امضای الکترونیکی چیست و چه کاربردی دارد؟ آموزش ایجاد امضای الکترونیکی

امضای الکترونیکی چیست و چه کاربردی دارد؟ آموزش ایجاد امضای الکترونیکی
تاریخ انتشار: - مطالعه: 9 دقیقه
فهرست محتوا

با پیشرفت تکنولوژی و غلبه دنیای دیجیتال، اکثر کارهایی که در گذشته به صورت حضوری و فیزیکی انجام می‌شد، امروز به شکل الکترونیکی و بدون نیاز به حضور فیزیکی شما انجام می‌شود. یکی از کارهایی که در عصر دیجیتال رواج پیدا کرده، تبدیل امضای دستی  به امضای الکترونیکی در امور اداری، تجاری و بانک‌هاست. این امضا از جهت ماهیت و اعتبار، تفاوتی با امضای دستی ندارد و صرفا نسخه‌ مدرن امضای دستی است؛ با این تفاوت که در فضای مجازی انجام می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از چم و خم امضای آنلاین، مزایا و فرآیند انجام امضای دیجیتال مطلع شوید، تا انتها همراه ما باشید.

مزایای امضای الکترونیکی چیست؟

تصور کنید متقاضی وام هستید و فرصت حضور در صف طولانی بانک و انجام امور اداری را ندارید. در چنین شرایطی احتمالا تمایل دارید همان موقع که مشغول امور روزمره خود هستید، بدون نیاز به حضور فیزیکی، درخواست وام خود را ثبت کنید. امضای آنلاین از آن جهت که کاغذبازی ندارد و بر بستر اینترنت به راحتی امکان‌پذیر است، می‌تواند باعث تسهیل در فرایند دریافت وام بانکی شما شود. البته این امضا مزایای دیگری هم دارد که ما آن‌ها را کامل بررسی کرده‌ایم.

۵ مزیت امضای آنلاین

از آن‌جایی که در دنیای مدرن امروز، افراد و سازمان‌ها امضای الکترونیک را جایگزین امضای سنتی کرده‌اند، خالی از لطف نیست که با مزیت‌های این امضا به طور کامل آشنا شوید. چون حتما شما هم دوست دارید بدانید چرا این روز‌ها همه از اهمیت امضای دیجیتال صحبت می‌کنند. ۵ نمونه از مزایای امضای آنلاین:

  • امضای دیجیتال نسبت به امضای سنتی، اعتبار بیشتری دارد؛
  • انجام امور اداری، بانکی و… را سرعت می‌بخشد؛
  • امضای دیجیتال قابل تغییر نیست و شخص صاحب امضا نمی‌تواند آن را منکر شود؛
  • این امضا چون کاغذ بازی ندارد، به طبیعت و محیط زیست آسیبی وارد نمی‌کند؛
  • امضای دیجیتال محرمانه‌تر است و امنیت بیشتری دارد، بنابراین قابل جعل کردن نیست؛

حالا احتمالا این سوال برایتان ایجاد می‌شود که امضای الکترونیکی به چه دردی میخورد و چه مواقعی به آن نیاز پیدا می‌کنیم. به طور مثال زمانی که شما به لپ‌تاپ نیاز دارید و می‌خواهید آن را به صورت اقساطی بخرید، انتخابتان کدام روش خرید است؟ خرید حضوری یا خرید آنلاین؟ مسلما ترجیح می‌دهید در راحت‌ترین حالت ممکن کالای مورد نیازتان را خریداری کنید. پس برای خرید قسطی لپ تاپ بهتر است به سراغ سامانه‌ای بروید که هم معتبر باشد و هم کارتان را با شرایط و امضای آنلاین راه بیندازد. در ادامه ما در مورد نحوه دریافت این امضا و کاربردهای آن صحبت کرده‌ایم.

حتما بخوانید:  خرید لپ تاپ بدون ضامن و چک به همراه جزئیات طرح فروش اقساطی

مراحل دریافت امضای الکترونیکی

نحوه دریافت امضای آنلاین

برای دریافت گواهی امضای الکترونیکی که سامانه لندو برای اولین بار در حال استفاده از این مزیت است و ما در ادامه به آن پرداخته‌ایم، مراحل زیر را با دقت بخوانید.

