وام دندانپزشکی را از کجا بگیریم؟ 

وام دندانپزشکی را از کجا بگیریم؟ 
تاریخ انتشار: - مطالعه: 13 دقیقه
فهرست محتوا

حتما برای شما هم پیش‌ آمده است که دندان درد امان شما را ببرد و برای درمان آن ناچار به پرداخت هزینه هنگفت باشید؛ حتی ممکن است در بسیاری از شرایط، بیمه هم این هزینه‌های گزاف را پوشش ندهد؛ در چنین شرایطی چاره چیست؟!

در چنین شرایطی می‌توانید از خدمات اقساطی و تسهیلاتی که کلینیک‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌دهند، استفاده کنید. در واقع کلینیک‌های دندان‌پزشکی طرف قرارداد بانک‌ (به ویژه بانک‌های قرض‌الحسنه) هستند و لازم است با معرفی‌نامه‌ای که کلینیک به شما می‌دهد، به بانک مراجعه و تسهیلات خود را دریافت کنید.

 جالب نیست؟ شما می‌توانید دندان خود را به صورت اقساطی، درمان کنید و از شر درد خود خلاص شوید؛ بنابراین برای اینکه بدانید جزئیات وام دندانپزشکی، شرایط و مدارک این وام چیست، با ما همراه باشید تا از زیر و بم این تسهیلات و از صفر تا صد فرآیند دریافت آن مطلع شوید.

جزئیات تسهیلات دندانپزشکی 

از آنجایی که تعرفه پزشکان برای انجام خدمات دندانپزشکی سرسام‌آور است، یکی از بهترین راهکارها، استفاده از وام دندانپزشکی است.

در واقع بسیاری از کلینیک‌های دهان و دندان، طرف قرارداد بانک‌های قرض‌الحسنه هستند و همین مورد سبب تسهیل فرآیند دریافت وام و درمان اقساطی دندان شده است.

دو بانکی که در زمینه اعطای وام دندانپزشکی فعالیت دارند، بانک قرض‌الحسنه رسالت و مهر ایران است. البته بعضی از بانک‌های دیگر هم در این زمینه با کلینیک‌ها همکاری می‌کنند؛ اما نام این دو بانک بیشتر از همه بر سر زبان‌ها افتاده است.

احتمالا در ذهنتان با پرسش «مبلغ تسهیلات دندانپزشکی و اقساط ماهانه آن چقدر است» کلنجار می‌روید و می‌خواهید از زیروبم این وام بیشتر بدانید؛ نگران نباشید! پاسخ تک‌تک سوالات شما را خواهیم داد.

حتما بخوانید:  بررسی انواع وام بانکی در سال 1402

مبلغ وام دندانپزشکی

سقف وام دندانپزشکی + کارمزد و تعداد اقساط این وام

مبلغ وامی که بانک‌ها جهت انجام خدمات دندانپزشکی به شما می‌دهند، بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است. ضمن اینکه کارمزد تسهیلات دندانپزشکی، ۴ درصد است.

همچنین لازم به ذکر است که بازپرداخت وام دندانپزشکی ۶، ۹ و ۱۲ ماهه است؛ ضمن اینکه نیازی به مراجعه به بانک نیست و با در دست داشتن مدارک می‌توانید به کلینیک مورد نظرتان مراجعه و تسهیلات خود را دریافت کنید. 

درباره بیمه تکمیلی بخوانید:
حالا که صحبت از خدمات درمانی و هزینه‌های سر به فلک کشیده آن شد، خالی از لطف نیست که با مقوله بیمه تکمیلی آشنا شوید.
اگر شما تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و یا هر بیمه دیگری جهت انجام خدمات درمانی باشید، باید فقط به مراکز دولتی و تحت پوشش بیمه خود مراجعه کنید.
اما بیمه تکمیلی تمامی مراکز خصوصی را هم شامل می‌شود و شما می‌توانید به هر کلینیک و یا مراکز درمانی که می‌خواهید مراجعه کنید و بخش اعظم هزینه‌ خود را از بیمه تکمیلی دریافت کنید.

بعد از آشنایی با سقف وام دندانپزشکی، حتماً می‌خواهید بدانید فرآیند دریافت این وام چیست و با طی کردن کدام مراحل می‌توانید تسهیلات دندانپزشکی را دریافت کنید.

بخش بعدی این مطلب پاسخ‌گوی نیاز و سوالات شماست. ضمن اینکه ما از مدارک لازم جهت دریافت این تسهیلات هم به طور کامل، توضیح داد‌ه‌ایم.

حتما بخوانید:  بیمه تکمیلی چیست و چطور باید تهیه کرد؟ بررسی شرایط بیمه تکمیلی فردی و گروهی

فرآیند دریافت تسهیلات دندانپزشکی

می‌توان گفت تقریباً تمام مراحل و سلسله‌مراتب وام دندانپزشکی در کلینیکی انجام می‌شود که جهت درمان به آن مراجعه می‌کنید و نه بانک!

