دریافت برگه ثنا برای وام

دریافت برگه ثنا برای وام
تاریخ انتشار: - مطالعه: 11 دقیقه
فهرست محتوا

برگه ثنا برای وام از مدارک ضروری برای درخواست وام از بانک‌ها و موسسات مالی است. از آنجایی که سامانه ثنا توسط قوه قضاییه راه‌اندازی شده و احراز هویت افراد در این سامانه‌ی بر خط بر اساس قوانین صورت می‌گیرد، بانک‌ها و موسسات مالی نیز به فرآیند احراز هویت این سامانه اعتماد دارند و داشتن تاییدیه ثنا برای وام کفایت می‌کند.

اگر نمی‌دانید برگه ثنا چیست و چطور باید آن را دریافت کنید در این مقاله همراه ما باشید تا همه چیز درباره برگه ثنا و نحوه ثبت نام و دریافت آن را توضیح دهیم.

منظور از برگه ثنا برای وام چیست؟

سامانه ثنا در سال 1395 به جهت ارتقای خدمات‌رسانی به کاربران قوه قضاییه طراحی شد. این سامانه اهداف گوناگونی دارد و به طور خاص پرونده‌های قضایی را پیگیری می‌کند و ابلاغیه‌های قضایی را در اختیار اشخاص قرار می‌دهد؛ اما یکی از اهداف این سامانه صدور برگه ثنا و احراز هویت افراد است.

سامانه ثنا یک سامانه ملی استعلام اطلاعات مالی و اعتباری است که توسط سازمان اسناد و خدمات قضایی کشور ایجاد شده است. این سامانه با همکاری بانک‌ها، موسسات اعتباری و… احراز هویت افراد را تسهیل کرده و اجازه می‌دهد تمامی متقاضیان دریافت وام و تسهیلات بانکی، از یک سیستم احراز هویت واحد و یکسان بهره ببرند.

با استفاده از برگه ثنا، بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند از وضعیت احراز هویت متقاضیان اطمینان بیشتری داشته باشند و نیازی به طراحی سازوکار مخصوص برای احراز هویت وجود نداشته باشد. به همین دلیل بانک‌ها و موسسات مالی داشتن برگه یا فرم ثنا وام‌گیرنده را یکی از شرایط درخواست وام در شعب خود اعلام می‌کنند.

برگه ثنا در واقع یک پرینت از اطلاعات ثبت‌نامی شما در سامانه ثنا است که نشان می‌دهد در این سامانه ثبت‌نام کردید و احراز هویت شده‌اید.

برگ ثنا برای دریافت وام ضروری است؟

داشتن برگه ثنا برای وام در تعدادی از بانک‌ها و موسسات مالی به عنوان یکی از شرایط ضروری اعلام شده است. با این حال برخی از بانک‌ها و موسسات مالی هم هستند که داشتن برگه ثنا را جزو شرایط اساسی برای دریافت وام معرفی نکردند.

اما در بانک‌هایی که برگه استعلام وام ثنا را درخواست می‌کنند، نه تنها متقاضی وام، بلکه ضامن‌های او نیز باید در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده و احراز هویت شده باشند. بر اساس این برگه، بانک‌ها و موسسات مالی می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا شما مشمول دریافت وام هستید یا خیر و در صورت پاسخ مثبت، چه میزان وام و با چه شرایطی به شما اعطا کنند.


برگه ثنا برای وام فوری

در بانک‌هایی که داشتن برگه ثنا برای دریافت وام ضروری است، بانک‌ها می‌توانند از این سامانه برای ارسال ابلاغیه‌های خود استفاده کنند و در صورت دیرکرد مشتری در پرداخت اقساط، اظهارنامه‌ها و اوراق قضایی را به صورت الکترونیک به مشتری ابلاغ نمایند.

برگه ثنا برای انواع وام‌های مختلف مانند وام مسکن، وام ازدواج، وام تحصیلی، وام کارآفرینی، وام خودرو و غیره لازم است. برای دریافت برگه ثنا، شما باید در سامانه ثنا ثبت‌نام کنید و احراز هویت خود را انجام دهید. سپس می‌توانید برگه ثنا خود را از طریق سامانه ثنا دریافت کنید. در ادامه با روش‌های دریافت این برگه بیشتر آشنا می‌شویم.

2 روش دریافت برگه ثنا برای وام

دریافت تاییدیه ثنا برای وام از طریق 2 روش امکان‌پذیر است. برای این کار می‌توانید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید تا کارشناسان مربوطه ثبت‌نام شما را انجام دهند یا این که به صورت شخصی به سامانه آنلاین ثنا وارد شوید.

  1. مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

اگر با سازوکار وب‌سایت‌های اینترنتی آشنایی ندارید، می‌توانید ثبت‌نام وام سامانه ثنا را بر عهده‌ی مسئولین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بسپارید. البته برای مراجعه به این دفاتر حتما مدارک هویتی، از جمله شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشید. یک شماره موبایل که به نام خودتان باشد نیز ضروری است.

