ثبت نام وام ودیعه مسکن 1403 / شرایط و مدارک موردنیاز وام مستاجران

ثبت نام وام ودیعه مسکن 1403 / شرایط و مدارک موردنیاز وام مستاجران
تاریخ انتشار: - مطالعه: 10 دقیقه
فهرست محتوا

یکی از معضلات اکثر افراد و خانواه‌ها، فراهم کردن هزینه مورد نیاز برای خرید و یا اجاره مسکن است؛ چون در شهرهای بزرگ قیمت خانه‌ هر روز بیشتر می‌شود. در چنین شرایطی، اگر از پس خرید مسکن برنمی‌آیید و به فکر اجاره آن هستید، می‌توانید از تسهیلاتی که به مستاجران تعلق می‌گیرد، استفاده کنید.

چرا که به کمک تسهیلات مستاجران، پول پیش بیشتری به صاحب‌خانه می‌دهید و به جای پرداخت اجاره‌بهای سنگین، ماهیانه اقساط وام را می‌پردازید. اگر می‌خواهید از میزان مبلغ، شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن بیشتر بدانید، این مطلب از بلاگ لندو را از دست ندهید.

مبلغ وام ودیعه مسکن در سال 1403

مبلغ تسهیلات وام ودیعه مسکن در شهرهای مختلف متفاوت است. خوشبختانه امسال هم بودجه بیشتری به آن اختصاص داده شده، چرا که تورم، قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بها بیشتر از قبل شده است. مبلغ این تسهیلات در گذشته برای شهر تهران ۵۰ میلیون، کلان‌شهرها مثل مشهد، اصفهان، البرز و… ۳۰ میلیون و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان بوده است.

اما برای سال جدید این مبالغ قرار است افزایش داشته باشند. طبق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار سقف این تسهیلات در سال 1403 در تهران 200 میلیون تومان، کلان‌شهرها به 150 میلیون و سایر شهرها به 100 میلیون تومان خواهد رسید (از آن‌جایی که تورم در جامعه روند صعودی دارد، نظر شما درباره مبلغ این وام چیست؟

آیا این سقف از وام برای پول پیش خانه کفایت می‌کند؟ ممنون می‌شویم نظر خود را در کامنت‌های این مطلب با سایرین به اشتراک بگذارید). حالا که از سقف وام ودیعه مسکن  مطلع شدید، لازم است شرایط این تسهیلات را به طور کامل بدانید تا اگر واجد شرایط هستید، در مرحله بعد درخواست خود را ثبت کنید.

خوب است بدانید که در شرایط فعلی و با وجود قیمت‌های سر به فلک کشیده، علاوه بر تسهیلات ودیعه مسکن، می‌توانید یک وام خرید کالا با شرایط آسان، دریافت کنید و لذت وسایل نو را در منزل جدید تجربه کنید. کافیست همین حالا وارد صفحه وام بدون ضامن شوید، قوانین و شرایط آن را بخوانید و برای خرید کالاهای مورد نیازتان به صورت قسطی، اقدام کنید.

مبلغ و شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یا وام مستاجران چیست؟

از آن‌جایی که افراد زیادی برای دریافت وام ودیعه مسکن اقدام می‌کنند، لازم است شما واجد شرایط باشید تا میان هزاران متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن، پذیرفته‌ شوید. پس باتوجه به اینکه پیش‌نیاز دریافت هر وامی، شرایط مخصوص به آن تسهیلات است، با دقت این شرایط را مطالعه کنید.

  • متقاضی دریافت وام، متاهل و یا سرپرست خانوار باشد؛
  • اجاره‌نامه به صورت رسمی و در دفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد؛
  • اجاره‌نامه دارای کد رهگیری باشد؛
  • ملکی به نام متقاضی وام نباشید؛
  • متقاضی وام در یک سال گذشته تسهیلات مسکن دریافت نکرده باشد؛

حالا که با شرایط وام کمک ودیعه آشنا شدید و احتمالا با مشکلات اجاره‌نشینی دست و پنجه نرم می‌کنید، حتما دوست دارید با یک دوراندیشی، فرزند یا فرزندانتان را از این معضلات در آینده نجات دهید. همچنین اگر خودتان قشر جوان جامعه هستید، می‌توانید امیدوار باشید که در آینده نزدیک صاحب‌خانه بشوید. پس بهتر است یک‌سر به صفحه وام مسکن برای جوانان در بلاگ لندو بزنید و از تمام شرایط و قوانین آن مطلع شوید. بدون شک اطلاعات بیشتر در این مورد، به کارتان خواهد آمد. 

