وام اتباع خارجی 1403 + بررسی مدارک و شرایط مورد نیاز

وام اتباع خارجی 1403 + بررسی مدارک و شرایط مورد نیاز
تاریخ انتشار: - مطالعه: 10 دقیقه
فهرست محتوا

فرقی نمی‌کند در کجای این مرزوبوم ساکن هستید؛ فرقی نمی‌کند ایرانی هستید یا از افراد خارجی مقیم ایران! تورم بالا و مشکلات اقتصادی اجتناب‌ناپذیر هستند. برای مهار این تورم و کمک به معیشت خود می‌‌توانید از وام استفاده کنید و سطح مالی خود را ارتقا دهید. اگر شما از اتباع خارجی باشید، احتمالا از خودتان می‌پرسید آیا وام‌های بانکی به من هم تعلق میگیرد؟ خبر خوب این است که اگر واجد شرایط باشید می‌توانید از وام اتباع خارجی که ما در ادامه کامل به آن پرداخته‌ایم، بهره ببرید. پس تا انتها همراه ما باشید و این مطلب را از دست ندهید؛ اطلاعات خوبی دراختیارتان قرار می‌گیرد.

جزئیات وام اتباع خارجی  1403 + بررسی مدارک و شرایط مورد نیاز

بانک مرکزی از سال ۱۳۹۷، از طرح جدید خود به نام «اعطای تسهیلات به اتباع خارجی» رونمایی کرده است. در این طرح، تمامی بانک‌ها موظف شده‌اند که وام اتباع خارجی را اعطا کنند و افراد خارجی مقیم ایران را از تسهیلات خود بی‌بهره نسازند. البته بانک‌ها به دلیل سختگیری‌های بیش از حد و عدم اطمینان خاطر به حضور دائمی اتباع در ایران، علاقه چندانی به پرداخت این وام ندارند. در صورتی که شما تمایل به دریافت وام داشته باشید، باید به بانک مورد نظر خود مراجعه و افتتاح حساب کنید.

سپس می‌توانید درخواست تسهیلات دهید. تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام تسهیلات به شما تعلق می‌گیرد، به اختیارات بانک و قوانین آن مربوط می‌شود. در هر حال برای آنکه از شرایط، مدارک و فرآیند وام فوری اتباع خارجی مطلع شوید، تا انتها همراه ما باشید. 

وام اتباع خارجی + بررسی مدارک و شرایط مورد نیاز 1403

مدارک و شرایط لازم برای افتتاح حساب اتباع خارجی در بانک 

پیش‌نیاز دریافت هر تسهیلاتی، افتتاح حساب در بانک مورد نظر است. برای افتتاح حساب در بانک جهت دریافت وام اتباع خارجی در قدم اول باید کد فراگیری (که به‌خاطر تطبیق دادن اطلاعات فردی و احراز هویت است)، دریافت کنید. برای آنکه از گام‌های بعدی در فرآیند افتتاح حساب مطلع شوید، همراه ما باشید.

  • شما باید اصل و کپی گذرنامه معتبر ارائه دهید؛
  • ارائه اصل و کپی کارت هویت ضروری است؛
  • شما باید اصل و کپی کارت اقامت موقت ارائه دهید؛
  • ارائه اصل و کپی دفترچه اقامت یا پناهندگی واجب است؛
  • شما باید آدرس محل اقامت دائم را بر اساس مدارک خود ارائه دهید؛
  • ارائه معرفی‌نامه از دو نفر معرف قابل قبول بانک لازم است؛
  • در نهایت شما به یک اقرارنامه و تعهد مبنی بر نداشتن تخلف مالی در سایر کشورها نیاز دارید؛

بعد از افتتاح حساب، نوبت به ارائه مدارک لازم به بانک، جهت دریافت وام اتباع خارجی می‌رسد. ما به شما می‌گوییم این مدارک شامل چه مواردی می‌شود تا از این وام برای اشتغال‌زایی، خرید خانه، خرید کالا و…استفاده کنید. 