  1. مراجعه اینترنتی به سامانه ثنا وام بانکی

برای ورود به سامانه اینترنتی ثنا، می‌توانید عبارت «درگاه خدمات الکترونیک قوه قضاییه» را در اینترنت جستجو کنید یا به صورت مستقیم وارد آدرس اینترنتی sana.adliran.ir شوید. توجه داشته باشید که بهتر است برای ثبت‌نام در سامانه ثنا، از طریق مرورگر گوشی موبایل اقدام کنید؛ زیرا برای احراز هویت نیاز به گرفتن تصویر سلفی و امضای الکترونیک وجود دارد.

راهنمای کامل ثبت‌نام وام سامانه ثنا

در این بخش راهنمای قدم به قدم دریافت برگه ثنا برای وام را توضیح می‌دهیم تا بدون دردسر در خانه بتوانید در این سامانه ثبت‌نام کرده و احراز هویت خودتان را تکمیل کنید. تمامی مراحل ثبت‌نام در سامانه را می‌توانید به صورت اینترنتی انجام دهید و نیاز به حضور فیزیکی در مراجع ذیربط وجود ندارد.

مرحله اول: ثبت نام و ورود اطلاعات هویتی

برای ورود به سامانه، آدرس اینترنتی sana.adliran.ir را جستجو کرده یا با ورود آن در مرورگر خود، وارد صفحه‌ی اصلی سامانه شوید. در صفحه‌ی اصلی، از بین گزینه‌هایی که در منوی بالایی سایت وجود دارد، گزینه «ثبت نام بر خط» را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید نیازی به بارگذاری مدارک در این سامانه وجود ندارد و صرفا باید اطلاعات درخواستی را با دقت و مطابق مدارک هویتی خودتان پر کنید.

وام فوری

وارد کردن اطلاعات در این سامانه در 4 قدم انجام می‌شود:

  • در اولین قدم باید شماره ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه (شماره 6 رقمی) را وارد کنید و عددی که در تصویر نمایش داده می‌شود را در کادر مربوط به آن بنویسید. سپس روی گزینه «ادامه» بزنید که مشخصات هویتی دقیق‌تری از شما درخواست می‌شود. در این فرم لازم است نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، محل صدور شناسنامه، محل تولد، تابعیت، دین، جنسیت و وضعیت تاهل خودتان را مشخص کنید.
  • قدم دوم ثبت اطلاعات مربوط به اطلاعات تماس با شماست. یک شماره تلفن ثابت و یک شماره تلفن همراه ضروری است. می‌توانید آدرس پست الکترونیک یا نمابر را نیز به صورت اختیاری وارد کنید و سپس به مرحله‌ی بعدی بروید.
  • در قدم سوم لازم است اطلاعات مربوط به محل سکونت خودتان را وارد کنید. نام استان، شهرستان، شهر و منطقه شهرداری را در فرم مربوطه وارد می‌کنید. همچنین وارد کردن نام خیابان اصلی، کد پستی و آدرس دقیق ضروری است.
  • در قدم آخر مربوط به ورود اطلاعات، سایر اطلاعات از قبیل شغل، تحصیلات و… را وارد می‌کنید و روی گزینه «ثبت اطلاعات اولیه» ضربه می‌زنید.

بعد از ورود این اطلاعات، یک کد تایید به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود که برای ادامه روند ثبت نام و احراز هویت خود، باید آن را وارد کنید. این کد، شماره همراه شما را تایید می‌کند و ثبت نام اولیه‌تان را به اتمام می‌رساند.

مرحله دوم: احراز هویت در سامانه ثنا

زمانی که ثبت‌نام اولیه برای دریافت برگه ثنا برای وام را تکمیل کردید، نوبت به احراز هویت می‌رسد.

  • در اولین قدم از احراز هویت از شما یک تصویر سلفی درخواست می‌شود. برای اینکه سلفی خودتان را ثبت کنید، باید با توجه به کادری که در سامانه نمایش داده می‌شود، صورت‌تان در کادر مربوطه قرار بگیرد.
  • دومین قدم برای احراز هویت وارد کردن امضای الکترونیک است. در این مرحله باید امضای خودتان را روی صفحه‌ی نمایش گوشی یا تبلت وارد کنید. اگر قلم لمسی یا استایلوس داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید روی صفحات نمایش امضا بزنید.
  • در آخرین قدم از احراز هویت در سامانه ثنا، از شما یک ویدیوی سلفی درخواست می‌شود. این ویدیو نباید بیشتر از 14 ثانیه باشد و در طول آن باید جمله‌ای که سامانه در اختیارتان قرار داده شده را بگویید. بعد از ضبط ویدیو، روی گزینه «ارسال ویدیو» ضربه بزنید.

بعد از انجام مراحل احراز هویت، نام کاربری و رمز عبور شما برای ورود به سامانه از طریق پیامک به شماره تلفن همراه‌تان ارسال می‌شود. برای ورودهای بعدی به سامانه باید از این نام کاربری و رمز استفاده کنید. بنابراین آن را در جایی امن نگهداری کنید.