ما در این بخش سعی کرده‌ایم دو مورد از تسهیلات دندانپزشکی که به شما اعطا می‌شود را توضیح دهیم تا هم شرایط و مراحل دریافت این دو وام را بشناسید و هم با خیال راحت به کلینیک‌هایی که طرف قرارداد این دو بانک جهت ارائه‌ وام هستند، مراجعه کنید.

این دو بانک، رسالت و مهر ایران هستند که ما به طور مفصل درباره هریک صحبت کرده‌ایم. بنابراین مراحلی که باید برای دریافت وام دندانپزشکی از بانک رسالت و بانک مهر ایران طی کنید، به شرح زیر است:

  • در مرحله اول به پذیرش کلینیک طرف قرارداد بانک رسالت و بانک مهر ایران مراجعه کنید و قبض معاینه اولیه، عکس کامل از دندان‌ها و طرح درمان خود را دریافت کنید؛
  • در مرحله بعد پذیرش کلینیک باید تمام هزینه‌های لازم را به شما اعلام و برایتان قیمت‌گذاری کند؛
  • در این مرحله شما باید مدارک مورد نیاز را آماده کنید و تحویل کلینیک دهید تا به بخش رسیدگی به وام در کلینیک تحویل دهند و اعتبارسنجی اولیه مدارک در کلینیک انجام و پرونده شما تشکیل شود؛
  • در صورتی که اعتبارسنجی تایید و پرونده شما در کلینیک تشکیل شود، شما باید به صورت اینترنتی در بانک رسالت یا بانک مهر ایران افتتاح حساب کنید؛
  • سپس کلینیک مدارک شما را به بانک ارسال می‌کند؛
  • اگر انتخاب شما بانک رسالت است، هم خودتان و هم ضامن شما باید در سامانه مرآت بانک رسالت، فرآیند اعتبار سنجی را انجام دهید و مدارک شغلی معتبر خود و ضامن را به سامانه مرآت، ارائه دهید؛
  • بعد از طی کردن همه این مراحل و تشکیل پرونده نهایی، شما باید به همراه ضامن خود با هماهنگی قبلی به کلینیک مراجعه کنید تا وام دندانپزشکی را دریافت کنید.
این نکته مهم را از دست ندهید:
کارمزد تسهیلات دندانپزشکی در بانک مهر ایران ۴ درصد و کارمزد این تسهیلات در بانک رسالت ۲ درصد است؛ همچنین به هیچ عنوان نیازی نیست شما به صورت حضوری به شعب این دو بانک مراجعه کنید؛ بلکه با یک گوشی هوشمند و داشتن اینترنت می‌توانید در این دو بانک افتتاح حساب کنید.
ضمناٌ برای افتتاح حساب یک مبلغ جزئی مثلا: ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کنید؛ بنابراین مبلغ مورد نیاز را در حسابتان داشته باشید.

حالا که صحبت از مدارک شد، همراه ما به بخش بعدی بیایید تا از مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات دندانپزشکی از هر دو بانک، برایتان بگوییم.

مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات دندانپزشکی از بانک رسالت

اگر هدف شما دریافت وام دندانپزشکی از بانک رسالت است، این مدارک را با دقت بخوانید و آماده کنید تا موقع مراجعه به کلینیک، به دلیل نقص مدرک، مجبور نشوید برگردید تا مدارک خود را کامل کنید؛ ضمن اینکه با در دست داشتن مدارک کامل می‌توانید بی‌معطلی وام خود را در اسرع وقت دریافت کنید.

  • اصل شناسنامه و کارت ملی؛
  • کپی از شناسنامه و کارت ملی به صورت کامل؛
  • داشتن ضامن؛
  • داشتن یک سیم‌کارت به نام شما و یک سیم‌کارت به نام ضامن؛
  • ارائه مدارک شغلی معتبر، شامل گواهی کسر از حقوق، یا جواز کسب و یا پرینت گردش حساب؛

حتما حواستان باشد که هم شما و هم ضامن نباید چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشید و همچنین داشتن هرگونه بدهی به بانک، مانع از اعطای این تسهیلات به شما می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام دندانپزشکی از بانک مهر ایران

اگر هدف شما دریافت وام دندانپزشکی از بانک مهر ایران است، مدارک زیر را آماده کنید و به کلینیک تحویل دهید:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی؛
  • کپی از شناسنامه و کارت ملی به صورت کامل؛
  • ارائه کد پستی محل سکونت؛
  • ارائه مبلغ جزئی برای ضمیمه پرونده بابت هزینه‌های بانکی؛
  • داشتن ضامن؛
  • ارائه مدارک هویتی و شغلی ضامن؛
  • یک فقره چک از ضامن، یا گواهی کسر از حقوق و گردش حساب ضامن؛

حتما حواستان باشد که اگر قصد دریافت تسهیلات دندانپزشکی بالای ۱۰ میلیون را دارید، باید دو ضامن همراه خود داشته باشید.

