نمره اعتبار

ما در لندو بر خلاف تمام موسسات مالی و اعتباری، بابت تأخیر در پرداخت اقساط از شما جریمه دیرکرد نمی‌گیریم. در صورت تأخیر در پرداخت اقساط، صرفا نمره اعتبار شما کاهش پیدا می‌کند که در خریدهای بعدی تان از لندو تاثیرگذار خواهد بود.

نمره اعتبار (Credit Score) یکی از نوآوری‌های لندو است و ما از آن به عنوان معیاری برای سنجیدن خوش‌قولی و مسئولیت‌پذیری شما استفاده می‌کنیم. هرچه نمره اعتبار شما در لندو بیشتر باشد، سقف اعتبار دریافتی برای درخواست‌های بعدی شما بالاتر می‌رود. برای مشاهده نمره اعتبار می‌توانید به حساب کاربری خود مراجعه کنید.

محاسبه نمره اعتبار

نمره اعتبار مشتریان در لندو در دو نسل مختلف با راهکارهای متفاوتی انجام شده است. در نسل اول نمره اعتبار مشتریان بر اساس الگوریتم‎های پیش‌بینی ریسک با مدل رگرسیون خطی انجام شده است. در نسل دوم پیش‌بینی نرخ نکول با استفاده از الگوریتم‎‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و با در نظر گرفتن نزدیک به ۶۰ ویژگی از مشتری و با دقت بسیار بالایی پیاده سازی شده است.

محاسبه نمره اعتبار بر اساس الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی و با در نظر گرفتن داده‌های مختلف انجام می‌شود. روش دقیق محاسبه نمره اعتبار در لندو محرمانه است.

عوامل موثر در تعیین نمره اعتبار

  • پرداخت به موقع یا پیش از موعد اقساط
  • سابقه خرید از لندو
  • اطلاعات پروفایل کاربری (سن، جنسیت، وضعیت تاهل، شغل و ...)
  • گزارش اعتباری در سیستم بانکی

مزایای نمره اعتبار بالا

  • کاهش سود اقساط برای درخواست‌های بعدی
  • افزایش سقف اعتبار برای درخواست‌های بعدی
  • قرعه‌کشی بین مشتریان با نمره اعتبار بالا و اهدای جایزه به بالاترین نمره اعتبار به صورت ماهانه
  • اهدای کد تخفیف برای خرید از سایت تیمچه (فروشگاه اختصاصی لندو)

لطفا به نکات زیر توجه کنید:

  • میزان سقف درخواست بعدی شما در پروفایل و کنار نمره اعتبارتان نوشته شده است.
  • نمره اعتبار مثبت برای پرداخت‌های به موقع و یا زودتر از موعد در نظر گرفته شده است. هرچه مدت زمان پرداخت، زودتر از زمان سررسید باشد، افزایش نمره اعتبار بیشتر است.
  • برای پرداخت‌های با تأخیر، نمره اعتبار منفی لحاظ می‌شود. هرچه مدت زمان تأخیر بیشتر باشد، نمره اعتبار منفی بیشتری اعمال خواهد شد.

دسته‌‌بندی مشتریان براساس نمره اعتبار در جدول زیر عنوان شده است:

نمره اعتبار وضعیت
بالای 1000 مشتری ویژه (+A)
200 تا 1000 عالی (A)
101 تا 200 خوب (B)
100 مشتری جدید (C)
51 تا 100 متوسط (D)
1 تا 50 ضعیف (E)
صفر و کمتر مردود (پیگیری حقوقی)