وام جهیزیه در سال 1403 / بدون ضامن جهیزیه‌ی خود را کامل کنید

وام جهیزیه در سال 1403 / بدون ضامن جهیزیه‌ی خود را کامل کنید
تاریخ انتشار: - مطالعه: 12 دقیقه
فهرست محتوا

خرید جهیزیه به‌عنوان یکی از رسوم ازدواج و شروع زندگی مشترک، در گذر زمان تغییر‌ات فراوانی داشته و نسبت به گذشته کامل‌تر شده است. بنابراین امروزه کالاهای بسیاری در فهرست جهیزیه قرار می‌گیرند. در نتیجه هزینه تهیه کل این اقلام نسبت به دوران قدیم بیشتر خواهد شد. تأمین بودجه کافی برای خرید جهزیه با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها و تورم موجود در اقتصاد، به کار مشکلی تبدیل شده است. به همین دلیل روش‌های خرید اقساطی و دریافت وام جهیزیه در این مواقع بسیار راه‌گشا خواهد بود. در ادامه در مورد انواع وام جهیزیه ازدواج آن صحبت خواهیم کرد تا اگر در شروع زندگی مشترک هستید، با آرامش بیشتری بتوانید به سراغ خرید کالا بروید.

حدود قیمت خرید جهیزیه در سال 1403

هزینه یک جهیزیه به کالاهایی که می‌خرید، بستگی دارد. در صورتی که بخواهید همه وسایل را از برند‌های گران قیمت خارجی خرید کنید، هزینه بسیار زیادی باید پرداخت کنید. در حالی که می‌توانید به سراغ برند‌های باکیفیت داخلی بروید و هزینه را کاهش دهید. تقریباً بودجه مورد نظر برای خرید جهیزیه با فهرستی از کالاهای ضروری و قیمت مناسب که تولید داخل هستند، در حدود 150 تا 200 میلیون تومان می‌شود. اما اگر بخواهید از کالاهای خارجی و با کیفیت استفاده کنید، بودجه خود را باید تاحدود 300 یا 400 میلیون تومان افزایش دهید. ناگفته نماند که تمام قیمت‌های اعلام شده مربوط به آبان سال 1403 است. در ضمن این بودجه‌ها برای خرید کالاهای ضروری در نظر گرفته شده‌ است.

وام جهیزیه در سال 1403

انواع وام جهیزیه برای زوج‌های جوان

همانطور که گفتیم در حال حاضر روش‌های جایگزین برای خرید نقدی، اهمیت زیادی پیدا کرده است و بسیاری از افراد برای خرید جهیزیه به سراغ دریافت وام جهیزیه می‌روند. وام‌های مختلفی از سوی بانک‌ها برای جهیزیه یا خرید کالا ارائه می‌شود. مقدار این وام‌ها در هر بانک متفاوت است. اما همه وام‌های بانکی شرایطی دارند که دریافتشان را سخت می‌کند. یکی از این شرایط معرفی ضامن رسمی است. با توجه به مبلغ وام ممکن است یک یا دو ضامن رسمی نیاز باشد. وجود سپرده در بانک مورد نظر شرط دیگری است که باعث سخت شدن و به تاخیر افتادن زمان دریافت وام می‌شود.

برای مثال بانک رفاه وام جهیزیه ارائه می‌کند. اما این وام تنها در چند استان قابل استفاده است و تنها به بازنشستگان تامین اجتماعی و حقوق بگیران رفاه پرداخت می‌شود. در ضمن حقوق دریافتی فرد متقاضی باید ۶۰ درصد مبلغ اقساط را پوشش دهد. برخی از ارگان‌ها هم برای بازنشستگان خود وام جهیزیه در نظر گرفته‌اند. به این صورت که بازنشستگان مدارک مربوط به ازدواج فرزندشان را ارائه می‌کنند و در نوبت وام قرار می‌گیرند. به طور کلی باوجود مشکلات و شرایط پیچیده، دریافت وام‌های جهیزیه نمی‌تواند برای همه افراد کاربردی باشد.

