بیمه دانشجویی چیست؟ چگونه دوران تحصیل را به سوابق بیمه اضافه کنیم؟

بیمه دانشجویی چیست؟ چگونه دوران تحصیل را به سوابق بیمه اضافه کنیم؟
تاریخ انتشار: - مطالعه: 11 دقیقه
فهرست محتوا

کسانی که امروز دوران دانشجویی را گذرانده‌اند، معمولاً از نداشتن سابقه بیمه در سال‌های تحصیل گله‌مند هستند. در واقع پیش از این دانشجویان بعد از 18 سالگی به‌شرط داشتن گواهی تحصیلی فقط می‌توانستند زیرمجموعه بیمه سرپرست خانواده باشند و بدون ثبت هیچ سابقه‌ای فقط از خدمات درمانی بیمه استفاده کنند. اما مدتی است که با اضافه شدن یک قانون جدید، دوران تحصیل می‌تواند به سوابق بیمه هر فرد اضافه شود. بنابراین با کمک این قانون، سال‌های تحصیل دانشجویان حتی اگر به زمینه کاری آن‌ها در آینده مرتبط نباشد، حداقل می‌تواند به سابقه بیمه آن‌ها اضافه کند. برای اطلاع از جزئیات جدید بیمه دانشجویی این مطلب از مجله لندو را از دست ندهید.

بیمه دانشجویی و اضافه شدن دوران تحصیل به سابقه بیمه

همان‌طور که گفتیم، در گذشته دانشجویان تنها می‌توانستند از مزیت خدمات درمانی بیمه استفاده کنند. بنابراین این بیمه نقشی در افزایش سابقه آن‌ها در سازمان تأمین اجتماعی نداشت. اما باتوجه به تفاهم‌نامه میان سازمان‌های تأمین اجتماعی و امور دانشجویان وزارت علوم، هر دانشجو با پرداخت حق بیمه‌ای مشخص می‌تواند سال‌های تحصیل خود را به سابقه بیمه خود اضافه کند. این قانون بسیار تازه و مخصوص دانشجویان جدید است. این طرح برای اولین بار در روز دانشجوی سال 1400، یعنی 16 آذر اعلام و در نهایت در بهمن همین سال اجرا شد.

باوجود این طرح، دانشجویان می‌توانند با خیال راحت ادامه تحصیل دهند و نگران سابقه بیمه خود نباشد. معمولاً علاوه بر دستمزد پایین، یکی مشکلات مشاغل پاره‌وقت در دوران دانشجویی، عدم تعهد کارفرما برای ثبت‌نام آن‌ها در سازمان تأمین اجتماعی بود. بسیاری از دانشجویان بعد از اتمام 4 سال اولیه به دلیل وجود این مشکلات برای ادامه تحصیل مردد می‌شدند و اشتغال و ثبت سابقه بیمه را مهم‌تر می‌شمردند. اما در حال حاضر شرایط برای دانشجویان فعلی بهتر شده است. در واقع هر زمان که در آینده به سراغ بررسی سوابق بیمه تامین اجتماعی بروند، می‌توانند اضافه شدن سال‌های دوران دانشجویی را هم به سوابق خود مشاهده کنند. در ضمن اگر افراد بعد از اتمام تحصیل در جایی مشغول نشوند تا بتوانند از بیمه کارفرما بهره‌مند شوند، می‌توانند مثل شرایط بیمه خویش‌فرمای اختیاری و مشاغل آزاد، با پرداخت حق بیمه، همچنان سابقه خود را در سامانه سوابق بیمه افزایش دهند.

حتما بخوانید:  بیمه تامین اجتماعی چیست و چطور می توان آن را فعال کرد؟

بیمه دانشجویی

بررسی طرح‌های مختلف بیمه دانشجویی و میزان پرداختی حق بیمه در سال ۱۴۰۲

بیمه دانشجویی در سه طرح با درصدهای مشخص حق بیمه ارائه شده است تا هر دانشجو باتوجه به میزان بودجه خود یکی از این سه طرح را انتخاب کند. در هر سه طرح، سهم پرداختی دولت برای حق بیمه 2 درصد و مابقی به عهده دانشجو است. در ادامه به مبلغ و درصد پرداختی حق بیمه‌ای که دانشجو باید پرداخت کند، اشاره خواهیم کرد.