مدارک لازم برای دریافت وام اتباع خارجی 

برای آنکه با کسری مدارک روبرو نشوید و متصدی کم‌حوصله بانک شما را گرفتار رفت‌و‌آمدهای پی‌در‌پی نکند، بهتر است مدارک خود را به صورت کامل به شعبه بانک مد نظر تحویل دهید تا برای اخذ وام اتباع خارجی به مشکل برنخورید. مدارک لازم جهت دریافت این وام بانکی به شرح زیر است:

  • داشتن گذرنامه؛
  • داشتن کد فراگیر؛
  • داشتن پروانه اقامت بالای ۳ سال؛
  • داشتن جواز کسب یا پروانه کار؛
  • داشتن سند ملک به نام شخص شما یا اقوام درجه یک شما؛

بعد از آنکه با مدارک لازم برای دریافت وام اتباع خارجی آشنا شدید، وقت آن است که به سراغ فرآیند و مراحل اخذ تسهیلات اتباع برویم. این فرآیند را با دقت مطالعه کنید و گام به گام با ما پیش بروید تا در راستای مراجعه به بانک و درخواست خود، به مشکل برنخورید.

دریافت تسهیلات اتباع خارجی چه مراحلی دارد؟

دریافت هرکدام از تسهیلات بانکی، شرایط مخصوص به خود را دارد. دریافت وام اتباع خارجی هم از این موضوع مستثنی نیست. 

  1. در وهله اول لازم است شما بالای ۱۸ سال سن داشته باشید و به یکی از بانک‌های زیرمجموعه بانک مرکزی مراجعه کنید؛
  2. بدیهی است که افتتاح حساب، لازمه انجام تمامی فعالیت‌های بانکی است و شما برای انجام صفر تا صد امور بانکی نیاز به افتتاح حساب دارید؛
  3. در مرحله بعد، تمام مدارکی را که ما پیش‌تر ذکر کردیم به متصدی بانک تحویل دهید تا فرمی در اختیار شما قرار دهد؛
  4. شما فرم درخواست خود را تکمیل و آن را کتباً ثبت کنید؛
  5. در نهایت هم بعد از اتمام کارهای اداری در بانک، باید منتظر اعلام نتیجه از سمت بانک بمانید؛
حتما حواستان باشد که در مرحله تحویل مدارک، قبض آب، تلفن، گاز، برق و… را هم همراه خود ببرید تا برای این موارد کوچک درخواست شما را رد نکنند؛ همچنین گفتنی‌ست که هر چقدر سابقه شما در نظام بانکی سفیدتر و اعتبارتان بالاتر باشد، رسیدگی به درخواستتان با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

خبر خوش برای شمایی که وام اتباع خارجی را برای خرید قسطی کالا یا خدمات مورد نیازتان می‌خواهید، این است که از روش‌های دیگری به جز دریافت تسهیلات بانکی هم بهره ببرید. می‌پرسید چگونه؟ با ما به بخش بعدی مطلب بیایید تا بتوانید با آگاهی کامل از بهترین‌ روش‌ها برای رفع نیازتان استفاده کنید.

 وام برای اتباع افغانی با کارت امایش

انواع روش‌های خرید قسطی برای اتباع خارجی

شما علاوه بر وام اتباع خارجی، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای خرید قسطی کالا و خدمات مورد نظرتان استفاده کنید؛ البته لازم به ذکر است که این روش‌ها برای افرادی است که مدارک شناسایی کاملی دارند، یا دو تابعیتی هستند و یکی از والدینشان ایرانی است. البته جای نگرانی نیست! اگر مدارک شناسایی شما تکمیل نیست بخش پایانی مطلب حتما به دردتان می‌خورد؛ چون ما راهکارهایی در ادامه آورده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

برگردیم سر موضوع اصلی؛ انواع روش‌های خرید اقساطی کالا و خدمات (مشروط بر داشتن مدارک هویتی و شناسایی) به شرح زیر است:

