بیمه بدنه خودرو چیست؟ (از کجا بیمه بدنه بخریم؟)

بیمه بدنه خودرو چیست؟ (از کجا بیمه بدنه بخریم؟)
تاریخ انتشار: - مطالعه: 10 دقیقه
فهرست محتوا

از آن‌جایی که هر ساله شاهد تصادفات متعدد و خسارت ناشی از آن هستیم، لازم است به فکر راه چاره باشیم تا بتوانیم در این اوضاع اقتصادی، از هزینه‌های سنگین تصادفات کم کنیم. یکی از بهترین راهکارهایی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، خرید بیمه بدنه است. بیمه بدنه ضرر و زیان ناشی از صدماتی را که به خودرو وارد می‌شود، پرداخت می‌کند و به شما کمک می‌کند نگران هزینه تعمیرات و خرید لوازم یدکی با قیمت‌‌های سرسام‌آور نباشید. اگر در ذهن خود علامت سوال‌های پر رنگی درباره مقوله بیمه بدنه خودرو، مزایا و پوشش‌های آن دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و پاسخ سوالات خود را به طور کامل دریافت کنید. 

وقتی بیمه شخص ثالث دارم، چرا بیمه بدنه خودرو بخرم؟

شاید با خودتان بگویید خرید بیمه شخص ثالث به تنهایی برای خودرو کفایت می‌کند. در حالیکه بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث مکمل یک‌دیگر هستند و خرید هر دو بیمه آسودگی خاطر را موقع رانندگی در این خیابان‌های شلوغ و پرهیاهو برایتان به ارمغان می‌آورد. بیمه شخص ثالث تمام خسارات و صدمات وارد‌شده به راننده و خودروی آسیب‌دیده را جبران می‌کند؛ اما برای جبران خسارات وارد شده به خودروی مقصر حادثه، می‌توانید از بیمه بدنه استفاده کنید. لازم به ذکر است که بیمه بدنه پوشش‌ها و تعهدات دیگری هم دارد که ما در بخش بعدی مفصل درباره آن صحبت کرده‌ایم. 

پوشش‌ها و تعهدات بیمه بدنه خودرو

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو کدام است؟

بیمه بدنه هم مثل بیمه شخص ثالث پوشش‌هایی دارد که باعث می‌شود در این اوضاع اقتصادی و قیمت بالای خودرو (حتی خودروی ایرانی) حق بیمه را با جان و دل پرداخت کنید. چون حتما می‌دانید که کوچکترین خراشی روی بدنه ماشین شما بیفتد، از میزان ارزش خودرو کم می‌شود و متضرر می‌شوید. پس این پوشش‌ها را با دقت مطالعه کنید تا با دانش و آگاهی برای خرید بیمه بدنه خودرو اقدام کنید و در کنار امنیت، آرامش هم داشته باشید. پوشش‌های بیمه بدنه این چند مورد است:

  • خسارت‌های ناشی از سرقت خودرو و قطعات آن
  • خسارت‌های وارد‌شده به خودرو در اثر تصادف با خودروی دیگر، برخورد با درخت، یا هر نوع جسم ثابت و متحرک؛
  • خسارت‌های مربوط به حوادث مثل: آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، واژگونی و سقوط خودرو؛
  • هزینه‌های جزئی و کوچک مثل خط و خش افتادن روی بدنه خودرو؛
  • خسارت و آسیب‌های وارده به چرخ‌ها و لاستیک ماشین؛
  • خسارت مربوط به شکستن شیشه؛
  • هزینه پاشیده شدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی روی بدنه خودرو؛

لازم به ذکر است که مواردی مانند شکستن شیشه، افتادن خط و خش روی ماشین، پاشیده شدن مواد شیمیایی روی ماشین در صورتی تحت پوشش بیمه بدنه قرار می‌گیرد که شما حق بیمه بیشتری پرداخت کرده باشید؛ چون جزو پوشش‌های اضافه بیمه بدنه محسوب می‌شوند.