درصد پرداختی حق بیمه دانشجویی خدمات بیمه مبلغ پرداختی حق بیمه
12% + 2% سهم دولت سابقه بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی ۶۵۸ هزار تومان
14% + 2% سهم دولت سابقه بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی ۷۶۷ هزار تومان
18% + 2% سهم دولت سابقه بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی ۹۸۷ هزار تومان
آیا بیمه دانشجویی نیازی به معاینات پزشکی دارد؟
متقاضیان بیمه‌های 14 و 18 درصد دانشجویی مثل بعضی از انواع بیمه عمر باید معاینات پزشکی انجام دهند تا بتوانند از مزیت‌های بیمه در دوران تحصیل بهره‌مند شوند. حداکثر مدت زمان انجام این معاینات پزشکی دو ماه است. بنابراین دانشجو اگر در طول این مدت به پزشک معتمد و معرفی‌شده از طرف سازمان تأمین اجتماعی مراجعه نکند، بیمه او از بین خواهد رفت. ناگفته نماند، دانشجویانی که با مشکل از کارافتادگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، مشمول بیمه 18 درصد دانشجویی نمی‌شوند.

آیا بیمه دانشجویی مشمول خدمات درمانی می‌شود؟

این بیمه مخصوص ثبت سابقه و برخورداری از بیمه بازنشستگی است که با پرداخت کمی حق بیمه بیشتر، خدمات درمانی هم به آن اضافه می‌شود. این میزان در سال ۱۴۰۲، ۹۲ هزار تومان است. البته خدمات درمانی ذکرشده بازه محدودی دارد و تنها مشمول مراکزی است که با سازمان تأمین اجتماعی قرارداد دارند. بنابراین اگر دانشجویان به دنبال خدمات درمانی بیشتری هستند، باید به سراغ خرید بیمه تکمیلی بروند. در چنین حالتی خرید بیمه تکمیلی انفرادی یا همان خانوادگی بهترین گزینه است.

از نحوه خرید بیمه تکمیلی انفرادی بیشتر بدانید
خرید بیمه تکمیلی انفرادی از شرکت‌های معتبر بیمه ممکن است متقاضی را با کمبود بودجه روبه‌رو کند. در چنین حالتی خرید قسطی بهترین پیشنهاد است. با کمک وام لندو دانشجویان هم می‌توانند به صورت اقساطی برای خرید بیمه تکمیلی اقدام کنند. این وام مخصوص خرید قسطی انواع کالا و خدمات مهمی همچون بیمه است که به صورت اعتبار تا سقف 20 میلیون تومان داده می‌شود. با کمک این اعتبار می‌توانید وارد سایت‌های فروش بیمه طرف قراداد با لندو شوید و یکی از شرکت‌های بیمه را برای خرید بیمه تکمیلی انتخاب کنید. ناگفته نماند که وام لندو نوعی خرید با سفته محسوب می‌شود که برای دریافت آن به چک یا ضامن نیازی ندارید. یادتان باشد که اگر دانشجو هستید و تراکنش حساب معقولی دارید، برای دریافت این وام به جای ارائه فیش حقوقی می‌توانید اطلاعات گردش حساب را به مدارکتان ضمیمه کنید.

ثبت‌نام بیمه دانشجویی

چند نکته در مورد شرایط پرداخت حق بیمه دانشجویی

پرداخت حق بیمه برای دانشجویان مطابق جدول بالا باید باشد. اما در بعضی از مواقع شرایط خاصی وجود دارد که ممکن است دانشجو را در زمان پرداخت حق بیمه با سوال روبه‌رو کند. در ادامه به سه مورد از این شرایط اشاره خواهیم کرد.

