جزئیات مدارک دریافت وام کالا از لندو

جزئیات مدارک دریافت وام کالا از لندو
تاریخ انتشار: - مطالعه: 13 دقیقه
فهرست محتوا

لندو به عنوان یک سامانه خرید اقساطی توانسته است روند وام خرید کالا را بسیار آسان کند. به طوری که تمام مراحل دریافت وام خرید اقساطی بدون نیاز به مراجعه حضوری و از صفر تا صد به صورت آنلاین انجام می‌شود.

شما به عنوان یک متقاضی، باید بعد از ثبت سفارش در سایت لندو، مدارک دریافت وام کالا را ارائه دهید که این مدارک باید از طریق حساب کاربری شما بارگذاری شود. در ادامه تمام جزئیات مربوط به مدارک دریافت وام خرید اقساطی کالا از لندو را توضیح داده‌ایم.

تکمیل مدارک دریافت وام کالا از لندو چگونه است؟

مدارکی که در این بخش توضیح داده می‌شود، مدارکی هستند که باید آنها را در حساب کاربری خود بارگذاری کنید. زمانی که وارد حساب کاربری خود در سایت لندو شوید قسمتی را با نام «بارگذاری مدارک» مشاهده خواهید کرد.

برای هریک از مدارک دریافت وام کالا قسمتی وجود دارد که می‌توانید از گزینه «آپلود تصویر» تصاویر را بارگذاری کنید. همچنین فرمت فایل تصویر و حداکثر حجم آن هم در این بخش توضیح داده شده است.

در ادامه لیست مدارک دریافت وام خرید قسطی کالا را به همراه توضیحات هر کدام از مدارک لازم را بررسی می‌کنیم.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام کالا

لیست مدارک دریافت وام خرید اقساطی کالا از لندو

لیست مدارکی را که ما برای شما توضیح داده‌ایم بادقت بخوانید تا در فرآیند دریافت وام کالا دچار سردرگمی نشوید و بتوانید مرحله به مرحله هر یک از مدارک را آپلود و با اطمینان خاطر درخواست وام خود را ثبت کنید.

تصویر پشت و روی کارت ملی جدید / کارت ملی قدیمی به همراه رسید تعویض

یکی از مدارک هویتی که برای تکمیل مدارک دریافت وام کالا به آن نیاز دارید، کارت ملی است. اگر برای کارت ملی جدید اقدام کرده‌ و آن را دریافت کرده باشید مشکلی نخواهد بود و باید تصویر پشت و روی آن را ارائه کنید. اما اگر کارت ملی شما قدیمی است و هنوز کارت ملی جدید ندارید، حتما برای تعویض آن اقدام کرده‌اید و در حال حاضر یک رسید تعویض در اختیار دارید. حتما باید به همراه تصویر پشت و روی کارت ملی قدیمی، تصویر این رسید را هم ارسال کنید.

تصویر صفحات شناسنامه

برای ارائه شناسنامه لازم است که از صفحه اول و صفحه توضیحات آن عکس بگیرید و بارگذاری کنید. شناسنامه شما چه از نوع جدید باشد چه قدیمی تفاوتی ندارد. دقت کنید که تصویر صفحات اول و توضیحات شناسنامه برای تکمیل مدارک دریافت وام الزامی است.

مدارک شغلی مورد نیاز

برای اعلام میزان درآمد متقاضی به منظور انجام مراحل اعتبارسنجی، لازم است یکی از سه مورد (پرینت گردش حساب، فیش حقوقی و گواهی اشتغال به کار) را به لندو ارائه دهید. توجه داشته باشید که نیازی به هر سه مورد نیست و برای تکمیل مدارک دریافت وام کالا، هر کدام از این موارد را که برای شما در دسترس‌ است، می‌توانید انتخاب کنید.

  • پرینت گردش حساب ۳ ماه آخر با مهر و امضای شعبه (صفحه اول)

برای این مورد نیاز است که به بانک مراجعه کنید و پرینت گردش حساب خود را تهیه کنید. حتما از بانک بخواهید که بر روی برگه پرینت حساب عنوان کند که برای سه ماه آخر است و صفحه اول و دو صفحه آخر آن را مهر و امضا کند. اگر تعداد پرینت گردش حساب شما زیاد بود تنها صفحه اول و دو صفحه آخر را با نکاتی که ذکر شد ارائه دهید.

