ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1403

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1403
تاریخ انتشار: - مطالعه: 10 دقیقه
فهرست محتوا

بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند که در شرایط اقتصادی نامساعد، بیشتر از دیگران دچار فقر و محرومیت می‌شوند. بازنشستگان تامین اجتماعی معمولاً از مبالغ کمی به عنوان حقوق بازنشستگی برخوردار هستند که با تورم و گرانی، قدرت خرید آن‌ها کاهش می‌یابد. از طرف دیگر این افراد ممکن است با هزینه‌های سنگینی مانند هزینه‌های درمانی، آموزشی، مسکن و خانواده روبرو شوند که نیاز به تامین منابع مالی دارند. یکی از راه‌هایی که بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توانند از آن برای رفع نیازهای مالی خود استفاده کنند، دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی است.

برای بازنشستگان و ‌مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، این وام یک فرصت است که می‌توانند از آن بهره ببرند. اما برای دریافت این وام، باید با سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی آشنا باشید و نحوه ثبت نام این تسهیلات را بدانید. علاوه بر این باید از مدارک و شرایط وام بازنشستگان تامین اجتماعی آگاه باشید و بدانید. وام بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی واریز می‌شود. اگر درباره مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی و روش ثبت نام آن سوال دارید، در این بخش تمام جزئیات مربوط به این وام را بررسی می‌کنیم.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی

وام بازنشستگی یک نوع تسهیلات بانکی است که به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود. این وام می‌تواند به بازنشستگان کمک کند تا بتوانند هزینه‌های لازم را پرداخت کنند، سرمایه‌گذاری کنند، اعتبار اجتماعی خود را افزایش دهند و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی که به صورت قرض‌الحسنه پرداخت‌ می‌شود در سال جدید به 20 میلیون تومان افزایش یافته است. علاوه بر این بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرده که وام 100 میلیونی برای بازنشستگان تامین اجتماعی که در سال قبل بدون نیاز به ضامن به همه ‌مستمری‌بگیران و بازنشستگان این سازمان پرداخت‌ می‌شد، در سال 1403 نیز ادامه خواهد داشت.

اما ثبت نام وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی شرایط ساده‌تری برای تمام متقاضیان دارد. با این حال اگر‌ نمی‌توانید شرایط تهیه این وام را برآورده کنید، در لندو امکانی را برای شما فراهم کردیم تا به سادگی از وام 20 میلیون تومانی بهره ببرید.

برای ثبت نام وام لندو نیازی به مراجعه حضوری ندارید و بعد از ثبت نام آنلاین و بارگذاری مدارک، وام با توجه به شرایطی که خودتان برای بازپرداخت تعیین‌ می‌کنید، در اختیارتان قرار‌ می‌گیرد. برای اطلاع دقیق‌تر از وام 20 میلیون تومانی لندو با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

در این رابطه بیشتر بخوانید: وام ضروری بازنشستگان /مدارک موردنیاز و نحوه دریافت 1403

سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

متقاضیانی که شرایط ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند‌ می‌توانند از طریق سامانه اختصاصی که برای این کار طراحی شده، اقدام به ثبت نام کنند. بنابراین دیگر نیازی نیست که به صورت حضوری به هیچ کدام از شعب این سازمان مراجعه کنند.

سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

ثبت نام وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق سامانه vaam.kabtatamin.ir و به صورت کاملا اینترنتی انجام‌ می‌شود. در ادامه فرآیند و مراحل ثبت نام در این سامانه را قدم به قدم توضیح‌ می‌دهیم.

راهنمای ثبت نام غیر حضوری وام بازنشستگان تامین اجتماعی

برای ثبت نام وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، در مرحله اول باید به سایت ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی وارد شوید. برای ورود به این سایت‌ می‌توانید عبارت «کانون بازنشستگان تامین اجتماعی» را در گوگل جستجو کنید یا آدرس اینترنتی vaam.kabtatamin.ir را در مرورگر خود وارد کنید تا به صفحه اول این سامانه برسید.

در این صفحه، گزینه «ثبت نام وام» را در بالای صفحه خواهید دید که باید روی آن کلیک کنید. توجه داشته باشید این گزینه صرفا در بازه‌های زمانی که برای ثبت نام اعلام‌ می‌شود، فعال خواهد بود. تا کنون 2 بازه زمانی 10 روزه، یکی در 27 خرداد سال جاری و دیگری در 20 آبان سال جاری اعلام شد که در این بازه‌های زمانی، متقاضیان امکان ثبت نام وام را داشتند.