  1.  ابتدا لازم است وارد سامانه‌ها و یا نرم افزار امضای الکترونیکی مثل آینده ساین، وین ساین و…  شوید؛
  2. در مرحله بعد، کد ملی و شماره موبایل خود را وارد می‌کنید؛
  3. سپس کدی به شماره شما پیامک می‌شود؛ 
  4. بعد از آن اطلاعات شخصی و هویتی خود مثل نام، نام خانوادگی، کد ملی، کد پستی، تلفن ثابت و… را وارد می‌کنید؛
  5. در این مرحله احتمالا از شما می‌خواهند هزینه امضای دیجیتال را پرداخت کنید؛
  6. حالا نوبت به مرحله مهم احراز هویت می‌رسد. فرآیند احراز هویت به این شکل است که از شما می‌خواهند تصویر خود را طی دو الی سه مرتبه آپلود کنید و یا یک ویدئوی کوتاه از خودتان ضبط کنید و در آن جمله‌ای که از شما خواسته‌اند را بخوانید. 
  7. بعد از بررسی‌های انجام شده و تایید اطلاعات و هویت شما، گواهی امضای آنلاین را در اختیارتان قرار می‌دهند؛
حتما حواستان باشد که اگر کارت ملی و یا رسید آن را ندارید، یا تلفن همراهتان به نام شخص شما نیست و بنا به هر دلیلی در سلسله مراتب احراز هویت شما نقص ایجاد شده است، ناچار هستید حضوری به دفاتر پیشخوان یا دیگر مراکز مربوطه بروید و گواهی امضای دیجیتال را از آن‌جا دریافت کنید.  

حالا حتما در ذهنتان این سوال نقش بسته است: «کاربرد امضای آنلاین چیست؟» ما به سوال شما پاسخ می‌دهیم و در نهایت به شما می‌گوییم چگونه بهترین بهره را از گواهی امضای دیجیتال ببرید. همچنین اگر به خرید اقساطی کالا، لوازم خانگی و هر وسیله دیگری همراه با شرایط راحت و بدون دردسر نیاز دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید تا بهترین خرید را با فرآیند آنلاین تجربه کنید.

حتما بخوانید:  شرایط خرید اقساطی لوازم خانگی چیست؟ لوازم خانگی برقی، صوتی تصویری و ...

کاربرد امضای الکترونیکی چیست؟

هر چه زمان می‌گذرد و ما بیشتر در دنیای دیجیتال، تکنولوژی و علم غرق می‌شویم، بدیهی است که از انجام کارها به شیوه مدرن و دیجیتالی هم لذت زیادی می‌بریم. یکی از این کارها، تبدیل امضای سنتی به نسخه دیجیتالی است؛ چون کاربردهای زیادی برایمان دارد که از پررنگ‌ترین این کاربردها می‌توانیم به خدمات مالی اشاره کنیم. این خدمات شامل انواع و اقسام قراردادها، اسناد و مدارک بیمه، پردازش وام‌های بانکی و… می‌شود که ما شفاف‌تر و به تفکیک‌ برایتان توضیح داده‌ایم.

  • قراردادهای کاری و مالی: گاهی اوقات شما می‌خواهید در شرکتی به صورت دورکاری مشغول به کار شوید؛ در چنین شرایطی با توافق شرکت مورد نظر، می‌توانید تمامی مراحل مصاحبه، ارسال مدارک، پر کردن فرم‌های مربوطه و… را به صورت آنلاین انجام دهید؛ مرحله‌ای که باید حتما به‌خاطر آن (حتی برای چند دقیقه) در شرکت حاضر شوید، امضای قرارداد است. پس تا زمانی که گواهی امضای دیجیتال نباشد، نمی‌توان از حضور در محل مربوطه حتی برای یک‌بار، قسر در رفت.
  • اسناد و مدارک بیمه: حتما برایتان پیش آمده است که تا مراحل نهایی خرید بیمه به صورت آنلاین پیش رفته‌اید اما در آخرین لحظه با این پیغام مواجه شده‌اید: «برای امضای فرم‌ها حضوری به یکی از شعب مراجعه کنید». پس گواهی امضای الکترونیکی این‌جا هم به کارتان می‌آید.
  • پردازش وام‌های بانکی: اگر می‌خواهید از تسهیلات بانکی استفاده بکنید که فرآیند دریافت وام آن آنلاین است، حتما به امضای دیجیتال نیاز پیدا خواهید کرد. برای اینکه بدانید چگونه یک وام فوری و تماما آنلاین را با شرایط راحت دریافت کنید، بخش پایانی مطلب را از دست ندهید.

نظر شما در مورد امضای دیجیتال چیست؟ به نظر شما کدام امضا بهتر است و چرا؟ ممنون می‌شویم نظر خود را همراه با دلیل آن در کامنت‌های این مطلب با سایرین به اشتراک بگذارید.
دریافت یک وام راحت از لندو

