6 راهنمای ویژه خرید جهیزیه قسطی در سال 1403

6 راهنمای ویژه خرید جهیزیه قسطی در سال 1403
تاریخ انتشار: - مطالعه: 14 دقیقه
فهرست محتوا

یکی از جذابیت‌های ساختن یک زندگی مشترک، خرید جهاز و تهیه وسایل زیباست؛ اما این مسیر چالش ها و فراز و نشیب‌های خاص خودش را هم دارد. با توجه به اوضاع اقتصادی اکثر مردم در این روزها دیگر خرید جهیزیه‌ای کامل برای شروع یک زندگی مشترک، به آسانی روزهای گذشته نیست و حتی به مشکل بزرگی سر راه جوانان برای شروع زندگی مشترکشان تبدیل شده است. خیلی‌ها قبل از آنکه به لذتبخش بودن فرایند خرید جهیزیه فکر کنند به موضوعاتی همچون خرید جهیزیه قسطی و خرید جهیزیه ارزان و در نهایت خرید قسطی فکر می‌کنند.  اما چگونه می‌توان خرید جهیزیه را از یک معضل به یک تجربه‌ی لذتبخش تبدیل کرد؟

برای آنکه بتوانید خریدی دل‌چسب را تجربه کنید و از زندگی جدید خود نهایت بهره را ببرید، ضمناً از دانستن نکات مفید و مهم در این زمینه غافل نشوید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما کنارتان هستیم تا صفر تا صد فرآیند خرید جهیزیه را با آگاهی کامل انجام دهید و هیچ ابهام و سوالی در ذهن شما عروس‌خانم‌ها باقی نماند.

قبل از خرید جهیزیه، حتما این 6 کار را انجام دهید!

برای آنکه یک خرید خوب و به‌صرفه انجام دهید و در اثر بی‌تجربگی کمتر دچار خطا و اشتباه شوید، نکات و موارد زیر را با دقت بخوانید و به آن‌ها عمل کنید.

6 راهنمای ویژه خرید جهیزیه قسطی در سال 1402

  1. اولویت‌بندی اسباب و لوازم

بعد از انتخاب و خرید لوازم خانگی و سایر وسایل مورد نیاز، باید اولویت خود را روی انتخاب و لوازمی بگذارید که با نیاز و سبک زندگی شما هماهنگی دارد.

به طور مثال: اگر اهل مهمانی گرفتن و رفت‌وآمد با دوست، فامیل و … هستید، اولویت خود را روی خرید وسایل پذیرایی بگذارید؛ اگر چای‌خور نیستید و قهوه میل می‌کنید، به جای چا‌ی‌ساز، اولویت را روی خرید قهوه‌جوش در خرید جهیزیه بگذارید و…

حتما بخوانید:  شرایط فروش اقساطی لوازم خانگی بوش
  1. انتخاب یک زمان مناسب برای خرید جهاز

توجه به زمان خرید جهاز، یکی از مهم‌ترین نکات است؛ اگر شما پیش از مراسمات اولیه ازدواج مثل خواستگاری، اقدام به خرید جهیزیه کرده باشید، مطمئناً بعد از ازدواج آن وسایل قدیمی می‌شوند.

همچنین نکته دیگر در مورد انتخاب زمان مناسب، این است که به دلیل تورم و گرانی‌های پی‌در‌پی، بهتر است ابتدا لوازم بزرگ و ضروری (البته درصورتی فضای مناسب برای نگه‌داری وسایل را داشته باشید) مثل یخچال، گاز، ماشین لباسشویی و… را خریداری کنید و بعد به سراغ اقلام کوچک‌تر بروید.

برای خرید جاروبرقی مستاصل هستید؟
همانطور که می‌دانید، برندهای مختلفی برای جاروبرقی وجود دارد و شما می‌توانید یکی از آن برندها را انتخاب و خریداری کنید.
اگر نمی‌دانید کدام جاروبرقی را از کدام برند خریداری کنید و برای خرید آن هم کسری بودجه دارید، با یک کلیک وارد صفحه خرید جاروبرقی قسطی شوید و مفصل در این باره مطالعه کنید.
  1. مشخص کردن متراژ خانه

یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب و خرید جهیزیه، در نظر گرفتن متراژ و ابعاد منزل است؛ چرا که لوازمی مثل مبلمان و سرویس چوب، فرش، میز نهارخوری، ظرفشویی و … دقیقا با متراژ و فضای خانه شما ارتباط مستقیم دارد. 