خوب است بدانید: داشتن هر نوع بیمه اعم از بیمه تامین اجتماعی، بیمه عمر و پس‌انداز، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و… به نوعی سرمایه‌گذاری و پس‌انداز برای شما محسوب می‌شود و وجود آن در زندگی خالی از لطف که نیست بماند، باعث حال بهتر، زندگی ایمن‌تر و آینده‌ای درخشان‌تر هم می‌شود. پس حتما مقوله بیمه را جدی بگیرید.

حالا که با پوشش‌ها و تعهدات بیمه بدنه آشنا شدید، احتمالا برای خرید آن مصمم‌تر هستید و با خود می‌گویید از کجا این بیمه را بخرم و بهترین راه خرید آن کدام است؟ در بخش بعدی ابهامات شما از بین می‌رود.

بیمه بدنه خودرو را از کجا بخرم؟

اولین کاری که برای خرید بیمه بدنه لازم است انجام دهید، این است که شرکت‌های بیمه و سامانه‌های مختلف را با یک‌دیگر مقایسه کنید و بعد از آزمون و خطا، بهترین و معتبرترین بیمه را بر مبنای پوشش‌ها، تعهدات و حق بیمه مناسب انتخاب کنید؛ چرا که بیمه بدنه در گروه بیمه‌های گران به حساب می‌آید و ممکن است شما درگیر چرب‌زبانی متصدیان مربوطه شوید و در نهایت مبلغ زیادی از این بابت پرداخت کنید؛ ما در این راستا به شما کمک می‌کنیم بهترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب را داشته باشید. 

همچنین این نوید را به شما می‌دهیم که بهترین روش خرید اقساطی این نوع بیمه را هم معرفی کنیم تا در صورت نبود بودجه کافی، با استفاده از راهکار خرید قسطی از مزایای این بیمه بهره‌مند شوید. ضمنا علاوه بر بیمه بدنه، می‌توانید از طریق خرید اقساطی، بیمه شخص ثالث هم بخرید که ما راهنمای آن را برای شما آورده‌ایم. 

حتما بخوانید:  خرید قسطی بیمه شخص ثالث بدون چک

خرید مستقیم بیمه بدنه خودرو از نمایندگی‌ها

یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید برای خرید بیمه بدنه خودرو از آن استفاده کنید، مراجعه حضوری به نمایندگی‌های بیمه و خرید مستقیم از آن‌هاست. در این روش متاسفانه یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن هم پرداخت کامل حق بیمه به صورت یک‌جاست. البته در بعضی از شرابط ممکن است نمایندگی‌ها هم بیمه بدنه را به صورت اقساطی بفروشند اما در ان صورت هم از شما چک صیادی دریافت می‌کنند و شما باید اقساط خود را نهایتا طی ۳ الی ۴ ماه پرداخت کنید. در واقع اگر شما توانایی پرداخت حق بیمه را نداشته باشید، یا در فراهم کردن چک صیادی دچار محدودیت باشید، نمی‌توانید از نمایندگی‌های بیمه، خدمات مورد نیازتان را دریافت کنید. البته در چنین شرایطی تنها راه نجات این است که با دریافت یک وام فوری، کسری بودجه خود را جبران کنید و بیمه بدنه را بخرید و هر ماه اقساط وام خود را پرداخت کنید. اصلا نگرانی به خودتان راه ندهید! هنوز روش‌های دیگری مانده است که شما از آن خبر ندارید.

حتما بخوانید:  بهترین وام فوری بدون ضامن با سفته 

خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو از سامانه‌های فروش بیمه

دومین روشی که نیاز شما را به خرید بیمه بدنه برطرف می‌کند، مراجعه به سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است. شما می‌توانید بدون مراجعه فیزیکی درحالیکه مشغول امور روزمره هستید، قیمت‌های این سامانه‌ها را استعلام بگیرید و حتی با درصدی تخفیف، بیمه بدنه را با پوشش‌های مورد نظرتان بخرید. اما این موضوع در شرایطی است که هزینه حق بیمه را به طور کامل داشته باشید؛ اگر در این روش‌ هم با کمبود نقدینگی روبرو باشید، بهتر است به دنبال راهکار دیگری باشید. می‌پرسید این راهکار چیست؟ با ما به بخش پایانی مطلب بیایید تا به شما بگوییم چطور با چند کلیک و ارائه سفته آن هم به صورت الکترونیکی، بیمه بدنه بخرید!