  • مزیت‌های درمانی بیمه در دروان دانشجویی، علاوه بر خود دانشجو برای افراد مشمول تکفل هم قابل استفاده است. همسر، فرزند، پدر بالای 60 سال، مادر بالای 55 سال، شوهر بیشتر از 60 سال یا از کار افتاده و… از افراد مشمول تکفل محسوب می‌شوند. دانشجویان بیمه‌شده با پرداخت مبلغی در حدود 72 هزار تومان برای هر فرد، به‌عنوان حق بیمه درمانی می‌توانند افراد مشمول تکفل را از خدمات درمانی تأمین اجتماعی بهره‌مند سازند.
  • دریافت مستمری بازماندگان در زمان تحصیل با عضویت در بیمه دانشجویی تداخلی ندارد. در واقع دانشجو می‌توانند هم‌ حق بیمه خود را واریز کند و هم مثل سابق مستمری بازماندگانش را بگیرد.
  • دانشجویان حداقل 18 ساله و حداکثر 50 ساله می‌توانند برای ثبت‌نام بیمه در دوران دانشجویی اقدام کنند. اگر به‌طور استثنا سن یک دانشجو بیش از 50 سال باشد، باید حق بیمه بیشتری پرداخت کند. البته همان‌طور که برای ثبت‌نامه بیمه زنان خانه دار، افراد با سابقه بیمه بیش از 10 سال دیگر مشمول محدودیت سنی نمی‌شدند، دانشجویانی که بیش از 10 سال سابقه بیمه در سازمان تأمین اجتماعی دارند هم می‌توانند بدون توجه به محدودیت سنی، این حق بیمه مازاد را نپردازند.
  • دانشجویانی که زیرمجموعه بیمه پدر خانواده هستند، می‌توانند همچنان از مزیت درمانی این بیمه بهره ببرند و هم‌زمان به‌منظور داشتن سابقه در دوران تحصیل برای ثبت‌نام بیمه مختص دانشجویان هم اقدام کنند. بنابراین در چنین شرایطی دانشجو دیگر مجبور به پرداخت حق بیمه بیشتر برای استفاده از خدمات درمانی تأمین اجتماعی نیست. چون می‌تواند از پوشش درمانی بیمه پدر خانواده استفاده کند.
  • یادتان باشد که این بیمه تنها مختص دانشجویان در حال تحصیل است. بنابراین اگر در سال‌های گذشته دانشجو بوده‌اید و در حال حاضر نیستید، نمی‌توانید با پرداخت حق بیمه سال‌های تحصیل را به سوابق بیمه اضافه کنید. در ضمن دانشجویانی که ترک تحصیل کرده‌اند هم مشمول بیمه مختص دانشجویان نمی‌شوند.

نحوه ثبت‌نام بیمه دانشجویی

برای ثبت‌نام بیمه دانشجویی نیازی به مراجعه حضوری به شعبه‌های بیمه نیست. بلکه با وارد شدن به سایت خدمات تأمین اجتماعی به راحتی می‌توانید برای ثبت‌نام این بیمه اقدام کنید. پیش از هرچیز لازم است که در صفحه اصلی این سایت روی گزینه نارنجی‌رنگ ثبت‌نام بزنید تا در سازمان تأمین اجتماعی حساب کاربری داشته باشید. یادتان باشد، عضویت در سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر دوران دانشجویی، در زمان اشتغال و حتی تا زمان دریافت بیمه بیکاری هم کاربردی خواهد بود. بنابراین حتماً به فکر ساخت حساب در این سامانه باشید. 

برای اضافه کردن مشخصات خود در بخش بیمه دانشجویی این سامانه، بعد از تکمیل مراحل ثبت‌نام اشخاص حقیقی و ساخت حساب کاربری، باید مجدد به صفحه اصلی برگردید تا بتوانید از منوی بیمه‌شدگان، گزینه «بیمه‌شدگان خاص» را انتخاب کنید. در فهرست بازشده باید روی عبارت «انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی» بزنید تا وارد صفحه ثبت‌نام بیمه دانشجویی شوید. در این بخش با توجه به مدارکتان ثبت‌نام خودتان را انجام دهید تا در نهایت بتوانید از مزایای بیمه دوران تحصیل بهره‌مند شوید. کارت ملی، کارت دانشجویی و شناسنامه از مدارک مورد نیاز برای بهره‎‌مندی از بیمه دانشجویی است.