  • خرید از فروشگاه‌هایی که خدمات اقساطی ارائه می‌دهند: برخی از فروشگاه‌ها مشروط بر اینکه شما مدارک شناسایی ارائه دهید و دسته‌چک هم داشته باشید، به شما کالا و خدمات مورد نیازتان را به صورت قسطی می‌فروشند.
  • خرید از سامانه‌های مختلف خرید اقساطی: برخی از سامانه‌ها که وام ویژه خرید کالا اعطا می‌کنند، به شما این امکان را می‌دهند که از فروشگاه‌های طرف قراردادشان به صورت اقساطی خرید کنید؛ البته این خدمات مشروط بر تکمیل بودن مدارک شناسایی شما و دارا بودن دسته‌چک ارائه می‌شود.
  • خرید اقساطی از لندو: لندو یک پلتفرم معتبر جهت خرید اقساطی کالا و خدمات است. این سامانه با همکاری بانک آینده، وام ویژه خرید کالا و خدمات به ضمانت سفته، اعطا می‌کند و برای شما امکان خرید محصولات موردنیازتان را از ۵۰۰ فروشگاه متنوع و متعدد فراهم کرده است. اگر مدارک شناسایی شما تکمیل است همین حالا وارد سامانه لندو شوید و از این وام راحت بهره ببرید. ضمنا صفر تا صد فرآیند دریافت وام از لندو آنلاین است. حتی نیازی به امضای فیزیکی شما نیست و با امضای الکترونیکی به راحتی سفته‌های مورد نیاز لندو را امضا خواهید کرد. پس همین حالا دست بجنبانید و وام خود را دریافت کنید.

همان‌طور که مطالعه کردید، وام اتباع خارجی و تمام روش‌های ذکر شده مشروط بر دارا بودن مدارک شناسایی یا دسته‌چک قابل استفاده است. پس بهتر است سریع‌تر به سراغ روش‌هایی برویم که تقریبا راه میانبر هستند.

اگر مدارک شناسایی و دسته‌چک ندارید، این بخش را بخوانید!

یکی از راهکارها برای شمایی که مدارک هویتی ندارید یا دست کم از داشتن شناسنامه و کارت ملی محروم هستید، این است که از دوستان و آشنایان خود به آن‌ها اعتماد دارید، بخواهید که به جای شما برای دریافت تسهیلات بانکی یا هر وام دیگری اقدام کنند و اقساط آن را شما بپردازید. 

روش‌ دیگری که برای خرید اقساطی کالا و خدمات خود می‌توانید از آن بهره ببرید این است که از فروشگاه‌هایی خرید کنید که به شما امکان ارائه چک از جانب اطرافیان و آشنایانتان را می‌دهند؛ چرا که برخی از فروشگاه‌ها فقط چکی را به عنوان ضمانت و تعهد می‌پذیرند که به نام شخص خریدار باشد؛ اما در مقابل برای برخی از فروشگاه‌ها نام فردی که چک را می‌کشد اهمیتی ندارد و فقط برایشان این مهم است که شما چند فقره چک در ازای خرید خود ارائه دهید.

در هر حال چه جزو افرادی هستید که مدارک شناسایی کاملی دارند و چه جزو افرادی که بدون مدارک هویتی به زندگی می‌پردازند، ما برایتان روزهایی سرشار از حال خوب و دنیایی سرشار از آرامش نیازمندیم.

شما از اتباع داخل ایران هستید؟ آیا مدارک شناسایی دارید؟ تا به حال موقع دریافت وام اتباع خارجی و یا خرید محصولات مورد نیازتان با مشکل مواجه شده‌اید؟ ممنون می‌شویم نظرات خود را در کامنت‌های این مطلب با سایرین به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره وام اتباع خارجی

  • چرا با وجود بخشنامه بانک مرکزی، برخی از بانک‌ها به اتباع خارجی وام نمی‌دهند؟

بانک‌ها به حضور دائمی اتباع در ایران اعتمادی ندارند و از آن‌جایی که شرط بازپرداخت اقساط، اقامت دائمی در ایران است، برخی از بانک‌ها از اعطای وام به اتباع خارجی، اجتناب می‌کنند.

  • آیا افراد دو تابعیتی مشکلی برای دریافت تسهیلات بانکی ندارند؟

خیر؛ افرادی که دو رگه هستند و یکی از والدین آن‌‌های ایرانی است، مشکلی در فعالیت‌های بانکی و دریافت تسهیلات ندارند.

  • مبلغ وام اتباع خارجی دقیقا چقدر است؟

تسهیلاتی که هر بانک به اتباع خارجی اعطا می‌کند متفاوت است؛ در واقع این موضوع کاملا به بانک مورد نظر و اینکه تصمیم می‌گیرد کدام تسهیلات را به اتباع اعطا کند، بستگی دارد و مبلع دقیقی نمی‌توان برای این تسهیلات عنوان کرد.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
2
حسن امیری ۱۴۰۲/۰۱/۱۰

میخوام که خانه بیگرم وام میخوام

عبدالله قاسمی ۱۴۰۲/۰۱/۲۲

برای بدست آوردن وام برای اتباع چه اقدامات دیگری لازم است