بیشتر بدانید:
لازم است بدانید که برای دریافت وام کالا بانک آینده، حتما نیازی نیست پرینت گردش حساب شما هم از بانک آینده باشد؛ بلکه شما می‌توانید پرینت هرکدام از حساب‌هایتان را که گردش بالاتر و تراکنش بیشتری دارد، آپلود کنید.
ضمنا خالی از لطف نیست که بدانید گردش حسابی که سامانه لندو از شما می‌خواهد، سقف خاصی ندارد و شما می‌توانید باخیال راحت پرینت یکی از حساب‌های خود را بارگذاری کنید.
  • فیش حقوقی

در صورتی که کارمند هستید یا شغلی دارید که حقوق ماهیانه دریافت می‌کنید، از واحد منابع انسانی محل کار خود بخواهید فیش حقوقی مهر و امضا شده جدید را به شما تحویل دهند تا بتوانید آن را به لندو ارائه دهید.

  • گواهی اشتغال به‌کار

یکی دیگر از مدارکی که می‌توانید ارائه دهید، گواهی اشتغال به‌کار است. این گواهی باید سربرگ مخصوص به شرکت محل کار شما را داشته باشد. همچنین در آن مشخصات کامل متقاضی، میزان حقوق و عنوان شغلی شما ذکر شده باشد. این گواهی باید به درخواست شرکت «هوشمند آرمان گستر آریا» صادر شود.

تصویر سند یا اجاره نامه محل سکونت متقاضی یا یکی از اقوام درجه یک و یا یکی از قبوض

یکی دیگر از مدارکی که باید ارائه شود، مدرک مربوط به محل سکونت است. شما می‌توانید تصویر سند یا اجاره‌نامه را ارائه دهید. برای سند‌های دفترچه‌ای باید از تمام صفحات کپی تهیه کنید. همچنین برای کسانی که می‌خواهند اجاره نامه ارائه دهند، اجاره‌نامه رسمی با کد رهگیری یا اجاره‌نامه غیررسمی به صورت دست‌نویس (با سربرگ و مهر املاک) یا اجاره‌نامه با تاریخ منقضی به صورت پشت‌نویس در صورتی که امضای پشت و روی سند یکسان باشد، قابل قبول است.

لازم به ذکر است:
در صورتی که سند یا اجاره‌نامه به نام خودتان نیست و به نام پدر یا مادرتان است، به جز مدرک سکونتی ذکرشده، یکی از قبوض آب، برق یا گاز را هم باید بارگذاری کنید و
درصورتی که سند یا اجاره‌نامه به نام همسرتان است، باید صفحه تاهل شناسنامه خود را هم بارگذاری کنید.

مراحل و شرایط دریافت وام کالا لندو

برای ثبت درخواست وام کالا به صورت تماماً آنلاین در سامانه لندو، باید فرآیند دریافت وام را طی کنید. ما برای شما این فرآیند را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

  • ابتدا وارد سامانه لندو شوید؛
  • سپس در سایت لندو ثبت‌نام کنید؛
  • بعد از آن باید فروشگاهی را انتخاب کنید که می‌خواهید از آن خرید اقساطی انجام دهید؛
  • حالا نوبت به مشخص کردن مبلغ وام شما می‌رسد که از ۴ تا ۲۰ میلیون تومان می‌توانید درخواست وام دهید؛
  • همچنین می‌توانید انتخاب کنید که اقساط خود را طی چند ماه پرداخت خواهید کرد؛ چرا که شما می‌توانید اقساط وام ۲۰ میلیونی خود را ۶ ماهه، ۹ ماهه و ۱۲ ماهه پرداخت کنید؛
  • حالا تمام مدارک خود را در سایت آپلود می‌کنید تا اولین نوبت اعتبارسنجی مدارک و حساب شما انجام شود؛
  • سپس در بانک آینده افتتاح حساب کنید که حتی این مرحله هم از منزل به صورت کاملا الکترونیکی از طریق اپلیکیشن کیلید، انجام می‌شود و هیچ نیازی به حضور فیزیکی شما نیست؛
  • این مرحله که یکی از مهمترین مراحل ثبت‌نام وام و خرید اقساطی اینترنتی از سامانه لندو است، خرید سفته و امضای آن‌هاست که به صورت الکترونیکی انجام می‌شود؛ می‌پرسید چگونه؟ ما در بخش‌های دیگر به صورت مفصل درباره نحوه خرید و امضای سفته الکترونیکی توضیح داده‌ایم؛
  • سپس قرارداد اعطای وام کالا را از طریق امضای الکترونیکی، امضا کنید؛
  • بعد از واریز پیش‌پرداخت، وام لندو در اختیار شما قرار می‌گیرد؛
  • در آخرین مرحله هم وام شما به شکل یک کد تخفیف صد درصدی به ارزش وام درخواستی، در اختیارتان قرار می‌گیرد؛

بعد از آشنایی با شرایط و مراحل دریافت وام کالا لندو و بانک آینده، نوبت به توضیح سایر شرایط جهت دریافت وام مثل شرایط خدمت سربازی آقایان و همچنین ثبت سفته و امضای الکترونیکی می‌رسد؛ با ما به بخش‌های بعدی بیایید؛ اطلاعات مفیدی در انتظارتان است.