پس برای آنکه از خرید جهیزیه کاملاً راضی باشید و بعد از چیدمان اثاثیه، از نگاه کردن به لوازم و منزل خود نهایت لذت را ببرید، همه‌چیز را متناسب با ابعاد و فضای خانه خریداری کنید؛ در واقع اگر می‌خواهید برای شروع زندگی مشترک، خانه‌ای بخرید و یا اجاره کنید، ابتدا برای آن اقدام کنید و بعد از جهیزیه را تهیه کنید.

حتما بخوانید:  وام بانک مسکن 1403 / بررسی انواع وام مسکن و شرایط دریافت وام
  1. توجه به رنگ و سلیقه خود در خرید جهیزیه

از رنگ مورد علاقه و سلیقه شخصی خود در خرید جهاز و دیزاین منزل، غافل نشوید؛ همچنین توجه کنید که رنگ‌آمیزی وسایل منزل مثل فرش و پرده، فرش و مبلمان و … هارمونی کامل را با هم داشته باشند و به رنگ مورد علاقه شما باشند.

  1. مشورت گرفتن از افراد باتجربه

حتما شما هم دور و بر خود اقوام و آشنایانی را دارید که پیش از شما ازدواج کرده‌اند و جهاز خریده‌اند. شما می‌توانید از تجربیات و دانسته‌های این افراد موقع خرید جهیزیه، استفاده کنید.

توجه به رنگ و سلیقه در خرید جهیزیه

اطلاعات افراد باتجربه باعث می‌‌شود شما از خرید لوازم غیر ضروری پرهیز کنید؛ ضمن اینکه شما را درباره برند و مدل‌های کاربردی و مورد استفاده لوازم منزل راهنمایی خواهند کرد؛ همچنین لازم به ذکر است که شما می‌توانید از تجربیات اقوام خود در راستای تهیه جهیزیه به صورت اقساطی، دریافت وام و هر روش کاربردی دیگر هم استفاده کنید.

  1. مشخص کردن بودجه برای خرید جهاز

برای آنکه بتوانید با خیال راحت خرید کنید، بودجه خود را برای تهیه جهاز مشخص کنید. در این صورت می‌دانید که چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید و خرید کدام دسته‌ از وسایل واجب هستند.

بهترین اقدام در راستای تعیین بودجه و انجام یک خرید مطلوب، این است که در لیست پیش‌رویتان، قیمت و ارزش هر کدام از وسایل را مقابل آن یادداشت کنید. در این صورت متوجه می‌شوید که چقدر کسری بودجه دارد و برای جبران این کسری، چه کاری باید انجام دهید.

بهترین راه برای جبران کسری بودجه و کمبود نقدینگی، استفاده از تسهیلات بانکی است. چرا که در غیر این صورت یا باید به دوست و آشنا رو بیندازید و به آن‌ها مقروض شوید و یا از خرید یک‌سری از وسایل مورد نیاز صرفه‌نظر کنید.

پس بهتر نیست که به جای این‌کار، از وام‌ها و تسهیلات بانکی استفاده کنید و با خیال راحت به ادامه خرید بپردازید؟ با ما به بخش بعدی بیایید تا به شما چند روش پیشنهادی برای خرید جهاز به صورت قسطی، نشان دهیم.

حتما بخوانید:  وام جهیزیه در سال ۱۴۰۲ / بدون ضامن جهیزیه‌ی خود را کامل کنید

خرید جهیزیه به صورت اقساطی

اگر برای خرید جهیزیه و خرید لوازم خانگی با کمبود نقدینگی مواجه هستید، می‌توانید از روش اقساطی به جای روش نقدی استفاده کنید؛ خرید جهیزیه قسطی با سود کم و خرید جهیزیه قسطی بدون ضامن، گزینه‌های پرطرفداری هستند که می‌توان به کمک آن‌ها چالش‌های خرید جهیزیه را تا حدی برطرف کرد. ما سعی کرده‌ایم چند مورد از روش‌هایی که برای شما کارآمد و مفید است، توضیح دهیم.

