سوالات متداول خریداران

کلیات

1. آیا لندو قابل اعتماد است؟ چه پشتوانه‌ای دارد؟

پاسخ: بیش از 6 سال است که لندو در حوزه مالی و اعتباری فعالیت دارد و با بسیاری از فروشگاه‌های معتبر کشور برای خرید اقساطی همکاری می‌کند. در حال حاضر اعتباری که لندو در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، از طریق بانک آینده تأمین می‌شود. با استفاده از لندو، شما در حقیقت از بانک آینده با شرایطی ویژه وام خرید کالا می‌گیرید.

2. ضامن و دسته چک ندارم، آیا باز هم می‌توانم از لندو اعتبار بگیرم؟

پاسخ: بله، برای دریافت اعتبار از لندو هیچ نیازی به چک و ضامن نیست و دریافت اعتبار فقط از طریق ارائه سفته انجام می‌شود.

3. سقف اعتباری که می‌توانم از لندو بگیرم چقدر است؟

پاسخ: سقف اعتبار خرید اقساطی در لندو، ۲۰ میلیون تومان است.

4. نحوه دریافت اعتبار برای خرید اقساطی به چه صورت است؟

پاسخ: بعد از ثبت سفارش و اعتبارسنجی، لندو یک کد اختصاصی برای شما ارسال می‌کند. شما باید وارد سایت فروشگاه مورد نظر خود شوید و بعد از انتخاب محصول، در مرحله بعد این کد را در قسمت کد تخفیف وارد کنید. به این صورت خرید اقساطی روی سبد خرید شما اعمال می‌شود. این کد به اندازه اعتبار درخواستی شماست.

5. کد اعتبار خرید اقساطی را چطور دریافت می‌کنم؟

پاسخ: بعد از اتمام مراحل اعتبارسنجی و تأیید نهایی درخواست شما، کد اعتبار در قسمت «سفارش‌های من» پروفایل کاربری‌تان قرار می‌گیرد.

6. برای دریافت اعتبار چه مدارکی لازم است؟

پاسخ:

  1. تصویر پشت و روی کارت ملی جدید / کارت ملی قدیمی به همراه رسید تعویض
  2. تصویر تمامی صفحات شناسنامه
  3. تصویر سند یا اجاره نامه محل سکونت متقاضی یا یکی از اقوام درجه یک
  4. ارائه یکی از این موارد
    • پرینت گردش حساب ۳ ماه آخر با مهر و امضای شعبه (صفحه اول و دو صفحه آخر)
    • فیش حقوقی
    • گواهی اشتغال به‌کار
برای ثبت درخواست در لندو، بارگذاری تصاویر مربوط به شناسنامه و کارت ملی کافی است. کپی سایر مدارک در زمان مراجعه مأمور ارسال لندو از شما دریافت می‌شود.

7. اگر مثلا به میزان 10 میلیون تومان اعتبار خرید اقساطی دریافت کنم، ولی کالای مورد نظرم 9 میلیون و 500 هزار تومان باشد، آیا با باقیمانده اعتبار می‌توانم خرید کنم؟

پاسخ: بله، البته در صورتی که مبلغ سبد خرید شما به اندازه 10 میلیون تومان یا بیشتر از آن باشد. در غیر این صورت باقی‌مانده اعتبار شما از بین خواهد رفت و دیگر نمی‌توانید با آن خرید کنید. البته شما می‌توانید در چنین حالتی به جای 10 میلیون اعتبار، 9 میلیون اعتبار از لندو دریافت کنید و مابقی مبلغ کالا را خودتان نقدا بپردازید.

8. آیا با یک کد اعتبار می‌توانم بیشتر از یک کالا را بخرم؟

پاسخ: بله، شما می‌توانید به میزان اعتباری که دریافت کردید، هر تعداد کالا را از سایت مقصد خریداری کنید. فقط باید ارزش مجموع کالاها، به اندازه اعتباری که دریافت کردید، یا بیشتر از آن باشد.

9. آیا می‌توانم از کد اعتبارم در چند سفارش استفاده کنم؟

پاسخ: خیر، هر کد اعتبار تنها یک‌بار قابل استفاده است. یعنی حتی اگر قصد خرید چند کالا را دارید، باید همه کالاها را همزمان انتخاب کنید و یک سبد خرید داشته باشید.

