سوالات متداول خریداران

کلیات

1- آیا کارت‌های اعتباری خرید را می‌توان به پول نقد تبدیل کرد؟

پاسخ: کارت‌های اعتباری خرید قابلیت نقد شدن ندارند و شما نمی‌توانید آن را به پول نقد تبدیل کنید، تنها می‌توانید با استفاده از کد ارائه شده به اندازه مبلغ اعتبار کارت از سایت مقصد خرید کنید.

2- تا چه مدت می‌توانم از کارت اعتباری خرید خود استفاده کنم؟

پاسخ: کارت‌های اعتباری خرید تنها یک ماه پس از تاریخ خرید کارت، معتبر هستند و بعد از آن منقضی شده و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

3- چرا کالایی که قصد خریدش را داشتم در سایت موردنظر ناموجود شده است؟

پاسخ: تمامی تعهدات مربوطه به ارسال، ضمانت، موجود بودن کالا و... برعهده فروشگاه مقصد بوده و لندو هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.

4- از خرید کارت اعتباری منصرف شده‌ام، آیا می توانم کارت خود را به لندو پس بدهم؟

پاسخ: کارت اعتباری خریداری شده تا ۴۸ ساعت قابل تغییر است.

5- کالای موردنظر من ۷۳۰.۰۰۰ تومان است، اما لندو کارت اعتباری خرید ۷۳۰.۰۰۰ تومانی ندارد. چگونه خرید کنم؟

پاسخ: در صورتی که قیمت کالای مورد نظر شما بیشتر از مقدار اعتبار تعریف شده کارت‌های اعتباری خرید است، می‌توانید مابقی مبلغ را به صورت نقدی در سایت فروشگاهی مقصد پرداخت کنید. مثلا برای خرید کالایی با قیمت ۷۳۰.۰۰۰ تومان بهتر است یک کارت اعتباری خرید ۷۰۰.۰۰۰ تومانی از سایت لندو تهیه کرده و ۳۰.۰۰۰ تومان باقی مانده را به صورت نقدی در سایت فروشگاهی مقصد پرداخت کنید.

6- آیا کارت‌های اعتباری خرید، خدمات پس از فروش را پوشش می‌دهند؟

پاسخ: تمامی تعهدات مربوط به خرید بر عهده سایت فروشگاه مقصد است.

7- نحوه ارائه کارت به چه صورت است؟

پاسخ: شما بعد از ثبت سفارش و اعتبارسنجی، یک کد اختصاصی برای خرید از سایت مقصد دریافت می‌کنید و کالا یا خدمت موردنظر را از طریق این کد خریداری می‌کنید. (این کد مانند یک کد تخفیف 100% عمل می‌کند.)

8- شروع اقساط از زمان دریافت کارت است یا از زمان خرید از سایت مقصد؟

پاسخ: قسط اول، زمان تحویل کارت پرداخت می‌شود.

9- آیا امکان خرید بیش از یک کالا برای هر کارت اعتباری وجود دارد؟

پاسخ: بله، شما می‌توانید به میزان اعتبار کارت اعتباری، هر تعداد کالا را از سایت مقصد خریداری کنید.

10- کالای مورد نظر من بعد از خرید کارت اعتباری خرید افزایش قیمت داشته است، مسئولیت این اتفاق بر عهده چه کسی است؟

پاسخ: تغییرات قیمتی کالاها بر عهده سایت مقصد بوده و لندو هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.

11- اگر کارت اعتباری 2 میلیون تومانی بخرم ولی وسیله خریداری‌شده ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد، آیا می‌توانم با باقی‌مانده اعتبار خرید کنم؟

پاسخ: برای خرید کالایی که ۱ میلیون ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد، بهتر است کارت اعتباری ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی خریداری کرده و ۳۰۰ هزار تومان باقی‌مانده را یا به صورت نقدی در سایت مقصد پرداخت کنید و یا کالایی دیگر با قیمت ۲۰۰ هزار تومان از همان سایت و در همان سبد خرید بگذارید. در غیر این صورت، باقی‌مانده پول شما از بین خواهد رفت و دیگر قادر به خرید با آن نخواهید بود.