مرحله سوم: ویرایش اطلاعات و دریافت برگه ثنا

زمانی که ثبت‌نام شما تکمیل شده باشد، می توانید به صفحه‌ی اصلی سایت برگردید و روی گزینه‌ی «تغییر اطلاعات» ضربه بزنید. در این بخش امکان ویرایش اطلاعات خودتان را خواهید داشت. علاوه بر این برای پرینت و دریافت برگ ثنا برای دریافت وام نیز باید وارد این بخش شوید.

در وهله‌ی اول برای ورود به این بخش باید شماره ملی و رمز عبور خود را وارد کنید. سپس وارد صفحه‌ای می‌شوید که اطلاعات ثبت‌نامی شما را نمایش می‌دهد. در بالای این فرم گزینه‌ی «چاپ اطلاعات ثبت نام» وجود دارد که با ضربه روی آن می‌توانید نسخه چاپی برگه ثنا خودتان را دریافت کنید.

نحوه دریافت برگه ثنا با کد ملی

برای ورود به سامانه ثنا وام بانکی یا استعلام وام ثنا باید مراحل ثبت‌نام خودتان را در سامانه تکمیل کرده باشید. بعد از ثبت‌نام با داشتن کد ملی و رمز عبور که سامانه در اختیارتان می‌گذارد، می‌توانید به راحتی و بدون دردسر وارد سامانه شوید.

برای این کار کافی است آدرس اینترنتی سامانه ثنا (sana.adliran.ir) را در مرورگر خود وارد کنید و از بین گزینه‌های موجود در منوی صفحه اصلی سایت، گزینه‌ی «تغییر اطلاعات» را انتخاب کنید. سپس باید کد ملی و رمز عبور را برای ورود به سامانه وارد کنید.

نحوه پرینت و دریافت برگه ثنا برای وام بانکی

بانک‌ها و موسسات مالی معمولا پرینت فرم ثنا وام گیرنده را از شما درخواست می‌کنند. فرم ثنا همان برگه ثنا است که اطلاعات ثبت نامی شما را نمایش می‌دهد. برای پرینت این برگه می‌توانید به کافی‌نت یا دفاتر فتوکپی و پرینت مراجعه کنید و از آنها بخواهید وارد صفحه‌ی اصلی سامانه ثنا شوند. برای پرینت فرم مربوطه در این مراکز کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ورود به وب‌سایت ثنا به آدرس adliran.ir
  • انتخاب گزینه‌ی «تغییر اطلاعات»
  • وارد کردن کدملی شما و رمز عبوری که سامانه برایتان پیامک کرده بود.
  • انتخاب گزینه‌ی «چاپ اطلاعات ثبت‌نام» در گوشه‌ی بالا و سمت چپ فرم ثنا

با این کار پرینت برگه ثنا برای بانک را در اختیار خواهید داشت که می‌توانید به همراه سایر مدارک در اختیار بانک قرار دهید.

جمع‌بندی

در این بخش با برگه ثنا و کاربرد و نحوه‌ی دریافت آن آشنا شدیم. در حال حاضر تعدادی از بانک‌ها و موسسات مالی مختلف برای دریافت وام و تسهیلات از مشتریان خود برگه یا فرم ثنا را درخواست می‌کنند. برای دریافت برگه ثنا برای وام می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین اقدام کنید. سامانه ثنا به آدرس اینترنتی sana.adliran.ir برای دریافت این برگه طراحی شده و در این بخش راهنمای کامل ثبت نام در آن و دریافت برگ ثنا را توضیح دادیم.

اگر سوالی در رابطه با فرم ثنا و قوانین مربوط به آن دارید، در بخش نظرات بپرسید تا به آنها پاسخ دهیم.

سوالات متداول

برگه ثنا چیست؟

برگه یا فرم ثنا، پرینت اطلاعات ثبت‌نامی شده در سامانه ثنا است که بانک‌ها و موسسات مالی از آن برای احراز هویت افراد استفاده می‌کنند.

چطور می‌توانم برگه ثنا برای وام را دریافت کنم؟

برای دریافت برگه ثنا کافی است در سامانه ثنا ثبت‌نام کنید. برای این کار می‌توانید به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید یا به صورت اینترنتی وارد آدرس سامانه ثنا شوید و مراحل ثبت نام را انجام دهید.

مدارک لازم برای ثبت نام ثنا برای وام چیست؟

برای ثبت‌نام در سامانه ثنا مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی)، یک شماره تلفن همراه به نام خودتان و اطلاعات مربوط به محل سکونت را لازم دارید.

ad here
توسط مبینا شمسی خانی 42 نوشته

برچسب ها:
1

نظر یا سوال خود را ثبت کنید

علی اکبر ۱۴۰۲/۰۹/۱۱

سلام بنده ۱۵ ماه جبهه بسیجی و ۲۰ددرصد جانبازای دارم تا حالا هم وام نگرفتم چه وامی بهم میدن لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    مبینا شمسی خانی ۱۴۰۲/۰۹/۱۲

    سلام دوست عزیز. لطفا به بنیاد شهید و ایثارگران محل زندگی خودتون سری بزنید تا راهنمایی‌تون کنن.

مصطفی عزتی زاده ۱۴۰۲/۱۲/۱۳

عالی