10. سود و کارمزد دریافتی لندو چقدر است؟

پاسخ: سود وام بانک آینده، نرخ مصوب بانک مرکزی یعنی ۱۸ درصد است. سود نهایی لندو هم شامل نرخ سود وام به اضافه کارمزد لندو می‌شود. در حال حاضر سود دریافتی لندو نسبت به سایر پلتفرم‌های خرید اقساطی کمتر است.

11. برای دریافت اعتبار از لندو، باید پیش‌پرداخت داشته باشم؟

پاسخ: خیر. در لندو نیازی به واریز پیش‌پرداخت نیست. فقط کافی است تا قسط اول خود را قبل از دریافت کد اعتبار، پرداخت کنید. در واقع شروع اقساط لندو از زمان دریافت کد اعتبار است.

12. پرداخت اقساط در لندو چگونه است؟

پاسخ: روش پرداخت اقساط به صورت ۶ ماهه، ۹ ماهه یا ۱۲ ماهه است و شما می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. همچنین باید اقساط خود را به صورت آنلاین از طریق سایت لندو و حساب کاربری خود بپردازید.

13. اگر در پرداخت اقساط تأخیر داشته باشم چی می‌شود؟

پاسخ: اگر اقساط خود را به موقع پرداخت نکنید و تأخیر داشته باشید، لندو از شما جریمه دیرکرد دریافت نمی‌کند. ولی این تأخیر روی کم شدن نمره اعتبار شما در لندو تأثیر می‌گذارد. کم بودن این نمره اعتبار برای درخواست بعدی شما از لندو مشکل‌ساز خواهد شد. برای آگاهی بیشتر در مورد نمره اعتبار لندو کلیک کنید.

14. آیا کد‌ اعتباری خرید اقساطی را می‌توان به پول نقد تبدیل کرد؟

پاسخ: خیر، کدهای اعتباری لندو قابلیت نقدشوندگی ندارند. یعنی شما نمی‌توانید آن را به پول نقد تبدیل کنید و فقط می‌توانید با استفاده از این کد، محصول مورد نظر خود را از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید.

15. کالایی که قصد خریدش را داشتم در سایت مورد نظر ناموجود شده است. چه باید بکنم؟

پاسخ: بعد از دریافت اعتبار از لندو، تمامی تعهدات مربوط به کالا مثل ارسال، ضمانت، موجود بودن و ... به عهده فروشگاه انتخابی شماست و لندو هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد. شما می‌توانید تا یک ماه بعد از دریافت اعتبار لندو صبر کنید تا کالای موردنظرتان موجود شود و یا یک کالای دیگر را برای خرید انتخاب کنید. دقت کنید که کد اعتبار لندو فقط تا یک ماه معتبر است.

16. کالایی که قصد خریدش را داشتم، افزایش قیمت داشته است. چه باید بکنم؟

پاسخ: تغییرات قیمتی کالاها بر عهده سایت فروشگاه انتخابی شماست و لندو هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.

17. از دریافت کد اعتبار خرید اقساطی منصرف شده‌ام، آیا می‌توانم کد خود را به لندو پس بدهم؟

پاسخ: خیر، در صورتی که بعد از اعتبارسنجی نهایی از درخواست خود منصرف شده باشید، امکان لغو درخواست وجود ندارد.

18. آیا برای ثبت‌نام یا دریافت اعتبار نیاز به مراجعه حضوری است؟

پاسخ: خیر. در فرایندهای لندو نیازی به مراجعه حضوری شما نیست. به این صورت که قرارداد و فرم‌های مورد نیاز، از طرف لندو به آدرس شما پیک می‌شود. فقط حتما باید حساب بانک آینده داشته باشید که این کار را هم می‌توانید به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن کیلید انجام دهید.

19. لندو در چه شهرهایی فعال است؟

پاسخ: خدمات خرید اقساطی لندو فقط محدود به تهران نیست و در بسیاری از شهرستان‌ها هم امکان پذیر است. برای مشاهده لیست شهرها کلیک کنید.