کارت اعتباری سهام عدالت چیست؟ صدور کارت اعتباری سهام عدالت

کارت اعتباری سهام عدالت چیست؟ صدور کارت اعتباری سهام عدالت
تاریخ انتشار: - مطالعه: 7 دقیقه
فهرست محتوا

سهام عدالت یکی از برنامه‌های دولت برای مشارکت همه اقشار جامعه در بازار بورس محسوب می‌شود که تا امروز متقاضیان بسیاری برای ثبت‌نام آن اقدام کرده‌اند. در نتیجه سرمایه‌گذاری در بازار اوراق سهام عدالت، به سهامداران، وامی متناسب با ارزش سهام آن‌ها داده می‌شود. دولت برای پرداخت آسان‌تر این مبلغ به 50 میلیون متقاضی، کارت اعتباری سهام عدالت صادر کرده است. برای آشنایی با روال دریافت این اعتبار، قصد داریم که در این مطلب از لندو در مورد ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت صحبت کنیم.

مدارک لازم برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

در گذشته، بسیاری از سهامداران به‌منظور رسیدن به 60 درصد ارزش سهام خود به دنبال فروش آن بودند. اما با دریافت کارت اعتباری سهام عدالت به راحتی می‌توانند با کمک اعتبار خود خرید کنند. بنابراین وام سهام عدالت در قالب کارت در تمامی فروشگاه‌های کالا و خدمات قابل استفاده است. ارزش سهام متقاضی، همان ضمانت یا وثیقه لازم برای دریافت اعتبار محسوب می‎‌شود. یادتان باشد که برای دریافت و ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت باید توسط سامانه سجام احراز هویت شوید. سپس با کد بورسی برای دریافت آن اقدام کنید.

صاحبان سهام عدالت با هر دو روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم با ارزش سهام 500 هزار تا یک میلیون تومان مجاز به ثبت‌نام کارت هستند. اگر به‌عنوان سهامدار روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اید، هرگز نباید سابقه فروش سهام داشته باشید.

برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت چه مراحلی را باید انجام دهیم؟

برای ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • پیش از هرچیز باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنید.
  • در یکی از بانک‌های ملی، تجارت و… که مجری این طرح هستند، باید حساب فعال داشته باشید و مراحل احراز هویت را انجام دهید.
  • ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت به صورت آنلاین و با ثبت امضای الکترونیک است. به همین دلیل در بانک‌هایی مجری طرح، باید سیستم اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک برای حساب‌تان فعال باشد.
  • سهامدارانی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، بعد از انجام مراحل قبل، دیگر نیازی نیست که باقی مسیر را پیش بروند. اما متقاضیان با روش مدیریت مستقیم باید کارگزار ناظر را به بانک عامل تغییر دهند.
  • در مرحله آخر، وجه در قالب کارت اعتباری در اختیار سهامدار قرار می‌گیرد تا بتواند با کمک آن از فروشگاه‌های طرف قرارداد خرید کند. البته شیوه واریز سود در این مرحله به سیستم بانکی بستگی دارد. در واقع بعضی از بانک‌ها به‌‌جای ارائه کارت مجزا، مبلغ مورد نظر را به کارت بانکی صاحب حساب واریز می‌کنند.

کارت اعتباری سهام عدالت

کدام بانک‌ها مجری طرح کارت اعتباری سهام عدالت هستند؟

ارائه کارت اعتباری سهام عدالت تنها توسط چند بانک انجام می‌شود و همه بانک‌ها عامل اجرایی این طرح نیستند. بنابراین برای دریافت این اعتبار باید به سراغ 5 بانکی که صدور کارت را به عهده دارند بروید. بانک‌های صادرات، ملی، رفاه، ملت و تجارت مسئول اجرای این طرح هستند.

با کارت اعتباری سهام عدالت از چه فروشگاهی می‌توان خرید کرد؟

اگر وجه به صورت اعتباری داخل یک کارت مجزا در اختیارتان قرار بگیرد، در حال حاضر در فروشگاه‌های افق کوروش، وین مارکت و رفاه با همراه داشتن این کارت می‌توانید خریدتان را انجام دهید. خرید همه کالاهای موجود در این فروشگاه‌ها از خوراک گرفته تا محصولات لوازم خانگی با این کارت امکان‌پذیر است. در ضمن اگر وجه مورد نظر به کارت عادی بانکی شما واریز شود، بدون شک در انتخاب فروشگاه و نوع کالا محدود نخواهید بود.

