چگونگی دریافت گردش حساب و تراکنش‌های اخیر به صورت آنلاین و حضوری

چگونگی دریافت گردش حساب و تراکنش‌های اخیر به صورت آنلاین و حضوری
تاریخ انتشار: - مطالعه: 12 دقیقه
فهرست محتوا

تا چند سال گذشته همگی ما برای گرفتن گردش حساب خود ناچار بودیم به بانک مراجعه کنیم و به صورت حضوری از موجودی حساب خود مطلع شویم؛ اما خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی و غلبه دنیای دیجیتال، باعث تسهیل در انجام امور شده است که دریافت گردش حساب هم از این موضوع مستثنی نیست.

در حال حاضر می‌توانید هم به صورت حضوری و هم با استفاده از تلفن‌بانک و همراه‌بانک خود به راحتی از منزل موجودی حساب خود را بگیرید؛ برای آنکه بدانید چطور گردش حساب بگیرید و از فرآیند کامل آن مطلع شوید، با ما همراه باشید تا بتوانید از چم‌وخم این موضوع سردربیاورید.

فرآیند گرفتن گردش حساب

احتمالا با خودتان می‌گویید: برای اینکه بدانم چطور گردش حساب بگیرم، نیاز به یادگیری فرآیند کامل آن دارم؛ بله حق با شماست! این کار به سه روش حضوری، مراجعه به دستگاه خودپرداز  و روش الکترونیک انجام می‌شود که ما در این مطلب از مجله لندو (سامانه‌ای برای خرید قسطی کالا و خدمات)، به طور مفصل هر سه روش را مطرح کرده‌ایم.

گرفتن گردش حساب به صورت حضوری

در این روش می‌توانید به راحتی به شعب بانک مراجعه کنید و از متصدی بانک بخواهید پرینت گردش حساب شما را در اختیارتان قرار دهد.

مزیت این روش نامحدود بودن تعداد تراکنش‌هاست؛ در واقع شما می‌توانید گردش حساب چند ماهه و حتی چند ساله خود را دریافت کنید؛ ضمن اینکه شما برگه گردش حساب شما مهر و امضای شعبه بانک را هم دارد.

پس اگر با مراجعه حضوری به بانک مشکلی ندارید و همچنین نیاز به تعداد بالایی از تراکنش‌های خود دارید، این روش می‌تواند کارتان را راه بیندازد؛ اما اگر ترجیح می‌دهید این کار را هم مثل فعال کردن اس ام اس بانک و سایر خدمات بانکی به شکل الکترونیک انجام دهید، با ما به بخش‌های دیگر این مطلب بیایید.

حتما بخوانید:  چگونه اس ام اس بانک را فعال یا غیر فعال کنیم؟ 

گرفتن گردش حساب با روش مراجعه به دستگاه خودپرداز

ما در این قسمت گام به گام با شما همراه هستیم تا بتوانید با آسودگی خاطر از دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ گردش آخر حساب خود را دریافت کنید.

  • در وهله اول به دستگاه خودپرداز و شعبه بانک صادرکننده کارت خود مراجعه کنید؛
  • کارت بانکی خود را وارد دستگاه خودپرداز کنید؛ زبان مورد نظر خود را (فارسی یا انگلیسی) و رمز کارت بانکی خود را وارد کنید؛
  • حالا یک جدول از خدمات بانکی مقابل شما قرار می‌گیرد که باید خدمات صورت‌حساب را انتخاب کنید؛
  • در نهایت ۱۰ تراکنش آخر حساب شما پرینت گرفته می‌شود و شما می‌توانید از گردش حساب خود مطلع شوید؛

حالا که با مراحل دریافت گردش حساب حضوری آشنا شدید، وقت آن است که با فرآیند آنلاین آن هم آشنا شوید تا بتوانید از تراکنش‌های خود مطلع شوید. در این شرایط می‌توانید برای خرید نقدی و قسطی خود مثل خرید گوشی قسطی و… اقدام کنید و از موجودی حسابتان مطلع باشید.

