چگونه اس ام اس بانک را فعال یا غیر فعال کنیم؟ 

چگونه اس ام اس بانک را فعال یا غیر فعال کنیم؟ 
تاریخ انتشار: - مطالعه: 10 دقیقه
فهرست محتوا

خوشبختانه از زمانی که خدمات الکترونیک به زندگی و امور روزمره ما اضافه شد، اکثر کارها به شکل راحت‌تر و از داخل منزل قابل انجام شدن است؛ خدمات بانکی و پیامک‌های مبنی بر واریز و برداشت پول هم، از این موضوع مستثنی نیست. 

موقعی که شما برای افتتاح حساب به بانک مربوطه مراجعه می‌کنید، با دریافت یک هزینه اندک می‌توانید اس ام اس بانک خود را هم فعال کنید تا برای یک این امور جزئی، سر و کارتان به بانک و متصدی کم‌حوصله پشت باجه نیفتد.

همچنین برای آنکه در خیابان‌های پرهیاهو و شلوغ تهران معطل نشوید و ساعت‌های پشت باجه‌های بانک منتظر نمانید، یا نیازی به مراجعه حضوری به دستگاه خود‌پرداز نداشته باشید، می‌‌توانید به راحتی با فعال‌سازی خدمات پیامکی بانک، از میزان واریز پول و برداشت آن از حسابتان آگاه شوید.

با ما همراه باشید تا از نحوه فعال‌سازی اس ام اس بانک، خدماتی که از طریق پیامک می‌توانید از آن مطلع شوید و مزایای خدمات پیامکی بانک آگاه شوید و برای انجام آن، اقدام کنید.

نحوه فعال‌سازی خدمات پیامکی بانک

برای آنکه با اطمینان خاطر بتوانید جهت فعال‌سازی اس ام اس بانک اقدام کنید، ما به طور کامل فرآیند آن را برای شما توضیح داده‌ایم تا بتوانید با خیال راحت این کار را انجام دهید.

  • در قدم اول لازم است شما به بانکی که در آن حساب دارید، مراجعه کنید؛
  • درخواست فعال‌سازی اس ام اس بانک را به متصدی اطلاع دهید؛
  • فرمی را که متصدی باجه بانک در اختیارتان قرار می‌دهد، پر کنید؛
  • بعد از پر کردن فرم، درخواست شما توسط متصدی بررسی می‌شود؛
  • مبلغی که باید به عنوان فعال‌سازی اس ام اس بانک بپردازید، پرداخت کنید؛
  • در نهایت پیامکی مبنی بر فعال شدن خدمات پیامکی بانک و خوش‌آمدگویی به شما، برایتان ارسال می‌شود؛

حالا که می‌دانید چگونه باید اس ام اس بانک خود را فعال کنید و از زیروبم آن آگاه هستید، وقت آن است که بدانید چه اموری شامل خدمات پیامکی بانک می‌شود؟ برای دریافت پاسخ سوال خود، بخش بعدی را از دست ندهید!

حتما بخوانید:  کدام بانک‌ها افتتاح حساب آنلاین دارند؟ مراحل افتتاح حساب غیر حضوری چیست؟

انواع اس ام اس بانک

چه خدماتی از طریق اس ام اس بانک برای شما، پیامک می‌شود؟

حتما شما هم به کرّات با اس ام اس بانک مواجه شده‌اید؛ به طور مثال موقع سررسید اقساط انواع وام، موقع واریز پول به حساب شخص دیگر و پیامک مبنی بر برداشت از حساب و…؛ پس به جرات می‌توان گفت از اهمیت فعال‌سازی خدمات پیامکی بانک آگاه هستید. ما برای شما یک لیست از مهم‌ترین خدمات پیامکی بانک آورده‌ایم.