دریافت یک وام آنلاین و راحت از لندو

لندو یک سامانه معتبر و ممتاز است که با همکاری بانک آینده، وام تماما آنلاین را فقط با ضمانت سفته تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌کند. همین حالا تصور کنید که به خرید اقساطی گوشی نیاز دارید و می‌خواهید بدانید چگونه باید مراحل دریافت وام را طی کنید؛ ما به شما همه مراحل را توضیح می‌دهیم. برای دریافت این وام، وارد سامانه لندو شوید و فروشگاه و مبلغ وام درخواستی مورد نیازتان را انتخاب کنید. بعد از ثبت درخواست، نوبت به آپلود تمامی مدارک خواسته‌شده است. بعد از آپلود مدارک، فرآیند اعتبارسنجی از سمت بانک انجام می‌شود. سپس لازم است در بانک آینده افتتاح حساب کنید که شما برای این کار هم نیازی به حضور فیزیکی ندارید و تک‌تک مراحل کاملا آنلاین انجام می‌شود. در مرحله بعد لازم است شما سفته‌های درخواستی را امضا کنید. قبلا برای انجام این کار مامور ارسال همراه با سفته‌ها به آدرس شما می‌آمد و شما باید سفته‌ها را به شکل دستی و سنتی امضا می‌کردید. اما حالا مرحله امضای سفته‌ها هم آنلاین است. برای این کار شما باید برنامه امضا الکترونیکی «آینده ساین» را نصب کنید. بعد از امضای سفته‌ها و تأیید اعتبارسنجی از طرف لندو، نوبت امضای قرارداد وامتان است که به کمک امضای الکترونیکی ثبت‌شده باید این کار را انجام دهید. در نهایت هم وام خرید کالا در اختیارتان قرار می‌گیرد که به راحتی می‌توانید انواع و اقسام کالاها را از فروشگاه‌های طرف قرارداد لندو که تنوع و تعدد بالایی دارد، خریداری کنید.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
1
حجت مرادیان ۱۴۰۱/۰۳/۱۹

سلام و خدا قوت
ممنون از همکاری خیلی خوب و کاربردی شرکت لندو با متقاضیان، می‌خواستم یک تشکر ویژه از کارشناس های پاسخگویی تلفنی و آنلاین شما داشته باشم بابت راهنمایی های خوب و روی گشاده و صبر و تحمل در پاسخگویی به متقاضیان و یک خسته نباشید و خدا قوت خدمت شون بگم.
آرزوی موفقیت و سربلندی دارم برای تمامی کارکنان شرکت عظیم لندو.

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۳/۲۳

    سلام دوست عزییز وقت بخیر؛
    ممنون از محبت و لطف شما؛ ما در مجموعه بزرگ لندو همواره تلاش می‌کنیم که شما عزیزان رضایت کافی و کامل داشته باشید و در اسرع وقت بتونیم پاسخگوی نیاز شما باشیم؛
    رضایت شما باعث افتخار ماست؛
    آرزوی موفقیت و سربلندی براتون داریم.

سمیه شکوریان ۱۴۰۱/۰۶/۲۰

درود و عرض ادب برای وام بیست میلیونی همه کار اوکی کردم هر روز پیام خطای کد پستی رو میده کارت ملی من قبلاً چون کارمند هستم به آدرس دیگه اومد الان شهر و جای دیگه هستم ممنون میشم پاسخ بدید سپاسگزارم

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۶/۲۰

    سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
    ارور کد پستی معمولا در شرایطی هست که کد وارد شده با آدرس ذکر شده در سامانه تطابق نداشته باشه؛ چون سامانه به سیستم اداره پست متصل هست و استعلام گرفته میشه که حتما آدرس و کد پستی تطبیق داشته باشن.
    اگر هم ارور به دلایل دیگه‌ای هست می‌تونید با پشتیبانی تماس بگیرید تا مشکلتون برطرف بشه.
    ۰۲۱-۹۱۰۱۲۹۷۹

شفق ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

سلام با فعال سازی امضای دیجیتال بانک ملت میشه غیرحضوری کارهای بانکی رو بدون مراجعه حضوری به بانک انجام داد؟مثلا کارت بانکی بدون حضور در شعبه درخواست داده بشه ازطریق همراه بانک وارسال از طریق شعبه انجام بشه ؟

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

    با عرض سلام
    بله بسیاری از خدمات بانک ملت با داشتن امضای الکترونیکی و موبایل بانک ملت به صورت غیر حضوری امکان‌پذیره

روح الله شاهسون ۱۴۰۱/۱۱/۱۳

سلام ایا امکان دارد کسی با این امضا الکترونیکی از راه دور و شهر دیگر برای وام شخص دیگری استفاده کرد به عنوان ضمانت از راه دور

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

    با عرض سلام
    تا جایی که بنده اطلاع دارم در حال حاضر چنین چیزی امکان پذیر نیست

محمد جواد قدیری ۱۴۰۲/۰۱/۲۵

سلام خدمت شما من تمام مراحل وام لندو رو انجام فقط در مرحله آخر برای امضای قرداد گواهی امضا ان هم انجام دادم فقط برای احراز هویت انجام نمیشه میگه کارت منقضی شده و خطایی رخ داده