گرفتن گردش حساب به صورت آنلاین

در این بخش از فرایند غیرحضوری و الکترونیک دریافت گردش حساب به صورت مفصل گفته‌ایم. شما می‌توانید از طریق نرم‌افزارهای مختلف مثل آپ، همراه کارت و …، با داشتن رمز دوم پویا و رمز یک بار مصرفی که به شماره موبایلتان پیامک می‌شود، ۱۰ تراکنش آخر خود را مشاهده کنید.

البته اگر شما نرم‌افزار اختصاصی بانک خود را فعال کرده باشید و به همراه بانک یا اینترنت بانکتان دسترسی داشته باشید، می‌توانید بدون محدودیت، تراکنش‌های حساب بانکی خود را مشاهده و فایل آن را دریافت کنید.

به صورت کلی دریافت گردش حساب به صورت اینترنتی به این صورت است:

  • شما باید ابتدا وارد تلفن‌بانک، همراه بانک و یا هر نرم‌افزاری که در موبایلتان نصب کرده‌اید (مثل همراه‌کارت و …)، شوید؛
  • با گزینه‌ای به نام «موجودی و چند تراکنش آخر»، روبرو می‌شوید؛
  • زمانی که وارد گزینه موجودی و تراکنش می‌شوید، از شما رمز اول یا رمز یکبار مصرف از شما خواسته می‌شود؛
  • در نهایت گردش حساب شما ظاهر می‌شود و می‌توانید موجودی خود را دریافت کنید؛
درباره بانکداری الکترونیک بیشتر بدانید:
حالا که صحبت از بانک، خدمات بانکی و… شد، می‌خواهیم شما را با روش نوین بانکداری و همینطور بانکداری الکترونیک آشنا کنیم.
آیا می‌دانید که اخیرا برای انجام اموری مثل خرید سفته، امضا کردن سفته و مدارک و… نیازی نیست از خانه خارج شوید؟ آیا می‌دانید همینطور که روی مبل لم داده‌اید می‌توانید به‌راحتی، با نصب یک اپلیکیشن و حذف کاغذ بازی، به خرید سفته الکترونیکی بپردازید و بعد از آن یک وام تماماً آنلاین دریافت کنید؟
می‌پرسید چگونه؟ کافیست وارد صفحه خرید با سفته شوید و در این باره خیلی کامل و واضح مطالعه کنید.

احتمالا در ذهنتان می‌گویید دریافت گردش حساب به چه کارتان می‌آید و در چه مواردی قابل استفاده است؟ ما برایتان مفصل توضیح می‌دهیم.

استفاده ازگردش حساب

موارد استفاده از گردش حساب

دریافت گردش حساب یکی از مهم‌ترین اصول مالی است که قطعا به کارتان خواهد آمد. ما سعی کرده‌ایم که موارد قابل استفاده را برایتان توضیح دهیم تا به ارتقای سطح آگاهی و دانش شما در این زمینه کمک کرده باشیم.

انجام امور شخصی

احتمالا برایتان پیش آمده است که بخواهید بدانید چه کسی و چه موقع برایتان پول واریز کرده است. در این صورت می توانید به دستگاه خودپرداز بانک مربوطه مراجعه کنید و یا با استفاده از موبایل بانک خود از گردش حساب خود مطلع شوید. در واقع بیشترین استفاده‌ای که دریافت گردش حساب دارد، اطلاع از تراکنش‌های بانکی شماست.

حتما بخوانید:  2 روش شناسایی شخص واریز کننده پول به حساب شما

دریافت دسته‌چک

زمانی که برای دریافت دسته چک اقدام می‌کنید، متصدی بانک گردش حساب شما را چک می‌کند و درصورتی که مورد تایید باشد، به شما امکان دریافت دسته‌چک می‌دهد.