12- آیا می‌توانم برای تهیه کارت اعتباری خرید پیش‌پرداخت ارائه کنم؟

پاسخ: خیر، برای تهیه کارت اعتباری خرید نمی‌توانید هیچگونه پیش پرداختی ارائه کنید.

13- شیوه ارسال کارت اعتباری خرید به چه صورت است؟

پاسخ: کد اعتباری به صورت الکترونیکی در پروفایل کاربر قرار می‌گیرد.

14- کد کارت اعتباری خرید را باید در کدام قسمت وارد کنم؟

پاسخ: کد مربوط به کارت‌های اعتباری خرید را باید طی مراحل ثبت سفارش در سایت مقصد در قسمت مشخص شده برای کد تخفیف وارد کنید.
توجه: کد مربوط به کارت اعتباری خرید دیجی‌کالا، تکنولایف، مشهدکالا و ایسام را باید در قسمت کد هدیه وارد کنید.

15- سود کارت اعتباری خرید چقدر است؟

پاسخ: سود هر فروشگاه بر اساس کارمزدی که به لندو می‌دهد، متفاوت است. میزان سود هر فروشگاه نیز در صفحه مربوط آن فروشگاه، مشخص شده است. همچنین بسته به اینکه ضمانت با سفته یا ضمانت با چک را انتخاب کنید، سود کارت اعتباری متفاوت خواهد بود. در حالت ضمانت با چک، فروشگاه‌ها سود کمتری دارند.

16- آیا می توانم از کد کارت های اعتباری در چند سفارش استفاده کنم؟

پاسخ: استفاده از یک کد اعتباری برای چند سفارش صرفا در فروشگاه دیجی‌کالا امکان‌پذیر است.

17- آیا می توانم در شهرستان نمایندگی لندو را دریافت کنم؟

پاسخ: خیر، در حال حاضر برنامه‌ای برای ثبت نمایندگی در شهرستان‌ها نداریم.

18- در صورت عدم پرداخت اقساط چه اتفاقی می‌افتد؟

پاسخ: در صورت عدم پرداخت اقساط توسط خریدار، مساله از طریق پیامک، ایمیل و تماس تلفنی پیگیری شده و به ازای هر روز تاخیر، نمره اعتبار خریدار کاهش پیدا می‌کند که ممکن است باعث شود خریدار در آینده امکان خرید از لندو را نداشته باشد. در صورت دیرکرد بیش از یک ماه، مراتب به واحد حقوقی لندو ارجاع داده شده و از طریق قرارداد ثبت‌شده و سفته دریافتی از خریدار، عدم پرداخت پیگیری خواهد شد.

19- آیا کارت اعتباری خرید، یک کارت فیزیکی است؟

پاسخ: خیر، کد اعتباری به صورت الکترونیکی در پروفایل کاربر قرار می‌گیرد.

20- آیا فروشگاه‌های کارت اعتباری خرید مورد تأیید لندو است؟

پاسخ: لندو در انتخاب فروشگاه‌ها صرفا به دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی توجه می‌کند و مسئولیت کیفیت ارائه خدمات بر عهده خود فروشگاه است.
توجه: بهتر است مشتریان قبل از خرید از هر فروشگاه، تحقیقات لازم را درباره آن فروشگاه انجام دهند.

ثبت و پیگیری سفارش

1- می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

پاسخ: خیر، تمام مراحل ثبت سفارش در لندو به صورت آنلاین است.

2- آیا می‌توانم با حساب کاربری خودم، خرید کنم و فاکتور به نام شخص حقوقی یا شرکت صادر شود؟

پاسخ: خیر، فاکتور تنها به نام شخص خریدار صادر می‌شود.

3- چطور می‌توانم سفارش خود را لغو کنم؟

پاسخ: با تماس با پشتیبانی به شماره 42409000-021 و ارائه کد سفارش می‌توانید سفارش خود را لغو کنید.

