معرفی انواع وام، بهترین وام برای شما کدام است؟

معرفی انواع وام، بهترین وام برای شما کدام است؟
تاریخ انتشار: - مطالعه: 7 دقیقه
فهرست محتوا

هرکدام از ما در هر مرحله‌ای از گذران زندگی برای رفع نیازهایمان به بودجه‌ای مشخص نیاز داریم. اما گاهی توانایی تأمین کامل این بودجه را نداریم و لازم است که با توجه به مبلغ مورد نیازمان متقاضی هریک از انواع وام شویم. دریافت وام، بهترین راهکار برای کنترل بحران‌های اقتصادی است و فاصله ما تا اهدافمان را کوتاه می‌کند. وام انواع مختلفی دارد که با توجه به شرایط هر فرد می‌تواند به او تعلق بگیرد. در این مطلب از مجله لندو انواع وام را به شما معرفی و از شرایط آن صحبت می‌کنیم.

وام ازدواج از کم‌سودترین انواع وام در ایران

وام ازدواج از تسهیلات پرطرفدار بانکی است و کمک‌هزینه بسیاری از جوانان برای تأمین مخارج در شروع زندگی محسوب می‌شود. این وام با سود 4 درصد ارائه می‌شود و مبلغ آن بستگی به سن عروس و داماد دارد. حداکثر مبلغ این وام نفری 150 میلیون تومان است که به داماد زیر 25 سال و عروس کمتر از 23 سال تعلق می‌گیرد. برای عروس و دامادهای بزرگ‌تر از این سن، مبلغ وام نفری 120 میلیون تومان خواهد بود. اگر وارد صفحه وام ازدواج در مجله لندو شوید، می‌توانید از مدت زمان بازپرداخت، نوع ضمانت و دیگر شرایط این وام به‌طور کامل مطلع شوید.

وام مسکن، کمک‌هزینه‌ای برای خانه‌دار شدن

بسیاری از بانک‌های کشور مبلغ مشخصی را به‌عنوان وام مسکن پرداخت می‌کنند و شرایط دریافت از هر بانک می‌تواند با دیگری متفاوت باشد. البته ناگفته نماند که بانک مسکن، پیشرو در پرداخت تسهیلات خرید مسکن است و طرح‌های متنوعی برای ارائه این وام دارد. وام مسکن جوانان، خانه اولی‌ها، وام با سند و… از تسهیلات متنوع خرید مسکن است که هرکدام شرایط خاصی دارد. سن متقاضی، استان مورد نظر و… در مقدار مبلغ وام مؤثر خواهد بود. اگر وارد صفحه وام مسکن در مجله لندو شوید، از صفر تا صد نحوه دریافت این وام و شرایط آن مطلع خواهید شد.

وام مسکن

وام جعاله، مخصوص بازسازی خانه‌های قدیمی

صاحبان خانه‌های قدیمی می‌توانند برای بازسازی منزل خود از وام جعاله تعمیر مسکن استفاده کنند. برای دریافت این وام باید به بانک مسکن مراجعه کنید. البته بانک‌های دیگر هم وام جعاله تعمیر مسکن را ارائه می‌دهند، اما بانک مسکن تمرکز بیشتری روی این طرح دارد. شرایط و مبلغ این وام می‌تواند بسته به نوع بانک و شرایط خانه متفاوت باشد.

وام خرید خودروهای نو و تعویض فرسوده‌ها

وام خرید خودرو یکی دیگر از انواع وام است که بسیاری از بانک‌های کشور آن را ارائه می‌دهند. این وام برای کسانی که قصد خرید خودرو دارند، کمک‌هزینه کارآمدی خواهد بود. البته فراموش نکنید که وام خرید خودرو مخصوص محصولات داخلی است. سقف مبلغ این وام به نوع خودرو و بانک مورد نظر بستگی دارد و معمولاً با سود 18 درصد ارائه می‌شود.

نوعی دیگر از وام خرید خودرو وجود دارد که به صاحبان اتومبیل‌های فرسوده تعلق می‌گیرد. این طرح به‌منظور حذف خودروهای فرسوده از خیابان‌های شهر و کاهش آلودگی هوا اجرا می‌شود. وام خودروهای فرسوده سود بسیار کمی در حدود 4 درصد دارد و مبلغ آن وابسته به شرایط خودرو و متقاضی است. با مطالعه مطلب بهترین وام خرید خودرو اطلاعات خوبی از جزئیات این وام به‌دست خواهید آورد.

وام خودرو یکی از انواع وام

دریافت وام خرید کالا

تسهیلات خرید کالا یکی از پرمتقاضی‌ترین انواع وام در سال‌های اخیر است و با شرایطی متنوع ارائه می‌شود. بسیاری از بانک‌های کشور و همین‌طور سامانه‌های مالی، با شرایط مختلفی وام خرید کالا را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. وام خرید کالا برای خرید انواع محصولات کاربرد دارد و تنوع این محصولات به نوع وام و فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک یا سامانه پرداخت‌کننده بستگی دارد. لوازم خانگی از کالاهای اصلی قابل خرید با این وام‌های بانکی استو