بعد از ضربه روی گزینه «ثبت نام وام» به صفحه‌ای‌ می‌رسید که لازم است تمامی اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. این صفحه در واقع فرم وام ضروری ‌مستمری‌بگیران است که باید با دقت آن را پر کنید. افراد متقاضی بعد از این که فرم وام ضروری ‌مستمری‌بگیران را کامل کردند، باید برای تکمیل ثبت نام روی گزینه «بازبینی اطلاعات» کلیک کنند.

بعد از تکمیل ثبت نام، سازمان تامین اجتماعی درخواست شما را از طریق این سامانه بررسی کرده و نتیجه آن را از طریق پیامک به شماره تماسی که وارد کردید، ارسال‌ می‌کند. بنابراین نیازی به مراجعه حضوری به سازمان تامین اجتماعی یا شعب بانکی ندارید.

زمان ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان

ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان فقط در بازه‌های زمانی مشخص امکان‌پذیر است که از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام‌ می‌شود. بسیاری از بازنشستگان علاقه‌مند هستند که در مدت زمان مقرر برای ثبت نام، فرم مربوطه در سامانه وام بازنشستگان را تکمیل کرده و سپس درخواست خود را به سازمان بیمه تامین اجتماعی ارسال کنند. اما برای این کار باید فقط در بازه‌های زمانی مشخص اقدام کنید.

مهلت ثبت نام وام 20 میلیونی تامین اجتماعی، در مرحله اول از شنبه 27 خرداد ماه 1403 بوده و در مرحله دوم از 20 تا 30 آبان ماه ادامه داشته است. در حال حاضر باید منتظر اطلاعیه‌های جدید از سوی سازمان تامین اجتماعی بود تا مرحله بعدی ثبت نام وام اعلام شود.

همچنین بخوانید: دریافت وام برای ایثارگران / صفر تا صد وام جانبازی 1403

‌مستمری‌بگیرانی که شرایط و مدارک مورد نیاز وام بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند،‌ می‌توانند در بازه زمانی معین از طریق سامانه وام بازنشستگان تامین اجتماعی، ثبت نام کنند. ثبت نام حضوری این وام در سال 1403 با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی هر استان یا شهرستان انجام‌ می‌شود؛ همچنین ثبت نام غیر حضوری وام بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق سایت مربوطه نیز به صورت اینترنتی مانند سال قبل امکان‌پذیر است.

شرایط و‌ مدارک مورد نیاز وام بازنشستگان تامین اجتماعی

قبل از اینکه بخواهید از وام 20 میلیونی که سازمان تامین اجتماعی برای ‌مستمری‌بگیران خود در نظر گرفته، استفاده کنید باید با شرایط وام بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه که بانک عامل این تسهیلات است، آشنا شوید.

شرایط و‌ مدارک مورد نیاز وام بازنشستگان تامین اجتماعی

این شرایط شامل داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و چند مورد دیگر است که در ادامه به آن‌ها اشاره‌ می‌شود:

  • متقاضیان باید مستمری خود را از شعب بانک رفاه در تهران دریافت کنند، چون فقط این بانک‌ می‌تواند اقساط وام را از حساب آن‌ها کسر کند.
  • کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی یکی از شرایط ضروری برای ثبت نام غیر حضوری وام بازنشستگان تامین اجتماعی​ 1403 یا همان وام ضروری است.
  • سن ‌مستمری‌بگیران برای گرفتن این وام در سال قبل، 77 سال در نظر گرفته شده است. این شرط در سال 1403 هم بدون تغییر باقی مانده است.
  • ‌مستمری‌بگیران باید بدون چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند. این موضوع با استعلام بانک از وضعیت مالی آن‌ها بررسی خواهد شد.
  • بازنشستگان باید حداقل سه سال از آخرین باری که از تسهیلات بانک رفاه استفاده کرده‌اند، گذشته باشد.
  • و در آخر از مهم‌ترین شرایط وام بازنشستگان تامین اجتماعی این است که شماره تلفن همراه متقاضی باید به نام خودش باشد و هنگام ثبت نام، آن را اعلام کند.
  • مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال 1403، 20 میلیون تومان است که نسبت به سال قبل، 8 میلیون تومان افزایش یافته است.