  • اولین روشی که برای خرید جهاز به صورت اقساطی می‌توانید به آن فکر کنید، دریافت وام خرید کالا، وام 300 میلیونی و یا هر وام دیگری از بانک و موسسات مالی است؛ اما متاسفانه بانک‌ها در ازای اعطای وام، از شما چک و ضامن دریافت می‌کنند و همین باعث می‌شود شما با چالش و محدودیت مواجه شوید؛ البته لازم به ذکر است که اگر در ارائه چک و ضامن مشکلی نداشته باشید، می‌توانید بخشی از بودجه مورد نیازتان را با دریافت تسهیلات از بانک تامین کنید؛
  • دومین روشی که می‌توانید موقع خرید جهیزیه از آن بهره ببرید، خرید اقساطی کالاهای مورد نیاز از فروشگاه‌هایی است که خدمات اقساطی ارائه می‌دهند؛ اگر فروشگاه قابل اعتمادی را می‌شناسید که می‌تواند کارتان را راه بیاندازد و شرایط راحتی برای ارائه خدمات خود (مثل دریافت چک، سفته، فیش حقوقی و …) دارد، می‌توانید برای خرید جهاز به صورت اقساطی، روی کمک آن حساب کنید؛
  • سومین روش قابل استفاده مشروط بر داشتن حکمت کارت است؛ اگر کارمند یا بازنشسته نیروهای مسلح و هر ارگان نظامی دیگری هستید، می‌توانید به فروشگاه‌ها و سامانه‌هایی که خدمات اقساطی خود را با دریافت حکمت‌کارت ارائه می‌دهند، مراجعه کنید و قسطی خرید کنید؛
  • چهارمین روشی که در فرآیند خرید جهاز می‌تواند کارآمد باشد، دریافت وام خرید کالا از سامانه‌های فروش اقساطی است؛ البته اینجا هم دردسر چک و ضامن شما را رها نخواهد کرد؛ 
  • پنجمین روش، استفاده از وام لندو است؛ حتما می‌پرسید این وام چیست و چقدر است؟ ما به شما در بخش بعد درباره این وام توضیح می‌دهیم؛

برای آنکه درباره وام لندو بیشتر بدانید، در ادامه کامل برایتان توضیح داده‌ایم. اگر شما با کمبود بودجه محدودی مواجه هستید و می‌خواهید یک وام فوری آن هم بدون ضامن دریافت کنید تا مرحله خرید جهیزیه را با آرامش خاطر پشت سر بگذارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دریافت وام از لندو برای خرید جهیزیه

روی کمک بانک آینده برای خرید جهاز حساب کن!

بانک آینده با همکاری لندو که یک پلتفرم‌ برای فروش اقساطی است، وام خرید کالا را با آسان‌ترین شرایط تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌کند. 

فرقی ندارد به دنبال خرید جهیزیه ارزان در تهران باشید یا هر شهر دیگری، شما می‌توانید در هر کجای ایران که هستید، به صورت تماماً آنلاین در بانک آینده افتتاح حساب کنید و طی فرآیند نسبتا ساده، وام خرید کالا بگیرید و برای خرید جهیزیه روی کمک لندو حساب کنید.

ضمناً این وام فقط به ارائه سفته نیاز دارد که این موضوع باعث می‌شود دردسر سلسله‌مراتب بانکی را برای دریافت دسته چک به جان نخرید، به دوست و آشنا رو نیندازید و دغدغه فراهم کردن چک را نداشته باشید.

در ادامه از نحوه ثبت درخواست شما در سامانه لندو و دریافت این وام راحت بیشتر توضیح داده‌ایم تا برای خرید جهاز، بتوانید از خدمات این سامانه نهایت بهره را ببرید. 

یک نکته درباره وام ۲۰ میلیونی لندو:
پیش از آنکه سراغ سلسله‌مراتب دریافت وام لندو برویم، احتمال می‌دهیم سوال شما این باشد که میزان جریمه دیرکرد این وام چقدر خواهد بود و در صورت تاخیر در پرداخت اقساط چه اتفاقی خواهد افتاد؟
ما به شما می‌گوییم! در صورتی که قبلاً از لندو وام گرفته و مشتری خوش‌حساب این سامانه باشید، نمره اعتبار شما بالای ۳۰۰ خواهد بود و برایتان جریمه لحاظ نمی‌شود؛ اما اگر در بازپرداخت خود تاخیر داشته باشید، باید جریمه پرداخت کنید.
برای آنکه بتوانید از جریمه دیرکرد وام و چم‌وخم آن سردربیاورید، وارد صفحه دیرکرد وام شوید و مفصل مطالعه کنید.