همچنین اگر در ارائه چک و تضمین محدودیت دارید، اصلا ناامید و نگران نشوید؛ دنیا به آخر نرسیده است! هنوز یک راه‌حل دیگر برای جبران کسری بودجه هزینه هنگفت خدمات دندانپزشکی باقی مانده است.

لندو، می‌تواند نیاز شما را برطرف کند و شرایط دریافت تسهیلات دندانپزشکی را به راحتی آب خوردن، برایتان فراهم کند. می‌پرسید لندو چیست و چگونه می‌تواند وام دندانپزشکی را به شما را پرداخت کند؟ بخش بعدی به طور ۱۰۰ درصد شما را با پلتفرم لندو، آشنا خواهد کرد.

حتما بخوانید:  جزئیات وام بدون ضامن لندو، شرایط دریافت وام فوری با سفته چیست؟

دریافت وام دندانپزشکی از لندو

برای کمک‌هزینه دندانپزشکی، روی کمک لندو حساب کن!

بانک آینده با همکاری لندو که یک پلتفرم‌ برای فروش اقساطی است، وام بدون ضامن ویژه خرید کالا و خدمات را با آسان‌ترین شرایط تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌کند. 

شما می‌توانید در هر کجای ایران که هستید، به صورت تماماً آنلاین در بانک آینده افتتاح حساب کنید و طی فرآیند نسبتا ساده، وام خرید کالا و خدمات بگیرید و برای هزینه‌های دندانپزشکی، روی کمک لندو حساب کنید.

چرا که لندو با بیش از ۵۰۰ فروشگاه ارائه‌دهنده کالا و خدمات همکاری می‌کند که کلینیک‌های درمانی هم این فروشگاه‌ها را شامل می‌شوند و شما می‌توانید از تسهیلات دندانپزشکی بهره ببرید.

ضمناً این وام فقط به ارائه سفته نیاز دارد که شما سفته‌ها را به راحتی درحالیکه روی کاناپه منزل نشسته‌اید، خریداری و در سامانه بارگذاری می‌کنید.

در ادامه از نحوه ثبت درخواست شما در پلتفرم لندو و دریافت وام دندانپزشکی برایتان بیشتر توضیح داده‌ایم تا در مراحل دریافت وام به مشکل برخورد نکنید و بتوانید از خدمات فروشگاه اقساطی لندو، نهایت استفاده را بکنید. 

نحوه ثبت درخواست وام دندانپزشکی در سامانه لندو

برای آنکه بتوانید به راحتی آب خوردن وام لندو را برای هزینه‌های درمان و زیبایی دهان و دندان خود دریافت کنید، این قسمت را به طور کامل بخوانید و بعد از آن با یک کلیک درخواست خود را ثبت کنید.

  • در مرحله اول از دریافت وام دندانپزشکی در سامانه لندو، وارد سایت شوید و فروشگاه مورد نظرتان که همان فروشگاه‌های خدمات درمانی هستند، انتخاب کنید؛ 
  • در مرحله دوم تمام مدارک مورد نیاز را آپلود کنید؛ 
  • در مرحله سوم از فرایند دریافت تسهیلات دندانپزشکی از سامانه لندو، مدارک شما به صورت دو مرحله‌ای توسط لندو و بانک آینده، اعتبارسنجی و بررسی می‌شود؛
  • در مرحله چهارم «افتتاح حساب در بانک آینده» است، که اگر تا به حال در بانک آینده حسابی نداشته‌اید، باید از طریق سامانه کیلید در بانک آینده، حساب باز کنید؛ 
  • در مرحله پنجم باید به صورت کاملاً آنلاین و به وسیله نرم‌افزار آینده ساین، امضای الکترونیکی خود را ثبت کنید تا در مرحله امضای سفته و امضای قراردادها از این امضای الکترونیکی استفاده کنید؛
  • در مرحله ششم باید از طریق سامانه سفته و برات الکترونیکی بانک آینده، سفته‌های خود را بخرید؛
  • در مرحله هفتم از مراحل دریافت وام دندانپزشکی، سفته‌ها را در حساب کاربری خود در سامانه لندو آپلود کنید؛
  • در مرحله هشتم باید توسط امضای الکترونیکی ثبت شده، قراردادهایی را که در سامانه لندو پیش روی شما می‌گذارند، امضا کنید؛
  • در مرحله نهم سفته‌های شما توسط سامانه لندو بررسی می‌شود؛
  • در مرحله دهم باید شما پیش‌پرداخت خود را به حساب لندو واریز کنید؛
  • در مرحله یازدهم یا همان مرحله آخر، وام دندانپزشکی برای شما آماده می‌شود و می‌توانید به راحتی درمان خود را آغاز کنید؛

حالا که با فرآیند و سلسله‌مراتب دریافت تسهیلات دندانپزشکی از سامانه لندو آشنا شدید، هرچه سریع‌تر به مراکز دندانپزشکی مراجعه و نیاز خود را برطرف کنید.