4- چطور می‌توانم وضعیت سفارش خود را پیگیری کنم؟

پاسخ: با مراجعه به پروفایل کاربری خود در سایت لندو و در قسمت سفارشات می‌توانید وضعیت سفارش خود را پیگیری کنید. هر وضعیت نشان‌دهنده یک مورد خاص است:

  • در انتظار تأیید اولیه: سفارش شما ثبت اولیه شده اما هنوز توسط کارشناسان لندو بررسی نشده است.
  • در انتظار ارسال مدارک: برای تکمیل فرآیند اعتبارسنجی لازم است مدارک ضمانت را در پروفایل کاربری خود بارگذاری کنید.
  • در انتظار اصلاح و ارسال مدارک: مدارک اولیه شما ناقص بوده و لازم است مدارک خود را تکمیل یا اصلاح کنید.
  • در انتظار اعتبارسنجی: سفارش شما هنوز توسط کارشناسان لندو اعتبارسنجی نشده است.
  • در انتظار تأمین سرمایه: سفارش شما پس از تأیید در اعتبارسنجی در این وضعیت قرار گرفته و در لیست تأمین سرمایه توسط سرمایه‌گذاران قرار دارد.
  • آماده به ارسال: سفارش شما توسط سرمایه‌گذاران تأمین سرمایه شده و آماده ارسال است.
  • ارسال شده: سفارش شما ارسال شده است.

5- در یک سبد خرید حداکثر چه تعداد «کارت اعتباری خرید» می‌توانم داشته باشم؟

پاسخ: در یک سبد خرید ، می‌توانید فقط یک کارت سفارش داشته باشید اما امکان سفارش چند کارت هم‌زمان به شرط رد نکردن سقف اعتبار مشتری وجود دارد.

مدارک ضمانت و اعتبارسنجی

1- اگر یکی از مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) در حال تعویض باشد می‌توانم خرید کنم؟

پاسخ: فقط رسید کارت ملی مورد تایید است و در صورت جدید بودن کارت ملی نیز، رسید شناسنامه تأیید می‌شود.

2- آیا برای اعتبارسنجی باید پرینت گردش حساب سه ماهه دارای مهر بانک باشد؟

پاسخ: بله، برای اعتبارسنجی لازم است پرینت گردش حساب سه ماه، دارای مهر تایید از بانک مربوطه باشد. برای اعتبارسنجی تصویر صفحه اول و دو صفحه آخر از پرینت حساب را ارسال کرده و اصل پرینت گردش حساب را به پیک لندو تحویل دهید.

3- در صورت تأیید در اعتبارسنجی برای خرید دوم هم باید مراحل اعتبارسنجی را طی کرد؟

پاسخ: خیر، بسته به نمره اعتبار کسب‌شده از خرید اول، اعتبارسنجی برای خرید دوم لازم نیست.

4- اگر در سیستم بانکی دارای چک برگشتی و یا وام معوق باشم امکان خرید از لندو را خواهم داشت؟

پاسخ: خیر، در صورت مشاهده چک برگشتی و یا وام معوق در اعتبارسنجی، سفارش شما لغو خواهد شد.

ضمانت با چک

1- برای ثبت سفارش ارائه چک الزامی است؟

پاسخ: خیر الزامی نیست. کاربران می‌توانند برای ثبت سفارش کارت اعتباری یکی ار حالت‌های ضمانت با سفته یا ضمانت با چک را انتخاب کنند. ولی ارائه چک مزایای ویژه ای برای کاربران خواهد داشت.

2- ثبت سفارش با چک چه مزایایی دارد؟

پاسخ: کاربرانی که از چک برای ضمانت کارت اعتباری خود استفاده می‌کنند، نمره اعتباری اولیه بالاتری نسبت به سایر کاربران دارند (نمره اعتبار 125).برای این کاربران سقف مبلغ خرید در نقطه شروع (7.5 میلیون تومان) و سقف مبلغ کارت اعتباری (10 میلیون تومان) است. همچنین زمان ارسال کارت اعتبار در این حالت سریع‌تر بوده و پس از ارسال چک توسط مشتری و تایید آن توسط واحد اعتبارسنجی لندو، کارت اعتباری در مدت 5 روز کاری برای مشتری ارسال خواهد شد.

