خرید اقساطی ایرپاد یا خرید ایرپاد دست دوم؟ کدام بهتر است؟

خرید اقساطی ایرپاد یا خرید ایرپاد دست دوم؟ کدام بهتر است؟
تاریخ انتشار: - مطالعه: 12 دقیقه
فهرست محتوا

ایرپاد به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اکسسوری‌های دیجیتالی، در فهرست خرید بسیاری از اپل‌دوست‌ها قرار دارد. اما قیمت بالای این اکسسوری هم مثل دیگر تولیدات این برند، ممکن است برای طرفدارانش مشکل‌ساز باشد. به همین دلیل بعضی از افراد به دنبال روش‌های خرید اقساطی ایرپاد هستند.

برخی دیگر هم ریسک خرید ایرپاد دست دوم را به جان می‌خرند تا هزینه کمتری برای تهیه این محصول بپردازند. در این مطلب از مجله لندو به سراغ بررسی چند نکته در مورد خرید ایرپاد می‌رویم. همچنین دو روش خرید قسطی ایرپاد نو و خرید ایرپاد کارکرده را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

ایرپاد چیست؟

قبل از آنکه به سراغ بررسی نکات مهم در خرید نقد و یا خرید اقساطی ایرپاد برویم، بهتر است کمی با خودِ این وسیله‌ی دیجیتالی پرطرفدار آشنا شویم. ایرپادها مدل‌ پیشرفته‌ی هندزفری‌های قدیمی هستند. مدل‌های قدیمی هندزفری به وسیله‌ی یک سیم به دستگاه وصل می‌شدند اما ایرپاد‌ها سیم ندارند و تنها به وسیله‌ی بلوتوث به دستگاه آیفون، مک و یا آی‌پد شما متصل می‌شوند. وجود ایرپادها باعث می‌شود راحت‌تر با تلفن همراه خود موسیقی گوش کنید. همچنین برای تماس‌های تلفنی شما را از خطر دزدیده شدن تلفن همراه ایمن نگه می‌دارد. 

خرید قسطی ایرپاد با لندو

ایرپادهای آیفون، مدل‌های مختلفی دارند. در یک دسته‌بندی ابتدایی ایرپادهای این شرکت به دو دسته‌ی نسل اول و نسل دوم تقسیم می‌شود. نسل اول این محصول در سال 2016 تولید شد و بسیار هم از سمت کاربران مورد استقبال قرار گرفت اما تولید آن بعد از مدتی متوقف شد.

در سال 2019 دو مدل دیگر از ایرپاد معرفی شدند. یکی ایرپاد نسل دوم و دیگری ایرپاد پرو. ایرپاد نسل دوم ویژگی‌هایی شبیه به نسل اول اما به‌روز شده داشت. ایرپاد پرو نیز مدل حرفه‌ای‌تر از ایرپادهای اپل و با ویژگی‌های بیشتری همچون حذف‌کننده نویز وارد بازار شد.

در سال 2020 مدل دیگری از ایرپادها به اسم ایرپاد مکس وارد بازار شد. این ایرپادِ شبیه به همتایان قبلی خود اما با تفاوت‌هایی جزئی، توانست همچون دیگر محصولات اپل فروش قابل قبولی به‌دست بیاورد.

در سال 2021 نسل سوم ایرپاد اپل به بازار عرضه شد. این مدل نیز شباهت زیادی به مدل‌های عرضه شده در سال‌های قبلی داشته اما پایه‌های کوتاهتری نسبت به مدل نسل دوم دارد. علاوه‌براین عمر باتری آن نسبت به مدل‌های قبلی نیز افزایش پیدا کرده است. تفاوت نسل سوم ایرپاد با ایرپاد پرو در سری سیلیکونی است. این سری در نسل سوم حذف شده است.

حال که کمی با تاریخچه‌ی ایرپاد و انواع مدل‌های آن آشنا شدیم به سراغ بررسی نکاتی می‌رویم که برای خرید اقساطی ایرپاد اپل باید با آن‌ها آشنا باشید.