همچنین بخوانید: وام ازدواج / مدارک، شرایط‌ و نحوه ثبت نام در سال 1403

انواع وام جهیزیه برای زوج‌های جوان

شرایط دریافت وام جهیزیه از لندو

در فهرست لوازم مرسوم در جهیزیه، کالاهای فراوانی از ریز و درشت وجود دارند که بسته به قیمتشان می‌توانید با کمک وام لندو، کل یا بخشی از هزینه آن‌ها را بپردازید. این وام با همکاری بانک آینده داده می‌شود و مخصوص خرید اقساطی کالا از فروشگاه‌های طرف قرارداد با لندو است. بسیاری از این فروشگاه‌ها اصلی‌ترین لوازم خانگی را موجود دارند، پس خرید اقساطی به کمک لندو را می‌توان به‌نوعی وام جهیزیه ازدواج دانست. بنابراین اگر متقاضی ثبت‌نام وام 20 میلیونی خرید جهیزیه هستید، بهتر است که در مورد شرایط و مزایای آن بیشتر بدانید.

همینطور بخوانید: وام زوجین 1403 / جزئیات و بررسی وام مسکن زوجین

  • اولین مزیت وام جهیزیه ارائه شده در لندو، آنلاین بودن کل فرآیند آن از درخواست تا دریافت است. حذف همه مراجعات حضوری سبب شده تا با چند کلیک بتوانید برای دریافت این وام اقدام کنید.
  • به دلیل آن‌که وام لندو کاملاً به صورت آنلاین ارائه می‌شود، همه افراد از هرنقطه کشور می‌توانند برای ثبت‌نام این وام اقدام کنند.
  • باتوجه به تنوع سایت‌های فروش آنلاین طرف قرارداد با لندو، کاربر در زمان انتخاب محدود به کالاهای موجود یک یا دو فروشگاه نخواهد بود. در ضمن این تنوع، مقایسه ویژگی‌ها و قیمت برندهای مختلف را راحت‌تر می‌کند.
  • اگر متقاضی دریافت وام جهیزیه لندو یا همان وام خرید کالا هستید، خوب است بدانید که برای ضمانت تنها به سفته نیاز دارید و این وام بدون چک و ضامن داده می‌شود.
  • برای تهیه سفته و همچنین امضای قرارداد، مثل دیگر مراحل دریافت وام به مراجعه حضوری نیازی نیست و این دو مرحله هم آنلاین انجام می‌شود. در واقع با استفاده از پلتفرم‌های امن بانکی می‌توانید به راحتی سفته الکترونیکی بخرید و امضای دیجیتالی خودتان را  ثبت کنید.
  • سود وام لندو باتوجه به همکاری با بانک آینده، براساس نرخ مصوب 18 درصد محاسبه می‌شود. بنابراین اقساط ماهیانه‌ای که می‌پردازید، فقط شامل سود بانکی است و سود لندو در پیش‌پرداخت اعمال می‌شود.
  • برای بازپرداخت اقساط ماهیانه وام جهیزیه ازدواج لندو می‌توانید یکی از بازه‌های 6 ماه، 9 یا 12 ماه را انتخاب کنید و هر قسط را حداکثر تا پنجم هر ماه بپردازید.
  • بعد از گذشته مدت زمان 5 روزه برای پرداخت اقساط، در صورت عدم واریز وجه برای کاربر، جریمه دیرکرد لحاظ خواهد شد. البته در سامانه لندو کسانی که نمره اعتبار بالای 300 دارند، در صورت تأخیر مشمول جریمه نمی‌شوند.

خرید اقساطی

لوازم ضروری در لیست خرید جهیزیه در سال 1403

درست است که لیست خرید جهیزیه شامل موارد زیادی می‌شود و همه این اقلام در زندگی می‌توانند کاربرد داشته باشند، اما تعدادی از این کالاها اهمیت بیشتری دارند و شاید بتوان بعضی از اقلام را از لیست حذف کرد؛ اما کالاهایی مثل یخچال فریزر، لباسشویی، تلویزیون، لوازم چوبی و فرش را نمی‌توان حذف یا جایگزین کرد. پس بهتر است که ابتدا به سراغ خرید کالاهای ضروری بروید و هزینه آن را باکمک وام جهیزیه یا موجودی نقد خود بپردازید. در ادامه به تعدادی از این کالاهای ضروری و مبلغ میانگین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. یخچال و فریزر

