متاورس چیست؟ / ۶ روش آموزش سرمایه گذاری در متاورس

متاورس چیست؟ / ۶ روش آموزش سرمایه گذاری در متاورس
تاریخ انتشار: - مطالعه: 12 دقیقه
فهرست محتوا

با پیشرفت تکنولوژی، غلبه دنیای دیجیتال و همچنین حاکمیت عصر تکنولوژی همه‌چیز رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است. از انجام امور به شکل آنلاین و اینترنتی گرفته تا سرمایه‌گذاری به روش‌های نوین و مدرن؛ در واقع هرچقدر زمان می‌گذرد و فناوری‌های دنیای دیجیتال بیشتر قدرت‌نمایی می‌کنند، ما شاهد جنبه‌های جدیدی از زندگی بشر و دستاوردهای آن خواهیم بود؛ در واقع هرچقدر زمان می‌گذرد و فناوری‌های دنیای دیجیتال بیشتر قدرت‌نمایی می‌کنند، ما شاهد جنبه‌های جدیدی از زندگی بشر و دستاوردهای آن خواهیم بود.

یکی از دستاوردهایی که امروزه بشر به آن دست پیدا کرده است، متاورس است. حتما با خودتان می‌گویید: متاورس چیست و در این جهان نوظهور، چه اهدافی دنبال می‌شود؟ اصلا دلیل پیدایش چنین جهانی که هیچ جنبه ظاهری و فیزیکی ندارد، چیست؟

ما در این مطلب به شما از زیروبم این جهان که به نوعی یک پروژه واقعیت مجازی است، گفته‌ایم و حتی با آموزش متاورس، سعی کرده‌ایم شما را از سرمایه‌گذاری در این جهان، آگاه کنیم. اگر این سوالات برای شما هم پیش آمده که متاورس چیست و چه کاربردی دارد و در موتورهای جستجو به دنبال متاورس چیست به زبان ساده هستید، با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری در متاورس

متاورس چیست؟

برای آنکه با این اَبَر مجموعه از واقعیت مجازی آشنا شوید و همه‌چیز را در خصوص آن بدانید، خوب این مطلب را بخوانید و تا انتها همراه ما باشید؛ به این دلیل که در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با نکاتی مهم در رابطه با  دنیای متاورس آشنا کنیم و همچنین برای شما عزیزان ۶ روش فوق‌العاده مهم و پرسود برای سرمایه گذاری در متاورس را شرح دهیم تا شما عزیزان بتوانید در این روند بهترین نتیجه را در اختیار داشته باشید.

متاورس چیست؟ متاورس یک دنیای مجازی است که در این دنیای سه بعدی شما می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید. در واقع شما می‌توانید زمین و خانه خرید و فروش کنید، مالکیت اشیای پیرامون خود را داشته باشید و در این جهان انواع سرمایه ‌گذاری را انجام دهید؛ حالا که می‌دانید متاورس چیست و سطح آگاهی شما در این زمینه ارتقا پیدا کرده است، می‌خواهیم شما را با سرمایه‌گذاری و روش‌های آن در این دنیا آشنا کنیم تا علاوه بر آموزش متاورس، راهنمای شما در زمینه افزایش سرمایه هم باشیم.

حالا که می‌دانید متاورس چیست و سطح آگاهی شما در این زمینه ارتقا پیدا کرده است، می‌خواهیم شما را با سرمایه‌گذاری و روش‌های آن در این دنیا آشنا کنیم تا علاوه بر آموزش متاورس، راهنمای شما در زمینه افزایش سرمایه هم باشیم؛ در بخش بعدی اطلاعات کاربردی و مفید در انتظارتان است تا ضرری متحمل نشوید و بتوانید سواد و هوش مالی خود را در این راستا افزایش دهید.

حتما بخوانید:  بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران کدام است؟

۶ روش آموزش سرمایه گذاری در متاورس

پیش از آنکه به آموزش متاورس و سرمایه‌گذاری در آن بپردازیم، می‌خواهیم شما را با حساب پم و سرمایه‌گذاری به آن شیوه، آشنا کنیم؛ آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان از طریق Pamm account  به افزایش سطح مالی خود بپردازید؟ کافیست وارد صفحه حساب پم در مجله لندو شوید و مفصل در این باره مطالعه کنید؛ برگردیم سر موضوع اصلی و اولیه خودمان؛ ۶ روش رایج سرمایه‌گذاری در جهان واقعیت مجازی متاورس چیست و برای تزریق دارایی به این دنیای جدید، باید چه کاری انجام دهید؟ در این بخش، پاسخ سوال خود را دریافت خواهید کرد.

  1. روی سهام متاورس، سرمایه‌گذاری کنید

می‌توان گفت ساده‌ترین روش سرمایه‌گذاری در متاورس، خرید سهام مربوط به آن است. این کار بسیار ساده است و همانطور که شما سهام بورسی خریداری می‌کنید، می‌توانید از شرکت‌های حامی متاورس، سهام مناسب را بخرید.