نکاتی که باید پیش از خرید نقد یا خرید اقساطی ایرپاد بدانید

ایرپاد اپل از پرطرفدارترین هدفون‌های بازار دیجیتال محسوب می‌شود. به دلیل مزایا و برتری این محصول اپل نسبت به کالاهای مشابه دیگر برندها، خیلی از افراد حتی اگر امکان خرید آن را به صورت نقد نداشته باشند، به سراغ روش خرید اقساطی ایرپاد می‌روند؛ اما بعضی‌ها هم خرید ایرپاد دست دوم را ترجیح می‌دهند.

این محبوبیت دلایل مختلفی دارد. به‌عنوان مثال یکی از ویژگی‌های خوب کمپانی اپل این است که در هر تولید جدید، سعی می‌کند مشکلات محصول خود را کمتر کند و تجربه‌کاربری بهتری برای طرفداران خود بسازد. در ادامه از ویژگی‌های ایرپاد این کمپانی برایتان خواهیم گفت تا بدانید که چرا با وجود قیمت بالا همچنان بین گجت‌بازها محبوب است.

1ـ طراحی کاربردی

همان‌طور که گفتیم، تجربه کاربری یکی از نکات حائز اهمیت برای شرکت اپل است. بنابراین اگر تجربه خرید نقد یا خرید آیفون قسطی و همچنین سایر محصولات این برند را داشته باشید، می‌دانید که طراحی راحت و کاربردی ویژگی مشترک تولیدات این برند محسوب می‌شود. این موضوع در ساخت ایرپاد، به‌خصوص در سری جدید پرو رعایت شده است.

مزیت ایرپاد پرو:
باوجود پوشش نرم سیلیکون در ایرپاد پرو، هدفون با فرم گوش سازگاری بیشتری پیدا می‌کند و امکان تغییر سایز این پوشش برای گوش‌های مختلف وجود دارد. در ضمن تبادل صدای بیرون با داخل گوش هم کمتر می‌شود و برخلاف مدل‌های قبلی در هنگام ورزش و دویدن از گوش خارج نمی‌شود. به همین دلیل ممکن است خرید قسطی ایرپاد پرو برای شما گزینه‌ی جذابی باشد.

خرید اقساطی ایرپاد

حتما بخوانید:  خرید دوربین عکاسی قسطی بهتر است یا نقدی؟ معرفی بهترین روش خرید اقساطی

2ـ کیفیت صدای منحصربه‌فرد

یکی از دلایلی که افراد به دنبال خرید نقد یا خرید اقساطی ایرپاد اپل هستند، کیفیت و وضوح صدای آن در زمان پخش موسیقی یا مکالمه است. با حذف نویز محیط اطراف، دیگر فرقی نمی‌کند که قدرت صدای شما در هنگام مکالمه کم یا زیاد باشد، ایرپاد صدایی تمیز و پرقدرت را رد و بدل می‌کند.

3ـ اتصال آسان و جفت‌ شدن هندزفری

در بعضی از هدفون‌های بلوتوثی موجود در بازار مشکل اتصال به دستگاه یا عدم جفت شدن وجود دارد. درحالی‌که در هدفون سالم و اورجینال اپل این مشکل دیده نمی‌شود. در واقع وجود یک تراشه در ایرپاد سبب شده تا اتصال بلوتوثی به راحتی انجام شود.

4ـ تقویت قابلیت حذف نویز در ایرپاد پرو

ایرپاد اپل نویزگیری قدرتمند دارد. این قابلیت در سری پرو به دلیل استفاده از فناوری «نویز کنسلینگ» تقویت شده است. در واقع با کمک این فناوری، هدفون هر 200 ثانیه یک‌بار فرآیند بررسی و حذف صداهای مزاحم محیط اطراف را تکرار می‎‌کند.