بسیاری از افراد خرید یخچال را به عنوان اولین قدم برای تهیه جهیزیه در نظر می‌گیرند. یخچال‌ها انواع مختلفی دارند. شما باید متناسب با نیازی که دارید نوع آن را انتخاب کنید. یخچال سایدبای‌ساید و همچنین مدل دو قلو و بالا پایین از پرطرفدارترین انواع یخچال فریز بازار محسوب می‌شوند. هرکدام این محصولات ویژگی‌های خاصی دارند که برای انتخاب بهتر باید به آن‌ها توجه کنید. معمولاً افرادی که می‌خواهند فضای زیادی داشته باشند از یخچال‌های دوقلو استفاده می‌کنند.

اما اگر به فضای قابل توجهی نیاز ندارید و می‌خواهید یخچال و فریزر بخش بزگی از مساحت آشپزخانه را اشغال نکند، باید نوع دوقلوی بالا و پایین را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید یخچال فریزر، به آشپزخانه منزلی که قصد سکونت در آن را دارید توجه داشته باشید. چون در برخی از آشپزخانه‌ها، نحوه قرارگیری کابینت‌ها به شکلی است که فضای کافی برای یخچال‌های ساید‌بای‌ساید یا دوقلو وجود ندارد.

  1. تلویزیون

تلویزیون یکی دیگر از وسایل برقی است که در لیست جهیزیه گزینه‌ای مهم و ضروری است. اندازه تلویزیون را باید با توجه به ابعاد خانه و فضای اتاقی که تلویزیون را در آن قرار می‌دهید، انتخاب کنید. همچنین بهتر است قبل از خرید، به امکانات و تکنولوژی‌های به کار رفته در انواع تلویزیون‌ها توجه داشته باشید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید تلویزیون برای جهیزیه خود، به گارانتی کالا و اعتبار آن توجه داشته باشید. طراحی، برند و نوع گارانتی از عوامل مهمی هستند که در قیمت تلویزیون تأثیر دارند.

  1. لباسشویی

لباسشویی یکی از وسایل برقی ضروری در خانه است که زندگی بدون این وسیله برای خیلی از افراد غیر قابل تصور است. انتخاب لباسشویی با توجه به نیاز و خواسته‌ای که دارید انجام می‌شود. بهتر است قبل از انتخاب یک ماشین لباسشویی، در مورد ظرفیت لباسشویی و برند‌های مختلف موجود، بررسی دقیقی داشته باشید. در حال حاضر قیمت لباسشویی‌های موجود در بازار فارق از نیمه‌اتوماتیک و تمام‌اتوماتیک بین 20 میلیون تا 70 میلیون تومان است. البته این محدوده قیمت مربوط به آبان 1403 است.

انواع وام جهیزیه برای زوج‌های جوان

  1. فرش

در کنار موارد گفته‌شده فرش هم در خانه ما ایرانی‌ها کالایی غیرقابل جایگزین است. در مورد انتخاب فرش، اولین سوالی که ممکن است ایجاد شود، انتخاب بین فرش دست‌باف و ماشینی است. اگر می‌خواهید یک کالای نفیس بخرید و عمر بسیار بالایی داشته باشد باید فرش دست‌بافت را انتخاب کنید. اما از آن‌جایی که قیمت فرش دست‌باف بسیار بیشتر از فرش ماشینی است، خرید آن به اطلاعات زیاد و دقت بالا نیاز دارد.

همچنین بخوانید: جزئیات وام سهام عدالت / مبلغ، نحوه دریافت وشرایط دریافت وام

البته برای خرید جهیزیه بهتر است فرش ماشینی استفاده کنید. چون فرش ماشینی نگهداری آسان‌تر و قیمت مناسب‌تری دارد. همچنین طرح‌های تک‌رنگ و خاص در فرش ماشینی بیشتر به چشم می‌خورد. برای بیان محدوده قیمت در آبان 1403، ما به‌عنوان نمونه یک فرش ماشینی ۹ متری را ملاک قرار داده‌ایم نرخ آن بین 4 میلیون تا میلیون 17 تومان است.

