سرمایه گذاری در مسکن / بهترین راه سرمایه گذاری در ملک 1403

سرمایه گذاری در مسکن / بهترین راه سرمایه گذاری در ملک 1403
تاریخ انتشار: - مطالعه: 11 دقیقه
فهرست محتوا

سرمایه گذاری در مسکن یکی از روش‌های مطمئن و کاربردی برای افزایش سرمایه در دنیای امروز است، چون ریسک کم‌تری دارد و همزمان با تورم موجود در جامعه، رونق نسبتا خوبی دارد. البته این روش هم مثل سایر روش‌های سرمایه‌گذاری، دوران رشد و رکود را حتما تجربه می‌کند؛ اما به ندرت پیش می‌آید که در دوران رکود مسکن، قیمت ملک افت شدیدی پیدا کند؛ همین اطلاعات اندک می‌تواند سرمایه گذاری در ملک آن‌هم در سال 1403 را امری منطقی و پرسود دانست.

از آنجایی که خرید مسکن در بیشتر مواقع موجبات افزایش سرمایه شما را فراهم می‌کند، لازم به ذکر است سرمایه گذاری در مسکن هم مثل هر روش دیگری، به شناخت و مهارت نیاز دارد تا دچار اشتباه نشوید و سرمایه‌ی شما در این مسیر از بین نرود، ما در کنارتان هستیم تا هم با اشتباهات رایج در راستای سرمایه‌ گذاری در مسکن آشنا شوید، هم نکات مهمی را که در فرآیند خرید ملک به‌کارتان می‌آید، بشناسید. 

سرمایه گذاری در مسکن / بهترین راه سرمایه گذاری در ملک 1403

در قدم اول بهتر است  اشتباهات رایج در این مسیر را بشناسید و برای آن که در مراحل سرمایه گذاری در ملک ضرری محتمل نشوید تمام معیارهای مهم و اساسی را بسنجید، ضمنا ما در راستای سرمایه گذاری در مسکن بهتر و پربازده، برایتان از اصول سرمایه‌ گذاری و روش‌های آن به صورت کامل و واضح گفته‌ایم و شما می‌توانید با ورود به مطلب سرمایه گذاری چیست در بلاگ لندو، سطح اطلاعات خود را ارتقا دهید و با دید بازتری درمورد بازار مسکن و نکات مهم آن بخوانید. پس قبل از سرمایه‌ گذاری در مسکن، حتما به این ۳ اشتباه رایج و مهم دقت کنید.

  • عدم تحقیق و بررسی لازم: برای سرمایه‌ گذاری در ملک و زمین لازم است تمام جوانب یک ملک (مثل محله، بافت، قیمت و…) را در نظر بگیرید، خیلی‌ از افراد بدون تحقیق و بررسی اولین ملکی اقدام به خرید ملک می‌کنند و در آینده هنگامی که تصمیم بر فروش ملک خود می‌گیرند با مشکلات متعددی روبرو می‌شوند که سرمایه گذاری در مسکن را برای آن‌ها امری تلخ و پر ریسک می‌کند.
  • خرید خانه‌ای که در رهن و توقیف است: بسیاری از اوقات خانه‌ای که شما قصد خرید آن را دارید، در رهن بانک است و یا به دلیل بدهی توقیف شده است. اگر شما به این نکته دقت نکنید و بی‌گدار به آب بزنید، بخشی از مبلغ ملک بابت پرداخت وام، فک رهن و برداشتن توقیف نگه داشته شود که این امر در روند سرمایه گذاری در مسکن شما را با سود زیادی روبرو نمی‌کند.
  • توجه بیش از حد به حباب بازار: گاهی اوقات قیمت ملک به صورت نجومی زیاد می‌شود و سیر صعودی عجیبی را یک شبه طی می‌کند؛ در چنین شرایطی لازم است شما کمی دست نگه دارید و در شرایطی که بازار متعادل‌تر شد برای خرید ملک و یا سرمایه گذاری در ملک  ؛ چون احتمال دارد به همان نسبت که شاهد رشد بازار مسکن بوده‌ایم، به صورت ناگهانی با افت قیمت روبرو شویم و حباب بازار ما را درگیر کند.

با توجه به این ۳ مورد، نهایت تلاش خود را بکنید تا درگیر این اشتباهات رایج نشوید و با دقت و حواس جمع برای خرید خانه و سرمایه‌ گذاری در ملک و حتی اقدام کنید؛ البته جای هیچ نگرانی و دغدغه‌ای نیست! چون ما برایتان از نکاتی صحبت کرده‌ایم که با رعایت آن‌ها، هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید، هم در آینده شاهد رشد سرمایه خود باشید.