شما از کجا و با چه روشی خودروی خود را بیمه کرده‌اید؟ چقدر این بیمه را ضروری می‌دانید؟ ممنون می‌شویم نظر خود را در کامنت‌های این مطلب با سایرین به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید:  جزئیات وام بدون ضامن لندو، شرایط دریافت وام فوری با سفته چیست؟

خرید بیمه بدنه خودرو از لندو

خرید اقساطی بیمه بدنه خودرو از سامانه لندو

لندو یک سامانه معتبر برای خرید اقساطی انواع کالا و خدمات است که با همکاری بانک آینده، وام خرید کالا و خدمات را تا سقف ۲۰ میلیون تومان تنها با ارائه سفته اعطا می‌کند. همکاری لندو و بانک آینده باعث تسهیل فرآیند دریافت وام شده است. نمی‌دانید چطور از لندو وام تماماً آنلاین و راحت دریافت کنید؟ ما به شما می‌گوییم فرآیند آن چگونه است.

برای دریافت وام راحت، آنلاین، فوری و بدون پیش‌پرداخت لندو ابتدا باید در سایت ثبت‌نام کنید و بعد از مشخص کردن مبلغ وام مد نظرتان (از ۴ تا ۲۰ میلیون تومان)، مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. بعد از فرآیند اعتبارسنجی باید سفته‌ها توسط شما امضا شود که به دلیل آنلاین بودن تمام مراحل وام، امضای سفته‌ها هم آنلاین انجام می‌شود. 

درنهایت هم کد خرید اعتباری به شما داده می‌شود که با آن کد می‌توانید یکی از فروشگاه‌‌های خرید بیمه بدنه را که طرف قرارداد لندو است، انتخاب کنید و در آخر با آسان‌ترین شرایط ممکن، خودروی خود را بیمه کنید.

ما برایتان زندگی ایمن، آرام و دل‌چسبی را آرزو می‌کنیم.

سوالات متداول درباره خرید بیمه بدنه خودرو

قیمت بیمه بدنه چقدر است و بر چه اساس تعیین می‌شود؟

شرکت‌های بیمه و سامانه‌های مختلف مبالغ مختلفی برای حق بیمه در نظر می‌گیرند؛ اما به‌صورت حدودی می‌توان گفت که قیمت بیمه بدنه، ۱ درصد مبلغ کل ماشین است.. البته این یک درصد برای پوشش‌های کلی و اصلی بیمه بدنه است. در شرایطی که شما پوشش‌های اضافه هم برای خودروی خود بخواهید، باید به ازای هر پوشش اضافه مبلغ اضافه‌تری پرداخت کنید.

در چه شرایطی بیمه بدنه، خسارت را پوشش نمی‌دهد؟

در شرایطی که راننده گواهینامه نداشته باشد، موقع ایجاد حادثه مشغول فرار از پلیس باشد، از عمد به ماشین خسارت وارد شده باشد و درنهایت راننده مشغول حمل بار سنگین‌تر از توان خودرو باشد، مشمول دریافت خسارت از بیمه نمی‌شود.

در چه صورت تخفیف بیمه بدنه به من تعلق می‌گیرد؟

در شرایطی که خودروی شما صفر کیلومتر باشد و در شرایطی که بخواهید به صورت نقدی و تمام و کمال هزینه خرید بیمه بدنه را بپردازید، تخفیفی ویژه به شما تعلق می‌گیرد. البته اگر در طول یک سال از شرکت بیمه‌گر خسارت دریافت نکنید، مشمول تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه هم می‌شوید.

ad here
توسط بهار باقریان 171 نوشته

برچسب ها:
0