال خود به دو دسته تقسیم می‌شوند: ارز­های دیجیتال ثابت (که دارای پشتوانه مالی مانند طلا ، دلار و .. هستند) مانند تتر و ارزهای دیجیتال امن (که پشتوانه خاصی ندارند، با امنیت بالا و بدون هویت انتقال‌دهنده و گیرنده مبادله می­‌شوند).

  •  ارزهای دیجیتال پلتفرمی

اگر به دنبال بهترین ارز برای دیجیتال برای سرمایه گذاری هستید، حتما به این دسته از ارزها توجه داشته باشید. این دسته از ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه بلاک­چین هستند که به کاربران اجازه فعالیت را بر بستر بلاک چین می‌­دهند. مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال پلتفرمی، اتریوم است که بعد از بیت کوین بیشترین ارزش بازار را دارد. بعد از اتریوم هم ارزهای دیجیتال دیگر مثل نئو، کاردانو، ای او اس(EOS) و… ایجاد شده­‌اند.

  • ارزهای دیجیتال مالی

ارزهای دیجیتال مالی پلتفرم­‌هایی هستند که فقط به دلیل یک فعالیت مالی مشخص به وجود آمده­‌اند تا با حذف واسطه و هزینه کم در این فعالیت­‌ها به کاربران کمک کنند. این ارزهای دیجیتال به چند دسته تقسیم می‌شوند: 

  • ارزهای دیجیتال پرداختی (برای پرداخت و معاملات مالی مختلف مانند ریپل، استلار و …)
  •  ارزهای دیجیتال صرافی‌­ها (برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال دیگر)
  •  ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری (برای انجام معاملات سرمایه گذاری مانند ایکونومی)
  •  ارزهای دیجیتال وام و قرض (برای اعطای وام بدون هیچ واسطه و حداقل هزینه مانند ات لند
  • ارزهای دیجیتال جذب سرمایه (برای جذب سرمایه از طریق بلاک چین مانند کیک آی سی او
  •  ارزهای دیجیتال بیمه (برای انواع بیمه با قراردادهای هوشمند در شبکه بلاک­چین مانند بایت بال)

شناخت انواع ارزهای دیجیتال به شما کمک می‌­کند تا انتخابی دقیق و درست برای سرمایه‌گذاری داشته باشید و با دانش و آگاهی  کافی در این حوزه سرمایه‌گذاری و از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. همچنین موقع سرمایه گذاری لازم است علاوه بر شناخت انواع ارزهای دیجیتال، با عوامل مهم در انتخاب رمز ارز آشنا باشید تا هوشمندانه‌تر سرمایه‌گذاری کنید.

انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟

۵ نکته مهم در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری 

موقع انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری باید عوامل مهم را در نظر بگیرید؛ چرا که تمامی رمز ارزها ارزش سرمایه‌گذاری ندارند و باید برای موفقیت در این زمینه عوامل پر اهمیت و موثر را بشناسید. در حال حاضر ۵ نکته مهم برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال بررسی شده است.

  • اولین عامل مهم در انتخاب ارز دیجیتال، اطلاع و آگاهی از پیشینه آن ارز است؛ چون در این شرایط می‌توانید تا حدودی حدس بزنید رمز ارزی که انتخاب کرده‌اید ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر. 
  • دومین عامل تاثیرگذار در اعتبار یک ارز دیجیتال، ارزش بازار آن است. ارزش بازار به این معناست که تمام سرمایه‌گذاران چه میزان پول برای خرید و فروش این رمز ارز وارد بازار کرده‌اند. هرچه ارزش بازار بالاتر باشد، ارز دیجیتال معتبرتر است.
  • سومین عامل مهم، حجم مبادلات است که بالا بودن حجم معاملات و گردش آن بین افراد باعث افزایش اعتبار رمز ارز می‌شود.
  • از عوامل مهم دیگر در انتخاب ارز دیجیتال، حداکثر تعداد کل آن است؛ این که چه تعداد ارز دیجیتال عرضه شده، تعیین‌کننده آینده یک رمز ارز است.
  • آخرین عامل مهم و موثر در انتخاب رمز ارز مورد نظر، نبود محدودیت جغرافیایی است؛ چرا که هرچه یک ارز دیجیتال محبوبیت بیشتری داشته باشد، کاربرد آن هم در سراسر جهان بیشتر است و افراد زیادی روی این ارزهای جهانی سرمایه‌گذاری می‌کنند. 