  • ارسال پیامک برداشت وجه: همه ما با پیامکی که برایمان موقع خرید یا برداشت پول از حسابمان، ارسال می‌شود، روبرو شده‌ایم؛ در این اس ام اس اطلاعاتی مثل تاریخ، مبلغ برداشت شده و مابقی موجودی حسابمان قید شده است؛
  • ارسال پیامک واریز وجه: یکی دیگر از خدمات پیامکی بانک که به ما ارائه می‌شود، اس ام اس واریز وجه است که برای همه ما جذاب و دوست‌داشتنی است؛ این پیامک هم مثل برداشت وجه، حاوی اطلاعاتی مثل تاریخ، مبلغ واریز شده و مابقی موجودی است؛
  • ارسال اس ام اس جایزه: زمانی که شما جایزه‌ای برنده شوید، یا با شما تماس گرفته می‌شود و یا از طریق خدمات پیامکی بانک مطلع خواهید شد؛
  • ارسال اس ام اس سررسید اقساط: این پیامک در مواقعی که به زمان سررسید اقساط وام بانکی خود مثل وام مسکن، وام خودرو، وام خرید کالا و… نزدیک شده‌اید (به دلیل یادآوری) و یا از موعد مقرر گذشته‌ است و شما قسط خود را پرداخت نکرده‌اید (به دلیل تذکر)، برایتان ارسال می‌شود؛
  • ارسال پیامک سررسید چک: شما می‌توانید اطلاعات چک بانکی خود را در سیستم ثبت کنید تا قبل از رسیدن موعد آن، به شما پیامک یادآوری ارسال شود؛ در این صورت می‌توانید بلافاصله موجودی خود را چک کنید و از برگشت خوردن چک و اتفاقات احتمالی پیشگیری کنید؛
  • ارسال اس ام اس سود بانکی: اگر حساب بلندمدت در بانک داشته باشید، به ازای مبلغی که در حسابتان دارید، ماهیانه سودی به حسابتان واریز می‌شود؛ در این صورت با اس ام اس بانک واریز سود بانکی مواجه خواهید شد؛
از شرایط وام بدون ضامن مطلع شوید:
حالا که در این بخش صحبت از وام و انواع آن شد، خالی از لطف نیست که با وام خرید کالا بانک آینده هم مطلع شوید. سقف این وام ۲۰ میلیون تومان است و بدون نیاز به چک و ضامن تنها با ارائه سفته، اعطا می‌شود.
برای آنکه از این تسهیلات و شرایط آن آگاه شوید و بتوانید برای دریافت آن، هرچه سربع‌تر اقدام کنید، وارد صفحه وام بدون ضامن شوید.

مزایای خدمات پیامکی بانک

همان‌طور که می‌دانید زمان سختی کشیدن برای انجام امور بانکی به سر آمده است؛ چرا که قدم گذاشتن در دنیای مدرن و دیجیتال، راه را برای انجام امور به شکل ساده‌تر باز کرده است. 

تصور کنید در حالیکه روی مبل لم داده‌ایم و جلوی باد کولر دراز کشیده‌ایم، اموری مثل خدمات بانکی آنلاین، خرید سفته الکترونیکی، افتتاح حساب آنلاین و… را هم انجام دهیم؛ لذت‌بخش نیست؟ پس با ما همراه باشید تا از مزایای فعال‌سازی اس ام اس بانک مطلع شوید.

  • حذف کاغذ بازی
  • کمک به حفظ محیط زیست
  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه
  • سرعت بخشیدن به  انجام امور
  • شناسایی شخص واریز کننده پول
  • پرهیز از انجام واریز پول به اشتباه
  • و…
آیا می‌دانید؟
در دنیایی که انجام امور به شکل آنلاین و الکترونیک روز به روز افزایش پیدا می‌کند، لازم است شش‌دانگ حواستان را جمع کنید تا در فرآیند انجام امور مورد نظرتان دچار خطا و اشتباه نشوید.
به طور مثال در فرآیند واریز پول و انجام این تراکنش‌ها، ممکن است به اشتباه عملیات واریز را انجام دهید و ناخودآگاه در فیشینگ و کلاهبرداری‌‌های اینترنتی شریک شوید.
یا به طور مثال در فرآیند انجام امضای الکترونیکی، لازم است دقت لازم را به کار بگیرید تا در این زمینه به اشتباه برنخورید و بتوانید با یکبار انجام دادن سلسله‌مراتب امضای آنلاین، به هدفتان برسید و امضای خود را ثبت کنید.

حالا که با مزایای خدمات پیامکی بانک آشنا شدید، وقت آن است که با ۳ نکته مهم هم در این زمینه آشنا شوید تا برای فعال کردن خدمات پیامکی بانک هرچه سریع‌تر اقدام کنید.

حتما بخوانید:  2 روش شناسایی شخص واریز کننده پول به حساب شما

۳ نکته مهم درباره اس ام اس بانک

۳ نکته درباره اس ام اس بانک

ما در این بخش از مجله لندو (لندو سامانه‌ای برای خرید قسطی کالا و خدمات است)، نکات مهم را برای خدمات پیامکی بانک ذکر کرده‌ایم تا سطح اطلاعات شما افزایش پیدا کند. این نکات به شرح زیر است:

  • زمانی که در شبکه بانکی کشور و به ویژه بانک مورد نظر شما، اختلال و مشکلی ایجاد شود، اس ام اس بانک به دادتان می‌رسد و شما با یک پیامک از شرایط ایجاد شده آگاه می‌شوید؛
  • هزینه اشتراک فعال‌سازی خدمات پیامکی بانک به طور سالیانه تا سقف ۳۰ هزار تومان است؛
  • جالب است بدانید که موقع فعال‌سازی اس ام اس بانک، می‌توانید نوع و چگونگی خدمات پیامکی بانک را انتخاب کنید؛ به طور مثال شما می‌توانید انتخاب کنید که پیامک تراکنش‌‌های بالای ۵۰۰ هزار تومان و … برایتان ارسال شود؛

حالا که با کل فرآیند و نکات مرتبط با اس ام اس بانک آشنا شدید، بهتر است هرچه سریع‌تر برای فعال‌سازی آن اقدام کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از این خدمات پیامکی بانک ببرید و از اموری که توسط بانک به شما پیامک می‌شود، مطلع شوید.