حتما بخوانید:  بیمه خویش فرما چیست و چه تفاوتی با بیمه اجباری دارد؟

بیمه دانشجویی

از دیگر بیمه‌های کارآمد غافل نشوید

همان‌طور که گفتیم، بیمه دانشجویی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی به‌منظور اضافه شدن سال‌های تحصیل به سوابق بیمه است. این سازمان و همچنین شرکت‌های معتبر بیمه، خدمات قابل توجه دیگری هم به متقاضیان ارائه می‌دهند که در زمان خود می‌توانند بسیار کارگشا باشند. برای اطلاع از چگونگی ثبت‌نام و خرید انواع بیمه‌های مهم می‌توانید وارد مجله لندو شوید و در مورد هرکدام اطلاعات خوبی کسب کنید. لندو یک سامانه مالی معتبر است که با همکاری بانک آینده، امکان خرید قسطی را برای متقاضیان فراهم می‌کند. همه مراحل وام لندو از درخواست تا دریافت آن کاملاً آنلاین است. درضمن برای ثبت‌نام این وام فقط به سفته نیاز دارید. بنابراین از الزام معرفی ضامن و ارائه چک در فرآیند این وام خبری نیست.

سوالات متداول

1ـ مهم‌ترین مزیت بیمه دانشجویی چیست؟

باکمک این بیمه سال‌های تحصیل به سوابق بیمه فرد اضافه خواهد شد.

2ـ میزان حق بیمه مختص دانشجویان چقدر است؟

این بیمه در سه طرح با مزیت‌های گوناگون ارائه می‌شود. بنابراین میزان حق پرداختی متفاوت و بسته به انتخاب متقاضی در حدود ۶۵۸ هزار تومان، ۷۶۷ هزار تومان یا ۹۸۷ هزار تومان است.

3ـ آیا کسانی که در حال حاضر دانشجو نیستند هم می‌توانند با پرداخت حق بیمه سال‌های تحصیلشان را به سوابق خود اضافه کنند؟

خیر، این بیمه تنها مختص دانشجویان فعلی است.

 

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
5
میلاد ۱۴۰۱/۰۸/۰۴

دانشجوهای قدیمی ادم نبودن?😏

احمد ۱۴۰۱/۰۸/۱۵

سلام
لطفا پیگیری نمایید تا دانشجویانی که فارغ التحصیل شدن هم بتوانندبیمه سوابق تحصیلی خود را مثل سوابق بیمه خدمت سربازی خریداری نمایند . واقعا در حالت فعلی تبعیض هست .
همکار هم سن وسال من با دیپلم وارد کار شده من با لیسانس ، چهار سال بخاطر درس و دانشگاه دیرتر وارد کار شدم این باعث شده تا همکارم چهار سال زودتر از من بازنشست شود

    مریم ۱۴۰۱/۰۸/۲۵

    واقعا بی انصافیه که دانشجویان فارغ التحصیل اجازه خرید بیمه دانشجویی ندارند. گناه من که ده سال درس خوندم و دکتری گرفتم چیه؟ دقیقا دهه سوخته هستیم شما دیگه آتیشش رو زیاد نکنید با این قانون

بهمن ۱۴۰۱/۰۸/۲۰

مسولین کاری کنن که فارغ التحصیلان هم بتوانن از بیمه دانشجویی بر خودار شوند

محمد ۱۴۰۱/۰۸/۲۷

لطفا قانون بیاورید که سابقه تامین اجتماعی بعنوان سوابق کاری حساب گردد تا بتوانیم سال های تحصیل را بیمه پرداخت کنیم و زودتر بازنشسته شویم

پویا ۱۴۰۱/۰۹/۱۲

واقعا چه مسخره بازی ایه که نمیتونیم این همه سالی که درس خوندیم و بازخرید کنیم برای سوابق ..اینام … با این قانون گذاریاشون

دلارام ۱۴۰۱/۰۹/۲۸

با سلام.احتراما خواهشمندست است سوابق تحصیلی ما که ورودی ۸۶ بودیم و کماکان در دانشگاه هستیم و مشغول به کار نشدیم نیز جزو سوابق کاری ما لحاظ گردد.

با تشکــــر

کارمند ۱۴۰۱/۱۰/۰۳

لطفا پیگیری نمایید تا دانشجویانی که فارغ التحصیل شدن هم بتوانندبیمه سوابق تحصیلی خود را مثل سوابق بیمه خدمت سربازی خریداری نمایند . واقعا در حالت فعلی تبعیض هست .