حتما بخوانید:  وام بانک مسکن 1403 / بررسی انواع وام مسکن و شرایط دریافت وام

ثبت نام وام ودیعه مسکن

راهنمای ثبت نام وام ودیعه مسکن

با توجه به مطالب فوق و معرفی تمامی شرایط و ضوابط برای دریافت وام ودیعه مسکن، در صورتی که واجد شرایط هستید باید از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن برای ثبت‌نام اقدام کنید. در مرحله اولیه نیاز به مراجعه حضوری شما به هیچ نهاد و ارگانی نیست. تنها از طریق سامانه مذکور و بارگذاری مدارک شناسایی مستاجر و اجاره‌نامه رسمی، ثبت‌نام انجام می‌شود. بعد از آنکه شرایط و مدارک اولیه، در سامانه بررسی و تایید شد، باید مدارک لازم را به شعب بانک‌های ارائه‌دهنده وام تحویل دهید. این مدارک به شرح زیر است:

  • اصل شناسنامه مستاجر
  • اصل کارت ملی مستاجر
  • اجاره‌نامه رسمی که دارای کد رهگیری باشد
  • گواهی کسر از حقوق مستاجر، سهام عدالت آن و یا مستمری بگیری متقاضی
  • شماره حسابی که یارانه نقدی برای مستاجر، واریز می‌شود
  • درصورتی که مدارک بالا را نداشتید لازم است سفته ارائه دهید

بعد از اینکه با مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ودیعه مسکن آشنا شدید و تسهیلات را دریافت کردید، خالی از لطف نیست که با تسهیلات دیگر هم آشنا شوید و برای کمک هزینه‌های خود از آن‌ها بهره‌مند شوید. یکی از این تسهیلات کاربردی، وام ازدواج است. اگر به تازگی در شُرف ازدواج هستید، می‌توانید تسهیلات بانک‌ها را چاشنی شروع زندگی مشترک خود و هزینه‌های مربوط به آن کنید. این تسهیلات که تقریبا تمام بانک‌‌ها به زوجین ارائه می‌دهند، وام ازدواج است. برای اطلاعات تکمیلی همین حالا به صفحه وام ازدواج در مجله لندو مراجعه کنید. بعد از آن با افزایش آگاهی خود درباره این تسهیلات بخشی از هزینه‌های شروع زندگی مشترک را پوشش دهید.

حتما بخوانید:  بهترین وام خرید خودرو را از کدام بانک بگیرم؟ (روش های خرید اقساطی خودرو)

از کدام بانک می‌توانم وام ودیعه مسکن دریافت کنم؟

در حال حاضر 20 بانک، وام ودیعه‌ مسکن پرداخت می‌کنند. لیست این بانک‌ها به شرح زیر است:

  • مسکن
  •  ملی
  •  سپه
  •  پست‌بانک
  •  صادرات
  • تجارت
  • ملت
  •  رفاه
  •  کارآفرین
  • سامان
  •  اقتصاد نوین
  • پارسیان
  •  پاسارگاد
  •  سینا
  • آینده
  • شهر
  •  گردشگری
  • ایران‌زمین
  • خاورمیانه
  •  موسسه اعتباری ملل

بازپرداخت وام ودیعه مسکن

یکی از مهم‎‌ترین دغدغه‌های هر فرد در ابتدا مسیر درخواست وام، میزان سود نحوه‌ی بازپرداخت آن است. طبق آخرین مصوبه‌ی شورای پول و اعتبار سود این وام 18 درصد است. در هر مقداری که وام دریافت کنید، حداکثر طی 5 سال آن وام تسویه خواهد شد. اگر بخواهیم به صورت حدودی مبلغ اقساط این وام را تخمین بزنیم به این صورت خواهد بود:

  • مبلغ هر قسط به ازای 100 میلیون تومان وام: حدود 2 میلیون و 540 هزار تومان
  • مبلغ هر قسط به ازای 150 میلیون تومان وام: حدود 3 میلیون و 807 هزار تومان
  • مبلغ هر قسط به ازای 200 میلیون تومان وام: حدود 5 میلیون و 100 هزار تومان

به این نکته توجه داشته باشید که این تخمین‌ها حدودی هستند و برای اطلاع دقیق از مبلغ دقیق اقساط باید به بانک مد نظر مراجعه کنید.  