علاوه بر مطالب فوق، عوامل دیگری مانند صرافی ارز دیجیتال، قدمت رمز ارز مورد نظر، دقت به نوسانات بازار رمز ارزها و… در انتخاب ارز دیجیتال اهمیت دارند. (ممنون می‌شویم اگر عوامل مهم دیگری در انتخاب رمز ارز می‌شناسید، در کامنت‌های این مطلب با سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید). حالا اگر ارز دیجیتال مورد نظر شما، از جنبه‌های بررسی شده قابل تایید باشد، می‌توانید با اطمینان بالاتری بهترین ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲، انتخاب کنید. 

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۲

در این قسمت، همراه شما هستیم تا با ۳ نمونه از بهترین ارزهای دیجیتال که پیشینه خوب و پتانسیل بالایی برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۲ دارند، آشنا شوید و آن‌ها را به کیف پول خود اضافه کنید. 

  • بیت کوین، پیشرو در ارزهای دیجیتال

احتمالا یکی از ارزهای دیجیتال پیشرو در سال جدید، بیت کوین است. چرا که این رمز ارز بالاترین ارزش بازار را دارد. همچنین بررسی نوسانات آن در انتهای سال ۲۰۲۱،  نشان از رشد و ثبات خوب برای آینده بیت کوین خواهد داشت. 

  • اتریوم، رمز ارز قابل اعتماد

بعد از بیت کوین، بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین ارز دیجیتال، اتریوم است که هر سرمایه‌گذار بخشی از کیف پول خود را به آن اختصاص داده است. این رمز ارز حتی می‌تواند پتانسیل رشد بالاتری نسبت به بیت کوین داشته باشد و در آینده جایگاه بیت کوین را بگیرد.

  • BNB، یک ارز دیجیتال محبوب

یکی از معیارهایی که در انتخاب رمز ارز اهمیت دارد، صرافی معتبر است. از آن جایی که پشتوانه BNB بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان، یعنی Binance است، BNB یک ارز دیجیتال محبوب بین سرمایه گذاران محسوب می‌شود.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ساال ۲۰۲۲

آینده ارز دیجیتال در ایران چگونه است؟

آینده ارزهای دیجیتال در ایران به عوامل مختلفی مانند تحریم‌های حاکم بر کشور، محدودیت‌ صرافی‌های خارجی برای ایرانیان و همچنین ممنوعیت قانونی ایران در خرید و فروش ارزهای دیجیتال بستگی دارد. با توجه به این که ایران در حال تدوین قوانین جدید برای فعالیت داخلی در بازار ارزهای دیجیتال است، می‌توانیم آینده روشنی را برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال در ایران تصور کنیم. همچنین در صورت رفع تحریم‌های اقتصادی ایران، محدودیت‌های ایرانیان هم برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کمتر می‌شود و شما می‌توانید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را راحت‌تر انتخاب کنید.

آیا روش دیگری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد؟

حالا با توجه به مطالب گفته شده، احتمالا شما تصمیم خود را برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری گرفته‌اید تا با این روش مقدار سرمایه خود را افزایش دهید. البته علاوه بر سرمایه‌گذاری در رمز ارزها، می‌توانید با انتخاب یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری مانند خرید طلا، خرید سکه، خرید مسکن، دریافت انواع وام و…سرمایه خود را افزایش دهید. در همین حین ممکن است به کالایی هم نیاز پیدا کنید که در این شرایط می‌توانید به جای خرید نقدی، از لندو وام خرید کالا دریافت و نقدینگی خود را وارد ارزهای دیجیتال کنید و با دنیای جدید سرمایه‌گذاری هم آشنا شوید. شما با خرید قسطی از سامانه لندو می‌توانید به جای خرج کل ‌پول برای کالا یا محصول مورد نیاز، با استفاده از سود حاصل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال قسط‌های وام خود را پرداخت کنید و با یک تیر دو نشان بزنید، هم کالای مورد نظر را بخرید، هم لذت سرمایه گذاری را بچشید. شما هم می‌توانید تجربیات و یا پیشنهادات خود را در زمینه سرمایه گذاری با ما و سایرین به اشتراک بگذارید. 

 

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0