سمانه ۱۴۰۱/۱۰/۰۸

بازم دهه شصتی ها سوخته شدن .مسعولین لطفا قانونی بزارین که فارغ التحصیلان هم از این خدمات بهرمند شوند. و جزو سابقه بیمه قرار بگیره

امیر ۱۴۰۱/۱۰/۰۹

کاش صبر میکردیم این طرح بیاد بعد بریم دانشگاه ک حداقل عمرمون حروم نمیشد ب ی دردی میخورد😐

فریبا معبودی ۱۴۰۱/۱۰/۱۴

با سلام و احترام
بنده سال ۸۶ به مدت ۱ سال بیمه خدمات درمانی دانشجویی گرفتم .به نظر تون میتونم اونو به سابقه کارم اضافه کنم؟

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

    سلام دوست عزیز
    تا جایی که بنده اطلاع دارم، خیر امکانش نیست

پیام ۱۴۰۱/۱۰/۱۵

سلام
شش سال عمرم رفت تا کارشناسی ارشد بگیرم.بعدش هم بیمه ازاد پرداخت میکنم.لطفا بیمه سالهای گذشته برای دانشجویان هم مورد بررسی قرار گیرد

هدیه ۱۴۰۱/۱۰/۱۵

بهتر بود این طرح زودتر اجرا میشد و یا الان فرصت خرید برای دانشجوهای قبل از سال ۱۴۰۰ هم فراهم شود

سیدعلی ۱۴۰۱/۱۰/۲۳

با سلام.لطفا ترتیبی اتخاذ شود که عدالت در مورد فارغ التحصیلان نیز برقرار باشد و بتوانند سوابق تحصیلی خود را به سنوات اشتغال اضافه نمایند

عماد ۱۴۰۱/۱۰/۲۴

نمایندگان مجلس لطفا این مساله را مطرح کنید ،ماحاضریم بیمه زمان دانشجویی رو بخریم عدالت رعایت نشده

محمد ۱۴۰۱/۱۱/۰۱

دوستان یه کمپینی راه اندازی کنیم برای این قشر که تحصیل کرده اند و سال های تحصیلشان را میخواهند به سوابق بیمه ای اضافه کنند

معین ۱۴۰۱/۱۱/۰۲

سلام
اینکه فارغ تحصیل ها مشمول این قانون نمیشن، حقیقتا بی عدالتی محضه

وحدتی ۱۴۰۱/۱۱/۰۶

سلام . آیا کسانی که در سالهای گذشته فارغ التحصیل شده اند الان می توانند حق بیمه دانشجوئی سالهای قبل تر را مثلا یکجا پرداخت نمایند و به سوابق بیمه ای خود اضافه نمایند ؟
اگر جواب منفی می باشد لطفا یک بخشنامه و دستورالعملی برای این مهم هم تعبیه کنند خیلی خوبه . ممنون از پاسخگوئی شما.

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۶

    سلام بر شما
    خیر چنین امکانی وجود نداره

ابوالفضل ۱۴۰۱/۱۱/۰۸

واقعا بی انصافیه این همه درس بخونیم بعد علی رقم اینکه در زندگی جلو نیستیم بلکه عقب هم هستیم .
جوانی رو میگذاریم واسه درس خوندن به امید بهتر بودن ولی جوانی رفت که هیچ در آخر هم بیشتر باید کارکنیم تا بازنشسته شیم .
نتیجه: درس خواندن = با اتلاف وقت و زندگی نکردن

تونک ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

با سلام
لطفا پیگیری نمایید تا دانشجویان فارغ التحصیل هم بتوانند سوابق تحصیلی خود را به سوابق بیمه تبدیل کنند
چون واقعا بی عدالتی میباشد مگر دانشجوهای سال های گذشته آدم نیستند !؟
با تشکر

مهدی ۱۴۰۱/۱۱/۲۳

این عین بی عدالتیه.پس ما این همه درس خوندیم کشک؟؟؟مگه تو مملکت اسلامی زندگی نمیکنیم؟پس کو عدالت؟؟؟!چرا دارید به امثال ما ظلم میکنید؟