آیا وام ودیعه فقط به افراد متاهل پرداخت می‌شود؟

به نظر برخی شاید کمی بی‌انصافی باشد که وام ودیعه فقط مختص به افراد متاهل باشد. این روزها افراد مجرد بسیاری نیز مستقل از خانواده زندگی کرده و برای اجاره‌ی خانه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. خبر خوب این است که افراد مجرد نیز می‌توانند وام ودیعه دریافت کنند؛ به شرط اینکه شرایط زیر را داشته باشند:

  • زنان بالای 35 سال که سرپرست خانوار یا خود سرپرست باشند.
  • مردان مجردی که بالای 45 سال سن دارند.

اگر شما هم مشمول دریافت وام ودیعه مسکن می‌شوید، با آماده کردن مدارکی که بالاتر توضیح داده شد، می‌توانید این وام را دریافت کرده و خیال خود را بابت چالش‌های اقتصادی موجود برای کرایه مسکن راحت کنید.

از تسهیلات بانک آینده برای خرید وسایل نو در منزل جدید استفاده کنید

علاوه بر وام ودیعه مسکن، شما می‌توانید از تمام وام‌های بانکی برای کمک هزینه زندگی خود استفاده کنید. یکی از تسهیلاتی که فرآیند راحتی برای ثبت درخواست و دریافت دارد، وام ۲۰ میلیون تومانی خرید کالاست. این تسهیلات را بانک آینده با همکاری پلتفرم لندو ارائه می‌دهد.

لندو یکی از معتبرترین سامانه‌های خرید اقساطی است که شما می‌توانید انواع کالا و خدمات را به صورت اقساطی و تنها با ارائه سفته از آن خریداری کنید. جالب است بدانید که این پلتفرم همه چیز، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در اختیار شما قرار می‌دهد و در صورت تاخیر در پرداخت اقساط از شما جریمه دیرکرد دریافت نمی‌کند.

پس جای نگرانی برای خرید محصولات مورد علاقه شما باقی نمانده است. اگر از لوازم منزل خود خسته شده‌اید و قصد دارید یک سری از وسایل را تعویض کنید، می‌توانید با ورود به سامانه لندو ، سری به فروشگاه‌های طرف قرارداد آن بزنید و با انتخاب فروشگاه مورد نظر، کالای مورد نیازتان را بخرید. 

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0
امیر09141855799 ۱۴۰۱/۰۶/۱۹

باسلام وخسته نباشید بنده وام های شما را تبلیغ میکنم ومشتری زیادی هست الان در حال حاضر از خدمات بنده درخواست وام لندو کرده اند واینجانب تمام مراحل را چاپ نموده وبه آنها ابلاغ نمودم لطفا اگر نمایندگی هست من می توانم براتون مشتری زیادی جمع کنک اگه میدان دهید یا علی می بینید ممنون ومتشکرم

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۶/۲۰

    سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
    ما در حال حاضر سیستم بازاریابان نداریم و فقط در شرایطی می‌تونیم با شما همکاری کنیم که فروشگاه آنلاین داشته باشید و در لیست فروشگاه‌های سامانه خرید اقساطی لندو قرار بگیرید.
    در غیر این صورت قادر به همکاری نخواهیم بود.

علی غلامی ۱۴۰۱/۰۷/۰۲

سلام برای وام ودیعه مسکن جهت ضمانت چه مدارکی لازم است

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۷/۰۶

    سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
    با بانک تماس بگیرید یا حضوری به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کنید و بپرسید.

حمید ۱۴۰۱/۰۷/۲۸

سلام خسته نباشید بنده مستاجر پدرخانومم هستم وام ودیعه میتونم ثبت نام کنم؟

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۸/۰۱

    سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
    قاعدتا بله می‌شه؛ اما برای محض اطمینان، با بانک تماس بگیرید و بپرسید.

کیهان ۱۴۰۱/۰۸/۰۹

سلام وام ودیعه شامل مجرد میشه؟؟

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۸/۰۹

    سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
    با بانک مسکن تماس بگیرید و بپرسید.

نجمه ۱۴۰۱/۰۸/۲۱

سلام من جایی خوندم که اگر خانم مجرد هستیم باید بالای ۳۵ سال سن داشته باشیم برای وام ودیعه آیا درسته؟ من میخوام وام رو بگیرم همه مدارک هم دارم اما ۳۱ سالمه

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۸/۲۲

    سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
    این وام به زنان سرپرست خانوار تعلق می‌گیره نه زنان مجرد.

شهرام ۱۴۰۱/۰۹/۲۱

سلام وقت بخیر من متقاضی وام ودیعه هستم شرایط ضامنین بانک آینده چی هست ممنون

    مهدیه سلیمانی ۱۴۰۱/۰۹/۲۳

    سلام دوست عزیز وقت بخیر؛
    اطلاعی از شرایط هر بانک به طور مجزا نداریم؛ شرایط به طور کلی در این مطلب آورده شده.