شرایط دیگری که برای گرفتن این وام در مرحله دوم در سال 1403 لازم است، عبارتند از داشتن بیش از 20 سال سابقه بیمه، دریافت مستمری کمتر از 150 میلیون ریال، داشتن سن بین 50 تا 78 سال ، عدم مسدودی حساب و عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور؛ همچنین متقاضی باید در سه سال گذشته از تسهیلات مشابه استفاده نکرده و حداقل 100 هزار تومان موجودی در حساب بانکی خود داشته باشد.

سهمیه هر شهرستان بر اساس تعداد ‌مستمری‌بگیران آن تعیین‌ می‌شود و اگر ثبت نام‌ها از این تعداد بیشتر شود، قرعه‌کشی انجام خواهد شد و افراد برگزیده به بانک رفاه معرفی‌ می‌شوند.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز می‌شود؟

ازآنجایی‌که ثبت نام وام از طریق سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت چند مرحله‌ای انجام‌ می‌شود، واریز وام نیز به صورت مرحله به مرحله خواهد بود. طبق گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی در مرحله اول به ۴۰ هزار بازنشسته پرداخت شده است.

آخرین مرحله پرداخت این وام در سال 1403 مربوط به دی ماه بوده است که مرحله پنجم تسهیلات 20 میلیون تومانی به 50 هزار بازنشسته پرداخت شد.

همینطور بخوانید: وام تعمیرات مسکن / نحوه دریافت و ثبت نام وام مسکن 1403

محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی بیان کرده است: «بازنشستگانی که قبلاً برای گرفتن تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به کانون‌های بازنشستگی مراجعه کرده‌اند و شرایط لازم را دارند و ثبت‌نام آن‌ها تکمیل شده است، در صورت عدم وجود مشکل بانکی، اوایل دی‌ماه تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.

با پرداخت این مرحله از تسهیلات، تعداد بازنشستگانی که از ابتدای سال تاکنون تسهیلات گرفته‌اند به ۲۱۰ هزار نفر می‌رسد. تا پایان سال تسهیلات به بیش از ۳۰۰ هزار نفر پرداخت خواهد شد که ثبت‌نام این دسته از بازنشستگان در زمان‌های بعدی اعلام می‌شود.»

وام 100 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی

متقاضیان وام 100 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از اعلام دولت در سال 1403 می‌توانند برای گرفتن این وام به شعبه‌های بانک‌های دولتی، مثل بانک رفاه کارگران، مسکن، کشاورزی، ملی، ملت، توسعه صادرات، پست بانک، صادرات، تجارت، صنعت و معدن و قرض الحسنه مهر ایران مراجعه کنند.

همین‌طور بر اساس سال قبل، شرایط ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه و سایر بانک‌ها برای بازنشستگان در سال 1403 به این شکل خواهد بود که بر اساس بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان برای گرفتن این تهسیلات تا حداکثر 100 میلیون تومان، فقط باید یک نامه کسر از حقوق بازنشستگی و یک عدد چک و یا سفته بدهند و اگر بخواهند وام 50 میلیون تومانی بگیرند، فقط باید یک نامه کسر از حقوق خود را به بانک برای تکمیل ثبت نام وام، تحویل دهند.

همینطور بخوانید: وام فنی حرفه ای 1403 / مبلغ، مدارک و شرایط دریافت وام

کسانی که‌ می‌خواهند در سازمان تامین اجتماعی بازنشسته شوند، باید شرایط گرفتن حکم بازنشستگی و حقوق بازنشستگی از این سازمان را داشته باشند.

جمع‌بندی

اگر بازنشسته یا ‌مستمری‌بگیر از سازمان تامین اجتماعی هستید،‌ می‌توانید با داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز وام بازنشستگان تامین اجتماعی از این سازمان وام دریافت کنید. برای این کار کافی است به وب سایت ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی بروید و فرم ثبت نام را پر کنید. در این بخش با جزئیات ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه آشنا شدیم و دیدیم وام بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود.

درصورتی‌که شرایط دریافت این وام، به عنوان مثال سن بالای 75 سال را ندارید،‌ می‌توانید به جای برآورده کردن شرایط عجیب‌وغریب وام 20 میلیون تومانی تامین اجتماعی، وام 20 میلیون تومانی لندو را بدون هیچ‌گوه شرایط پیچیده‌ای دریافت کنید. با ما تماس بگیرید تا شما را دقیق‌تر راهنمایی کنیم.

ad here
توسط مبینا شمسی خانی 42 نوشته

برچسب ها:
4

نظر یا سوال خود را ثبت کنید