محاسبه سود خرید اقساطی، سود وام دریافتی از لندو چقدر خواهد بود؟

محاسبه سود خرید اقساطی، سود وام دریافتی از لندو چقدر خواهد بود؟
تاریخ انتشار: - مطالعه: 8 دقیقه
فهرست محتوا

پرداخت هزینه کالا به صورت اقساط، یکی از راهکارهایی که می‌توانید خریدی راحت و بدون نگرانی بابت کسری بودجه را تجربه کنید. به همین منظور، سامانه مالی لندو با همکاری بانک آینده، به متقاضیان خرید اقساطی با سفته، وام خرید کالا ارائه می‌کند. اگر به دنبال دریافت وام خرید کالا از لندو هستید، لازم است که در مورد مراحل ثبت‌نام، نحوه محاسبه سود خرید اقساطی و جریمه دیرکرد بیشتر بدانید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب از مجله لندو را مطالعه کنید تا اطلاعات کامل و کارآمدی درمورد جزئیات وام لندو به‌دست آورید.

محاسبه کارمزد و سود خرید اقساطی در لندو

وام لندو شرایط خرید اقساطی با سفته را برای متقاضیان فراهم کرده است و به دلیل حذف چک و ضامن، یک وام فوری محسوب می‌شود. در واقع لندو تنها به دریافت یک فقره سفته به‌عنوان ضمانت کفایت می‌کند و زمان متقاضی را به‌منظور معرفی یک ضامن با شغل رسمی و همچنین ارائه چک تلف نمی‌کند. وقتی نوبت به سود خرید اقساطی هم می‌رسد، از آن‌جایی که وام لندو با همکاری بانک آینده داده می‌شود، سود مصوب 18 درصد که توسط بانک مرکزی برای تسهیلات بانکی درنظر گرفته شده است، در مبلغ بازپرداخت اعمال خواهد شد. کارمزد لندو یا همان سود ساده دریافت شده هم معادل 5 درصد محاسبه می‌شود. وام‌گیرنده این کارمزد را باید در مرحله پیش‌پرداخت تسویه کند. در واقع در اقساط ماهیانه وام‌گیرنده فقط سود 18 درصد بانکی اعمال شده است و لندو در این قسط‌ها سودی دریافت نخواهد کرد. ناگفته نماند که با تغییرات پیش‌آمده در جهت فراهم کردن آرامش بیشتر مشتریان، از شهریور 1401 مجموع سود دریافتی لندو هم نسبت به گذشته کمتر شده و به‌عنوان مثال فرآیند محاسبه سود وام 20 میلیون تومانی لندو با کاهش 700 هزار تومانی همراه است. این کاهش سود در کنار حذف چک و ضامن، از امتیازات برجسته وام فوری سامانه لندو به‌حساب می‌آید.

محاسبه سود خرید اقساطی

حتما بخوانید:  دریافت وام خرید کالا بانک آینده از لندو چگونه است؟

مبلغ بازپرداخت و مدت زمان تسویه وام خرید کالا در لندو

متقاضی بعد از اتمام ثبت‌نام، تأیید اعتبارسنجی و واریز پیش‌پرداخت، می‌تواند به سراغ فروشگاه منتخب خود برود و خرید اقساطی با سفته را تجربه کند. مبلغ پیش‌پرداخت باتوجه به میزان وام می‌تواند متغیر باشد. همان‌طور که گفتیم، سود خرید اقساطی مختص لندو، فقط در پیش‌پرداخت اعمال می‌شود و اقساط ماهیانه فقط با سود 18 درصد مصوب بانکی همراه است. متقاضی می‌تواند به انتخاب خود، این اقساط را در دوره‌های 6 ماهه، 9 یا 12 ماهه تسویه کند. بدون شک میزان اقساط در هرماه و مبلغ بازپرداخت نهایی در هر سه دوره متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال اگر متقاضی وام خرید کالا به مبلغ 20 میلیون تومان باشید و بازپرداخت 6 ماهه را انتخاب کنید، مبلغ اقساط در هر 6 نوبت برابر با 3,510,600 تومان است. وام‌گیرنده در صورت انتخاب بازه 6 ماهه باید در نهایت21,063,600 تومان را به لندو بازگرداند. اگر تعداد اقساط 9 ماه باشد، مبلغ هر قسط و بازپرداخت نهایی برای وام 20 میلیون تومانی به ترتیب به میزان 2,392,200 تومان و 21,529,800 تومان محسبه خواهد شد. همچنین کسانی که مدت زمان یک‌ساله و بازپرداخت طی 12 قسط را انتخاب می‌کنند، باید در نهایت 22,003,200 تومان به لندو بازگردانند. در چنین شرایطی مبلغ هر قسط در طی این 12 ماه برابر با 1,833,600 تومان خواهد بود.