البته لازم به ذکر است که این سهم‌ها هم مثل سهام بورسی، نوسان دارند و نمی‌توانید روی سود دائمی آن حساب باز کنید؛ بلکه باید قدرت ریسک خود را افزایش دهید و آماده تجربه سود و زیان در کنار هم، باشید.

حتما بخوانید:  بهترین راه سرمایه گذاری در بورس چیست؟ آیا به سراغ کارگزاران برویم؟
  1. ارزهای دیجیتال خریداری کنید

در مرحله بعدی از آموزش متاورس، روی ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. در واقع اکثر شرکت‌های حامی متاورس، ارز دیجیتال دارند و یا از یک ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. پس شما به راحتی می‌توانید روی ارزهای دیجتال سرمایه‌گذاری کنید و به توسعه دارایی خود بپردازید.

متاورس چیست و سرمایه‌گذاری در آن چگونه است؟

می‌پرسید منفعت خرید ارز دیجیتال در دنیای متاورس چیست؟ ما به شما می‌گوییم! شما می‌توانید زمین‌های مجازی خرید و فروش کنید یا رمز ارز MANA خریداری کنید.

البته توکن‌های دیگری برای خرید و فروش وجود دارد که لازم است درباره آن به طور کامل مطالعه کنید و به هیچ عنوان بی‌علم و آگاهی قدم در این مسیر پر ریسک نگذارید.

یک توصیه مهم و هشدار جدی:
برای خرید رمز ارز در جهان متاورس حتما حواستان را جمع کنید و بی‌گدار به آب نزنید؛ چرا که دنیای متاورس یک دنیای نوظهور و نوپاست و هیچ‌کس اطلاع دقیقی از اینکه متاورس چیست و کدام رمز ارز و یا سهام سودآورتر است، ندارد!
پس این موضوع مستلزم سواد بالای مالی و اطلاعات عمومی بسیار قوی است. حتما از یک فرد ماهر و حاذق کمک بگیرید که هم بتواند به آموزش متاورس بپردازد و هم مانع از ضرر و زیان شما و سرمایه‌تان شود.
  1. سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های قابل معامله

حتما از خودتان و از ما می‌پرسید، صندوق قابل معامله در متاورس چیست؟ ما همانطور که به آموزش متاورس پرداخته‌ایم، تعریف این صندوق‌ها را هم به صورت واضح برای شما شرح می‌دهیم.

در وهله اول باید بگوییم این صندوق‌ها در واقع کار شما را راحت‌ کرده‌اند. می‌پرسید چرا؟ چون در شرایطی که شما تمایلی به خرید سهام نداشته باشید، یا سطح دانش شما در این زمینه پایین باشد و یا فرصت محدودی داشته باشید، می‌توانید دارایی خود را به صندوق‌های متاورسی تزریق کنید.

به نوعی می‌توان گفت این صندوق‌ها در جهان واقعیت مجازی متاورس، نقش صندو‌ق‌های سرمایه گذاری را در دنیای بورس و بازار سرمایه ایفا می‌کند.

در واقع بنا به هر دلیلی که نخواهید به صورت مستقیم به این جهان ورود کنید، می توایند اداره دارایی خود را به صندوق‌های متاورسی که توسط افراد خبره مدیریت می‌شوند، بسپارید.

حتما بخوانید:  راهنمای انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌ گذاری در سال 1403
  1. سرمایه‌گذاری در NFTها

NFT یک رمز ارز یا توکن منحصر به فرد، کمیاب و غیر قابل تعویض با دیگر رمز ارزها بر بستر بلاک چین است. این توکن علاوه بر اعتبار بالا، قابلیت انتقال به دیگری را دارد و حق مالکیت اولیه آن همیشه محفوظ است.

برخی از صاحبان پروژه، زمین یا املاک خود را از طریق توکن NFT می‌فروشند و شما می‌توانید از این طریق سرمایه خود را وارد دنیای متاورس کنید.

‌سرمایه‌گذاری در متاورس با NFT

هنوز ۲ روش دیگر از سرمایه‌گذاری مانده است که ما در راستای آموزش متاورس، این دو روش را به طور کامل برای شما در این مطلب از مجله لندو (لندو سامانه‌ای است که با همکاری بانک آینده، وام بدون ضامن جهت خرید کالا اعطا می‌کند) توضیح داده‌ایم.

  1. سرمایه گذاری روی زمین‌های متاورسی

زمانی که شما در دنیای متاورس کیف پول دیجیتال خود را ساختید و ارز دیجیتال خریداری کردید، حالا می‌توانید این رمز ارزها را در زمین مجازی متاورس سرمایه‌گذاری کنید. در واقع شما می‌توانید زمین بخرید، گالری هنر، عمارت یا خانه بسازید.