روش‌ خرید اقساطی ایرپاد

اگر در زمان خرید نقد کالا با مشکل کمبود بودجه روبه‌رو هستید، خوب است بدانید که در حال حاضر امکان خرید قسطی برای همه کالاهای برند اپل و دیگر شرکت‌های تولیدکننده محصولات دیجیتال وجود دارد. در واقع علاوه بر خرید اقساطی لپ تاپ، گوشی‌های هوشمند، آی‌پد و… برای خرید ایرپاد هم می‌توانید از روش پرداخت اقساطی استفاده کنید. در ادامه دو مسیر معمول برای خرید اقساطی ایرپاد، چه خرید اقساطی ایرپاد با سفته و چه خرید اقساطی ایرپاد بدون چک، را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • برای خرید اقساطی ایرپاد پرو 2 یا انواع دیگر مدل ایرپاد می‌توانید به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که محصولات دیجیتالی را به صورت قسطی هم در اختیار مشتری خود قرار می‌دهند. با کمک این روش می‌توانید جدیدترین ایرپاد را از طریق تسویه در مدت زمان مشخص تهیه کنید. البته یادتان باشد که این فروشگاه‌ها معمولاً از مشتری برای خرید اقساطی چک ضمانت دریافت می‌کنند. درضمن حق انتخاب شما هم به مدل‌های موجود در فروشگاه محدود خواهد شد.
  • به‌عنوان یک پیشنهاد بهتر می‌توانید روش دریافت وام خرید کالا را امتحان کنید. برای این کار باید وارد سامانه لندو شوید و برای دریافت وام بدون ضامن درخواست‌ دهید. وام لندو با همکاری بانک آینده داده می‌شود، اما برخلاف وام‌های مرسوم بانکی به چک و معرفی ضامن نیازی ندارد. بلکه ارائه یک فقره سفته کفایت می‌کند. مزیت خرید قسطی با لندو این است که می‌توانید کالاهای موجود صدها فروشگاه را بررسی و در نهایت از یک فروشگاه منتخب خرید کنید.
یک نکته مهم در مورد وام آنلاین لندو:
کل فرآیند وام لندو بصورت آنلاین است. بنابراین حتی خرید سفته و امضای قرارداد هم در پلتفرم اینترنتی بانک آینده انجام می‌شود. بعد از تکمیل همه مراحل آنلاین، یک کد تخفیف صددرصدی به ارزش مبلغ وام برای خرید از سایت فروشگاه منتخب در اختیار شما قرار می‌گیرد.

خرید اقساطی ایرپاد

حتما بخوانید:  نحوه استفاده از وام خرید اقساطی لندو

در زمان خرید ایرپاد دست دوم به این نکات توجه کنید

بعضی از افراد در زمان کمبود بودجه به جای خرید قسطی ایرپاد نو به سراغ خرید ایرپاد دست دوم می‌روند. اگر از این دسته افراد هستید، بهتر است که در زمان خرید ایرپاد کارکرده به چند نکته دقت کنید تا ریسک کمتری متحمل شوید.

1ـ از قیمت کالای نو و دست دوم مطلع شوید

حتماً پیش از خرید ایرپاد دست دوم از قیمت آکبند آن در بازار مطلع شوید. چون ممکن است به دلیل عدم اطلاع، فروشنده آن را به قیمتی غیرمنطقی و حتی گران‌تر به شما بفروشد. معمولاً ایرپاد کارکرده 20 تا 40 درصد باید ارزان‌تر از آکبند آن باشد. مدت زمان استفاده دستگاه در قیمت تأثیر دارد.

2ـ به شکل ظاهری ایرپاد دقت کنید

تمیز بودن ظاهر ایرپاد بسیار مهم است. چون هرچه ظاهر سالم‌تری داشته باشد، دست دوم بودن آن کمتر مشخص می‌شود. درضمن بعضی از خط‌وخش‌هایی که در ظاهر کالا می‌بینید ممکن است به دلیل افتادن و ضربه خوردن آن باشد. این ظاهر فرسوده بیان‌گر کم بودن عمر ایرپاد و بروز مشکلات فنی در آینده نه‌چندان دو است!

3ـ ایرپاد باید بتواند به سرعت به گوشی وصل شود

اگر در زمان خرید ایرپاد دست دوم متوجه شدید که در اتصال سریع بلوتوث مشکل دارد، بهتر است که از خرید آن منصرف شوید و به سراغ چک کردن دیگر موارد نروید.

4ـ کیفیت صدا را چک کنید

صدا باید تمیز و بدون هیچ صوت اضافه‌ای به گوش برسد. در ضمن یک تست مکالمه هم انجام دهید تا از کیفیت تبادل صدا خیالتان جمع باشد.