همچنین بهره‌مند شوید: اعتبارسنجی بانکی

چه میزان اعتبار به هر فرد تعلق می‌گیرد؟

میزان مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت به بانک منتخب و پوشش ریسک درصد اعتبار آن بستگی دارد که از 50 درصد تا 100 درصد ارزش سهام می‌تواند متغیر باشد. البته ناگفته نماند که سقف این اعتبار در سال جدید به 60 درصد ارزش سهام تغییر یافت. در واقع به همان میزان که متقاضیان می‌توانستند سهام خود را آزاد کنند، اکنون می‌توانند حداکثر به معادل آن اعتبار دریافت کنند. به‌طور کلی این مبلغ برای صاحبان سهام به ارزش 500 هزار تومان برابر با 7 میلیون تومان و برای دارندگان سهام‌های یک میلیون تومانی به میزان 14 میلیون تومان خواهد بود.

بازپرداخت مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم، بعد از ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت و دریافت آن، می‌توانید به سراغ فروشگاه‌‍‌های طرف قرارداد بروید. اگر حداکثر تا 29 روز بعد از استفاده اعتبارتان آن را تسویه کنید، در زمان بازپرداخت آن مشمول سود نخواهید شد. در غیر این‌صورت، وام سهام عدالت با سود 18 درصد محاسبه می‌شود. تسویه اقساط این وام منحصر به بازه‌ای 3 ساله خواهد بود. کسانی که کارت اعتباری سهام عدالت آن‌ها تا 14 میلیون تومان ارزش داشته باشد باید در هرماه مبلغ 460 هزار تومان بپردازند. اقساط اعتبارهای 7 میلیونی هم 230 هزار تومان خوهد بود.

کارت اعتباری سهام عدالت

تعهد داشتن در پرداخت اقساط

در پرداخت به موقع اقساط باید متعهد باشید. چون وثیقه شما در زمان ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت، میزان ارزش این سهام است. بنابراین عدم پرداخت اقساط یا تأخیر در زمان واریز، وضعیت سهام‌تان را به‌عنوان ضمانت به خطر می‌اندازد. در واقع مثل تمام وثیقه‌های ارائه شده به بانک در زمان درخواست بانک، در صورت عدم بازپرداخت بانک می‌تواند مالک سهام شما شود.

یک وام برای همه

همان‌طور که گفتیم، صاحبان سهام عدالت بسته به میزان ارزش سهام خود تا سقف 14 میلیون تومان می‌توانند اعتبار بگیرند. اگر دارای سهام هستید، می‌توانید برای ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت اقدام کنید تا در زمان نیاز بتوانید راحت‌تر از این وام استفاده کنید.

اگر در دسته سهامداران عدالت نیستید، اما به‌منظور خرید کالا یا دریافت خدمات به یک کمک‌هزینه محدود نیاز دارید، می‌توانید از وام بدون ضامن لندو استفاده کنید. این وام مخصوص خرید کالا و خدمات است که به صورت کاملاً آنلاین با همکاری بانک آینده ارائه می‌شود. بعد دریافت اعتبار آنلاین از لندو باید محصول مورد نظرتان را از سایت‌های طرق قرارداد با این سامانه سفارش دهید. سپس اقساط آن در طی حداکثر 12 ماه بپردازید.

سوالات متداول

  • کارت اعتباری سهام عدالت چیست؟

کارت اعتباری سهام عدالت یک روش راحت برای پرداخت وام به دارندگان سهام محسوب می‌شود.

  • چه کسانی می‌توانند برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اقدام کنند؟

همه دارندگان سهام عدالت با حداقل ارزش سهام 500 هزار تومان می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

ad here
توسط بهار باقریان 176 نوشته

برچسب ها:
0
محمد صمیمی ۱۴۰۱/۰۷/۲۵

کارت اعتباری چه زمانی،چطور؟ بعد از تایید وام به دستمان میرسه؟

    فائزه میرسلطانی ۱۴۰۱/۰۷/۳۰

    سلام دوست گرامی
    باتوجه به نکات گفته شده، باید وارد سامانه سجام شوید و تمام مراحل را انجام دهید. زمان صدور کارت هم به بانک صادرکننده بستگی دارد.

….. ۱۴۰۱/۱۱/۰۹

خیلی ارزونه خدایی ۷ میلیون دوتا کیسه برنج و یک عدد روغن با ادامس موزی

عباس چنعانی ۱۴۰۱/۱۱/۲۲

سلام سپاس وتشکر از زحمات شبانه روزی شما عزیزانم

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

    ممنون از توجه شما

حمید ۱۴۰۲/۰۱/۰۳

ایا با کارت اعتباری سهام عدالت مبلغ وام را در فروشگاه هایه ایران خودرو یا قطعات خودرو خرید انجام میشه