ضمنا اگر مستاجر هستید و به فکر سرمایه‌ گذاری در ملک و زمین نیستید، می‌توانید از شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هم مطلع شوید و میزان پول پیش خود را افزایش دهید؛ با این اوصاف کمی نقدینگی خود را افزایش می‌دهید و میزان اجاره بهای کم‌تری پرداخت می‌کنید؛ این هم نوعی سرمایه‌ گذاری خرد است.

حتما بخوانید:  ثبت نام وام ودیعه مسکن 1403 / شرایط و مدارک موردنیاز وام مستاجران

سرمایه گذاری در مسکن

بهترین راه سرمایه گذاری در ملک 1403

بهترین راه سرمایه گذاری در ملک 1403 تنها در راستای رعایت ۵ نکته مهم و حائز اهمیت می‌باشد که شما عزیزان تنها کافی است این نکات را هنگام نهایی کردن تصمیم خود در نظر داشته باشید؛ خالی از لطف نیست که بدانید از همین حالا می‌توانید فرزند یا فرزندانتان را از معضل اجاره‌نشینی و نبود ملک به‌ عنوان سرمایه، در آینده نجات دهید. همچنین اگر خودتان قشر جوان جامعه هستید، می‌توانید امیدوار باشید که در آینده نزدیک صاحب‌خانه بشوید. پس بهتر است یک‌سر به صفحه وام مسکن برای جوانان در بلاگ لندو بزنید و از تمام شرایط و قوانین آن مطلع شوید. حالا وقت آن است که به سراغ معرفی نکات پر اهمیت در زمینه خرید ملک و زمین برویم. 

  1. نوساز بودن ملک؛ از دردسرهای بازسازی دوری کنید!

اولین قدم برای خرید خانه، این است که نوساز باشد و دردسری از جهت بازسازی و تعمیرات برای شما نداشته باشد، پس زمانی که برای بازدید خانه‌ای می‌روید، خیلی دقیق جز به جز خانه را بررسی کنید تا بعدا دچار دردسر نشوید و هزینه‌ی زیادی برای شما تراشیده نشود.

بیشتر بدانید: اگر بودجه زیادی دارید و توان مالی شما اجازه می‌دهد، می‌توانید خانه قدیمی و کلنگی بخرید. در این صورت با ساخت مجدد و فروش واحدهای تازه‌ساز، سرمایه‌ گذاری در مسکن موفقی انجام می‌دهید.
  1. دسترسی محلی ؛ یکی از مهم‌ترین نکات سرمایه گذاری در مسکن

موقع خرید زمین و ملک در جهت سرمایه گذاری در مسکن، حتما به این نکته توجه کنید که در کجا واقع شده و از نظر دسترسی محلی چگونه است؛ چون خانه‌هایی که در مناطق پرت و دورافتاده هستند، از جهت دسترسی به اتوبان، وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز خرید و… در شرایط نامناسبی قرار دارند؛ بنابراین هم ارزش کم‌تری دارند و هم موقع فروش آن با مشکل مواجه می‌شوید. پس موقع سرمایه‌ گذاری در بازار مسکن، از این مورد ساده عبور نکنید. 

همچنین به عنوان نکته مهم این را هم در نظر بگیرید: خانه‌هایی که داخل کوچه‌های بن‌بست یا کوچه‌های منتهی به اتوبان هستند، برای خرید مناسب نیستند. چرا که ضمن نا امنی زیاد، آلودگی‌های صوتی هم برایتان ایجاد می‌کنند.

  1. با دریافت وام، کسری بودجه را جبران کنید

از آنجایی که برای خرید ملک و زمین ناچار به پرداخت هزینه زیادی هستید، ممکن است با کسری بودجه مواجه شوید. در این صورت می‌توانید از وام‌های بانک مسکن برای کمبود نقدینگی خود بهره ببرید. در همین راستا ما برایتان انواع وام مسکن را شرح داده‌ایم. شما می‌توانید با ورود به صفحه انواع وام مسکن با یک تیر، دو نشان بزنید؛ هم از شرایط وام‌های بانک مسکن مطلع شوید، هم فرصت سرمایه‌ گذاری در مسکن را از خودتان دریغ نکنید.