5ـ مطمئن شوید که باتری ایرپاد سالم است

احتمال خراب بودن باتری کیس در زمان خرید ایرپاد دست دوم بسیار زیاد است. متأسفانه کمتر فروشنده‌ای اجازه تست یک‌روزه باتری را به مشتری می‌دهد. اما اگر چنین فرصتی پیدا کردید، یادتان باشد که در طی 24 ساعت مدام با ایرپاد موزیک گوش کنید. این اکسسوری از برند اپل با باتری سالم و اورجینال باید حداقل بین 3 تا 4 ساعت بتواند بدون شارژ مجدد کار کند.

6ـ مطمئن شوید که تعمیر نشده باشد

ممکن است که فروشنده ایرپاد دست دوم صداقت نداشته باشد و به شما از تعمیر شدن ایرپاد در گذشته چیزی نگوید. بنابراین در زمان خرید به شیارهای دستگاه دقت کنید. اگر اثری از تیغ یا خط‌وخش در این ناحیه دیدید، بهتر است که از خرید دستگاه منصرف شوید.

خرید اقساطی ایرپاد

حتما بخوانید:  خرید قسطی کنسول بازی از لندو در سال 1403

خرید اقساطی ایرپاد نو بهتر است یا خرید نقد دست دوم؟

همان‌طور که گفتیم، اگر برای خرید ایرپاد به صورت نقد، بودجه کمی دارید می‌توانید به سراغ خرید اقساطی ایرپاد آکبند بروید یا دست دوم آن را تهیه کنید. هر دو روش در صورت توجه به نکات گفته شده می‌تواند خوب باشد. اما از آن‌جایی که خرید ایرپاد دست دوم ریسک بالایی دارد، ما خرید قسطی کالای نو و آکبند را پیشنهاد می‌دهیم.

یادتان باشد که:
خرید کالای کارکرده نیازمند تحقیق بیشتر است. بهتر است که از فروشنده‌ای آشنا ایرپاد دست دوم بخرید. در غیر این صورت حتماً از سلامت باتری، تمیزی ظاهر کالا و… مطمئن شوید.

اگر نمی‌توانید ریسک خرید ایرپاد دست دوم را به جان بخرید و زمان بیشتری برای بررسی سلامت کالا صرف کنید، بهتر است به سراغ روش خرید اقساطی بروید. مزیت دیگر خرید قسطی کالای نو این است که می‌توانید جدیدترین مدل آن را بخرید. درحالی که ممکن است در مدل‌های دست دوم، نتوانید سری جدید ایرپاد را پیدا کنید.

در ضمن اگر قصد خرید کالای آکبند را دارید، بهتر است که به‌جای صبر کردن تا تکمیل شدن بودجه، همین امروز برای خرید قسطی ایرپاد اقدام کنید. چون باتوجه به تورم موجود در بازار محصولات دیجیتال، خرید امروز کالا به صورت اقساط، بهتر از خرید نقد آن در آینده با قیمت بیشتر است.

سوالات متداول

1ـ چگونه می‌توان ایرپاد را مثل سایر محصولات دیجیتالی به صورت قسطی خرید؟

برای خرید اقساطی ایرپاد باید به سراغ فروشگاه‌هایی که امکان خرید قسطی دارند بروید یا از وام خرید کالا استفاده کنید. لندو برای خرید همه محصولات دیجیتال به مشتریان خود وام خرید کالا می‌دهد.

2ـ در زمان خرید ایرپاد دست دوم به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

حتماً از سالم بودن باتری، تمیزی ظاهر، اتصال سریع بلوتوثی، کیفیت مکالمه و… مطمئن شوید.

3ـ در صورت کسری بودجه بهتر است که به سراغ خرید اقساطی ایرپاد برویم یا کارکرده آن را تهیه کنیم؟

خرید کالای دست دوم ریسک بالایی دارد و لازم است که بادقت کالا را بررسی کنید. بنابراین اگر فرصت کافی برای بررسی کیفیت کالای دست دوم را ندارید، آکبند آن را به صورت قسطی بخرید.

ad here
توسط بهار باقریان 176 نوشته

برچسب ها:
0