آیا شما هم از فعال‌سازی اس ام اس بانک و انجام خدمات بانکی به شکل الکترونیک رضایت دارید؟ دنیای مدرن و دیجیتال بهتر است یا دنیای قدیم؟ کدام یک برای شما مطلوب‌تر است؟ ممنون می‌شویم نظرات خود را در کامنت‌های این مطلب با سایرین به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره اس ام اس بانک

آیا می‌توان به صورت غیرحضوری فرآیند فعال‌سازی خدمات پیامکی بانک را انجام داد؟

بله؛ برخی از بانک‌ها مثل بانک تجارت، امکان فعال‌سازی اس ام اس بانک را از طریق درگاه‌های مختلف مثل: اینترنت بانک، تلفن‌بانک، همراه بانک و… فراهم کرده‌اند.

آیا هزینه فعال‌سازی خدمات پیامکی بانک در تمام بانک‌ها یکسان است؟

خیر؛ این هزینه در بانک‌های مختلف، متفاوت است. در حالت کلی هزینه فعال‌سازی پیامک، از ۵ تا ۳۰ هزار تومان متغیر است.

برای لغو پیامک‌های بانکی چه‌کاری باید انجام دهیم؟

برای لغو پیامک‌های بانکی الزامی به حضور در شعبه نیست. بلکه شما مشتریان می‌توانید از طریق درگاه‌ها مثل: اینترنت بانک، درگاه اینترنتی کارت، تلفن‌بانک و موبایل بانک از دریافت این خدمات انصراف دهید.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
8
Fateme ۱۴۰۱/۱۰/۰۴

آیا امکان تغییر شماره موبایل اعلام شده به بانک دی به صورت غیر حضوری وجود داره؟

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

    سلام دوست عزیز
    بله شما میتونید از طریق نرم‌افزار دی‌نت بانک دی، شماره موبایلتون رو تغییر بدید

سالار نظری ۱۴۰۱/۱۲/۲۰

باسلام من الان میتونم غیر حضوری اس ام اس بانک سینا فعال کنم

پیمان عبدوئی ۱۴۰۱/۱۲/۲۹

سلام وقت بخیر من خارج از کشور هستم و دسترسی به خودپرداز بانک ملی ندارم پیامک های واریز برداشت دریافت میکنم ولی رمز پویا برام ارسال نمیشه برای خریداری سایتهای ایرانی رمز بان _ بام _ شصت(۶۰ )هم نصب کردم یه کد میخان ک از خود پرداز میگه باید بگیرید چکار کنم

سعید ۱۴۰۲/۰۱/۱۰

سلام چه طور میتونم غیر حضوری شماره موبایل خود را برای اسمس بانک تغییر دهم

Parsa ۱۴۰۲/۰۶/۰۳

بانک ملی
مشتری گرامی سرویس پیام کوتاه شماره حساب ….به دلیل عدم امکان کسر کارمزد سالیانه غیرفعال گردید.
با سلام این پیامک برام ارسال شده باید چیکار کنم تا فعال بشه باز

    مبینا شمسی خانی ۱۴۰۲/۰۸/۰۶

    سلام لطفا به بانک مراجعه کنید.

مهدی حسنی ۱۴۰۲/۰۶/۲۶

سلام چگونه میتوان اس ام اس بانک مسکن راکه قط شده غیرحضوری فعال کرد

    مبینا شمسی خانی ۱۴۰۲/۰۸/۰۶

    سلام وقت بخیر. با پشتیبانی بانک مسکن تماس بگیرید.

زهرا فرخ نژاد ۱۴۰۲/۰۷/۰۴

سلام من ویلچری هستم و بانک رفاه حساب دارم و اس ام اس بانکم تمام شده و بانک هم پله داره و خیلی سختمه بخوام حضوری برم میخواستم بپرسم غیر حضوری یا تلفنی هم میشه پیامک بانک رو فعال کرد؟

    مبینا شمسی خانی ۱۴۰۲/۰۸/۰۳

    سلام وقت بخیر. با پشتیبانی بانک رفاه تماس بگیرید.

    مبینا شمسی خانی ۱۴۰۲/۰۸/۰۶

    سلام وقت بخیر. با کارشناسان بانک رفاه تماس حاصل فرمایید.