برای آنکه بتوانید با آسودگی خاطر دسته‌چک دریافت کنید و در صف‌های شلوغ باجه‌های بانک معطل نشوید، سعی کنید گردش حساب قابل قبولی داشته باشید.

حتما بخوانید:  چطور دسته چک بگیریم؟ مدارک مورد نیاز برای دریافت دسته چک از بانک

دریافت انواع وام

همانطور که می‌دانید یکی از مدارکی که اکثر بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به متقاضیان از آن‌ها دریافت می‌کنند، پرینت گردش حساب است.

زمانی که برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه می‌کنید، حتما پرینت گردش حساب خود را به همراه داشته باشید؛ چرا که این مورد یکی از اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام است.

حالا که صحبت از دریافت وام و پرینت گردش حساب شد، می‌خواهیم شما را با یک وام تماماً آنلاین که ویژه خرید کالاست، آشنا کنیم تا از مزایا آن بهره‌مند شوید و همه‌چیز، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به صورت قسطی تهیه کنید. از خرید قسطی تلویزیون گرفته تا خرید قسطی بیمه، گردشگری و… 

وام تماماً آنلاین بانک آینده و لندو

بانک آینده با همکاری لندو که یکی از معتبرترین پلتفرم‌های فروش اقساطی است، وام خرید کالا را با آسان‌ترین شرایط تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌کند. 

شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه محدودیت جغرافیایی در هر کجای ایران که هستید، به صورت کاملا آنلاین در بانک آینده افتتاح حساب کنید و طی فرآیند نسبتا ساده، وام خرید کالا بگیرید. 

شما برای دریافت این وام فقط به ارائه سفته نیاز دارید که این موضوع یک تیر و دو نشان است؛ چون باعث می‌شود دردسر سلسله‌مراتب بانکی را برای دریافت دسته چک به جان نخرید، به دوست و آشنا رو نیندازید و دغدغه فراهم کردن چک و ضامن را نداشته باشید.

خبر خوش دیگر آن است که در فرآیند آنلاین وام، حتی سفته هم به صورت سفته الکترونیکی خریده و امضا می‌شود. 

در ادامه از نحوه ثبت درخواست شما در سامانه لندو، دریافت این وام راحت و همچنین آپلود معدل حساب در این سامانه، بیشتر توضیح داده‌ایم تا اگر این وام برایتان کاربردی است، بتوانید از خدمات این سامانه نهایت بهره را ببرید.

دریافت وام از لندو

چگونگی ثبت درخواست و آپلود معدل حساب در سامانه لندو 

موقع اقدام برای دریافت این وام، قبل از هر چیز باید در سایت لندو ثبت‌نام کنید. بعد از آن نوبت به مشخص کردن مبلغ وام درخواستی شما می‌رسد که از ۴ تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است. 

در مرحله بعد باید بعد از تایید اعتبارسنجی و واریز پیش‌پرداخت، تمام مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. یکی از مدارکی که شما باید آپلود کنید (که البته زیرمجموعه مدارک شغلی است)، گزارش معدل (میانگین) حساب است. البته اگر معدل حساب ندارید، می‌توانید گواهی اشتغال به کار و یا فیش حقوقی خود را آپلود کنید.

برای آپلود گزارش معدل حساب نیازی نیست حتما تراکنش‌های اخیر خود از بانک آینده را آپلود کنید؛ بلکه می‌توانید پرینت گردش حساب خود در هر بانکی را که تمایل دارید، آپلود کنید.

همچنین در سامانه لندو سقف و معیار سخت‌گیرانه‌ای برای گردش حساب وجود ندارد؛ فقط لازم است گزارش سه‌ماهه حساب که توسط شعبه مهر شده باشد را آپلود کنید.

در مرحله بعد باید در بانک آینده افتتاح حساب کنید که می‌توانید از طریق نصب اپلیکیشن کیلید و عضویت در آن، افتتاح حساب خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

یکی از مراحل مهم دریافت وام، امضای سفته و قرارداد است که شما این مرحله را هم به راحتی پشت سر می‌گذارید.