3- برای ثبت سفارش چند برگ چک لازم است؟

پاسخ: برای ثبت سفارش و ضمانت با چک ارائه تنها یک برگ چک کافی است.

سفته

1- آیا بابت تهیه سفته توسط لندو، باید هزینه پرداخت کنم؟

پاسخ: بله هزینه سفته به صورت ثابت 10 هزار تومان است که مشتری در هنگام دریافت کارت اعتباری خرید پرداخت می‌کند.

2- آیا مسئولیت تهیه سفته جهت ضمانت با لندو است؟

پاسخ: بله، لندو سفته‌ها را به صورت تکمیل شده برای دریافت امضا همراه با بسته کارت اعتباری خرید برای مشتریان ارسال می‌کند.

3- پس از اتمام اقساط، فرآیند بازگشت و انهدام سفته‌ها به چه صورتی است؟

پاسخ: پس از اتمام اقساط، سفته‌ها امحاء و در صورت درخواست مشتری تصویر سفته‌های امحاء شده ارسال می‌شود.

4- چرا برای خرید از لندو، دو برابر مبلغ کل اقساط «کارت اعتباری خرید» سفته دریافت می‌شود؟

پاسخ: خسارت‌های ناشی از پیگیری و وصول مطالبات برای لندو هزینه‌هایی دارد که با دریافت سفته به میزان دو برابر مبلغ کل اقساط «کارت اعتباری خرید» خریداری‌شده، این هزینه‌ها پوشش داده می‌شوند.

تعداد اقساط

1- آیا می توانم اقساط بیشتر از 12 ماه داشته باشم؟

پاسخ: خیر، برای خرید اقساطی از لندو، بازپرداخت اقساط فقط تا 12 ماه امکان‌پذیر است.

2- آیا با کم شدن تعداد ماه پرداخت اقساط، سود پرداختی هم کم خواهد شد؟

پاسخ: بله، هرچه زمان اقساط کم‌تر باشد، سود پرداختی نیز کم‌تر خواهد شد.

ارسال کارت اعتباری خرید

1- آیا در زمان دریافت «کارت اعتباری خرید» باید هزینه پرداخت کنم؟

پاسخ: بله، در صورتی که پرداخت شما آنلاین نباشد، لازم است مبلغ فاکتور ماه اول که شامل (پرداختی ماه اول، هزینه ارسال و هزینه سفته) است را قبل از دریافت بسته «کارت اعتباری خرید» پرداخت کنید.

توجه1: پرداخت فاکتور ماه اول می‌تواند به صورت آنلاین از طریق پنل کاربری یا با دستگاه کارتخوان در هنگام دریافت وسایل انجام شود.
توجه2: اقساط ماه‌های بعد باید صورت آنلاین از طریق پنل کاربری پرداخت شود.

2- آیا امکان تحویل «کارت اعتباری خرید» به بستگان وجود دارد؟

پاسخ: خیر، فقط شخص سفارش‌دهنده می‌تواند «کارت اعتباری خرید» خریداری شده را تحویل بگیرد.

3- آیا می‌توانم برای شخص دیگری از لندو خرید کنم و «کارت اعتباری خرید» برای او ارسال شود؟

پاسخ: خیر، بسته «کارت اعتباری خرید» فقط به کسی که در سایت ثبت‌نام کرده باشد، تحویل داده می‌شود.

قیمت گذاری

1- سود دریافتی لندو از مشتریان چند درصد است ؟

پاسخ: بسته به فروشگاه طرف قرارداد، برای سفارشات با ضمانت سفته از 0 تا حدود 26 درصد و برای سفارشات با ضمانت چک از 0 تا حدود 23 درصد است. از این میزان، بخش عمده‌ای سود سهم تامین کننده مالی (بانک‌ها و لیزینگ‌ها) است.