  1. امکانات مسکن با سود شما ارتباط مستقیم دارد

خانه‌ای که قصد خرید آن را در جهت سرمایه گذاری در مسکن دارید، باید از تمام امکانات به طور کامل برخوردار باشد. چون خانه‌ای که امکاناتی مثل پارکینگ، آسانسور، انباری و… را به طور کامل دارد، هم از جهت آسایش و رفاه حال شما بهتر است، هم از جهت فروش با قیمت بالاتر. پس اگر بودجه و هزینه کافی برای خرید مسکن دارید، از کنار هیچ کدام از امکانات مذکور، ساده نگذرید. چرا که اگر در آینده بخواهید امکاناتی به خانه خود اضافه کنید، باید هزینه زیادی صرف و از تسهیلات تعمیرات و… استفاده کنید.

حتما بخوانید:  لیست بانک های ارائه دهنده وام جعاله + سقف وام 1403
  1. انتخاب منطقه امن و معقول

برای آنکه سرمایه‌ گذاری در مسکن را با موفقیت انجام دهید، لازم است سکونت در منطقه‌ای را انتخاب کنید که هم ایمن باشد و هم اسم آن منطقه بد در نرفته باشد؛ چون در این صورت موقع فروش ملک نمی‌توانید قسر در بروید و صاحب اول و آخر آن خودتان هستید. پس حتما قبل از خرید مسکن از ایمنی و مقبولیت منطقه و محله خانه، اطمینان حاصل کنید. 

باتوجه به این ۵ مورد و با وجود تمام چالش‌هایی که بازار مسکن و سرمایه‌ گذاری در ملک این حوزه دارد، باز هم خرید ملک یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای افزایش سرمایه و در بدترین حالت، حفظ دارایی است؛ پس اگر پس‌اندازی دارید و تا الان برای خرید مسکن تردید داشتید، دیگر معطل نکنید؛ همین حالا تا تنور گرم است نان را بچسبانید و برای خرید ملک اقدام کنید.

اما اگر به هیچ عنوان بودجه کافی برای خرید خانه و زمین را ندارید، باید به سراغ سایر روش‌های سرمایه‌گذاری بروید. پیش نیاز این کار آشنایی با روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری با بودجه خرد است که ما برای راحتی شما، این روش‌ها را در مجله لندو منتشر کرده‌ایم. کافیست با یک کلیک وارد صفحه سرمایه گذاری با 20 میلیون شوید و خودتان را از لذت دارایی بیشتر محروم نکنید؛ سرمایه‌ گذاری در مسکن یا سایر روش‌ها؟ چرا؟ ممنون می‌شویم در کامنت‌های این مطلب از تجربیات و نظرات خود بگویید، تا سایرین هم از آن استفاده کنند.

نکته مهمی که نیازمند توجه است، سرمایه‌ گذاری در ملک حتی در شهرهایی جز تهران و حومه‌های شهر است؛ اگر شما سرمایه کمی دارید و می‌بینید که با این سرمایه نمیتوانید خانه خوبی در شهرهای بزرگ مثل تهران بخرید، از سرمایه‌ گذاری در مسکن ناامید نشوید. چرا که به جای آن می‌توانید به سراغ خرید خانه در شهرستان یا اطراف شهرهای بزرگ بروید.

بهترین راه سرمایه گذاری در ملک 1403

بعد از خرید خانه، نوبت به مرحله خرید وسایل می‌رسد!

بعد از خرید خانه و سرمایه‌ گذاری در مسکن، نوبت به خرید وسایل و لوازم مورد نیاز می‌رسد؛ در این شرایط می‌توانید از وام ۲۰ میلیون تومانی خرید کالا استفاده کنید. این تسهیلات را بانک آینده با همکاری پلتفرم لندو ارائه می‌دهد. لندو یکی از معتبرترین سامانه‌های خرید اقساطی است که شما می‌توانید انواع کالا و خدمات را به صورت اقساطی و تنها با ارائه سفته از آن خریداری کنید.

جالب است بدانید که این تسهیلات با فرآیند تماما آنلاین اعطا می‌شود و شما در هیچ مرحله‌ای به صورت فیزیکی حاضر نمی‌شوید. پس جای نگرانی برای خرید محصولات مورد علاقه شما باقی نمانده است. اگر از لوازم منزل خود خسته شده‌اید و قصد دارید یک سری از وسایل را تعویض کنید، می‌توانید با ورود به سامانه لندو ، وارد صفحه فروشگاه‌ها بشوید و با انتخاب فروشگاه مورد نظر، کالای مورد نیازتان را بخرید. 

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0