در گام بعدی باید برای خرید سفته الکترونیکی از سایت یا اپلیکیشن لندو اقدام کنید و امضای سفته‌ها را هم به صورت آنلاین انجام دهید. بعد از انجام این مراحل، وام خرید کالا در اختیارتان قرار می‌گیرد. 

این وام به صورت شارژ لندو کارت خواهد بود. لندو کارت کارتی مشابه کارت بانکی است که بعد از نهایی شدن درخواست وام، برایتان ارسال می‌شود.

با لندو کارت شما می‌توانید انواع کالا و خدمات را از هر فروشگاهی که خواستید (حضوری یا آنلاین) تهیه کنید. پس اگر به خرید لپ تاپ قسطی یا هر کالا و خدمات دیگری نیاز دارید همین حالا برای دریافت وام اقدام کنید و از این خرید اقساطی آنلاین نهایت لذت را ببرید. 

شما تا به حال به پرینت گردش حساب نیاز پیدا کرده‌اید؟ برای چه کاری از تراکنش‌های بانکی خود بهره برده‌اید؟ ممنون می‌شویم نظر خود را در کامنت‌های این مطلب با سایرین به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره گردش حساب

چگونه می‌توانیم گردش حساب چند ماهه خود را به صورت آنلاین دریافت کنیم؟

از آنجایی که موبایل بانک‌ها و اینترنت‌بانک‌ها ۱۰ گردش آخر حساب را به شما ارائه می‌دهند، می‌توانید برخی از نرم‌افزارهای معتبر را روی سیستم و یا موبایل خود نصب و تقریبا ۱۰۰ گردش اخیر حساب خود را دریافت کنید.

آیا در فرآیند دریافت دسته‌چک، باید پرینت گردش حساب خود را همراه داشته باشیم؟

خیر؛ متصدی باجه به صورت خودکار گردش حساب ماهیانه و حتی سالیانه شما را چک می‌کند و براساس آن (اگر گردش حساب معقولی داشته باشید)، اقدام به صدور دسته‌چک می‌کند.

به جز موارد ذکر شده در متن، دریافت گردش حساب کاربرد دیگری هم دارد؟

بله؛ یکی دیگر از کاربردهای ویژه آن، زمانی است که شما می‌خواهید شرکتی را ثبت کنید. یک شرکت باید گردش مالی خود را در چند سال اخیر ذکر کند تا فر‌آیند ثبت آن به درستی و طبق اصول و قوانین، انجام شود.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
3
بهار ۱۴۰۱/۱۲/۲۰

سلام من به چند نفر پول واریز کردم اما الان میگن که پول رو واریز نکردی درواقع میخان انکار کنند من شماره کارتهاشون هم دیگه ندارم من اگه گردش مالی بگیرم آیا اسم اونا تو پرینت گردش مالی میاد یا نه؟؟میشه لطفا بهم راه کار بدین خیلی اضطراری هستش ممنونم

حمیدرضا قدرتی ۱۴۰۲/۰۱/۰۷

سلام برای آپلود گردش حساب فقط صفحه اول وآخر را آپلود کنیم ؟
مرسی از راهنماییتون

الیاس حسینی ۱۴۰۲/۰۱/۱۷

سلام.چگونه میتوانیم ازدسگاه خودپردازصورتجساب ۱۰۰گردش آحرکارت ملت رابگیریم.

بادپا ۱۴۰۲/۰۱/۳۱

بانک اینده امکان مشخص نبودن شماره حساب واریزی را در گردش حساب فراهم میکند؟!

عظیم ۱۴۰۲/۰۲/۲۷

برای گردش حساب چندین مورد فرستادم واسه لندو که تایید نکرده درحالی که مشتری بانک آینده ولندو هستم
باتشکر