دریافت وام کالا و شرایط سربازی

یکی از رایج‌ترین شرایط دریافت وام خرید کالا، موضوع وضعیت خدمت سربازی است که بسیاری از مشتریان لندو مطرح می‌کنند. به‌دلیل اینکه این وام از طرف بانک تامین می‌شود، باید مدارک مربوط به خدمت سربازی به بانک ارائه شود.

آقایانی که تمایل به دریافت وام از سامانه لندو دارند، اگر خدمت سربازی را تمام کرده باشند، می‌توانند کارت پایان خدمت را ارائه کنند. همچنین اگر شما دارای معافیت از خدمت سربازی هستید، می‌توانید مدارک مربوط به آن را ارائه دهید. هر نوع معافیت تحصیلی، پزشکی و … پذیرفته خواهد بود.

حتما بخوانید:   آیا برای دریافت وام بانکی، کارت پایان خدمت الزامی است؟ راه‌حل دریافت وام بدون پایان خدمت

 

سفته و امضای دیجیتال برای دریافت وام کالا

شرایط دریافت وام فوری با سفته و امضای الکترونیکی

در لندو هیچ نیازی به ارائه شخص به عنوان ضامن وجود ندارد. تنها مدرکی که به‌عنوان ضمانت از فرد دریافت می‌شود سفته است که خوشبختانه به صورت الکترونیکی تهیه و امضا می‌شود. مراحل ثبت سفته الکترونیکی برای دریافت وام کالا به شرح زیر است:

  1. ابتدا وارد سامانه سفته الکترونیکی بانک آینده شوید؛
  2. حالا گزینه ثبت‌نام را انتخاب و شماره موبایل و کد پیامک شده به شماره موبایلتان را وارد کنید؛
  3. در این مرحله اطلاعات شناسایی خود را وارد کنید؛
  4. سپس رمز عبور خود را تعیین کنید؛
  5. در این مرحله مجددا کد ملی و رمزد عبور خود را انتتخاب کنید؛
  6. حالا گزینه سفته را انتخاب کنید و درخواست سفته جدید را بزنید؛
  7. در این مرحله اطلاعات گیرنده سفته را که بانک آینده است، وارد کنید؛
  8. سپس مبلغ سفته را باتوجه به میزان وام درخواستی خود تعیین کنید و درنهایت ثبت سفته الکترونیکی را انجام دهید؛
  9. حالا نوبت به امضای الکترونیکی سفته‌ها رسیده است که برای این کار باید نرم‌افزار آینده‌ساین را نصب کنید؛
  10. برای آنکه بتوایند به راحتی امضای الکترونیکی خود را جهت دریافت وام کالا بانک آینده ثبت کنید، با یک کلیک وارد صفحه راهنمای امضای الکترونیکی در سامانه لندو شوید و مفصل در این باره بخوانید و اطلاعات کسب کنید؛

حالا که شما از زیروبم دریافت وام کالا بانک آینده مطلع شدید، لازم است با مقوله جریمه دیرکرد و نحوه محاسبه آن هم آشنا شوید تا سطح دانش و آگاهی شما در خصوص این وام بدون ضامن، افزایش پیدا کند و از چم‌وخم آن سردرآورید.

حتما بخوانید:  امضای الکترونیکی چیست و چه کاربردی دارد؟ آموزش ایجاد امضای الکترونیکی

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد برای دریافت وام کالا لندو، چگونه است؟

جریمه دیرکرد ارتباط مستقیمی با نمره اعتبار شما دارد. می‌پرسید نمره اعتبار چیست؟ نمره اعتبار (Credit Score) یکی از نوآوری‌های لندو است که از آن برای سنجش رفتار پرداخت مشتریان استفاده می‌شود و مهم‌ترین معیار تعیین‌کننده این نمره، زمان پرداخت اقساط است. یعنی تأخیر در پرداخت اقساط، نمره اعتبار را کاهش می‌دهد و پرداخت به‌موقع یا زودتر از موعد اقساط، باعث افزایش این نمره می‌شود.

به‌طور کلی برای مشتریان خوش‌حسابی که نمره اعتبار بالای ۳۰۰ دارند، جریمه دیرکرد لحاظ نمی‌شود؛ ولی مشتریانی که نمره اعتبار کمتر از ۳۰۰ دارند، اگر اقساطشان را با تأخیر پرداخت کنند، مشمول جریمه دیرکرد خواهند شد.