اینکه شما بتوانید در دنیایی به جز جهانی که در آن زندگی می‌کنید، زمین بخرید، ساختمان بسازید و در جهانی که به چشم آن را نمی‌بینید، به نوعی زندگی کنید، جالب و جذاب نیست؟

البته در آموزش متاورس و مفاهیم پیرامون آن، نکته حائز اهمیت این است که سرمایه‌گذاری در این روش، بی‌ثبات‌تر و پر خطرتر از ۴ روش قبلی است؛ اما پیش‌بینی‌هایی که افراد متخصص انجام داده‌اند، مبنی بر رشد نسبتا خوب زمین و این روش سرمایه‌گذاری در دنیای متاورس است.

 درباره انجام امور به شیوه الکترونیک، بیشتر بدانید
حالا که می‌دانید متاورس چیست و صحبت از پیشرفت تکنولوژی و حاکمیت دنیای دیجیتال شد، خالی از لطف نیست که بدانید بسیاری از امور که در گذشته فقط به صورت حضوری انجام می‌شد، امروز به شکل الکترونیک و بدون نیاز به حضور فیزیکی شما به راحتی قابل انجام شدن است.
یکی از این امور خرید سفته الکترونیکی به جای سفته سنتی و کاغذی است. در دنیای امروز شما می‌توانید از طریق یک‌سری سامانه و اپلیکیشن مخصوص، سفته الکترونیکی خود را خریداری و آن را امضا کنید.
برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، کافیست وارد صفحه سفته الکترونیکی شوید و در این باره مفصل مطالعه کنید.
  1.  ساختمان‌های موجود در متاورس را بخرید یا آن را اجاره کنید

ششمین و آخرین روش سرمایه‌گذاری در آموزش متاورس، خرید یا اجاره ساختمان‌های موجود در متاورس است. می‌پرسید معنای این ساختمان‌های موجود در جهان متاورس چیست؟ ما به شما توضیح می‌دهیم.

این ساختمان‌‌ها، قابلیت خرید و اجاره دارند و شما می‌توانید این ساختمان‌ها را بخرید یا اجاره کنید، سپس در آن یک گالری از توکن‌های NFT  یا یک ویترین فروشگاه مجازی در این جهان، برای نمایش تابلوهای خود ایجاد کنید.

در نظر داشته باشید که این روش هم مثل سایر روش‌های فوق، ریسک زیادی دارد و شما باید با علم کافی یکی از این ۶ روش را انتخاب کنید و حضور در این دنیای جدید را تجربه کنید.

پس در حالت کلی اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری در متاورس را به دو دسته کلی تقسیم کنیم، این دو دسته شامل ارزهای دیجیتال و خرید املاک و مستغلات دنیای متاورس است.

حتما حواستان باشد که با سطح مطالعه بالا و آگاهی بسیار زیاد یکی از این دو دسته را انتخاب کنید تا هم ضرری متحمل نشوید و هم با روی آوردن به روش‌های نوین سرمایه‌گذاری، دارایی خود را چندین برابر کنید.

شما از چه روشی برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنید؟ روش‌های سنتی یا روش‌های قدیمی؟ ممنون می‌شویم نظرات خود را در کامنت‌های این مطلب از مجله لندو (پلتفرم ارائه‌دهنده وام تماماً آنلاین با سفته و امضای الکترونیکی) با سایرین به اشتراک بگذارید!

 سوالات متداول درباره آموزش متاورس

بعد از خرید زمین در جهان متاورس، با انجام چه فعالیت‌هایی می‌توان درآمدزایی کرد؟

اجاره زمین، تبلیغ شرکت‌ها، اداره کسب‌وکارها، برپایی کنسرت، موزه، گالری هنر، ساخت و انجام بازی و… از جمله فعالیت‌هایی هستند که بعد از خرید زمین منجر به سود و درآمد می‌شوند.

بزرگترین محدودیت متاورس در زمان کنونی چیست؟

بزرگترین محدودیت متاورس این است که کاربران به یک سخت‌افزار نیاز دارند تا به راحتی بتوانند در این جهان نوپا قدم بگذارند و دارایی خود را به آن تزریق کنند.

محبوب‌ترین روش تزریق دارایی به دنیای متاورس چیست؟

اکثر افراد تمایل دارند ارزهای دیجیتال موجود در صرافی‌های معتبر و داخلی را (مثل والکس و…) خریداری کنند و از این طریق به افزایش سرمایه بپردازند.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
1
نوربخش ۱۴۰۲/۰۵/۲۹

بسیار آموزنده بود من که استفاده کامل رو بردم ممنون از راهنمایی تون.

    مبینا شمسی خانی ۱۴۰۲/۰۸/۱۰

    سلام دوست عزیز. ممنون بابت ارسال نظرتون.