با کمک وام بسیاری از سامانه‌های مالی می‌توانید علاوه بر لوازم خانگی، بسیاری از محصولات دیجیتال، طلا و جواهر و… را هم تهیه کنید. وام خرید کالا معمولاً به صورت کارت یا کد اعتباری در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد. وام‌گیرنده باید کالای مورد نظر خود را از فروشگاه‌های حضوری یا آنلاین طرف قرارداد با بانک یا سامانه مالی مورد نظر تهیه کند. نوع ضمانت وام خرید کالا هم متفاوت است. بعضی از بانک‌ها یا سامانه‌های مالی شما را موظف به معرفی ضامن با نامه کسر از حقوق یا ارائه چک خواهند کرد. اما در قوانین دریافت وام بعضی دیگر از سامانه‌ها، ارائه سفته برای ضمانت کافیست. یکی از بانک‌های ارائه‌دهنده وام خرید کالا، بانک آینده است. اگر وارد صفحه وام خرید کالا شوید، می‌توانید تا سقف 20 میلیون تومان، بدون معرفی ضامن و ارائه چک از لندو برای خرید کالا یا انواع خدمات آموزشی، بیمه، سفر و… وام دریافت کنید. لندو با همکاری بانک آینده اعتبار خرید کالا در اختیارتان قرار می‌دهد تا هرآنچه می‌خواهید را از  فروشگاه‌های معتبر و آنلاین طرف قرارداد با این سامانه تهیه کنید.

وام مضاربه برای فعالان اقتصادی

وام مضاربه یکی دیگر از انواع وام بانکی است که با شرایطی مشخص به صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی تعلق می‌گیرد. بنابراین متقاضی وام مضاربه باید پروانه کسب و دیگر مدارک اثبات‌کننده فعالیت اقتصادی خود را ارائه دهند. دیگر مدارک لازم برای دریافت این وام، به بانک مورد نظر بستگی دارد. وام مضاربه در واقع یک نوع قرارداد است که بین بانک و فعال اقتصادی بسته می‌شود. مبلغ این وام باید در یک نوبت یا به صورت دوره‌ای در بازه‌های زمانی تعیین‌شده به حساب وام‌گیرنده واریز شود.

سایر وام‌های بانکی

بانک‌های کشور اصلی‌ترین منابع ارائه انواع هستند و می‌توانند کمک‌هزینه مفیدی باشند. تسهیلات مختلف بانکی شامل وام مسکن، وام ازدواج، وام خودرو، وام خرید کالا، وام بانوان، وام قرض‌الحسنه، وام جعاله و… است. بانک‌های مختلفی همچون مسکن، رفاه، ملت، ملی، صادرات و… آن‌ها را ارائه می‌دهند. اگر وارد صفحه وام بانکی در مجله لندو شوید، می‌توانید با انواع این تسهیلات و بانک‌های ارائه‌دهنده آن آشنا شوید.

در هر شرایطی از زندگی می‌‌توانید روی وام‌های مختلف به‌عنوان کمک‌هزینه حساب کنید. فقط باید بتوانید شرایط خودتان را بسنجید و بهترین را انتخاب کنید. در زمان خرید خانه، خودرو، کالا، استفاده از خدمات و… می‌توانید از وام‌های بانکی یا ارائه‌شده در سامانه‌های مالی استفاده کنید. در مجله لندو می‌توانید در مورد انواع تسهیلات اطلاعات خوبی به‌دست آورید. در صورت استفاده از هرکدام از تسهیلات مالی، می‌توانید تجربه خودتان را برای دیگر کاربران لندو بنویسید.

 

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0
پگاه باقری گرمارودی ۱۴۰۱/۰۳/۰۷

چرا وام برای کارآفرینی و سرمایه کار مردم نمیدن؟

عباس قاسمی ۱۴۰۱/۱۰/۲۲

با سلام از تمامی و انواع وا وام ها اسم برده شد با توضیحات لازم ! پس ما بیماران صعب‌العلاج، بیماران خاص و دیگر بیماران حق آب و گل در کشوره خودمان ایران ، را نداریم !!! ؟؟؟ تمام وام ها بالای ۱۰۰ میلیون تومان است اما وام درمان ۲ میلیون تومان بوود که به لطف و عنایت ویژه و تلاش بی وقفه و شبانه روزی مسوولان از خود گذاشته هم اکنون به رقم چشمگیری به مبلغ ۵ میلیون تومان رسیده که جا دارد از تلاش آنها که واقعا مرغ در آن زیر نمی‌کشد تشکر و قدردانی کرد !!! بنده ۱۶ سال است به بیماری M.S مبتلا هستم ۱۶ سال پیش انجمن محترم M.S ایران بابت کمک هزینه درمان ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان به ما بیماران می‌دادند اما با زحمات بسیار ویژه و شبانه روزی مسئولان که به جای اینکه ساعاتی را در کناره خانواده شان باشند به دلیل کاره بی وقفه خانواده شان به آنها سر می‌زدند و از خانه برایشان مقداری نان و خرما می‌آوردند تا بالاخره پس از ۱۶ سال تلاش و آنگونه زندگی مشقت بارشان توانستند این کمک هزینه درمان را به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان ثابت نگه دارند واقعا خسته نباشند دیگه بیشتر از این به خودشان فشار بیاورند ……. فقط خواهشا نظره بنده را حذف نکنید شاید با خواندن اینجور مطالب به فکره ما بیماران صعب‌العلاج، بیماران خاص و دیگر بیماران هم باشند با تشکر .٪

سعید کاظم زاده ۱۴۰۱/۱۲/۱۹

عزیز بفرمایید از کجا من بازنشسته شب عیدی مبلغ ۱۵ تومان وام داشته باشم بازنشسته تامین اجتماعی و از بانک رفاه حقوق بگیرم
۰۰۳۶۶۳۳۴۹۶