  1. لوازم چوبی

لوازم چوبی مثل مبلمان و تخت خواب یکی دیگر از کالاهای مهمی است که در هنگام خرید جهیزیه باید به آن‌ها توجه کرد. در حال حاضر بیشتر لوازم چوبی موجود در بازار از برندهای ایرانی هستند که معمولاً باکیفیت بسیار بالایی تولید می‌شوند و حتی در بین کالاهای ایرانی مواردی را می‌توان دید که از برند‌های خارجی قیمت و کیفیت بالاتری دارند.

از ثبت‌نام وام جهیزیه ازدواج تا انجام خرید اقساطی کالا باکمک لندو

از ثبت‌نام وام جهیزیه ازدواج تا انجام خرید اقساطی کالا باکمک لندو

باتوجه به شرایط گفته‌شده در مورد وام لندو، اگر متقاضی دریافت این کمک‌هزینه به‌منظور خرید اقساطی اقلام جهیزیه هستید، لازم است که از فرآیند درخواست تا دریافت آن مطلع باشید. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم که ادامه این مطلب را بادقت بخوانید.

  • نگاهی به فهرست اقلام جهیزیه بیندازید تا متوجه شوید که برای خرید کدام‌یک از کالاها می‌توانید از وام جهیزیه ازدواج ارائه‌شده در لندو استفاده کنید. سپس با مراجعه به صفحه فروشگاه‌های لوازم خانگی طرف قرارداد با لندو کالاهای مورد نظر و سایت خرید آن را مشخص کنید.
  • در مرحله بعد باید به سراغ صفحه ثبت درخواست وام بروید تا میزان مبلغ درخواستی و مدت زمان تسویه را مشخص کنید.
  • یکی از شروط مهم دریافت وام از لندو، تأیید اعتبارسنجی است. به همین منظور در مرحله بعد باید کد ملی، شماره همراه و فایل مدارک مورد نیاز را در سایت وارد کنید.
  • داشتن حساب در بانک آینده الزامیست. بنابراین اگر مشتری این بانک نیستید، حتماً اپلیکیشن کیلید را دانلود و نصب کنید تا بتوانید به صورت آنلاین و بدون مراجعه به بانک، حساب باز کنید.
  • متقاضی دریافت وام جهیزیه ازدواج از لندو باید اوراق مربوط به قرارداد را امضا کند. باتوجه به آنلاین بودن کل فرآیند دریافت وام از لندو، در این مرحله به ثبت امضای دیجیتالی نیاز دارید. به همین منظور باید اپلیکیشن آینده‌ساین را دانلود و نصب کنید.
  • همان‌طور که گفتیم، ارائه یک فقره سفته برای ضمانت کافیست. این سفته باید به صورت آنلاین و از طریق سامانه امن سفته و برات الکترونیکی بانک آینده تهیه کنید.
  • آخرین کاری که باید برای دریافت وام انجام دهید، واریز پیش‌پرداخت است. بعد از تأیید واریز، یک کد تخفیف خرید صددرصدی به ارزش مبلغ وام درخواستی به اسم شما در حساب کاربری لندو صادر خواهد شد.
  • بعد از صدور کد خرید اقساطی باید به سراغ فروشگاه مورد نظرتان بروید و پس انتخاب کالا، در زمان پرداخت هزینه سبد از این کد استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. ضمانت لازم برای دریافت وام جهیزیه از لندو چیست؟

وام لندو مخصوص خرید انواع کالا از جمله لوازم خانگی است که بدون چک و ضامن ارائه می‌شود. برای دریافت این وام تنها به یک فقره سفته نیاز دارید.

  1. با کمک وام لندو کدام یک از اقلام جهیزیه را می‌توان تهیه کرد؟

با کمک کد خرید اقساطی صادرشده از طرف لندو می‌توانید، کل یا بخشی از هزینه کالاهای مرسوم برای جهیزیه را بپردازید.

  1. میانگین بودجه مورد نیاز برای خرید جهیزیه در سال 1401 چقدر است؟

در حال حاضر برای خرید اقلام فهرست جهیزیه، به‌طور میانگین بین 150 تا 400 میلیون تومان وجه نیاز دارید.

ad here
توسط بهار باقریان 176 نوشته

برچسب ها:
0