میزان جریمه دیرکرد در فرآیند خرید اقساطی بدون ضامن لندو چقدر است؟

در این مطلب در مورد سود خرید اقساطی و میزان بازپرداخت وام صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم که به جریمه دیرکرد نگاهی داشته باشیم. در حال حاضر مبلغ جریمه دیرکرد به ازای هر هفته20 هزار تومان تعیین شده است. در واقع مجموع این جریمه‌ها به مبلغ اصلی نوبت قسط جاری اضافه می‌شود. ناگفته نماند که حداکثر این جریمه‌ها برابر با یک‌چهارم مبلغ هر قسط خواهد بود. مشتریان لندو تا 5 روز بعد از موعد سررسید فرصت دارند که قسط خود را بپردازند. بعد از این 5 روز جریمه دیرکرد اعمال خواهد شد. البته اگر نمره اعتبار متقاضی بالای 300 باشد، مشول جریمه دیرکرد نخواهد شد. نمره اعتبار یک معیار سنجش برای کاربران است که به عواملی مثل پرداخت به موقع یا زودتر از موعد اقساط، سوابق درخواست وام در لندو، گزارش اعتباری بانکی و… بستگی دارد.

شرایط جریمه دیرکرد برای کسانی که قبل از یکم مرداد 1401 قرارداد لندو را امضا کرده‌اند:
کسانی که قبل از این تاریخ به عضویت لندو درآمده‌اند، مشول جریمه 20 هزارتومانی به ازای هرهفته نخواهند شد، بلکه جریمه آن‌ها طبق نرخ مصوب روزشمار بانکی خواهد بود. این نرخ معادل مجموع 18 درصد سود روزشمار سالانه و 6 درصد وجه التزام حساب می‌شود.

سود خرید اقساطی

حتما بخوانید:  صفر تا صد دریافت وام از لندو آنلاین شد! خرید و امضای سفته در پلتفرم بانک آینده

مراحل دریافت وام خرید کالا از لندو و خرید اقساطی بدون سفته

بعد از آگاهی در مورد سود خرید اقساطی، جریمه دیرکرد و نحوه بازپرداخت، حالا نوبت به توضیخ مراحل ثبت‌نام می‌رسد. یادتان باشد که وام لندو کاملاً به صورت آنلاین ارائه می‌شود و برای انجام تک‌تک مراحل آن به مراجعه حضوری نیازی نیست. در ادامه به نحوه ثبت درخواست وام اشاره خواهیم کرد.

  • اطمینان از موجود بودن کالا و اطلاع از قیمت روز آن اولین کاری است که باید انجام دهید. به همین منظور وارد فهرست فروشگاه‌های طرف قرارداد با لندو شوید.
  • در مرحله بعد باید وارد صفحه ثبت درخواست وام شوید تا مبلغ درخواستی و مدت زمان تسویه را مشخص کنید.
  • با زدن دکمه درخواست وام به صفحه ورود به حساب کاربری انتقال داده خواهید شد. وارد حساب خود شوید یا اگر عضو لندو نیستید، یک اکانت جدید برای خودتان بسازید تا بتوانید مدارکتان را آپلود کنید. در این مرحله باتوجه به مدارک، کد ملی و شماره همراه، درخواست‌تان وارد فرآیند اعتبارسنجی خواهد شد.
  • برای دریافت وام لندو به یک حساب بانک آینده نیاز دارید. اگر در این بانک حساب ندارید، می‌توانید با دانلود و نصب اپلیکیشن کیلید به صورت آنلاین افتتاح حساب خودتان را انجام دهید. بنابراین حتی برای باز کردن حساب هم نیازی به مراجعه حضوری به بانک نیست.
  • در فرآیند دریافت وام باید قرارداد تنظیم‌شده توسط لندو را امضا کنید. باتوجه به آنلاین بودن کل مراحل درخواست تا دریافت وام، امضای قرارداد لندو هم به صورت آنلاین خواهد بود. برای ثبت امضا الکترونیکی به اپلیکیشن آینده‌ساین احتیاج دارید.
  • همان‌طور که گفتیم، با کمک وام لندو می‌توانید خرید اقساطی با سفته را تجربه کنید. خرید سفته هم مثل دیگر مراحل این وام آنلاین خواهد بود. برای خرید سفته الکترونیکی از پلتفرم امن بانکی باید وارد سامانه سفته و برات الکترونیکی بانک آینده شوید. در این مرحله به‌منظور ثبت و تأیید اطلاعات، به فراخوانی امضای الکترونیکی خود احتیاج خواهید داشت.

در نهایت، بعد از تأیید ثبت‌نام و واریز پیش‌پرداخت، کد تخفیف صدردرصدی به ارزش مبلغ وام درخواستی به‌منظور خرید اقساطی از فروشگاه منتخب در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته اگر تیمچه فروشگاه مورد نظرتان باشد، به جای دریافت کد خرید اقساطی، کیف پول الکترونیکی شما در حساب تیمچه به اندازه مبلغ وام شارژ خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدام برای دریافت کد تخفیف صدردرصدی می‌توانید وارد صفحه ثبت‌نام وام خرید اقساطی در لندو شوید.

سوالات متداول

1ـ سود خرید اقساطی با کمک وام لندو به چه میزان محاسبه می‌شود؟

از آن‌جایی که وام لندو با همکاری بانک آینده داده می‌شود، سود این وام هم طبق قانون مصوب بانک مرکزی برابر 18 درصد خواهد بود.

2ـ متقاضیان خرید اقساطی با سفته پس از دریافت وام لندو چگونه افزایش نمره اعتبار خواهند داشت؟

پرداخت به موقع اقساط، تسویه پیش از موعد، خوش‌حساب بودن در تجربه‌های قبلی و… از عواملی هستند که باعث افزایش نمره اعتبار مشتری خواهد شد.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0