برای آنکه بتوانید از نحوه ثبت درخواست وام لندو برای خرید جهیزیه مطلع شوید، بخش بعدی را از دست ندهید؛ ما پله‌پله فرایند دریافت تسهیلات را برای شما توضیح داده‌ایم.

نحوه ثبت درخواست در سامانه لندو برای خرید جهیزیه

برای آنکه بتوانید به راحتی آب خوردن وام لندو را برای خرید جهیزیه دریافت کنید و کالاهای مد نظرتان را بخرید، این قسمت را به طور کامل بخوانید و بعد از آن با یک کلیک برای دریافت وام اقدام کنید و به یک زخمی بزنید.

  • در مرحله اول که «ثبت درخواست» نام دارد، شما وارد سامانه لندو شوید و فروشگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ 
  • در مرحله دوم که «بارگذاری مدارک» نام دارد، مدارک هویتی، سکونتی، شغلی و فایل پی‌دی‌اف سفته‌ها را آپلود کنید؛
  • در مرحله سوم که «بررسی مدارک و اعتبارسنجی» نام دارد، اعتبارسنجی دو مرحله‌ای توسط لندو و بانک آینده برای شما انجام می‌شود؛
  • در مرحله چهارم که «افتتاح حساب در بانک آینده» نام دارد، اگر تا به حال در بانک آینده حسابی نداشته‌اید، باید از طریق سامانه کیلید و به صورت تماماً آنلاین در بانک آینده، حساب باز کنید؛ 
  • در مرحله پنجم که «ثبت امضای الکترونیکی» نام دارد، باید به صورت کاملاً آنلاین و به وسیله نرم‌افزار آینده ساین، امضای خود را ثبت کنید؛
  • در مرحله ششم که «خرید سفته الکترونیکی» نام دارد، باید از طریق سامانه سفته الکترونیکی بانک آینده، سفته‌های مورد نیاز را خریداری کنید؛
  • در مرحله هفتم که «بارگذاری سفته‌های الکترونیکی» نام دارد، باید در حساب کاربری خود آن‌ها را آپلود کنید؛
  • در مرحله هشتم که «امضای آنلاین قراردادها» نام دارد باید توسط امضای الکترونیکی ثبت شده، قراردادهایی را که در سامانه پیش روی شما می‌گذارند، امضا کنید؛
  • در مرحله نهم که «بررسی مجدد سفته‌ها» نام دارد، باید سفته‌های شما توسط سامانه لندو چک و بررسی شود؛
  • در مرحله دهم که «واریز پیش‌پرداخت» نام دارد باید شما پیش‌پرداخت را با توجه به مبلغ وامتان که از ۴ تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است، به حساب لندو واریز کنید؛
  • در مرحله یازدهم یا همان مرحله آخر، وام شما آماده می‌شود و کالای مورد نظرتان را خریداری می‌کنید؛

بعد از طی کردن مراحل فوق، دریافت وام و خرید جهاز، برای شما آرزوی خوشبختی و آرامش داریم و امیدواریم زندگی بر وفق مرادتان بگذرد.

سوالات متداول درباره خرید جهیزیه

۴ نوع از تسهیلاتی که برای خرید جهیزیه می‌توانیم از آن بهره ببریم، کدام است؟

وام فوری بانک ملی، وام ۱۵۰ میلیونی بانک سامان، وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک مهر ایران و وام لندو می‌تواند کارتان را موقع تهیه جهاز راه بیاندازد.

مهمترین عامل در فرآیند خرید جهاز کدام است؟

مهمترین نکته این است که به متراژ خانه توجه کنید و متناسب با فضا، خرید کنید؛ اگر به این نکته توجه نکنید و خریدتان متناسب با متراژ خانه نباشد، هم پول اضافه‌تری می‌دهید، هم لوازم منزل زشت و بی‌سلیقه به‌نظر خواهند رسید.

برای آنکه در هزینه خرید جهیزیه صرفه‌جویی شود، چه کاری باید انجام دهیم؟

باید لیستی از وسایل ضروری و مورد نیاز تهیه کنید و طبق آن خرید کنید. همچنین حواستان باشد که خریدتان را از اولویت اصلی و اساسی مثل: یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، گاز، وسایل آشپزخانه و…شروع کنید.

 

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0