شیما ۱۴۰۱/۱۱/۲۹

کلا دهه سوخته رو همه جوره میسوزونید یعنی منی که ۸ سال درس خوندم و ۱۰ ساله دارم کار میکنم با کسی که دو سال کار کنه بعد از دانشگاهش سابقمون یکی میشه، بی انصافیه واقعا

مرتضی ۱۴۰۱/۱۲/۰۲

ما ۶سال درس خوندیم، زندگی مونو تباه کردیم، آخرش هم کاره ای نشدیم، سابقه بیمه هم محسوب نشد، حالا انصاف با خودتان این رسمشه؟

علیرضا حق پیما ۱۴۰۱/۱۲/۰۴

واقعا تبعیض تا کجا اگر قانونی موفق است باید برای همه دانشجویان و فارغ التحصیلان اجرا شود فارغ التحصیلان سالهایی از بهترین دوران جوانی را مشغول درس خواندن بوده اند به امید شغلی در اینده حال نه تنها شغلی به دست نیاورده اند بهکه ان سالها در بیمه انها نیز مخسوب نشود. امیدوارم در اسرع وقت این قانون برای نمامی فارغ التحصیلان اجرایی شود زیرا انها در اولویت بیشتری هستند نسبت به دانشجویان کنونی…. ای خدای بزرگ عدالت را به مسیولین برگردان

محمد ۱۴۰۱/۱۲/۰۴

لطفاً پیگیری نمایید تا حق آنهایی که قبلاً درس خواندن ، ضایع نشود….خدایی خیلی ستم هستش
لطفا قانون بیاورید که سابقه تامین اجتماعی بعنوان سوابق کاری حساب گردد تا بتوانیم سال های تحصیل را بیمه پرداخت کنیم و زودتر بازنشسته شویم.

محمد علی غنی زاده ۱۴۰۱/۱۲/۲۰

با سلام امکان خرید سوابق تحصیلی برای کسانی که در سال‌های قبل دانشجو بوده‌اند فراهم‌ شود ممنون

نادری ۱۴۰۱/۱۲/۲۰

آن دسته از افرادی که حین کار مشغول به تحصیل هستند تکلیفشان چیست؟

دهه 60 ی ۱۴۰۲/۰۱/۱۴

لطفا قانون بیاورید که سابقه تامین اجتماعی بعنوان سوابق کاری حساب گردد تا بتوانیم سال های تحصیل را بیمه پرداخت کنیم و زودتر بازنشسته شویم

مهرداد ۱۴۰۲/۰۱/۲۷

واقعا بی انصافیه. ماهم وقتمون رو در این دانشگاه ها صرف کردیم و حالا تحصیلمون تمام شده حق استفاده از این بیمه را نداریم. ماهم میتونستیم ترک تحصیل کنیم و کار کنیم خب. ما هزینه دادیم در این دانشگاه ها و حتی برای بیمه تحت سرپرست ، چرا نباید یه حق سابقه بیمه داشته باشیم؟ یک سوال هم دارم. آیا با ثبت نام و تحصیل مجدد در مقطع جدید مثل ارشد ، میشه اونوقت دوره کاردانی و کارشناسی سابقمون رو هم جزو بیمه بیاریم؟

مهرداد ۱۴۰۲/۰۱/۲۷

در ادامه نظر خودم میخوام بگم دهه شصتی ها خیلی مظلوم واقع شدند. از یکطرف بیمه تحصیلیشون جزو سابقه بیمه حساب نمیشه در صورتیکه عمرشون رو تو دانشگاه ها گذروندند و از طرفی سنشون هم بالاتر رفته و استخدام شرکت ها و کارخانه ها تا سن سی سال هست اکثرا و بزور کار مناسب با شرایط مناسب پیدا میکنند. حداقل یه سابقه بیمه ام برای ما در نظر بگیرید که از همه طرف اسیب ندیده باشیم.