البته ما برای شما عزیزان، آرزوی صحت و سلامتی داریم و امیدواریم هرگز مسیرتان به مراکز درمانی نیفتد!

سوالات متداول درباره وام دندانپزشکی

انواع روش‌های دریافت تسهیلات دندانپزشکی کدام است؟

دریافت وام از بانک رسالت، بانک مهر ایران و سامانه لندو.

انواع ضمانت برای دریافت وام دندانپزشکی از بانک رسالت چیست؟

معرفی یک ضامن به کلینیکی که طرف قرارداد بانک رسالت است همراه با ارائه سفته و مدارک شغلی معتبر توسط ضامن.

سقف وام لندو برای خدمات درمانی دندانپزشکی چقدر است و ضامن مورد نیاز برای این وام کدام است؟

سقف وام لندو ۲۰ میلیون تومان است و هیچ نیازی به ارائه چک و ضامن ندارد؛ شما با ارائه سفته الکترونیکی مورد نیاز لندو، کمک هزینه خدمات درمانی را دریافت خواهید کرد.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
3
هادی ۱۴۰۱/۰۹/۲۱

درودبرشما.سودوام پرداختی بامبلغ ۲۰میلیون چنددرصدهست وسقف پرداخت چندماهه ؟تشکرازشما

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۹/۲۳

    سلام وقت بخیر؛
    کدوم وام؟ لندو یا وام بانک رسالت و مهر؟

علی ۱۴۰۱/۱۰/۰۳

سلام

سود و کارمزد وام دندانپزشکی در سامانه لندو و آینده چقدر است؟

مبلغ وام به شماره حساب آینده واریز خواهد شد یا مراکز طرف قرارداد؟

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

    با عرض سلام
    سود اقساط شما معادل سود بانکی یعنی ۲۳ درصد هست.
    برای استفاده از وام هم یک لندو کارت در اختیارتون قرار میگیره و شما میتونید از این کارت در هر مرکز درمانی که خواستید استفاده کنید

یلدا آریا ۱۴۰۱/۱۱/۲۱

درود، چنانچه از قیمت خرید سفته برای وام ۲۰ میلیون تومانی مطلع شوید،گمان نمی‌کنم به پرسش‌ دیگری نیاز داشته باشید دوست گرامی! با آرزوی سلامتی برای شما و همه‌ی هموطنان

الی ۱۴۰۱/۱۲/۰۶

سود وام لندو رو میشه بفرمایید؟

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

    سلام دوست عزیز
    سود اقساط لندو همون سود مصوب بانکی یعنی ۲۳ درصد هست. کارمزد لندو هم در قالب پیش‌پراخت دریافت میشه

= ۱۴۰۱/۱۲/۱۵

سلام روزبخیر
ببخشید بخشی گفتید رو توی سایتتون پیدا نکردم. همون وام ۲۰م رو میتونیم برای اینکار بگیریم؟

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

    سلام ممنون از شما
    بله شما میتونید برای دریافت وام ۲۰ میلیونی از طریق سایت لندو درخواست بدید. وام به صورت لندو کارت در اختیارتون قرار میگیره و میتونید باهاش هزینه‌های دندانپزشکی رو پرداخت کنید

مونا ۱۴۰۲/۰۵/۲۱

سلام ببخشید این ۳۶۰۰ که به عنوان پیش پرداخت هست از وام بانکی کم می‌شود یا اینکه اضافه بر اقساط باید پرداخت کرد؟

    مبینا شمسی خانی ۱۴۰۲/۰۸/۱۳

    سلام وقت بخیر. این مبلغ به‌عنوان کارمزد پرداخت میشه و ارتباطی با وام و اقساط نداره.

صادق عامری ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

سلام
برای ۱۰میلیون یک ضامن اصلا با ۱۰میلیون میشه دانپزشکی رفت ؟؟؟؟؟؟؟

برای بیشتر ۱۰میلیون ۲تا ضامن ؟؟؟

ملت مسخره می کنید؟ ارزش داره وام ۱۰ میلیونی ۲ ضامن؟/ اینجور وام ها باید بدون ضامن باشه

    مبینا شمسی خانی ۱۴۰۲/۰۸/۱۵

    سلام دوست عزیز. شما با دریافت وام بدون ضامن لندو در قالب لندو کارت این امکان را دارید که آن را برای خدمات دندانپزشکی خرج کنید.