یک نکته مهم و کاربردی:
همه مشتریان، حداکثر تا ۵ روز بعد از تاریخ سررسید هر قسط، برای پرداخت آن فرصت دارند و در این مهلت ۵ روزه، جریمه دیرکرد برای مشتری محاسبه نمی‌شود.
درصورتی که شما تاخیری در پرداخت اقساط خود داشته باشید، مبلغ جریمه دیرکرد ۲۰ هزار تومان به ازای هر هفته تأخیر است که مجموع مبلغ جریمه، به قسط جاری شما مشتریان اضافه می‌شود.
البته جای نگرانی نیست! لندو قبل از رسیدن به موعد قسط شما مشتریان و بعد از آن، با استفاده از روش‌های مختلف مثل تماس تلفنی و ارسال پیامک، شما را از موعد قسط خود آگاه می‌کند. به همین دلیل احتمال تأخیر و پرداخت جریمه توسط شما مشتریان کم‌تر می‌شود.
برای دریافت وام با سفته از لندو فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید و درخواست خود را ثبت کنید. 

دریافت وام با سفته

سوالات متداول درباره دریافت وام کالا بانک آینده و لندو

در صورتی که کارت ملی جدید خود را دریافت نکرده‌ایم، به جای آن چه مدرکی آپلود کنیم؟

در این صورت تصویر کارت ملی قدیمی خود را همراه با رسید تعویض آن در سامانه لندو آپلود کنید.

اگر از ثبت وام کالا منصرف شویم، می‌توانیم درخواست خود را لغو کنیم؟

در صورتی که بخواهید به هر علتی درخواست خود را لغو کنید، باید تا قبل از اعتبارسنجی نهایی لندو این کار را انجام دهید و بعد از این مرحله امکان لغو درخواست وجود ندارد.

درصورتی که با پدر و مادر خود زندگی می‌کنیم، به جز یکی از مدارک سکونتی فوق، چه مدرک دیگری را باید آپلود کنیم؟

در صورتی که با پدر و مادر خود زندگی می‌کنید، به جز مدارک سکونتی فوق، آپلود یکی از قبوض آب، برق یا گاز هم الزامی است.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0
رضافرجام طلب ۱۴۰۰/۰۸/۰۶

سوال=نحوی بارگذاری مدارک شناسایی در سایت لندو

رضافرجام طلب ۱۴۰۰/۰۸/۰۶

بارگذاری مدارک شناسایی درسایت شما مشکل است خواهشمندیم توضیح دهید

    زهرا پور مقدم ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

    سلام و وقت بخیر.
    ممنون میشم بفرمایید دقیقا چه مشکلی با بارگذاری مدارک داشتید

    حمید ۱۴۰۱/۰۶/۰۲

    چرا بار گذاری مدارک مشکل داره و آپلود نمیشه

      زهرا پورمقدم ۱۴۰۱/۰۷/۲۰

      سلام وقت بخیر.
      مشکلتون برطرف شده دوست عزیز؟

حسین عبدالهی ۱۴۰۱/۰۱/۲۶

سلام من سه ماه هست اسم نویسی کردم برای وام ۲۰.همیه مدارک رو چک کردن گفتند هیچ مشکلی نداری اعتبار سنجی شود کد اومد بابت اعتبار سنجی بانگ زنگ زدم گفنم اعتبار سنجی بانگ شود گفتن اری مشکلی نیست بانک به شما مدارک می فرستی امضا می کنید قبل عید بود به محض اینکی بانگ نامه در منزل شما می فرستی که خورد به شب عید زنگ زدم گفتن بانگ اینده به خاطر اخر سال جلوی وام بست بعد عید ۱۵هوم به بعد نامه میاددر خانه شما امضا می کنی دو روز بعد می رید وام تونو می گیرید بعد عید هم زنگ می زنم امروز فردا می کنن در بانک اینده من حساب دارم خواهشن رسیدگی کنید من این وام نیاز شدید بهش دارم یا اگی نمی دن بگن شما ادرس بانک رو به من بدید مستقیم برم بانگ بگم چه شود لطفان واقعن رسیدگی کنید

    زهرا پور مقدم ۱۴۰۱/۰۱/۳۰

    سلام دوست عزیز.
    به دلیل یک سری تغییرات و به‌روز رسانی‌ها در لندو، در حال حاضر فرآیند وام‌دهی با تاخیر و به صورت محدود انجام میشه.
    انشالله از خرداد ماه با قدرت بیشتری در خدمت متقاضیان وام خواهیم بود.