معصومه ۱۴۰۲/۰۱/۲۹

چقدر ناعادلانه، پس سابقه دانشجویان قدیمی چی میشه؟
اصلاح کنید قوانین ناعادلانتون رو لطفا

بی نام ۱۴۰۲/۰۲/۰۷

نسلی که سوخت… عمر و جوونیش پای نداشته هاش سوخت و خاکستر شد و رفت…صدافسوس

محمد ۱۴۰۲/۰۲/۰۸

من ده سال در دانشگاه درس خواندم و امروز با سن بالا هیچ سابقه بیمه ای ندارم. واقعا تبعیض است. قانونی وصع کنید که کسانی که در گذشته مثل بنده ده سال از عمر گرانمایه شان را صرف تحصیل کردند بتوانند سابقه ای داشته باشند. ممنون

    شهروز ۱۴۰۲/۰۳/۱۶

    تو رو خدا مسئولین کاری کنن دوران دانشجویی هم به سابقه بیمه اضافه کنن

اسماعیل ۱۴۰۲/۰۲/۱۰

پس ما که ۴سال به صورت ناپیوسته دانشگاه را تمام کردیم و در واقع ۵سال وقتمان تلف شد آیا به نظر مسولین این طرح این منطقی و قانونیه که ما کمک نشود و ما نتوانیم به سابقه بیمه خودمان اضافه کنیم

مهران ۱۴۰۲/۰۲/۱۳

خواهشن مسئولین پیگیری کنن…ماکه فارغ التحصیل شدیم چرا نباید ازاین مزایای سوابق بیمه برخوردارباشیم،واقعا تبعیض تا چه حد،خیلی بی انصافی درحق مامیشه که اینهمه عمرصرف دانشگاه کردیم بعدنتونیم توسابقه بیمه استفاده کنیم،دیرتربازنشسته بشیم وهم شش سال ازعمرمون بی جهت صرف تحصیل شده،خدایی درس نمی خوندم پشیمون نمیشدم از این که الان خوندم پشیمونم…چرادانشجوی الان شانس این رو داشته باشن مانداشته باشیم…بی عدالتیه

کمالی ۱۴۰۲/۰۲/۱۳

این قانون بایدعطف بماسبق شود تا دانشجویان قدیمی نیز از مزایای ان بهره مند شوند.

آرش ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

مسولان حداقل درست تصمیم بگیرین که نسل قبلی بهتون فحش ندن

محمد ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

سلام.
یعنی چی الان ما که فارغ‌التحصیل هستیم دانشگاه هستیم چه فرقی با دانشجوهای نظامی میکنیم که اونا براشون بیمه رد میشه ما نه… اگه قانونی هست باید برای همه باشه اگه قانونی نیست باید برای هیچ کس نباشه.. یعنی چهارسال درس خوندیم اشتباه کردیم یعنی نباید جزء سوابق بیمه به حساب بیاد.. فقط یاد دارین قانون بزارین بازنشست نشیم یکم به فکر ما مردم هم باشید با این قوانین مسخره

م.لطفی ۱۴۰۲/۰۳/۱۴

اگر طرحی رو می‌گذارند باید همه بتونند استفاده کنند.ما فارغ التحصیلان دوره های قبل هم بتونیم استفاده کنیم.

هموطن ۱۴۰۲/۰۳/۱۵

با سلام. لطفا کاری کنید تا دانشجویانی که در گذشته فارغ التحصیل شده اند هم بتوانند این سابقه دانشجویی را به سوابق بیمه ای خود اضافه کنند.

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

    سلام دوست عزیز
    متاسفانه چیزی که تا به الان اعلام شده اینه که بیمه دانشجویی فقط برای دانشجویان در حال تحصیل در نظر گرفته میشه

شیرمهد ۱۴۰۲/۰۳/۱۸

سلام من لیسانس دارم اگر بخوام ارشد بخونم ۴ سال لیسانسم به سابقه بیمه ام اضافه میشن ؟

    زهرا پورمقدم ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

    سلام دوست عزیز
    خیر، سابقه بیمه دانشجویی فقط مختص زمان تحصیله و امکان خرید سابقه برای سال‌های قبل وجود نداره

مرتضی ۱۴۰۲/۰۳/۲۱

بی عدالتی تبعیض بی فکری قانون من درآوردی
مگه میشه دو نفر درس خونده باشن یکی چند سال قبل یکی الان بعد فقط جدیدا بتونن بیمه درس و دانشگاه رو بخرن و جزو سابقه کار بکنن
بابا همه مردم باید در اجرای قانون مساوی باشن